wrestling vs hardcore

Undertaker

Nyt kun WWE on järjestämässä erityisen ECW-tapahtuman, ajattelinkin kysellä täällä olevien mielipidettä seuraavasta: Kummasta pidätte enemmän, perinteisestä wrestlingistä vai hardcoresta? Toisin sanoen, oletteko Ric Flairin vai Mick Foleyn kannalla?

Itse suosin enemmän tavallista wrestlingiä, mutta katson myös mielelläni satunnaisia hardcore matseja,(esim TLC-matsit ovat huippuja!) Jos taas ajatellaan ECW:n aikaista hardcore-painia niin siellähän homma oli välillä lähinnä sairasta! Näin vasta kaverin luona vanhan ECW-mestaruusmatsin, Terry Funk vs Sabu, jossa kehäköydet oli korvattu piikkilangalla (ihan oikealla!). Sairas matsi.

No joo, olen ilmaissut oman mielipiteeni. Mikäs teidän mielipiteenne on?

41

2953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undertaker

      Teksti on kopioitu vapaapaini.comin sivuilta:

      K: Mitä tarkoitetaan Mass Transit incidentillä?

      Marraskuussa 1996 Massachusettsin Reveressä ECW järjesti house shown. Tarkoituksena oli tag-mestareiden The Gangstas -nimisen joukkueen kohtaaminen Devon Dudleyn ja Axl Rottenin kanssa.Axl Rotten ei kuitenkaan ilmestynyt paikalle auto vian takia(?) ja ECW:n omistajan Paul Heymanin oli keksittävä tilalle joku muu painija. Sillävälin Erik Kulas niminen 17-vuotias poika haaveili painitähdeksi tulemisesta. Hän oli katsonut painia televisiosta ja halusi näyttää isälleen että pystyisi painimaan. Kulas tuli backstagelle isänsä kanssa ja esittäytyi Paul Heymanille. Hän sanoi olevansa 19-vuotias ja valehteli saaneensa painikoulutuksen Killer Kowalskilta. Hänellä oli väärennetty henkilöllisyystodistus ja hänen tarinansa Killer Kowalskista riitti Paul Heymanille. Ylipainoinen, yli 200 kiloinen ( 400 pounds), poika bussikuskin asussa näytti Heymanin mielestä Mass Transitiltä, kuka voisi olla lainpuollustaja mikä sopisi taas täydellisesti The Gangstas tiimiä vastaan.

      Kulas sopi matsin New Jackin ja Mustafan kanssa. He sopivat että New Jack viiltää Kulasta, koska Kulaksella ei ollut hajuakaan miten homma hoidetaan. Lopulta matsi alkoi, mutta New Jackilla oli matsin suhteen ihan muita suunnitelmia. Tyypillinen hardcore matsi tyypillisillä aseilla, kunnes tuli viiltämisen aika, jolloin helvetti pääsi valloilleen. New Jack vetäisi veitsen taskustaan ja viilsi syvän haavan Kulaksen otsaan. 17-vuotias Erik karjui tuskasta ja oli selvää että jotain on vialla. New Jack viilsi voimiensa takaa Erikin otsaa korvasta korvaan ja veitsi upposi lihaan asti. Veri kirjaimellisesti roiskui ympäri mattoa. New Jack alkoi hymyillä ja jatkoi hommaa kieltäytyen lopettamasta kesken. Eturivistä Erikin isä armoa kiljuen pyysi New Jackia lopettamaan huutaen ”Hän on vain 17-vuotias poika”. New Jack, mies neljän henkirikoksen takaa, lopetti matsin asettamalla tuolin Kulaksen otsan päälle ja hyppäsi yläköydeltä tuolin päälle. Ensiapu ryntäsi paikalle ja yritti kymmenen minuuttia saada veren tulon lakkaamaan mitä roiskui runsaana Erikin haavoista. ECW:n yleisö huusi ”You fat fuck” kun Erikiä hoidettiin.

      Kulas selviytyi saaden viisikymmentä (50) tikkiä otsaansa. Pukuhuoneessa kukaan ei ollut tippaakaan huolissaan ja show jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuulusteluissa New Jack sanoi ettei häntä kiinnosta pätkääkään jääkö poika henkiin. PPV kanavat kieltäytyivät näyttämästä ECW:tä, koska he eivät halunneet tukea mitään federaatiota, missä pahoipidellään alaikäistä. ECW sai tästä kuoliniskunsa, vaikka jatkoi toimintaansa vuoteen 1999, mutta Mass Transit Incident johti siihen, ettei ECW saanut televisio sopimusta mistään pitkään aikaan. Kulas ei saanut ECW:ltä sympatiaa, sääliä tai edes yhden yhtä puhelinsoittoa. Rahaa hän ei saanut, pahoja henkisiä vaivoja ja pysyviä fyysisiä. Erik vei asian oikeuteen, mutta esiinnyttyään väärillä papereilla hän ei saanut penniäkään rahaa.

      Erik Kulas kuoli 2002.

      • Raven

        No joo, kenenköhän syyksi tuon lopputuloksen voisi pistää??? Okei, New Jack kuuluisi pikemminkin sähkötuoliin kuin painikehään, mutta siitä huolimatta... 17 vuotias kersa änkeää itsensä painikehään väärennetyillä papereilla ja valehtelee saaneensa koulutuksen. Ja isukki vielä nyökyttelee vieressä.
        New Jack olisi saanut leikata Kulasilta kivekset, olisipahan varmistettu ettei idiootin geenit taatusti pääse leviämään :p


      • Undertaker
        Raven kirjoitti:

        No joo, kenenköhän syyksi tuon lopputuloksen voisi pistää??? Okei, New Jack kuuluisi pikemminkin sähkötuoliin kuin painikehään, mutta siitä huolimatta... 17 vuotias kersa änkeää itsensä painikehään väärennetyillä papereilla ja valehtelee saaneensa koulutuksen. Ja isukki vielä nyökyttelee vieressä.
        New Jack olisi saanut leikata Kulasilta kivekset, olisipahan varmistettu ettei idiootin geenit taatusti pääse leviämään :p

        Eiköhän tuo tullut varmistettua joka tapauksessa. Ja minkä kuvan tuosta sai niin ei sillä pahemmin olisi ollut väliä, oliko koulutusta ja ikää vai ei, melko sama lopputulos kai siinä ois ollut. Huomaa, etteivät New Jack ja ECW tienneet, ettei Kulasilla ollut koulutusta ja kuitenkin kävi näin. Niin että syyllisiä kaikki tyynni, niin Kulas kuin ECW:kin.

        "Kill'em all! Let God sort'em out" :)


      • Karelin on KINGI!!!

        Ettehän lapset ihan tosissanne ota noita juttuja... Täyttä kauniita ja rohkeita koko homma... vielä jenkeissä toi on niin just sitä... Voi V.... ei voi muuta sanoa!!!

        Jotkut juntit ottaa tän vielä tosissaan!!!


      • Kepu
        Karelin on KINGI!!! kirjoitti:

        Ettehän lapset ihan tosissanne ota noita juttuja... Täyttä kauniita ja rohkeita koko homma... vielä jenkeissä toi on niin just sitä... Voi V.... ei voi muuta sanoa!!!

        Jotkut juntit ottaa tän vielä tosissaan!!!

        " Jotkut juntit ottaa tän vielä tosissaan!!! "

        Selitäppäs miten me otetaan smäkärin tosissaan? Jaa ettei tiedetä, että ne on valmiiksi suunniteltu? Jotkut tykkää katsoa esim. salkkareita ja tuskimpa ketään sitä tosissaan ottaa, sama on show-painissa. Viihdettä parhaimmillaan.

        Todistele vaan omaa tyhmyyttäsi lisää.


      • KARELIN on edelleen KINGI
        Kepu kirjoitti:

        " Jotkut juntit ottaa tän vielä tosissaan!!! "

        Selitäppäs miten me otetaan smäkärin tosissaan? Jaa ettei tiedetä, että ne on valmiiksi suunniteltu? Jotkut tykkää katsoa esim. salkkareita ja tuskimpa ketään sitä tosissaan ottaa, sama on show-painissa. Viihdettä parhaimmillaan.

        Todistele vaan omaa tyhmyyttäsi lisää.

        No kyllä ymmärrän juuri ja juuri WWE muut pelleilyt, ihan rahastustahan se on, mutta EI KUULU URHEILUUN, EI MISSÄÄN NIMESSÄ... Ja sitten juuri nämä puukko heilumiset, ym... muka kovia jätkiä ja murhaajia, tsm... HAHAHA kyllä on lapsellista... ja kuule... Useat Jenkit OVAT TOSIAAN NIIN TYHMIÄ, että uskovat nuo jutut!!! Olen tosissani, tietoa löytyy!!!

        Mutta, eihän se uutta ole, että JENKIT on tyhmiä!!!


      • Kepu
        KARELIN on edelleen KINGI kirjoitti:

        No kyllä ymmärrän juuri ja juuri WWE muut pelleilyt, ihan rahastustahan se on, mutta EI KUULU URHEILUUN, EI MISSÄÄN NIMESSÄ... Ja sitten juuri nämä puukko heilumiset, ym... muka kovia jätkiä ja murhaajia, tsm... HAHAHA kyllä on lapsellista... ja kuule... Useat Jenkit OVAT TOSIAAN NIIN TYHMIÄ, että uskovat nuo jutut!!! Olen tosissani, tietoa löytyy!!!

        Mutta, eihän se uutta ole, että JENKIT on tyhmiä!!!

        Itsekin on myönnettävä että en ole kovin fanaattinen wwe fani, itse seuraan Pridea ja K-1 turnauksia pääasiassa.

        Tuskimpa noi jenkit kaikkea niele, kuten kun Undertaker nousi kuolleista ja koko kehä tärisi jne. :D .

        Mutta.. Eihän Karelinilla olisi ollut mitään mahdollisuuksia itse painijumalaa JBL:llää vastaan ;)


      • KARELIN on yhä KINGI
        Kepu kirjoitti:

        Itsekin on myönnettävä että en ole kovin fanaattinen wwe fani, itse seuraan Pridea ja K-1 turnauksia pääasiassa.

        Tuskimpa noi jenkit kaikkea niele, kuten kun Undertaker nousi kuolleista ja koko kehä tärisi jne. :D .

        Mutta.. Eihän Karelinilla olisi ollut mitään mahdollisuuksia itse painijumalaa JBL:llää vastaan ;)

        Vaikki aatu olikin Creco-Roma painija niin jos oltais otettu kv. vsapaapaini säännöin, niin jopa Kurt Angle ottais nenään.. ja kyllä Karelinkin osaa kaatua jos tuottaja ja ohjaaja pyytää ja varmasti osaa myös lekaa heilutella jos on tarvis!!!!


      • Undertaker
        Karelin on KINGI!!! kirjoitti:

        Ettehän lapset ihan tosissanne ota noita juttuja... Täyttä kauniita ja rohkeita koko homma... vielä jenkeissä toi on niin just sitä... Voi V.... ei voi muuta sanoa!!!

        Jotkut juntit ottaa tän vielä tosissaan!!!

        Se, mikä tuosta tapauksesta tekee pahan, on se että se ei ole kayfabea, ts SE TAPAHTUI OIKEASTI!! Se ei ollut mikään käsikirjoitettu juttu, niin että sori vaan. Toivottavasti nyt saat kicksisi, kun joku oikeasti kärsi siellä.


      • ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Se, mikä tuosta tapauksesta tekee pahan, on se että se ei ole kayfabea, ts SE TAPAHTUI OIKEASTI!! Se ei ollut mikään käsikirjoitettu juttu, niin että sori vaan. Toivottavasti nyt saat kicksisi, kun joku oikeasti kärsi siellä.

        voi elämä... Ootko nyt tosissasi???
        olitko kenties paikalla...??? Oletko nähnyt "uhrin"????

        Siis mä ymmärrän, että yrität täällä saada jotain uskomaan kyseistä seikkaa... Hah luuletko, että menee Suomessa läpi...

        ootko kuullu, että yli 90% netissä liikkuvasta "varmasta tiedosta" on DISINFORMAATIOTA!!!!

        Jos tommonen oisi tapahtunut todellakin Showssa, niin murhaaja istuisi 50v vankilassa... Jenkkilait on semmosia ja todistajiahan riittäisi... Ja jos se olisi muka totta, niin ensinnäkin turvamiehet olisi meenneet aikaisemmin väliin nähdessään puukon... ymmärrätkö mitä säädät, jos tämmöistä oikeasti sattuisi julkisissa matseissa, se olisi Promoottoreille ja järjestäjille miljoona korvaukset ja pitkät linnareissut edessä....

        Joko olet äärimmäisen tyhmä tai sitten äärimmäisellä provolla liikkeellä, mutta kasvahan nyt jo sieltä aikuiseksi...

        Ei millään pahalla!!!


      • Mies
        KARELIN on yhä KINGI kirjoitti:

        Vaikki aatu olikin Creco-Roma painija niin jos oltais otettu kv. vsapaapaini säännöin, niin jopa Kurt Angle ottais nenään.. ja kyllä Karelinkin osaa kaatua jos tuottaja ja ohjaaja pyytää ja varmasti osaa myös lekaa heilutella jos on tarvis!!!!

        Vittu mikä pelle jätkä. Jos ei kiinnosta niin vie nuo mielipiteesi mukanasi normaalipaini foorumille.


      • Undertaker
        ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        voi elämä... Ootko nyt tosissasi???
        olitko kenties paikalla...??? Oletko nähnyt "uhrin"????

        Siis mä ymmärrän, että yrität täällä saada jotain uskomaan kyseistä seikkaa... Hah luuletko, että menee Suomessa läpi...

        ootko kuullu, että yli 90% netissä liikkuvasta "varmasta tiedosta" on DISINFORMAATIOTA!!!!

        Jos tommonen oisi tapahtunut todellakin Showssa, niin murhaaja istuisi 50v vankilassa... Jenkkilait on semmosia ja todistajiahan riittäisi... Ja jos se olisi muka totta, niin ensinnäkin turvamiehet olisi meenneet aikaisemmin väliin nähdessään puukon... ymmärrätkö mitä säädät, jos tämmöistä oikeasti sattuisi julkisissa matseissa, se olisi Promoottoreille ja järjestäjille miljoona korvaukset ja pitkät linnareissut edessä....

        Joko olet äärimmäisen tyhmä tai sitten äärimmäisellä provolla liikkeellä, mutta kasvahan nyt jo sieltä aikuiseksi...

        Ei millään pahalla!!!

        Ehkä minä sitten olen vähän tyhmä, mutta uskon kyllä tuon tapahtuneen oikeasti. Mass Transit incidentiin viitataan niin monessa yhteydessä, eikä läheskään aina edes vapaapainipiireissä vaan myös muuallakin. Uutislehdissä ym. Kokeilepa itse googlettaa Mass Transit incident wrestling-sanoilla, mikäli aikaa riittää.

        Mitä tulee noihin jenkkilakeihin, niin mielestäni ne puoltavat juuri tätä tapausta. Eivätkö jenkkilait ole juuri sellaisia, että tämmöinen olisi mahdollista? Että koska kaveri valehteli ikänsä, hän muuttuukin syylliseksi. Älä ala lakiin turvautumaan, se ei toimi jenkeissä!! Ja mitä tulee maineeseen, niin vaikka ECW nähtiin syyttömäksi, niin kyllä he silti menettivät kaikki TV-sopimukset ym. Eivätköhän järjestäjät olisi tässä vaiheessa puhdistaneet maineensa, vai mitä luulet? Tätä he eivät nimittäin koskaan tehneet.

        Ja muutenkin, kyseessä on kuitenkin vain yksittäinen tapaus ECW:ssä kymmenisen vuotta sitten. Tiedän kyllä, että YLEENSÄ tällaiset tapahtumat ovat kirjoitettuja ja näyteltyjä. Väitänkin vain, että tämä hardcore-painista tunnetussa ECW:ssa sattunut tapaus ei ole näytelmää vaan todellinen tapaus. Tutki itse vähän wrestling-historiaa ja tule sitten tänne, Asiantuntija.


      • asiantuntija (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Ehkä minä sitten olen vähän tyhmä, mutta uskon kyllä tuon tapahtuneen oikeasti. Mass Transit incidentiin viitataan niin monessa yhteydessä, eikä läheskään aina edes vapaapainipiireissä vaan myös muuallakin. Uutislehdissä ym. Kokeilepa itse googlettaa Mass Transit incident wrestling-sanoilla, mikäli aikaa riittää.

        Mitä tulee noihin jenkkilakeihin, niin mielestäni ne puoltavat juuri tätä tapausta. Eivätkö jenkkilait ole juuri sellaisia, että tämmöinen olisi mahdollista? Että koska kaveri valehteli ikänsä, hän muuttuukin syylliseksi. Älä ala lakiin turvautumaan, se ei toimi jenkeissä!! Ja mitä tulee maineeseen, niin vaikka ECW nähtiin syyttömäksi, niin kyllä he silti menettivät kaikki TV-sopimukset ym. Eivätköhän järjestäjät olisi tässä vaiheessa puhdistaneet maineensa, vai mitä luulet? Tätä he eivät nimittäin koskaan tehneet.

        Ja muutenkin, kyseessä on kuitenkin vain yksittäinen tapaus ECW:ssä kymmenisen vuotta sitten. Tiedän kyllä, että YLEENSÄ tällaiset tapahtumat ovat kirjoitettuja ja näyteltyjä. Väitänkin vain, että tämä hardcore-painista tunnetussa ECW:ssa sattunut tapaus ei ole näytelmää vaan todellinen tapaus. Tutki itse vähän wrestling-historiaa ja tule sitten tänne, Asiantuntija.

        Kuule, saat mun puolestani uskoa mitä haluut...
        coogle, on just sitä... jos sillä perustelet, niin APUA... pistäpä vaikka sinne Hitler niin kohta jo luet juttuja, ettei Hitler tapattanutkaan 11.0 milj ihmistä vaan sehän olikin vain USA:n propagandaa... Juuri tämmöistä Disinformaatiota netissä liikkuu...

        Ihme, ettei skandaaleilla elävät CNN, FOX ja kumppanit ole noteeranneet tämmöistä "TOSIASIAA" mitenkään 1996...

        Voin sanoa 101% se on täyttä saippuaa... muka auto hajosi... no ohoho... kyllä varmaan... siellä se puukolla heilui, kentän ympärillä 20 turvamiestä ja isä ja eihän kukaan mene väliin ja sitten vielä kuin IHME tämä poika selvisi... aiaia onpa todentuntuista... herää!!!

        IHAN TOTTA!!!


      • ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ)
        Mies kirjoitti:

        Vittu mikä pelle jätkä. Jos ei kiinnosta niin vie nuo mielipiteesi mukanasi normaalipaini foorumille.

        No varmasti lopettaa, kunhan tämä pelleily viedään ensin oikeaan ryhmään, eli joko "HUUHAA" tai "VITSIT"... Urheilu on hienoa!!! kunhan se on urheilua!!!

        Olit todella epäasiallinen kommentteinesi, kai häpeät, edes pikkuisen?? Iso mies!!!


      • tiikerinsilmä
        asiantuntija (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Kuule, saat mun puolestani uskoa mitä haluut...
        coogle, on just sitä... jos sillä perustelet, niin APUA... pistäpä vaikka sinne Hitler niin kohta jo luet juttuja, ettei Hitler tapattanutkaan 11.0 milj ihmistä vaan sehän olikin vain USA:n propagandaa... Juuri tämmöistä Disinformaatiota netissä liikkuu...

        Ihme, ettei skandaaleilla elävät CNN, FOX ja kumppanit ole noteeranneet tämmöistä "TOSIASIAA" mitenkään 1996...

        Voin sanoa 101% se on täyttä saippuaa... muka auto hajosi... no ohoho... kyllä varmaan... siellä se puukolla heilui, kentän ympärillä 20 turvamiestä ja isä ja eihän kukaan mene väliin ja sitten vielä kuin IHME tämä poika selvisi... aiaia onpa todentuntuista... herää!!!

        IHAN TOTTA!!!

        Ei se ole U.S.A:n propagandaa vaan z.o.g:in.
        Ja itse en kyllä ihmettelisi vaikka paini tapaus pitäisikin paikkansa, sen verta kieroutunut ja outo maa tuo jenkkilä.


      • Undertaker
        asiantuntija (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Kuule, saat mun puolestani uskoa mitä haluut...
        coogle, on just sitä... jos sillä perustelet, niin APUA... pistäpä vaikka sinne Hitler niin kohta jo luet juttuja, ettei Hitler tapattanutkaan 11.0 milj ihmistä vaan sehän olikin vain USA:n propagandaa... Juuri tämmöistä Disinformaatiota netissä liikkuu...

        Ihme, ettei skandaaleilla elävät CNN, FOX ja kumppanit ole noteeranneet tämmöistä "TOSIASIAA" mitenkään 1996...

        Voin sanoa 101% se on täyttä saippuaa... muka auto hajosi... no ohoho... kyllä varmaan... siellä se puukolla heilui, kentän ympärillä 20 turvamiestä ja isä ja eihän kukaan mene väliin ja sitten vielä kuin IHME tämä poika selvisi... aiaia onpa todentuntuista... herää!!!

        IHAN TOTTA!!!

        Ensinnäkin, se poika EI selvinnyt, vaan kuoli vuonna 2002, niin kuin tuolla tekstissä sanottiin. Ok, ei siellä sanottu, MIHIN se kuoli, mutta kuitenkin, ei 23-vuotiaat tosta vain tipahda.

        Mitä Foxiin yms tulee, niin '96 ECW oli vielä paikallinen porukka, joka vaikutti Philadelphian seudulla. Mieti, minkä kokoinen maa jenkit on. Ei ne nyt kaikkea siellä uutisoi. Toisaalta, enpä muista seuranneeni jenkien uutisia '96, joten en voi ottaa tuohon kantaa. Seurasitko sinä?

        Edelleenkin, sinä ajattelet vain WWE:tä, kun taas minä puhun ECW:stä. Ei siellä ollut mitään 20 turvamiestä. Matsit järkättiin lähinnä bingohalleja muistuttavissa paikoissa. Ja mitä väliinmenemiseen tulee, olisitko itse mennyt väliin? Et tietenkään, koska olisit luullut sen kuuluvan showhon. ECW:ssä vain ei pahemmin ollut saippuaa, siellä oli vain lähinnä matseja.

        Mitä vielä googleen tulee niin testasin tuon Hitler-teoriasi. Kyllä sieltä melko monta asiallista sivua oli, ennen kuin näitä salaliittoteoriasivuja alkoi puskea esiin. Pidän googlea kyllä ihan pätevänä lähteenä.


      • ASIANUNTIJA (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Ensinnäkin, se poika EI selvinnyt, vaan kuoli vuonna 2002, niin kuin tuolla tekstissä sanottiin. Ok, ei siellä sanottu, MIHIN se kuoli, mutta kuitenkin, ei 23-vuotiaat tosta vain tipahda.

        Mitä Foxiin yms tulee, niin '96 ECW oli vielä paikallinen porukka, joka vaikutti Philadelphian seudulla. Mieti, minkä kokoinen maa jenkit on. Ei ne nyt kaikkea siellä uutisoi. Toisaalta, enpä muista seuranneeni jenkien uutisia '96, joten en voi ottaa tuohon kantaa. Seurasitko sinä?

        Edelleenkin, sinä ajattelet vain WWE:tä, kun taas minä puhun ECW:stä. Ei siellä ollut mitään 20 turvamiestä. Matsit järkättiin lähinnä bingohalleja muistuttavissa paikoissa. Ja mitä väliinmenemiseen tulee, olisitko itse mennyt väliin? Et tietenkään, koska olisit luullut sen kuuluvan showhon. ECW:ssä vain ei pahemmin ollut saippuaa, siellä oli vain lähinnä matseja.

        Mitä vielä googleen tulee niin testasin tuon Hitler-teoriasi. Kyllä sieltä melko monta asiallista sivua oli, ennen kuin näitä salaliittoteoriasivuja alkoi puskea esiin. Pidän googlea kyllä ihan pätevänä lähteenä.

        Kuule mulle on ihan sama edelleenkin... sovitaan niin... kuoli, ei ollu turvamiehiä, isä antoi sen tappaa ja se tappo mielellään... hyvävyvä, Amerikka on mahdollisuuksien maa... En nyt kerkee enempää, kunon tapaaminen Joulupukin kanssa ja sitten meen puhumaAn jeesuksen kanssa ja kahvittelen JFK:n kanssa... ne löytyy COOGLESTA katos...

        Ymmärrä jo, minä tiedän EI OLLUT ASIAA missään isossa tiedotusvälineessä, ei edes Phillyssä...
        Mistä tiedät, ettei ollut turvamiehiä... Ainiin ystävämme coogle.. jes!!

        Minulle nuo saippuasarjojen lyhenteet ECW, WWE... ei paljon merkitse, aivan sama... MUTTA TOTUUS showpainissa EI OLE KUOLLUT KUKAAN toisen aiheuttamana!!!

        Ja sanonpa vielä yhden jutun... kaikki pellepainijat olisi hätää kärsimässä neliössä jossa olisi Don Kingin poikia!!!


      • Kepu
        ASIANUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Kuule mulle on ihan sama edelleenkin... sovitaan niin... kuoli, ei ollu turvamiehiä, isä antoi sen tappaa ja se tappo mielellään... hyvävyvä, Amerikka on mahdollisuuksien maa... En nyt kerkee enempää, kunon tapaaminen Joulupukin kanssa ja sitten meen puhumaAn jeesuksen kanssa ja kahvittelen JFK:n kanssa... ne löytyy COOGLESTA katos...

        Ymmärrä jo, minä tiedän EI OLLUT ASIAA missään isossa tiedotusvälineessä, ei edes Phillyssä...
        Mistä tiedät, ettei ollut turvamiehiä... Ainiin ystävämme coogle.. jes!!

        Minulle nuo saippuasarjojen lyhenteet ECW, WWE... ei paljon merkitse, aivan sama... MUTTA TOTUUS showpainissa EI OLE KUOLLUT KUKAAN toisen aiheuttamana!!!

        Ja sanonpa vielä yhden jutun... kaikki pellepainijat olisi hätää kärsimässä neliössä jossa olisi Don Kingin poikia!!!

        "Ja sanonpa vielä yhden jutun... kaikki pellepainijat olisi hätää kärsimässä neliössä jossa olisi Don Kingin poikia!!! "

        Eikö sun kaaliis mene jutun pointti ja se että painijat ovat näyttelijöitä, ei oikeita tappelijoita? Ei tämä asia voi olla niin vaikee käsittää, eihän? Ja eikös WWE ja ECW kuullosta jotenkin erillaisilta, eri kirjaimet eli eri liitot. Ja se taas meinaa että on eri meiningit.


      • Undertaker
        ASIANUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Kuule mulle on ihan sama edelleenkin... sovitaan niin... kuoli, ei ollu turvamiehiä, isä antoi sen tappaa ja se tappo mielellään... hyvävyvä, Amerikka on mahdollisuuksien maa... En nyt kerkee enempää, kunon tapaaminen Joulupukin kanssa ja sitten meen puhumaAn jeesuksen kanssa ja kahvittelen JFK:n kanssa... ne löytyy COOGLESTA katos...

        Ymmärrä jo, minä tiedän EI OLLUT ASIAA missään isossa tiedotusvälineessä, ei edes Phillyssä...
        Mistä tiedät, ettei ollut turvamiehiä... Ainiin ystävämme coogle.. jes!!

        Minulle nuo saippuasarjojen lyhenteet ECW, WWE... ei paljon merkitse, aivan sama... MUTTA TOTUUS showpainissa EI OLE KUOLLUT KUKAAN toisen aiheuttamana!!!

        Ja sanonpa vielä yhden jutun... kaikki pellepainijat olisi hätää kärsimässä neliössä jossa olisi Don Kingin poikia!!!

        "Asiantuntija", sinulle on turha selittää tätä asiaa enää, sen olet osoittanut. Totean vain loppuun, että minä tiedän nämä asiat, koska pidän itseäni oman alani, eli showpainin asiantuntijana. Mikäli et tiedä ECW ja WWE:n välistä, eroa, ei sinulla ole oikeutta käyttää tuota nimimerkkiä tässä foorumissa.

        Ainoa asia, mitä sinun tarvitsee tietää, on että kaikki, mitä olen tästä asiasta kertonut, on faktoja, joita et ole pystynyt kumoamaan. Jätä siis tämä aihe meille, jotka sen tuntevat. Emmehän mekään tule nyrkkeilyareenalle sanomaan Don Kingin poikia näyttelijöiksi, vaikka he sitä ovatkin.


      • Asiantuntija (TIETÄÄ)
        Kepu kirjoitti:

        "Ja sanonpa vielä yhden jutun... kaikki pellepainijat olisi hätää kärsimässä neliössä jossa olisi Don Kingin poikia!!! "

        Eikö sun kaaliis mene jutun pointti ja se että painijat ovat näyttelijöitä, ei oikeita tappelijoita? Ei tämä asia voi olla niin vaikee käsittää, eihän? Ja eikös WWE ja ECW kuullosta jotenkin erillaisilta, eri kirjaimet eli eri liitot. Ja se taas meinaa että on eri meiningit.

        No en ole niin väittänytkään, sanoinpa vain, että kaikki on 100% näyttelyä, eli mitään MURHIA EI OLE!!! PISTE.


      • Asiantuntija (tietää)
        Undertaker kirjoitti:

        "Asiantuntija", sinulle on turha selittää tätä asiaa enää, sen olet osoittanut. Totean vain loppuun, että minä tiedän nämä asiat, koska pidän itseäni oman alani, eli showpainin asiantuntijana. Mikäli et tiedä ECW ja WWE:n välistä, eroa, ei sinulla ole oikeutta käyttää tuota nimimerkkiä tässä foorumissa.

        Ainoa asia, mitä sinun tarvitsee tietää, on että kaikki, mitä olen tästä asiasta kertonut, on faktoja, joita et ole pystynyt kumoamaan. Jätä siis tämä aihe meille, jotka sen tuntevat. Emmehän mekään tule nyrkkeilyareenalle sanomaan Don Kingin poikia näyttelijöiksi, vaikka he sitä ovatkin.

        Kuten näemmä tulkitset tahallisesti väärin...
        Sanoin, ettei minulle ole mitään väliä onko EWC tai WWE samaa pelleilyä!!!

        Ja sinä varmasti tiedät paljon ko. aiheesta HYVÄT SULLE (tai ei noilla tiedoilla kyllä tj:ksi päästä tms.)
        Mutta kuten sanoin NÄMÄ JUTUT on FEIKKIÄ. johan sen itse pelleilijätkin, omalla suullaan on kertoneet... Toki vammoja tulee... Mutta edelleen, KUKAAN EI OLE KUOLLUT.


      • Undertaker
        Asiantuntija (tietää) kirjoitti:

        Kuten näemmä tulkitset tahallisesti väärin...
        Sanoin, ettei minulle ole mitään väliä onko EWC tai WWE samaa pelleilyä!!!

        Ja sinä varmasti tiedät paljon ko. aiheesta HYVÄT SULLE (tai ei noilla tiedoilla kyllä tj:ksi päästä tms.)
        Mutta kuten sanoin NÄMÄ JUTUT on FEIKKIÄ. johan sen itse pelleilijätkin, omalla suullaan on kertoneet... Toki vammoja tulee... Mutta edelleen, KUKAAN EI OLE KUOLLUT.

        New Jack on julistettu syyttömäksi, koska se poika valehteli ikänsä ja painitaustansa (only in America). Eikä hän kuollut välittömästi. VIRALLISESTI kukaan ei siis ole kuollut. Toisen tappamana siis. Enkä minä ole tällaista väittänytkään. Olenpahan vain kertonut erään vapaapainin kohutuimman tapahtuman taustoja.

        Olet lähes oikeassa. 99 % vapaapainista on näyteltyä ja sovittua. Kuitenkin aina väliin mahtuu tämä yksi prosentti, jota sitten minunlaiseni kaverit puivat. Eli me, jotka seuraame tapahtumia todellisuuden pohjalta, emme ainoastaan käsikirjoitusten.


      • asiantuntija (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        New Jack on julistettu syyttömäksi, koska se poika valehteli ikänsä ja painitaustansa (only in America). Eikä hän kuollut välittömästi. VIRALLISESTI kukaan ei siis ole kuollut. Toisen tappamana siis. Enkä minä ole tällaista väittänytkään. Olenpahan vain kertonut erään vapaapainin kohutuimman tapahtuman taustoja.

        Olet lähes oikeassa. 99 % vapaapainista on näyteltyä ja sovittua. Kuitenkin aina väliin mahtuu tämä yksi prosentti, jota sitten minunlaiseni kaverit puivat. Eli me, jotka seuraame tapahtumia todellisuuden pohjalta, emme ainoastaan käsikirjoitusten.

        se TAPAUS oli NÄYTELTY. usko... Se mies elää vieläkin, netissä vaan lukee et on kuollut. USKO pois!!!


      • Undertaker
        asiantuntija (TIETÄÄ) kirjoitti:

        se TAPAUS oli NÄYTELTY. usko... Se mies elää vieläkin, netissä vaan lukee et on kuollut. USKO pois!!!

        Ja ellet ole kielimiehiä, niin sama suomeksi: Todista se! Miten ihmeessä voit olla niin vakuuttunut siitä että kaveri elää? *kauhistunut huokaus* Olitko se sinä?!


      • tunari_

        Toi tarina oli kyllä semmonen tarina mun mielestä, että en olis uskonu mistään hinnasta:D Onnea niille ketkä uskoi ihan kyNpillä. Hehheh, ihan mielnkiintoinen tarina silti..


      • ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Ja ellet ole kielimiehiä, niin sama suomeksi: Todista se! Miten ihmeessä voit olla niin vakuuttunut siitä että kaveri elää? *kauhistunut huokaus* Olitko se sinä?!

        Kerro mulle koko nimes, niin sitten heitän sen nettiin ja kirjoitan sun kuolleen... keksitään vaikka Kiinan kansantasavaltaan joku laiton tappelu ja sä olet kuollut siinä...

        NIIN OLETKO SINÄ SITTEN KUOLLUT, KUN NETISSÄ LUKEE NIIN???

        KUKAAN EI OLE KUOLLUT SHOWPAINISSA. TIEDÄT SEN ITSEKIN.


      • Undertaker
        ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Kerro mulle koko nimes, niin sitten heitän sen nettiin ja kirjoitan sun kuolleen... keksitään vaikka Kiinan kansantasavaltaan joku laiton tappelu ja sä olet kuollut siinä...

        NIIN OLETKO SINÄ SITTEN KUOLLUT, KUN NETISSÄ LUKEE NIIN???

        KUKAAN EI OLE KUOLLUT SHOWPAINISSA. TIEDÄT SEN ITSEKIN.

        Tosi terävää. Pitääkö tässä sitten ruveta soittelemaan jenkkeihin johonkin väestörekisteriin, sinä kun et näemmä usko mitään, mitä netissä sanotaan?

        Lienee parasta vaan antaa asian olla. Sulla on selvästi oma totuutesi, etkä aio siitä millään luopua. Enkä minä aio luopua omastani, joten me voisimme kinastella täällä tuomiopäivään asti tai sitten vain puhaltaa pelin poikki ja sopia näin: kukaan ei ole koskaan kuollut vapaapainikehässä toisen tappamana. Tämä kai tyydyttää molempia osapuolia, vai? Onnettomuudessa on kyllä kuollut, mutta siitähän ei ollut kyse, vai?


      • ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Tosi terävää. Pitääkö tässä sitten ruveta soittelemaan jenkkeihin johonkin väestörekisteriin, sinä kun et näemmä usko mitään, mitä netissä sanotaan?

        Lienee parasta vaan antaa asian olla. Sulla on selvästi oma totuutesi, etkä aio siitä millään luopua. Enkä minä aio luopua omastani, joten me voisimme kinastella täällä tuomiopäivään asti tai sitten vain puhaltaa pelin poikki ja sopia näin: kukaan ei ole koskaan kuollut vapaapainikehässä toisen tappamana. Tämä kai tyydyttää molempia osapuolia, vai? Onnettomuudessa on kyllä kuollut, mutta siitähän ei ollut kyse, vai?

        Vaikket ehkä usko minäkin seuraan monia showpaini "aloja" ja koko tämän "ALAN" hienoin ja paras on The Deadman UNDERTAKER ja sinä pilaat tuolla lapsellisellä inttämisellä sitä nimeä.

        Kuule kukaan ei pysty maailmassa tietämään kaikesta kaikkea, mutta mietipä hetki. SE SINUN JUTTUSI ON KUNNON VEDÄTYSTÄ...

        Otetaan esimerkki Blair Witch Project: miljoonat ihmiset luulivat ja jotkut sainun kaltaisesi EDELLEENKIN, että se oli totta. Ja se on juuri osoitus NETIN huonosta vaikutuksesta.

        Edelleenkin tämä ko. tapaus OLI NORM. HC PAINIA JA KUKAAN EI LOUKKAANTUNUT!!!


      • Undertaker
        ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Vaikket ehkä usko minäkin seuraan monia showpaini "aloja" ja koko tämän "ALAN" hienoin ja paras on The Deadman UNDERTAKER ja sinä pilaat tuolla lapsellisellä inttämisellä sitä nimeä.

        Kuule kukaan ei pysty maailmassa tietämään kaikesta kaikkea, mutta mietipä hetki. SE SINUN JUTTUSI ON KUNNON VEDÄTYSTÄ...

        Otetaan esimerkki Blair Witch Project: miljoonat ihmiset luulivat ja jotkut sainun kaltaisesi EDELLEENKIN, että se oli totta. Ja se on juuri osoitus NETIN huonosta vaikutuksesta.

        Edelleenkin tämä ko. tapaus OLI NORM. HC PAINIA JA KUKAAN EI LOUKKAANTUNUT!!!

        Ihan yhtä paha inttäjä olet itsekin! Jollet hyväksy nettiä todisteeksi, niin silloin meistä kummallakaan ei ole todellista tietoa, mitä siellä tapahtui, EI SIIS MYÖSKÄÄN SINULLA!!

        Minä olen jo myöntänyt, ettei se kaveri kuollut kehässä. Onnettomuudella viittasin ihan toiseen tapahtumaan (Owen Hart 1999), eli joku on kuollut vapaapainissa, muttei toisten toimesta. Hyppäsin asiasta toiseen, joka oli tarpeetonta ja sekoittavaa. Anteeksi siitä.

        Joten eiköhän anneta tämän asian olla. Vetäköön jokainen keskustelusta omat johtopäätöksensä.


      • asiantuntija (tietää)
        Undertaker kirjoitti:

        Ihan yhtä paha inttäjä olet itsekin! Jollet hyväksy nettiä todisteeksi, niin silloin meistä kummallakaan ei ole todellista tietoa, mitä siellä tapahtui, EI SIIS MYÖSKÄÄN SINULLA!!

        Minä olen jo myöntänyt, ettei se kaveri kuollut kehässä. Onnettomuudella viittasin ihan toiseen tapahtumaan (Owen Hart 1999), eli joku on kuollut vapaapainissa, muttei toisten toimesta. Hyppäsin asiasta toiseen, joka oli tarpeetonta ja sekoittavaa. Anteeksi siitä.

        Joten eiköhän anneta tämän asian olla. Vetäköön jokainen keskustelusta omat johtopäätöksensä.

        Moi vaan... siis tottakai jopa jalkapallossa kuolee urheilijoita (tosin show-paini ei ole urheilua)...

        Mutta asiaan: KUKAAN SHOW-PAINIJA EI OLE VAHINGOITTANUT KETÄÄN TARKOITUKSELLA!!! MYÖNNÄ, ETTä SIINÄ KO. MATSISSA TAPAHTUMAT OLI TUOTTAJIEN JA OHJAAJIEN KIRJOITTAMIA... ONHAN SE JÄBÄ VOINUKIN KUOLLA NE KÄYTTÄÄ PALJON STREREOIDEJA, YM. MOSKAA... JA MUUTEN SE OLI OIKEESTI SAANU PAINIKOULUTUSTA... SE VAIN KUULUI JUONEEN, ETTÄ MUKA OLI KELTANOKKA!!! ANTREEKSI NYT JOS ROMAHDUTIN SUN AJATUSMAAILMAN...


      • Undertaker
        ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        Vaikket ehkä usko minäkin seuraan monia showpaini "aloja" ja koko tämän "ALAN" hienoin ja paras on The Deadman UNDERTAKER ja sinä pilaat tuolla lapsellisellä inttämisellä sitä nimeä.

        Kuule kukaan ei pysty maailmassa tietämään kaikesta kaikkea, mutta mietipä hetki. SE SINUN JUTTUSI ON KUNNON VEDÄTYSTÄ...

        Otetaan esimerkki Blair Witch Project: miljoonat ihmiset luulivat ja jotkut sainun kaltaisesi EDELLEENKIN, että se oli totta. Ja se on juuri osoitus NETIN huonosta vaikutuksesta.

        Edelleenkin tämä ko. tapaus OLI NORM. HC PAINIA JA KUKAAN EI LOUKKAANTUNUT!!!

        Väittely kanssasi on ollut yhtä nautinnollista kuin juustoraastimella masturboiminen. Pidä mielipiteesi ja tukehdu niihin. Palataan asiaan sitten kun olet oppinut väittelemään muutenkin kuin vain TOISTAMALLA ITSEÄSI MAHDOLLISIMMAN ISOLLA KIRJOITETTUNA!!!

        Hyvää viikonloppua


      • ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ)
        Undertaker kirjoitti:

        Väittely kanssasi on ollut yhtä nautinnollista kuin juustoraastimella masturboiminen. Pidä mielipiteesi ja tukehdu niihin. Palataan asiaan sitten kun olet oppinut väittelemään muutenkin kuin vain TOISTAMALLA ITSEÄSI MAHDOLLISIMMAN ISOLLA KIRJOITETTUNA!!!

        Hyvää viikonloppua

        HYVIÄ VIIKONLOPPUJA... ÄLÄ USKO COOGLEEN AINA!!!
        ÄLÄKÄ AINAKAAN PELLEPAINIIN!!!


      • Just joo
        ASIANTUNTIJA (TIETÄÄ) kirjoitti:

        No varmasti lopettaa, kunhan tämä pelleily viedään ensin oikeaan ryhmään, eli joko "HUUHAA" tai "VITSIT"... Urheilu on hienoa!!! kunhan se on urheilua!!!

        Olit todella epäasiallinen kommentteinesi, kai häpeät, edes pikkuisen?? Iso mies!!!

        Homo et vittu sit älyy mitään? mee vittu ite vittuilemaan Kurt Anglelle ja vittu paini yhden ottelun vaikka se on sovittu ja jollet osaa ottaa liikkeet turvallisesti vastaan, ja sinulla ei ole kuntoa joudut halvaantuneena sairaalaan helvetin ass pieru kakka mies ei voi seksiata ees naista ku on niin pieni dick ja ei tuu spelmaa ja pallit ei olla


      • Mista Mark Henry
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        Ei se ole U.S.A:n propagandaa vaan z.o.g:in.
        Ja itse en kyllä ihmettelisi vaikka paini tapaus pitäisikin paikkansa, sen verta kieroutunut ja outo maa tuo jenkkilä.

        Haista vittu i am from Greeeenbaaayy wiscooooonsiiiiiin Miiiiiiisteeeeer Kennedyyyy......


      • Mista Mark Henry
        Mista Mark Henry kirjoitti:

        Haista vittu i am from Greeeenbaaayy wiscooooonsiiiiiin Miiiiiiisteeeeer Kennedyyyy......

        ...........................Kennedy


    • rulaa

      tykkään eniten hardcore otteluista.

    • AC/HC

      Hardcore syö kaiken sen vähänkin "uskottavuuden" mitä wrestlingillä on. Ukkoa hakataan tuolilla ja lekalla, hierotaan naamaa piikkilankaan ja paiskotaan loisteputki kasojen läpi, sen jälkeen koitetaan voittaa matsi esim pinnaamalla suplexin jälkeen. Ei tule kesää, ei toimi. Nämä kaksi tyyliä pitäisi erotella toisistaan todella tehokkaasti. Samojen painijoiden ei pitäisi esiintyä HC matseissa ja tavallisissa matseissa.
      HC katsominen on sinällänsä ihan mukavaa, vaikka normaalista väännöstä enemmän tykkäänkin. Mielestäni näitä ei vain pitäisi sekoittaa.

      • Hitman

        Undertaker ja asiantuntija. kummatkin ootte oikeessa. Undertaker siinä että se tapahtui oikeesti ja "asiantuntija" siitä että se oli käsikirjoitettu. tossahan sanottiin että New Jackin piti viiltää sen pojan koska se ei otse osannu. Mutta se ei ollu tarkoitus viiltää koko otsa auki...
        Tai kyl showpainissa jotkut "satuttaa" toista oikeesti, lähin vähän äijät yrittää näyttää rookielle kuka on kuka...


      • erilaista tekstiä muualla
        Hitman kirjoitti:

        Undertaker ja asiantuntija. kummatkin ootte oikeessa. Undertaker siinä että se tapahtui oikeesti ja "asiantuntija" siitä että se oli käsikirjoitettu. tossahan sanottiin että New Jackin piti viiltää sen pojan koska se ei otse osannu. Mutta se ei ollu tarkoitus viiltää koko otsa auki...
        Tai kyl showpainissa jotkut "satuttaa" toista oikeesti, lähin vähän äijät yrittää näyttää rookielle kuka on kuka...

        Evidence used against New Jack was his mic claims and a shoot interview he later did. Young claimed that on the interview he was working in character. That his New Jack character loved to inflict pain and violence. Adding to ECW's case, although Kulas claimed to be scarred, no scars could be seen. Also, Kulas was reportedly walking around backstage and talking to wrestlers before being taken to the hospital. Supposedly he was only suing after he found out he would not be an ECW regular.

        In the end, ECW and New Jack were acquitted of the charges and Kulas would not get any money. Kulas could not keep his story straight, which severely hurt his case. On May 12th, 2002, Eric Kulas died at the age 22.

        There will always be the question on who is to blame. All parties are partially to blame, but I think the one who shares the most blame is the father. He should have known what his son was getting into beforehand. Also, he should not have lied for his son. Lets say he didn't know the ECW product, he should have known that his untrained son was in no shape to be in the ring.


    • steve austin

      hitmani puhhuu asiaa

    • joo morjens

      kannatti tätäkin jatkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe