UPM:n työntekijät kertoivat mielipiteensä

Anonyymi-ap

KOUVOLAN SANOMAT kirjoittaa mm. näin:
""""Paperiliiton tekemän selvityksen mukaan lähes puolet UPM:n työntekijöistä katsoo, että yhtiö ei kohtele työntekijöitään oikeudenmukaisesti.

Vaikka UPM on taloudellisesti hyvässä kunnossa, samaa ei voida sanoa yhtiön työntekijöiden viihtyvyydestä. Ainakin jos uskoo Paperiliiton helmikuun alussa julkistaman kyselyn tuloksia.

Paperiliitto sai Taloustutkimuksen tekemään kyselyyn 871 vastausta. 92 prosenttia vastanneista katsoi, että viime vuoden työtaistelussa oli UPM:n puolelta kyse ideologisesta ristiretkestä koko palkansaajarintamaa vastaan

Kyselyn mukaan vain 40 prosenttia UPM:n kyselyyn vastanneista työntekijöistä on erittäin tai melko tyytyväisiä työhönsä.

Vain vähän tyytyväisiä on vajaat 30 prosenttia. Melko tai erittäin tyytymättömiä on yli 30 prosenttia.

Lähes puolet, 48 prosenttia, vastanneista katsoo, että työntekijöitä ei kohdella UPM:ssä oikeudenmukaisesti. 24 prosenttia on sitä mieltä, että työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti.

Taloustutkimuksen tietopankin mukaan teollisuuden työntekijöistä 51 prosenttia ja kaikista työntekijöistä 53 prosenttia kokee kohtelunsa olevan oikeudenmukaista. UPM:n luvut jäävät näistä luvuista todella kauas.

22 prosenttia vastanneista sanoo olevansa ylpeä siitä, että on töissä UPM:llä. 34 prosenttia eli joka kolmas on täysin vastakkaista mieltä. Loput eivät ota kantaa.

Kouvolan Sanomat yritti tavoitella toimitusjohtaja Pesosta perjantaina arvioimaan sitä, onko Paperiliiton tekemän kyselyn tuloksista syytä olla huolissaan.

Yhtiön viestinnästä tullut vastaus on odotettu.

– Ei meillä ole tuohon kommentoitavaa."""

70

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vali vali vali

      • Anonyymi

        Auttaisiko työtyytyväisyyteen pidemmät ruokatunnit?

        Onko aloittajalla jokin parannusehdotus siihen tyytyväisyyteen?


    • Anonyymi

      Näkisittepä mitä mieltä UPM on työnantajana Kymin änkyröistä.
      Vai pitäisi vielä työpaikalla viihtyä, sitä varten on ihan muut systeemit.

    • Anonyymi

      Olisivat tyytyväisiä että on leipää nokan alla kiittämättömät paskiaiset.

      • Anonyymi

        ihan samaa mieltä olen kanssasi UPM:n herroista.


    • Anonyymi

      Ehkäpä tuo osaltaan selittää paljonkin sitä miksi umpilla on koko ajan haku päällä työntekijöistä ---> Eihän ketään kiinnosta mennä huonoon työpaikkaan

      • Anonyymi

        Ei se tosiaan innosta jos työkaverit ovat ikuisia valittajia. Tekisivät työnsä ja olisivat hiljaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tosiaan innosta jos työkaverit ovat ikuisia valittajia. Tekisivät työnsä ja olisivat hiljaa!

        Nimenomaan, mikään ärsytä enemmän, kuin ainaiset valittajat. Olisivat tyytyväisiä näillä palkoilla, homma kuin homma. Ja ylitöillä saa ahtaajatason kk ansiot. Mitä valittamista tälläisessä yhtälössä on? En voi käsittää. Hommat on helppoa, kun osaa ja tilit napakat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, mikään ärsytä enemmän, kuin ainaiset valittajat. Olisivat tyytyväisiä näillä palkoilla, homma kuin homma. Ja ylitöillä saa ahtaajatason kk ansiot. Mitä valittamista tälläisessä yhtälössä on? En voi käsittää. Hommat on helppoa, kun osaa ja tilit napakat.

        upm n johto tukee venäjää. ja huonontaa kaikkien palkkoja ja palkkioita paitsi ei johdon.
        Miettikää urakoitsijoita ,maanomistajia ja muita osallisia umpin ympyröissä

        Jos on paska johto niin silloin on paska firmakin sillä paskahan valuu alaspäin
        ja kaikki per..rei ät on siellä yläällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        upm n johto tukee venäjää. ja huonontaa kaikkien palkkoja ja palkkioita paitsi ei johdon.
        Miettikää urakoitsijoita ,maanomistajia ja muita osallisia umpin ympyröissä

        Jos on paska johto niin silloin on paska firmakin sillä paskahan valuu alaspäin
        ja kaikki per..rei ät on siellä yläällä.

        Upm maksoi kovimman hinnan puusta, kun kilpailutin kolme suurinta ja bonukset päälle, niillä maksaa jo ison osan taimista hakattuun aukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upm maksoi kovimman hinnan puusta, kun kilpailutin kolme suurinta ja bonukset päälle, niillä maksaa jo ison osan taimista hakattuun aukkoon.

        upm n toimintaa Taimista hakattu aukko. tuliko paljon tikkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        upm n johto tukee venäjää. ja huonontaa kaikkien palkkoja ja palkkioita paitsi ei johdon.
        Miettikää urakoitsijoita ,maanomistajia ja muita osallisia umpin ympyröissä

        Jos on paska johto niin silloin on paska firmakin sillä paskahan valuu alaspäin
        ja kaikki per..rei ät on siellä yläällä.

        Nyt on kuule umpilla niin kova raaka-ainepula, että puupäät haketetetaan seuraavaksi. Neuvoisin painamaan karvareuhkan syvemmälle päähän ettei änkyrä paljastu. On noita sinun juttujasi niin viihdyttävää lukea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        upm n toimintaa Taimista hakattu aukko. tuliko paljon tikkuja.

        Noo jos ei ymmärrys riitä siihen, että hakattu metsä uudistetaan....jatka kiukuttelua rauhassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upm maksoi kovimman hinnan puusta, kun kilpailutin kolme suurinta ja bonukset päälle, niillä maksaa jo ison osan taimista hakattuun aukkoon.

        Itse taas päätin etten ikinä myy risuakaan uupeeämmälle, niin sairasta on johtamispolitiikka siinä firmassa. -Niin paljon ne ei puusta maksa että minun metsääni saisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kuule umpilla niin kova raaka-ainepula, että puupäät haketetetaan seuraavaksi. Neuvoisin painamaan karvareuhkan syvemmälle päähän ettei änkyrä paljastu. On noita sinun juttujasi niin viihdyttävää lukea!

        sehän on sitten puuterikärsällä ja palle ramsteenilla pelko pyllyssä millon hakku osuu kohdalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas päätin etten ikinä myy risuakaan uupeeämmälle, niin sairasta on johtamispolitiikka siinä firmassa. -Niin paljon ne ei puusta maksa että minun metsääni saisivat.

        Ketä kiinnostaa ja kuka huolehtii tuollaisista asioista, kun puukauppaa tehdään? Kyllä se on hyvä korjuujälki ja eurot mitkä ajaa kaiken huuhaahöpinän edelle. Osakkeenomistajat tuskin hirveästi valittavat. Firma on iskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas päätin etten ikinä myy risuakaan uupeeämmälle, niin sairasta on johtamispolitiikka siinä firmassa. -Niin paljon ne ei puusta maksa että minun metsääni saisivat.

        Risuista maksetaan myös hyvin päätehakkuun yhteydessä, siitä tehdään nääs energiaa. Useita euroja m3 päälle oksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risuista maksetaan myös hyvin päätehakkuun yhteydessä, siitä tehdään nääs energiaa. Useita euroja m3 päälle oksista.

        Näin on mutta umpille ei mene meiltä risuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sehän on sitten puuterikärsällä ja palle ramsteenilla pelko pyllyssä millon hakku osuu kohdalle.

        RUAHHAAHHAAAHHAAA!!!!! JIBIDII!!!!!🤪🤪🤪🤪🤪🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kuule umpilla niin kova raaka-ainepula, että puupäät haketetetaan seuraavaksi. Neuvoisin painamaan karvareuhkan syvemmälle päähän ettei änkyrä paljastu. On noita sinun juttujasi niin viihdyttävää lukea!

        Se on hyvä,että viihtyy ja vatsa toimii.
        vai mitä läpsy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas päätin etten ikinä myy risuakaan uupeeämmälle, niin sairasta on johtamispolitiikka siinä firmassa. -Niin paljon ne ei puusta maksa että minun metsääni saisivat.

        Samanlaisen päätöksen olen myös minä tehnyt jo pari vuotta sitten. Risuakaan ei lähde UPM:n biovoimalaitoksiin., saati sitten kuitupuuta sellun keittoon! Sen verran tympeää ja ylimielistä kohtelua on UPM harrastanut työntekijöitä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kuule umpilla niin kova raaka-ainepula, että puupäät haketetetaan seuraavaksi. Neuvoisin painamaan karvareuhkan syvemmälle päähän ettei änkyrä paljastu. On noita sinun juttujasi niin viihdyttävää lukea!

        Autuaita ovat puu pää sillä he pysyvät pinnalla.
        Huonommin käy laho tai kus päille sillä he uppoavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisen päätöksen olen myös minä tehnyt jo pari vuotta sitten. Risuakaan ei lähde UPM:n biovoimalaitoksiin., saati sitten kuitupuuta sellun keittoon! Sen verran tympeää ja ylimielistä kohtelua on UPM harrastanut työntekijöitä kohtaan.

        👍👍👍 EI MITÄÄN!!! 🐿 tekee kävyistä sellun 💩💩💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisen päätöksen olen myös minä tehnyt jo pari vuotta sitten. Risuakaan ei lähde UPM:n biovoimalaitoksiin., saati sitten kuitupuuta sellun keittoon! Sen verran tympeää ja ylimielistä kohtelua on UPM harrastanut työntekijöitä kohtaan.

        Kuusisorvillahan se tili tehdään, ei millään kuidulla, risuista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusisorvillahan se tili tehdään, ei millään kuidulla, risuista puhumattakaan.

        Näinpä se on, mutta kuitua ja risua tulee väkisin kun päätehakkuita teettää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä se on, mutta kuitua ja risua tulee väkisin kun päätehakkuita teettää...

        Pienenä vinkkinä.
        Jätän kuitupuut ja risut itselle.
        Teen klapeja ja haketta paremman
        hinnan saa sillein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienenä vinkkinä.
        Jätän kuitupuut ja risut itselle.
        Teen klapeja ja haketta paremman
        hinnan saa sillein.

        No en minä kuusesta tee klapeja, kun ovat niin pihkaisia. Koivikoiden harvennuksilta tulee niin paljon hyvää klapia, että sitä tuppaa riittämään myytäväksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en minä kuusesta tee klapeja, kun ovat niin pihkaisia. Koivikoiden harvennuksilta tulee niin paljon hyvää klapia, että sitä tuppaa riittämään myytäväksikin.

        Vain debiilit ja köyhät paperimiehet lämmittävät saunaa höyläämättömällä puulla. Kaikkein parhaita ovat tropiikin puulajit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en minä kuusesta tee klapeja, kun ovat niin pihkaisia. Koivikoiden harvennuksilta tulee niin paljon hyvää klapia, että sitä tuppaa riittämään myytäväksikin.

        Tuholaisten pilaama kuivunut sorvitukkikuusi palaa todella hyvin. Sekapuu parasta polttopuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienenä vinkkinä.
        Jätän kuitupuut ja risut itselle.
        Teen klapeja ja haketta paremman
        hinnan saa sillein.

        Tämä mies kuuluu parhaaseen A- ryhmään, hän silppuaa risut oksasilppurilla ja tekee hyvän tilin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mies kuuluu parhaaseen A- ryhmään, hän silppuaa risut oksasilppurilla ja tekee hyvän tilin!

        Ei siitä mihinkään muuhun olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä mihinkään muuhun olekaan.

        Ai jussista ja nallesta ko on puhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jussista ja nallesta ko on puhe.

        Ei kun sinusta, mutta eihän sitä ymmärrystä voi sinulta vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun sinusta, mutta eihän sitä ymmärrystä voi sinulta vaatia.

        Hyvä ylempitoimihenkilö läpsy. Ahistaako onnia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jussista ja nallesta ko on puhe.

        Parhaat ukot ikinä, virittäneet yhtiön huippuiskuun. Osakkeenomistajat kiittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat ukot ikinä, virittäneet yhtiön huippuiskuun. Osakkeenomistajat kiittävät.

        Ja työntekijät katoaa. kiitos ja näkemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja työntekijät katoaa. kiitos ja näkemiin.

        Minne lähdet? Ota minut mukaan! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne lähdet? Ota minut mukaan! 😁

        Mä lähdin Metsolle. Kysy ite duunia sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienenä vinkkinä.
        Jätän kuitupuut ja risut itselle.
        Teen klapeja ja haketta paremman
        hinnan saa sillein.

        Kouvola on saanut uuden Risumiehen, kuka tekis videon youtubeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä lähdin Metsolle. Kysy ite duunia sieltä.

        Kanalintukanta on niin huono ettei metästämällä tienaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanalintukanta on niin huono ettei metästämällä tienaa.

        Niin on mutta tolla asenteella sä et osuis tai edes näkis niitä.
        Metsä voi peloittaa kyseistä jamppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvola on saanut uuden Risumiehen, kuka tekis videon youtubeen?

        Löytyy tehtaalta kysykää läpsyä.
        Tuntomerkit: ylempitoimihenkilö
        heittelee läpsyjä met puhumma ylä 5
        ja jakaa kovasti lopputilejä.
        Siinä uuden risumiehen tunnistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja työntekijät katoaa. kiitos ja näkemiin.

        Tuskin, itsekkin omistan ja olen töissä. Win, win.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy tehtaalta kysykää läpsyä.
        Tuntomerkit: ylempitoimihenkilö
        heittelee läpsyjä met puhumma ylä 5
        ja jakaa kovasti lopputilejä.
        Siinä uuden risumiehen tunnistus.

        Edellä olevan kirjoituksen on laatinut tekoäly, ei päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä olevan kirjoituksen on laatinut tekoäly, ei päätä eikä häntää.

        Kyllä, saanu kenkää tai nenilleen ay- aatteiden kanssa, joku saattaa katkeroitua moisesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä lähdin Metsolle. Kysy ite duunia sieltä.

        👍 Pitää kysellä! 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, saanu kenkää tai nenilleen ay- aatteiden kanssa, joku saattaa katkeroitua moisesta...

        Hevonen saa kenkää. eikä sillä ole ay aatteita
        Katkera kaveri ja onnettomat purjeet,
        hän kotiinsa töistä jo rantautui....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuholaisten pilaama kuivunut sorvitukkikuusi palaa todella hyvin. Sekapuu parasta polttopuuta.

        Olen erimieltä. Paras polttopuu on leppä. Perusteluna lähes yhtä hyvä polttoarvo kuin koivulla, mutta huomattavan paljon vähemmän kuorta, jolloin tuhkan määräkin on huomattavasti vähempi. Lisäksi ei ole pihkaa käsissä kun puita takkaan laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erimieltä. Paras polttopuu on leppä. Perusteluna lähes yhtä hyvä polttoarvo kuin koivulla, mutta huomattavan paljon vähemmän kuorta, jolloin tuhkan määräkin on huomattavasti vähempi. Lisäksi ei ole pihkaa käsissä kun puita takkaan laittaa.

        Seka puu on paras. Pitää hormit puhtaina ei tule nokipaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erimieltä. Paras polttopuu on leppä. Perusteluna lähes yhtä hyvä polttoarvo kuin koivulla, mutta huomattavan paljon vähemmän kuorta, jolloin tuhkan määräkin on huomattavasti vähempi. Lisäksi ei ole pihkaa käsissä kun puita takkaan laittaa.

        Ai, tuhka tuleekin siis puun kuoresta🤣🤣
        No itse olen poltellut viimeiset 20 vuotta vain sahatavaraa ja kuorettomia purilaita kun niitä ilmaiseksi saa niin paljon kuin tarvitsee ja aina niistä on tuhkaa jäänyt, ihan joka pesällisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erimieltä. Paras polttopuu on leppä. Perusteluna lähes yhtä hyvä polttoarvo kuin koivulla, mutta huomattavan paljon vähemmän kuorta, jolloin tuhkan määräkin on huomattavasti vähempi. Lisäksi ei ole pihkaa käsissä kun puita takkaan laittaa.

        Vai oikein puun polttoarvo😂😂😂😂😂😂😂😂 siinä vaasta urpojen urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kuule umpilla niin kova raaka-ainepula, että puupäät haketetetaan seuraavaksi. Neuvoisin painamaan karvareuhkan syvemmälle päähän ettei änkyrä paljastu. On noita sinun juttujasi niin viihdyttävää lukea!

        Ja sinut puupää on ilmeisesti ensimmäisten joukossa pistetty hakkuun. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oikein puun polttoarvo😂😂😂😂😂😂😂😂 siinä vaasta urpojen urpo!

        Kansankielellä polttoarvo, voidaan myös puhua lämpöarvosta, mikäli sinä debiili et halua asiaa ymmärtää muuten. Voin väitellä vaikka tohtoriksi eri polttoaineiden lämpöarvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upm maksoi kovimman hinnan puusta, kun kilpailutin kolme suurinta ja bonukset päälle, niillä maksaa jo ison osan taimista hakattuun aukkoon.

        Kuka sut hakkasi aukossa? Vai sutiko joku umpin johtajan sun anneli aukkoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mies kuuluu parhaaseen A- ryhmään, hän silppuaa risut oksasilppurilla ja tekee hyvän tilin!

        Ja sinä taidat kuulua siihen kakkos talon b rappuun.


    • Anonyymi

      "UPM:n työntekijät kertoivat mielipiteensä"

      Nää ahkerat työmuurahaiset täällä kommentoivat polttopuita, alkaa vissiin hiljalleen selvitä ettei heillä ole tulevaisuutta kuin risusavotassa.

      • Anonyymi

        Voi voi sehän jo parempi kuin sinun kohtalo olla
        peräkammarin poikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sehän jo parempi kuin sinun kohtalo olla
        peräkammarin poikana.

        Joku kai unelmoi runoilijan tienisteistäkin, mutta ohuet on mahdollisuudet silläkin saralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kai unelmoi runoilijan tienisteistäkin, mutta ohuet on mahdollisuudet silläkin saralla.

        Mene ehdokkaaksi sirkus jatkuu arkadianmäellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ehdokkaaksi sirkus jatkuu arkadianmäellä

        Tässä keskustelussa me UMPn työntekijät kerromme ajatuksistamme. Sinähän otit loparit, perusta oma "Runoja ja Risusavottaa" -ketju noille aurinkoisille ideoillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustelussa me UMPn työntekijät kerromme ajatuksistamme. Sinähän otit loparit, perusta oma "Runoja ja Risusavottaa" -ketju noille aurinkoisille ideoillesi.

        Miksi olet niin tiukkapipoinen.
        Jos olet umpin pomo niin otan osaa.
        Sinähän olit se ylempitoimihenkilö
        joka heittää läpsyjä ja jakaa lopputilejä.
        Ymmärrän ,että se on aikas ykstoikkoinen
        työtehtävä mutta elämä on.
        Sulta kun ideatkin puuttuu paitsi ,että
        tiedätkö mitä tapahtuu kun insinöörillä
        välähtää???
        Sen jälkeen korjaillaan vahinkoja.
        joten läpsyttele sinä ja jaa niitä lopputilejä.


    • Anonyymi

      Onko pakko roikkua sielä jos ei työpaikka miellytä?

      • Anonyymi

        Lähdin kun lakko päättyi enkä ole sekuntiakaan katunut muuta kuin sitä etten lähtenyt aiemmin.


    • Anonyymi

      Noi on luultavasti suurimmalta osin firman sisäisiä ongelmia jotka johtunevat siitä että kommunikointi firman korkeimman johdon ja työntekijä tason välillä ei ole suora

    • Anonyymi

      Tarkoitat siis paperitehtaan johdon ja työntekijöiden välillä kommunikaatio on huonoa tai oikeammin sitä ei ole! Kyllä UPM:n konsernissa keskustellaan joka päivä mitataan kannattavuutta eri tehtaiden välillä, forecasteja työstetään koko ajan. 😁😀😂🤣😂🤣🙄

    • Anonyymi

      Kannattaa lakkoilla. Risuparrat kohta kilometritehtaalla.

      • Anonyymi

        Tuotteiden maailmanlaajuinen kysynnän lasku on syy miksi yksiköitä lakkautetaan. Ymmärrätkö?
        Ja UMPilla se on lisäksi puupula koska sille ei haluta myydä puuta. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteiden maailmanlaajuinen kysynnän lasku on syy miksi yksiköitä lakkautetaan. Ymmärrätkö?
        Ja UMPilla se on lisäksi puupula koska sille ei haluta myydä puuta. Ymmärrätkö?

        Tuskinpa puupula on ainoastaan upm ongelma. Laskusuhdanne, hinnat tapissa ja nousee vaan. Metsänomistajat vuolee kultaa. Hakkuutähteillä kuitataan uudistuskustannukset, kun siitäkin maksetaan erittäin hyvin. Antaa juhlien jatkua vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa puupula on ainoastaan upm ongelma. Laskusuhdanne, hinnat tapissa ja nousee vaan. Metsänomistajat vuolee kultaa. Hakkuutähteillä kuitataan uudistuskustannukset, kun siitäkin maksetaan erittäin hyvin. Antaa juhlien jatkua vaan.

        kun ei metsänomistajat myy upm niin se on nimenomaan ainoastaan upm ongelma.


    • Anonyymi

      Mitäs tehtaanjohtaja sanoo?? Ei mitään, koska kommentointi on paperitehtaalt kielletty! 🤔🫣👎🏻😂🤣😂🤣😂

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe