Epärehellinen lehdistö valehtelee loisteputkien käyttökiellosta. Selvää kaupallista yhteistyötä.

Anonyymi-ap

Loisteputkivalaisimia saa käyttää vielä vuosikymmeniä ihan laillisesti. Niitä ei käytännössä kenekään tarvitse tai kannata vaihtaa. Kaikkia loisteputkia saa vielä vuosia kaupoista ja sitten erilasista verkkokaupoista ja kirpputoreilta. Kestävät usein vuosikymmeniä.

Ne kuluttavat vähemmän sähköä kuin ledivalaisimet ja kestävät pidempään. Ledivalaimissa ledit kyllä kestävät, mutta kaikki muu halpa kiinalainen elektroniikka ja muuntajat yms. vikaantuu. Ihan suunnitellusti!

Älkää uskoko asiantuntijoita. Valehtelevat työkseen.

Laskin juuri, että minulla on vielä 14 hehkulamppua erilasissa kattovalaisimissa, joita en juuri lainkaan käytä. Kaikissa käytössä olevissa on tietysti ollut aina joku loisteputki vuosikymmeniä.

11

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta, loisteputki ei kuluta sähköä, kuin 3x lediä enemmän ja valo loistaa minne sattuu. Jos tämän lisäksi hidas syttyvyys ei haittaa, niin se on edelleen varteenotettava vaihtoehto merkkivaloksi/mainosvalon taustaa valaisemaan.

      Hehkulamppuhan on alunperinkin suunniteltu lämmityslaitteeksi ja sen se tekee hienosti. 95% nimellistehosta säteilee ympärille lämpönä ja pieni tuikku kertoo, että lämmitin on hajonnut. Nykyään tosin lämpöpumpuilla saa paremman hyötysuhteen

      • Anonyymi

        Suurin osa loisteputkista toimii tehokkaammin kuin ledit ja valaisee tasaisemmin.

        Ja suurin osa kestää ikuisesti. Minulla on keittiössä ja kodinhoitohuoneessa 4 loisteputkea yläkaappien alla työtasojen päällä. Osaa en ole viimeisen 30 vuoden aikana juuri koskaan käyttänyt ja osaa vain muutaman kerran. Katossa olevat loisteputket ovat riittävän tehokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa loisteputkista toimii tehokkaammin kuin ledit ja valaisee tasaisemmin.

        Ja suurin osa kestää ikuisesti. Minulla on keittiössä ja kodinhoitohuoneessa 4 loisteputkea yläkaappien alla työtasojen päällä. Osaa en ole viimeisen 30 vuoden aikana juuri koskaan käyttänyt ja osaa vain muutaman kerran. Katossa olevat loisteputket ovat riittävän tehokkaita.

        Jos tarkoitat tasaisesti valaisemisella sitä, että valaisee joka suuntaan, myös valokuvun sisälle/kattoon, olet oikeassa.

        Moni vanha ihminen on tottunut pimeään asuntoon. Se johtuu juuri vanhojen lamppujen huonosta valotehosta ja suuresta sähkön kulutuksesta.


    • Anonyymi

      Kyllähän se on kaikille tullut selväksi että myynti loppuu.
      Ei siis käyttö ja jos tarkkoja ollaan niin ei myyntikään lopu vaan varastot saadaan myydä loppuun.
      Eli voi olla että vuoden päästä on vielä jossakin myynnissä.

      Luetun ymmärtämisessä on monilla haasteita, siihen kannattaa keskittyä.

      • Anonyymi

        Jos tarkkoja ollaan, valmistus ja maahantuonti loppuu.
        ... ja kun paikallista valmistusta ei ole, kyse on pelkästään maahantuonnin loppumisesta.

        Myynti jatkuu niin kauan kun on jotain myytävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan, valmistus ja maahantuonti loppuu.
        ... ja kun paikallista valmistusta ei ole, kyse on pelkästään maahantuonnin loppumisesta.

        Myynti jatkuu niin kauan kun on jotain myytävää.

        Tai niin kauan, kuin joku noita viitsii ostaa. Varastoista osa menee sitten aikanaan ongelmajätteiden keräykseen käyttämättöminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai niin kauan, kuin joku noita viitsii ostaa. Varastoista osa menee sitten aikanaan ongelmajätteiden keräykseen käyttämättöminä.

        LED-lasien läpi näyttää moni maailmaa katselevan, mutta kotikäytössä yleisin 590 mm pitkä 18W loistelamppu ei paljoakaan häviä vastaavalle LED-lampulle.
        LED-lampun, jonka teho on 9W, valovirta on 900 lm, kun vastaavan 18W loistelampun
        valovirta on 1350 LM.


      • Anonyymi

        Sinä valehtelet taas.

        Et ole itse lukenut lehtien tahallisesti väärin kirjoitettuja juttuja.

        Olet selvästi jonkun lehden aputoimittaja. Vika on aina muissa. Katso aina peiliin.


    • Ledit ovat tosiaan loistelamppuja etevämpiä, mutta vähemmän kuin valmistajat ja kauppa kertoo, siis valehtelevat.

      • Anonyymi

        Ja hinta on moninkertainen ilmaisiin jo olemassa oleviin loisteputkivalaisimiin verrattuna.

        Ledivalamien elektroniikan käyttöiästä ei kukaan vielä tiedä mitään. Kiinassa tehdyt juotokset ja halpiskomponentit eivät montaa vuotta kestä. Siinäkin valehdellaan ja kerrotaan vain yhden yksittäisen osan elinikä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hinta on moninkertainen ilmaisiin jo olemassa oleviin loisteputkivalaisimiin verrattuna.

        Ledivalamien elektroniikan käyttöiästä ei kukaan vielä tiedä mitään. Kiinassa tehdyt juotokset ja halpiskomponentit eivät montaa vuotta kestä. Siinäkin valehdellaan ja kerrotaan vain yhden yksittäisen osan elinikä.

        Juuri toissapäivänä vaihtamani keittiön työtason loisteputki kesti laskujeni mukaan noin 20 000 – 25 000 tuntia. Ledeistä jo saamani kokemuksen perusteella tuo ottaisi ledillekin koville.

        Silti olisin vaihtanut tuon tilalle lediputken, jos niitä tuota tyyppiä vain olisi ollut kohtuulliseen hintaan saatavana. Kylpyhuoneeseen olen jo vaihtanutkin. Kylpyhuoneen loisteputki ei tosin kestänyt niin kauan kuin keittiössä, saattaa johtua paljon useammista sytytyskerroista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe