Muovi folkkari?

Anonyymi-ap

Onko lasikuituisessa folkkarissa itsetyhjentyvä avotila?

16

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käsittääkseni ei, mutta olen kuullut että joku tanskalainen olisi siihen sellaisen tehnyt omaan lasikuituiseen retkifolkkariinsa? Nopeasti ajatellen, saattaa olla vähän haastava jobi..... On ilmeisesti väkisinkin aika 'matala' sitlooda kun pohja tulee selkeesti merenpinnan yläpuolelle?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä itsetyhjentyvä avotila täsmällisesti ottaen tarkoittaa? Ei varmaan samaa kuin sadeveden poistoletkut?

      • Anonyymi

        Minulla oli yhdessä purjeveneessä kaksi 50 mm poistoputkea avotilan perällä.
        Vene oli suurten vesien äärellä valmistettu ja paljon tehty - tosin 70- luvun alusta.

        Minulle tuli kyllä sellainen tunne, että kun sinne olisi vaikka puoli kuutiota vettä lentänyt, niin aika kauan se olisi niistä reijistä ulos valunut.

        Moottoriveneessäni on kaksi tuumakasta reikää hoitamassa avotilan sadevesityhjennystä, jonka ne kyllä ovat hyvin hoitaneetkin.
        Että tällaiset kokemukset minulle niistä on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli yhdessä purjeveneessä kaksi 50 mm poistoputkea avotilan perällä.
        Vene oli suurten vesien äärellä valmistettu ja paljon tehty - tosin 70- luvun alusta.

        Minulle tuli kyllä sellainen tunne, että kun sinne olisi vaikka puoli kuutiota vettä lentänyt, niin aika kauan se olisi niistä reijistä ulos valunut.

        Moottoriveneessäni on kaksi tuumakasta reikää hoitamassa avotilan sadevesityhjennystä, jonka ne kyllä ovat hyvin hoitaneetkin.
        Että tällaiset kokemukset minulle niistä on tullut.

        Avomerikelpoisuuteen kuuluu, että vene pysyy pinnalla vaikka avotila olisi vettä täynnä. Tyhjenee sitten ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi

        Typerä vastaus, sehän tarkoittaa sitä että avotila tyhjentyy itsestään 😀😃🙂


    • Anonyymi

      Joissain purkkareissa puuttuu takalaita kokonaan
      Isotkin aallot huljahtavat heti ulos. Lapsia varten voi jonkun kuormaverkon laittaa. Varaudu jättämään hyvästi kaikelle minkä käsistäsi pudotat.

      • Anonyymi

        En pidä noista täysin auki olevista peräratkaisuista.
        Miten mahtaa pienet lapset pysyä kyydissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä noista täysin auki olevista peräratkaisuista.
        Miten mahtaa pienet lapset pysyä kyydissä?

        Hyvin on lapset ja tavarat pysyneet kyydissä. Toinen avoperäinen menossa. Ensimmäinen tuli 2006, jolloin nuorin lapsi oli 4v. Veneestä on tippunut tuona aikana vinssikampi, kello ja silmälasit sekä jotain vähemmän arvokasta. Kaikki laidan yli eli ei yhtään mitään avoimesta perästä ellei istuinkaukalossa syötyjä herneitä lasketa.

        Avoin perä on aivan ehdoton, varsinkin lasten kanssa. Paras leikkipaikka purjehtiessa, hyvä uimahyppypaikka satamassa ja perä edellä rantauduttaessa kamat ja ihmiset siirtyvät helposti laiturille.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista keskustelua erilaisistq tyhjenysvaihtoehdoista, mutta keskustelun aloittajan asiaan ne ei liity.

      Vähän samantapaista kuin vaikkapa fb.ssa kysytään miten irroittaa folkkarin jarrusatulat, niin tulee 100 vastaa tyyliin mulla on Mersu, hyvin on toiminut. Pakko vastata, vaikka sitten asian vierestä :)

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole pystynyt näitä keskusteluja pitämään tiukasti tietyssä aiheessa.
        Ne ovat aina rönsyilleet hyvinkin laajalla sektorilla.

        Kun keskustelu pysyy pidempään ylhäällä, niin aina on mahdollista , että tänne ilmestyy joku jolla on omakohtaista kokemusta aloituksen tyyppisestä veneestä.

        Näistä aiheen ulkopuolelle harhautuneista viesteistä ei kannata vetää hernettä nenäänsä, vaan sivuuttaa ne vähin äänin ja toivoa, että mieleisiä postauksia ilmaantuu lopulta esiin.

        Kyllä tänne tekstiä mahtuu ja mainostajat kiittävät jokaisesta päivästä minkä ketju on näkyvissä.
        Löysää kravattia ja rentouduD.


      • Anonyymi

        Ja sunkin oli pakko vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sunkin oli pakko vastata?

        Kuinka paljon tuo ” Ja sunkin oli pakko vastata?” kommenttisi edisti keskustelun aihetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tuo ” Ja sunkin oli pakko vastata?” kommenttisi edisti keskustelun aihetta?

        Ihan yhtä paljon kuin tuon, joka valitti ohi aiheen kirjoittamisesta.


    • Anonyymi

      Voi sellaisen rakentaa, toki, mutta tuskin toimii käytännössä. Valmiina ei ole.

    • Anonyymi

      Hei.Minulla oli if vene,runko aika samanlainen kuin folkkari,ei toki limisaumaisen näköinen.Siinä oli valmiiksi itsetyhjentyvä istuinkaukalo.Hyvin purjehtiva vene kuten myös on folkkari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe