led polttimot

Anonyymi-ap

Vaihdoin halogeenilamput ledeihin (kanta e27) ja nyt ne palaa koko ajan ja kun himmentimen väännän täysille, niin tulee disco ja led-polttimot vilkkuu olkkarin katossa.

Miksi näin tapahtuu ?

28

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muuntajalla vai ilman?
      Ledien hyötysuhde on niin hyvä ettei niitä saa halogeenien säätimellä himmeäksi.

      • Anonyymi

        Hyötysuhteellahan ei ole homman kanssa mitään tekemistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyötysuhteellahan ei ole homman kanssa mitään tekemistä

        On toki, et vain tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki, et vain tajua.

        Ja höpönhöpöt


      • Anonyymi

        "Muuntajalla vai ilman?"

        kanta e27, niin mieti eka sitä....


    • Anonyymi

      Himmentimes ei sovi ledeille poika. Eikä lediskään ole himmennettäviä. Vaihda himmennin tavalliseksi kytkimeksi, niin alkaa pelittää.

      • Anonyymi

        Tässä oli oikea vastaus !

        - ledeissä ei ollut "dimmer" merkintää, ei himmennettävä malli
        - ja himmennin oli 20 vuotta vanha joka tarvii isomman kuorman (vrt. halogeenilamppu)

        Testasin vaan millasen ketjun saan aikaseksi ja millasii kommentteja täältä tulee.
        Hyvä että joku fiksu ymmärsi, että jutussa oli kaksikin asiaa pielessä :)


      • Anonyymi

        Persunin oerseest


    • Anonyymi

      Led polttimoita on kahta tyyppiä
      1. toimii himmentimen kanssa
      2. ei toimi himmentimen kanssa

      Merkintä löytyy pakkauksesta.

      • Anonyymi

        Ja myös himmentimiä on kahdenlaisia
        1. Toimii ledien kanssa
        2. Ei toimi ledien kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja myös himmentimiä on kahdenlaisia
        1. Toimii ledien kanssa
        2. Ei toimi ledien kanssa

        Jeps ja ledin hyötysuhteella ei ole tämän kanssa tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps ja ledin hyötysuhteella ei ole tämän kanssa tekemistä.

        Huomattiin jo, ettet tajua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomattiin jo, ettet tajua...

        Ihan oikeasti hyötysuhteella ei ole tämän asian kanssa tekemistä, led saadaan kyllä tehtyä himmennettäväksi oli sen hyötysuhde sitten hyvä tai huono. Kysehän ei ole edes itse ledistä vaan sen ajurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja myös himmentimiä on kahdenlaisia
        1. Toimii ledien kanssa
        2. Ei toimi ledien kanssa

        Minulla on 25v vanhat himmentimet, toimivat himmenettävien led'en kanssa.
        Oliko led'ejä 25v sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 25v vanhat himmentimet, toimivat himmenettävien led'en kanssa.
        Oliko led'ejä 25v sitten?

        Aurinkolasit toimii kaikkien valojen kanssa.


    • Anonyymi

      Käyttämösi himmenin säätää jännitteen aikaa elikkä sähkö pätkitään.
      Ledilqmpun elekronikka pystyy saaman tarvitdemansa energian vaikka jännitettä päätkitään kun lampun kulus on niin pieni.

    • Anonyymi

      taas jännittää miten paljon tällä kertaa tulee asiantuntevaa kommentointia ?

      • Anonyymi

        =D


    • Anonyymi

      Niin pitää komentoida vaikka et tiedä mitään mistään mitään

      Kommentointi arvostelija

    • Anonyymi

      Meillä sama homma niin takkahuoneen kattovalaisimissa kuin liesituulettimen neljässä lampussakin. Laita yhteen lamppuun vanha halogeeni, niin voipi alkaa pelittämään. Ainakin meillä se auttoi.

      Jostain syystä olohuoneessa olevan olevan kristallikruunun (6 led-lamppua) himmennys toimii moitteettomasti. Himmentimestä se lienee kiinni...

      • Anonyymi

        Ei pelkästään hmmentimestä vaan myös ledeistä -pitää olla himmennin käyttöön sopivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään hmmentimestä vaan myös ledeistä -pitää olla himmennin käyttöön sopivia.

        Meidän kaikki ledit ovat himmenninkäyttöön sopivia, joten himmentimet eivät ole sopiva tai sitten ledit ***koja. Vika on ilmeisesti himmentimissä, sillä tosiaan kun nelilamppuisiin valaisimiin jättää yhden halogeenin, niin himmennys toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kaikki ledit ovat himmenninkäyttöön sopivia, joten himmentimet eivät ole sopiva tai sitten ledit ***koja. Vika on ilmeisesti himmentimissä, sillä tosiaan kun nelilamppuisiin valaisimiin jättää yhden halogeenin, niin himmennys toimii.

        Ledit voivat olla himmenninkäyttöön sopivia, mutta ei juuri sinun himmentimelle sopivia. Himmentimiä kun on vähintääkin kolmea eri periaatteella toimivia.
        Ja oikeastaan se on liitäntälaite joka on himmentimelle sopiva, itse ledi on aina himmennyskelpoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ledit voivat olla himmenninkäyttöön sopivia, mutta ei juuri sinun himmentimelle sopivia. Himmentimiä kun on vähintääkin kolmea eri periaatteella toimivia.
        Ja oikeastaan se on liitäntälaite joka on himmentimelle sopiva, itse ledi on aina himmennyskelpoinen.

        juurikin näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ledit voivat olla himmenninkäyttöön sopivia, mutta ei juuri sinun himmentimelle sopivia. Himmentimiä kun on vähintääkin kolmea eri periaatteella toimivia.
        Ja oikeastaan se on liitäntälaite joka on himmentimelle sopiva, itse ledi on aina himmennyskelpoinen.

        Eivät tietenkään kaikki ole himmenettäviä vai miksi luuöet valmistajilla olevan erikseen himmennettävät ja ei himmennettävät.

        "Kaikki LED-lamput eivät ole himmennettäviä, joten tarkista, että pakkauksessa on himmennyssymboli."
        https://www.valomanni.fi/led-lamppujen-himmennys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tietenkään kaikki ole himmenettäviä vai miksi luuöet valmistajilla olevan erikseen himmennettävät ja ei himmennettävät.

        "Kaikki LED-lamput eivät ole himmennettäviä, joten tarkista, että pakkauksessa on himmennyssymboli."
        https://www.valomanni.fi/led-lamppujen-himmennys

        Et tainnut oikein ymmärtää juttua mihin vastasit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut oikein ymmärtää juttua mihin vastasit...

        "itse ledi on aina himmennyskelpoinen"
        - Näköjään et ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "itse ledi on aina himmennyskelpoinen"
        - Näköjään et ymmärtänyt.

        Lueppa nyt kuitenkin vielä kerran ajatuksella se vastaus mitä kommentot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe