Hei! Olen viikon verran miettinyt kamppailulajin aloittamista. Ongelma on siinä, että en oikeen tiedä, mikä laji sopisi minulle. Lajilta etsin mm. heittoja, kaatoja, lukkoja, lyöntejä, potkuja, kuristuksia. Asetekniikat ja akrobatia ei kiinnosta.
Kamppailulajia etsimässä
2
96
Vastaukset
- Anonyymi
Jos etsit kaikkea tuota ja tarkoitat kamopaululajilla lajia jossa kamppaillaan, oikeastaan ainoa vaihtoehto on vapaaottelu.
Itsepuolustuslajeissa on enemmän vaihtoehtoja, esim Hokutoryu jujutsu. Niissä painopiste on skenaarioiden harjoittelussa ja kamppailun treenaaminen on vähän sinne päin.
Itse opettelisin asioita niin että oppii kunnolla jotain ja treeneissä saa kokea mitä on oppinut. Siksi vapaaottelu tai bjj+potkunyrkkeily kombo.- Anonyymi
Täsmennyksenä ennen kuin ip gurut vetää herneen nenään: Hokuto ja jotkut muut ip lajit ovat omaan tarkoitukseensa oikein päteviä, mutta kamppailuharjoitus eli sparri on niissä vähän enemmän fiilistelyä, jos verrataan täyden kontaktin kisalajeihin, joissa treenataan kamppailu-urheilun tavoitteilla, metodeilla ja intensiteetillä. (Ja lajit joissa ei sparrata eivät ole minkään arvoisia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446