Taitamattomasta ulkoministeristämme on ollut vahinkoa meille ja NATOlle

Anonyymi-ap

Ulkoministeriö ja Haavisto on ollut heikoin lenkkimme NATO-neuvotteluissa.
Tiedettiin että aiempien NATO-liittymisten ratifioinneissa on ollut ongelmia. Syinä tähän eräiden NATO-maiden itsekäs, ja joskus oikeutettukin peli.
Mutta Suomihan puhdas pulmunen. Se niin kammoaa peluuta, ettei sitä edes tunnista, eikä suojaudu sitä vastaan - ei omassa maassaan eikä EU:ssakaan.

Ulkoministeriön ja Haaviston olisi kuitenkin pitänyt olla kriittisempiä NATO-toimissaan, eikä varomattomuuttaan ja taitamattomuuttaan astua miinoihin (Turkki ja Unkari).

Turkin ärsyyntymisen muuta NATOa kohtaan ja tästä johtuneet reaktiot olisi ainakin pitänyt tunnistaa. Osa ärsyyntymisestä on ollut ymmärrettävääkin.
Vaikka ei jostain tykkää, ei silti pidä provosoida riitaa. Sitähän etenkin vihervasemmisto on tehnyt ja tekee jopa omiakin kansalaisiaan kohtaan

NATO -ratifiointianeuvotteluissa olisi ammattitaitoinen diplomaatti osannut toimia, mutta Al-Holiin ja muuhun sohlaamisen ideologisesti uppoutunut Haavisto ei. Olisi myös osannut auttaa Ruotsia suojautumaan provokaatioilta.

Puolen vuoden soppa on rasittanut Nato-organisaatiota ja -maita, ja hyödyttänyt Putinia.
Ja tämä huomattavalta osin Haaviston ja Ulkoministeriömme osaamattomuuden vuoksi!

2

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei Suomelle toki ole ollut vaarallista odottaa lähes vuoden ajan Turkin ja Unkarin viivyttelyä, joka ei varsinaisesti oli aiheutunut meistä.
      MUTTA tämä viivästys on ollut hyvin haitallinen NATOlle ja sen tärkeimmälle koossa pitävälle voimalle, USA:lle.

Sodan jatkuessa olisi NATOlla ollut tärkeitä tehtäviä. Nämä ovat viivästyneet Unkarin ja Turkin huomattua mahdollisuuten viivyttää ratifiointia.
      NATOlle keskeinen ja meihin keskeisesti kytkeytyvä, viivyttynyt tehtävä on Baltian ja Pohjolan yhteisen puolustusjärjestelyn tehostaminen.

Se että Unkari roistovaltioksi muuntuneena kiitti antamastamme tilaisuudesta ja Turkki moniongelmaisena maana teki samaa, on suurelta osin osaamattoman Ulkoministeriön ja etenkin ulkoministeri Al-Hol Haaviston syytä.

Osaava ulkoministeri olisi tämän väistänyt taitavalla ennakoivalla diplomatialla.
      Tosiasia on, että Unkaria ja Turkkia EI pohjustettu osaavasti eikä ajoissa.
      Ulkoministerin olisi pitänyt vierailla siellä eikä puuhailla Al-Hol -asioita.

Puhelinsoitot Orbanille ja Erdoganille olivat jokseenkin ainoa asia, mitä tehtiin ennen kuin asiat menivät maamme ja NATOn kannalta lähes vuodeksi harhateille.
      Täytyy vain siunata ettei Kiina ratifioinnin viivästymisen aikana hyökännyt Taiwaniin ja siirtänyt USA:n toiminnan keskipisteen sinne.

Diplomatian merkitys on suuri ja Haavisto yksinkertaisesti ei ole riittävä ulkoministerin tehtävään, ei alkuunkaan.
      Säälipisteet ja asianosaisen presidenttikuvitelmat ovat jo nyt aiheuttaneet haitallista viivästystä maamme ja lähinaapuriemme turvallisuusjärjestelyjen tehostamiselle.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😍 ­­N­­y­­m­f­o­­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17758485W

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe