Muovi folkkari?

Anonyymi-ap

Onko lasikuituisessa folkkarissa itsetyhjentyvä avotila?

17

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käsittääkseni ei, mutta olen kuullut että joku tanskalainen olisi siihen sellaisen tehnyt omaan lasikuituiseen retkifolkkariinsa? Nopeasti ajatellen, saattaa olla vähän haastava jobi..... On ilmeisesti väkisinkin aika 'matala' sitlooda kun pohja tulee selkeesti merenpinnan yläpuolelle?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mitä itsetyhjentyvä avotila täsmällisesti ottaen tarkoittaa? Ei varmaan samaa kuin sadeveden poistoletkut?

• Anonyymi

Minulla oli yhdessä purjeveneessä kaksi 50 mm poistoputkea avotilan perällä.
        Vene oli suurten vesien äärellä valmistettu ja paljon tehty - tosin 70- luvun alusta.

Minulle tuli kyllä sellainen tunne, että kun sinne olisi vaikka puoli kuutiota vettä lentänyt, niin aika kauan se olisi niistä reijistä ulos valunut.

Moottoriveneessäni on kaksi tuumakasta reikää hoitamassa avotilan sadevesityhjennystä, jonka ne kyllä ovat hyvin hoitaneetkin.
        Että tällaiset kokemukset minulle niistä on tullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli yhdessä purjeveneessä kaksi 50 mm poistoputkea avotilan perällä.
        Vene oli suurten vesien äärellä valmistettu ja paljon tehty - tosin 70- luvun alusta.

Minulle tuli kyllä sellainen tunne, että kun sinne olisi vaikka puoli kuutiota vettä lentänyt, niin aika kauan se olisi niistä reijistä ulos valunut.

Moottoriveneessäni on kaksi tuumakasta reikää hoitamassa avotilan sadevesityhjennystä, jonka ne kyllä ovat hyvin hoitaneetkin.
        Että tällaiset kokemukset minulle niistä on tullut.

Avomerikelpoisuuteen kuuluu, että vene pysyy pinnalla vaikka avotila olisi vettä täynnä. Tyhjenee sitten ennemmin tai myöhemmin.

• Anonyymi

Typerä vastaus, sehän tarkoittaa sitä että avotila tyhjentyy itsestään 😀😃🙂

• Anonyymi

Joissain purkkareissa puuttuu takalaita kokonaan
      Isotkin aallot huljahtavat heti ulos. Lapsia varten voi jonkun kuormaverkon laittaa. Varaudu jättämään hyvästi kaikelle minkä käsistäsi pudotat.

• Anonyymi

En pidä noista täysin auki olevista peräratkaisuista.
        Miten mahtaa pienet lapset pysyä kyydissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pidä noista täysin auki olevista peräratkaisuista.
        Miten mahtaa pienet lapset pysyä kyydissä?

Hyvin on lapset ja tavarat pysyneet kyydissä. Toinen avoperäinen menossa. Ensimmäinen tuli 2006, jolloin nuorin lapsi oli 4v. Veneestä on tippunut tuona aikana vinssikampi, kello ja silmälasit sekä jotain vähemmän arvokasta. Kaikki laidan yli eli ei yhtään mitään avoimesta perästä ellei istuinkaukalossa syötyjä herneitä lasketa.

Avoin perä on aivan ehdoton, varsinkin lasten kanssa. Paras leikkipaikka purjehtiessa, hyvä uimahyppypaikka satamassa ja perä edellä rantauduttaessa kamat ja ihmiset siirtyvät helposti laiturille.

• Anonyymi

Mielenkiintoista keskustelua erilaisistq tyhjenysvaihtoehdoista, mutta keskustelun aloittajan asiaan ne ei liity.

Vähän samantapaista kuin vaikkapa fb.ssa kysytään miten irroittaa folkkarin jarrusatulat, niin tulee 100 vastaa tyyliin mulla on Mersu, hyvin on toiminut. Pakko vastata, vaikka sitten asian vierestä :)

• Anonyymi

Kukaan ei ole pystynyt näitä keskusteluja pitämään tiukasti tietyssä aiheessa.
        Ne ovat aina rönsyilleet hyvinkin laajalla sektorilla.

Kun keskustelu pysyy pidempään ylhäällä, niin aina on mahdollista , että tänne ilmestyy joku jolla on omakohtaista kokemusta aloituksen tyyppisestä veneestä.

Näistä aiheen ulkopuolelle harhautuneista viesteistä ei kannata vetää hernettä nenäänsä, vaan sivuuttaa ne vähin äänin ja toivoa, että mieleisiä postauksia ilmaantuu lopulta esiin.

Kyllä tänne tekstiä mahtuu ja mainostajat kiittävät jokaisesta päivästä minkä ketju on näkyvissä.
        Löysää kravattia ja rentouduD.

• Anonyymi

Ja sunkin oli pakko vastata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sunkin oli pakko vastata?

Kuinka paljon tuo ” Ja sunkin oli pakko vastata?” kommenttisi edisti keskustelun aihetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon tuo ” Ja sunkin oli pakko vastata?” kommenttisi edisti keskustelun aihetta?

Ihan yhtä paljon kuin tuon, joka valitti ohi aiheen kirjoittamisesta.

• Anonyymi

Voi sellaisen rakentaa, toki, mutta tuskin toimii käytännössä. Valmiina ei ole.

• Anonyymi

Hei.Minulla oli if vene,runko aika samanlainen kuin folkkari,ei toki limisaumaisen näköinen.Siinä oli valmiiksi itsetyhjentyvä istuinkaukalo.Hyvin purjehtiva vene kuten myös on folkkari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 155
      3901
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      91
      3306
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      89
      2687
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      278
      2510
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2266
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      105
      1938
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      1029
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      998
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      889
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      830
    Aihe