Rippikoulujen markkinointia uskonnottoman korin nuorille

Anonyymi-ap

Niin, yleisestä trendistä poiketen kirkko saa uusia jäseniä juuri 14-vuotiaista, jotka on ensin saatu rippikouluun ja siellä sitten innostumaan jäsenyydestä (liittyminen toki vasta huoltajien luvalla).
Tähän liittyy melko tehokas, jopa aggressiivinen rippikoulumarkkinointi koulujen (uskonnonopettajien ja rehtorien) avustuksella sekä toisaalta vuotta vanhempien, tulevan kesän isosten face-to-face-markkinointi, toki ikätoverienkin kautta syntyvä imu rippikoululeireille.
Viime vuonna kirkko tyytyväisenä tiedotti saaneensa (muistaakseni noin) 700 uutta jäsentä liittymään rippikoulujensa kautta.

29

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avaaja lienee porilaisia, kun kodin sijaan kirjoitetaan korista?

    • Onko se uskonnottoman ateistijätkän lapsi uskonnoton ?

      Ajattelija!
      Uskonnottomuus ei ole sukuvika !
      Se ei kulje kirouksena sukupolvelta toiselle.
      Anna peheenjäsentesi ajatella vapaasti !

      • Anonyymi

        Anna uskonnonopetukseen ja rippikouluun?!


    • Anonyymi

      Kirkko tiedotti liittyneistä aika onnessaan.

      • Anonyymi

        Päättelit mistä?


    • Anonyymi

      Lipastoon jäänee jopa satoja prometeusmitaleja lojumaan.

    • Anonyymi

      Avaaja lienee porilaisia, kun kodin sijaan kirjoitetaan korista?

      onko sese yki räikkälä

      nämä twiitit on vähän lapsellisia
      https://twitter.com/ykiraikkala

      • Anonyymi

        Voi olla joku muukin porilaistaustainen henkilö, esimerkiksi sellainen, jonka pakkomielteenä on tunkeutua hautausmaakappeleihin, vaikka tasa-arvolautakunta tai hallinto-oikeus ei pidä sellaista sopivana.


    • Anonyymi

      Kirkko käyttää epäeettisiä markkinointikeinoja slaiisiin lapsiin.

    • Anonyymi

      Kyllä nääs kaikkien kirkkoon kuuluvien täytyy tulla ET-opetukseen ja sen jälkeen uskonnottomuuden vahvistukseen Protuleirille.
      Kyl mää nyt nii mieleni pahootin kirkon vuaks.

      • Anonyymi

        Ei tarvi, ei täydy,, mutta pitäisi olla mahdollisuus valita. Nyt ei ole. Miksi yrität sotkea asiaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi, ei täydy,, mutta pitäisi olla mahdollisuus valita. Nyt ei ole. Miksi yrität sotkea asiaa??

        Itse yrität sotkea. 10 vuotta sitten vaparit vastustivat et:n avaamista kaikille. Ja siksi toiseksi jos uskonnottomille suunnattua et:tä haluaa opiskelemaan, ei ehkä kuulu kirkkoon? Voinko liittyä vapaa-ajattelijoihin jos kuulun kirkkoon? Kirkoon voi kuulua ateisti, vapareihin ei voi kirkkoon kuuluva ateisti. Vapaa-ajattelu on uskontoon perustuvaa syrjintää, valinnan mahdollisuuksien rajoittamista, epätasa-arvoista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse yrität sotkea. 10 vuotta sitten vaparit vastustivat et:n avaamista kaikille. Ja siksi toiseksi jos uskonnottomille suunnattua et:tä haluaa opiskelemaan, ei ehkä kuulu kirkkoon? Voinko liittyä vapaa-ajattelijoihin jos kuulun kirkkoon? Kirkoon voi kuulua ateisti, vapareihin ei voi kirkkoon kuuluva ateisti. Vapaa-ajattelu on uskontoon perustuvaa syrjintää, valinnan mahdollisuuksien rajoittamista, epätasa-arvoista....

        Vapaa-ajattelijat ovat vuodesta 2010 alkaen kannattaneet ETn avaamista. Sinä kiellät valinnan mahdollisuuden vauvakasteen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijat ovat vuodesta 2010 alkaen kannattaneet ETn avaamista. Sinä kiellät valinnan mahdollisuuden vauvakasteen perusteella.

        Okei, kolme vuotta meni väärin. Vastustaneet jokatapauksessa olette eli omia sanojanne käyttäen kieltäneet valinnan mahdollisuuden. Nyt sitten syyllistätte toisia siitä mitä itse olette tehneet ja ehkä aiheuttaneetkin.
        MInä en kiellä yhtään mitään. Ei minulla ole valtuuksia kieltää mitään. Mielipiteeseen ei tarvita valtuuksia. Kannatan et:n ja uskonnon yhdistämistä ja avaamista kaikille yhteiseksi oppiaineeksi.


    • Anonyymi

      Eikös protuleireilläkin käy riparin käyneitä ja kirkkoon kuuluminen ei ole este, joten miksi ei uskonnoton voisi käydä rippikoulua?
      Tosin saattaa nuoren silmät avautuvat ja huomaa ettei kaikki ollut aivan tieteellistä totuutta mitä antiteistivanhemmet papeista ja kristinuskosta jutteli.

    • Anonyymi

      Porilaisen korin kasvatti avaajana.

    • Anonyymi

      Ei kai tässä ole joku podilainen asialla.

    • Anonyymi

      Kirkolla on hönkä päällä lapsilähetystyössä.

    • Anonyymi

      Rippikoulumarkkinointi-infoja pidetään jo nyt elokuussa ja syyskuun alussa 13-14-vuotiaille kouluissa. Koittavat saada ei- jäseniä mukaan.

    • Anonyymi

      Nyt: se ei käy.

    • Anonyymi

      Kodin kynttilät loistamaan.

    • Anonyymi

      Vaikuttaako saaminen kallon kokoon?
      F.R.Retzius

    • Anonyymi

      Nyt kyllä wi tämä vetele.

    • Anonyymi

      Hop hop. Ei käy.

    • Anonyymi

      Selvästi Podista.

    • Anonyymi

      Nyt on aika jutella nuoren kanssa. Etukäteen.

    • Anonyymi

      Koulu, Koulu ja Koulu.

    • Anonyymi

      Kodin, se on kodin eikä korin.

    • Anonyymi

      Rahaa saa sekulaaristi sekulaarissa perheessä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe