Hei! Olen viikon verran miettinyt kamppailulajin aloittamista. Ongelma on siinä, että en oikeen tiedä, mikä laji sopisi minulle. Lajilta etsin mm. heittoja, kaatoja, lukkoja, lyöntejä, potkuja, kuristuksia. Asetekniikat ja akrobatia ei kiinnosta.
Kamppailulajia etsimässä
2
145
Vastaukset
- Anonyymi
Jos etsit kaikkea tuota ja tarkoitat kamopaululajilla lajia jossa kamppaillaan, oikeastaan ainoa vaihtoehto on vapaaottelu.
Itsepuolustuslajeissa on enemmän vaihtoehtoja, esim Hokutoryu jujutsu. Niissä painopiste on skenaarioiden harjoittelussa ja kamppailun treenaaminen on vähän sinne päin.
Itse opettelisin asioita niin että oppii kunnolla jotain ja treeneissä saa kokea mitä on oppinut. Siksi vapaaottelu tai bjj+potkunyrkkeily kombo.- Anonyymi
Täsmennyksenä ennen kuin ip gurut vetää herneen nenään: Hokuto ja jotkut muut ip lajit ovat omaan tarkoitukseensa oikein päteviä, mutta kamppailuharjoitus eli sparri on niissä vähän enemmän fiilistelyä, jos verrataan täyden kontaktin kisalajeihin, joissa treenataan kamppailu-urheilun tavoitteilla, metodeilla ja intensiteetillä. (Ja lajit joissa ei sparrata eivät ole minkään arvoisia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131206- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2661056Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179953Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15929Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33802- 71797