Ahtaajat panivat kortonkitehtaan ovet säppiin

Anonyymi-ap

"Stora Enso on keskeyttänyt kartonkitehtaalla palkanmaksun suurelta osalta työntekijöitä. Syynä on, että tuotteita ei saada lähtemään tehtaalta, kun satamat eivät vedä ja välivarastoja ei ole."

https://yle.fi/a/74-20020056

Meneeköhän tuo palkanmaksun keskeytys ihan lainsäädännön mukaan? Eikös niillä ole voimassa oleva työehtosopimus?

239

2874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palkanmaksu voidaan keskeyttää, jos syy siihen on työnantajasta riippumaton "Force Majeure".

      Jos vastuullista haetaan, niin se on AKT.

      • Anonyymi

        Työantajan velvollisuus on hankkia lisää varastotilaa. Kyse on siis työnantajan osaamattomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työantajan velvollisuus on hankkia lisää varastotilaa. Kyse on siis työnantajan osaamattomuudesta.

        Älä ole aivan lapsellinen, tehtaan omistajalla on oikeus vaikka lopettaa koko tehdas lopullisesti niin halutessaan, mikään laki ei sitäkään estäisi.
        Kerropa missä lakipykälässä puhutaan tehtaan velvollisuuksista hankkia lisää varastotilaa?
        Miksi jätä kertomatta..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole aivan lapsellinen, tehtaan omistajalla on oikeus vaikka lopettaa koko tehdas lopullisesti niin halutessaan, mikään laki ei sitäkään estäisi.
        Kerropa missä lakipykälässä puhutaan tehtaan velvollisuuksista hankkia lisää varastotilaa?
        Miksi jätä kertomatta..?

        Lopettakoon sitten tehtaansa, mutta palkanmaksua ei saa sen vuoksi keskeyttää, jos ei ole viitsinyt hankkia tuotannolleen varastotilaa. Kyllä meidän firma löysi ainakin riittävän ison hallin tuotteille, kun kysyntä äkillisesti väheni. Ei sitä työntekijlöillä maksatettu. Puolisen vuotta oli ekstratilat käytössä, kunnes tilanne normalisoitui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakoon sitten tehtaansa, mutta palkanmaksua ei saa sen vuoksi keskeyttää, jos ei ole viitsinyt hankkia tuotannolleen varastotilaa. Kyllä meidän firma löysi ainakin riittävän ison hallin tuotteille, kun kysyntä äkillisesti väheni. Ei sitä työntekijlöillä maksatettu. Puolisen vuotta oli ekstratilat käytössä, kunnes tilanne normalisoitui.

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työantajan velvollisuus on hankkia lisää varastotilaa. Kyse on siis työnantajan osaamattomuudesta.

        Kyse on AKT:n yhteiskuntarauhaa vahingoittavasta toiminnasta.
        Nyt on viimeinen hetki lähetä liitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Mahtavatko ranakuskit olla lakossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on AKT:n yhteiskuntarauhaa vahingoittavasta toiminnasta.
        Nyt on viimeinen hetki lähetä liitosta.

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Minä olen kuulunut aina liittoon, lukuun ottamatta ensimmäistä 8 kuukautta, kun olin määräaikaisessa työpaikassa. Sen jälkeen olen kuulunut, ja olen ollut tyytyväinen edunvalvontaan. On samanlainen ostopalvelu kuin vaikka liisaamani sähköauto, jonka kuukausihintaan kuuluu huollot, renkaat ynnä muut.

        Palkkaa ei oikeastaan pitäisi maksaa edes kuin liiton jäsenille, sillä liittoon kuulumattomat ovat eräällä tavalla loisia, koska nauttivat liiton neuvottelemista eduista, mutta eivät maksa niistä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kuulunut aina liittoon, lukuun ottamatta ensimmäistä 8 kuukautta, kun olin määräaikaisessa työpaikassa. Sen jälkeen olen kuulunut, ja olen ollut tyytyväinen edunvalvontaan. On samanlainen ostopalvelu kuin vaikka liisaamani sähköauto, jonka kuukausihintaan kuuluu huollot, renkaat ynnä muut.

        Palkkaa ei oikeastaan pitäisi maksaa edes kuin liiton jäsenille, sillä liittoon kuulumattomat ovat eräällä tavalla loisia, koska nauttivat liiton neuvottelemista eduista, mutta eivät maksa niistä mitään.

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.

        Ei minua kiinnosta muiden palkka lainkaan. Riittää että liitto neuvottelee riittävän hyvät työehdot meille jäsenille. Ei palkkaa pitäisi edes muille maksaakaan kuin liiton jäsenille.

        Hieman sama kuin jos sinä ajelisit liisaamallani sähköautolla ilman lupaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Onko vastaanottokeskusten työntekijöillä edes liittoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaanottokeskusten työntekijöillä edes liittoa?

        Olisko pro? Onko ne edes valtion hommia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!


      • Anonyymi

        Vaikuttaa niin moneen nuo lakkoilevat, syököhän akt lakkoilevat kovasti bannaania näkyy olevan loppu muitten tuoretuotteitten kanssa kaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        Ai että yhden porukan pitäisi suostua palkanalennukseen ja muut saavat palkankorotuksen?

        Ei tule toimimaan.

        Kaikille on maksettava tänä vuonna ainakin 10 prosenttia lisää, eli inflaation verran. Ensi vuoden korotuksista päätetään sitten vuoden kuluttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakoon sitten tehtaansa, mutta palkanmaksua ei saa sen vuoksi keskeyttää, jos ei ole viitsinyt hankkia tuotannolleen varastotilaa. Kyllä meidän firma löysi ainakin riittävän ison hallin tuotteille, kun kysyntä äkillisesti väheni. Ei sitä työntekijlöillä maksatettu. Puolisen vuotta oli ekstratilat käytössä, kunnes tilanne normalisoitui.

        Onhan niitä isoja tilaisuus telttoja mitä vuokrata. Varastoksi. Mutta svetogorski on kuulkaa Suomeen kuuluvaa maata meidän kaupunkia kirkot stalinistit varasti senkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Peruspalkat erityisesti naisilla pyörii 1600-2200 kk älkää valittako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on AKT:n yhteiskuntarauhaa vahingoittavasta toiminnasta.
        Nyt on viimeinen hetki lähetä liitosta.

        Liitossa pitää pysyä muuten ei tuu palkkaa yhtään alkaa palkaton kibbutsityö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.

        No me maksetaan veroja että saadaan kaikille tietty tukivarsi rahat tuet ja yritystuet.Pidetään sairaalat kunnossa.Koulut.Vain halpavuokra asunnoista on puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Älkää pilkatko ammatti liitot valvoo työntekijän oikeuksia ja toimeentuloa palkalla maksetaan eläminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.

        Älä ole syrjimässä toisia ihmisiä työpaikoilla hyvä jos ahkeroit mutta moni voi ottaa oppia tai voit opettaa muita moittimatta ja palkka maksetaan myös ajasta työajasta minkä ajan on työpaikalla ja tekee tehtäviä. Niiden oppimiseen menee oma aikansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaanottokeskusten työntekijöillä edes liittoa?

        Ne kuuluu kunnallisiin ja vaarallinen työ kun moni etsintäkuulutettu rikollinen siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        Eläkkeellä sairaana tai äitiyslomalla tai työttömänä opiskelijana tulot on siinä 500-1500€ kk mikä olisi hyvä jos kansalaispalkka tulisi tasaamaan puutetta ja ostovoimaa. Kyllä ne köyhätkin kahvia ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan.

        Tehtaat maksaa veroja ja ilman asiakkaita ei tule tuloja. Asiakkaat maksaa. Käy kaupassa ja sinä maksat myyjän palkan myös siivoojien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole syrjimässä toisia ihmisiä työpaikoilla hyvä jos ahkeroit mutta moni voi ottaa oppia tai voit opettaa muita moittimatta ja palkka maksetaan myös ajasta työajasta minkä ajan on työpaikalla ja tekee tehtäviä. Niiden oppimiseen menee oma aikansa.

        Työnantaja voi maksaa palkkaa enemmän toisille, jos huomaa, että joku tekee enemmän, paremmin ja huolellisemmin kuin toinen. Etenkin tupakoitsijat juoksevat tupakalla alvariinsa ja ne tupakkatauot ovat työajasta pois. Ei tupakoitsijat tee samaa työmäärää mitä tupakoimattomat. Muutama tupakka työajalla on äkkiä puolikin tuntia päivittäisestä työajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että yhden porukan pitäisi suostua palkanalennukseen ja muut saavat palkankorotuksen?

        Ei tule toimimaan.

        Kaikille on maksettava tänä vuonna ainakin 10 prosenttia lisää, eli inflaation verran. Ensi vuoden korotuksista päätetään sitten vuoden kuluttua.

        voisko työläiset sitten tehdä 10 kertaa enempi töitä, että yrittäjäkin saa jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja voi maksaa palkkaa enemmän toisille, jos huomaa, että joku tekee enemmän, paremmin ja huolellisemmin kuin toinen. Etenkin tupakoitsijat juoksevat tupakalla alvariinsa ja ne tupakkatauot ovat työajasta pois. Ei tupakoitsijat tee samaa työmäärää mitä tupakoimattomat. Muutama tupakka työajalla on äkkiä puolikin tuntia päivittäisestä työajasta.

        Niin voi. Työnantaja voi ottaa vaikka suihin työntekijältä.

        Työehtosopimuksessa määritellään vain minimit. Kukaan ei kiellä sopimasta paikallisesti vaikka korkeammista palkoista.


      • Anonyymi

        Force majeure (lat. vis major[1], suom. suurempi voima) eli ylivoimainen este tai tapahtuma[1] on sopimusoikeudessa käytettävä termi, joka tarkoittaa sopimuksen osapuolista riippumatonta, odottamatonta poikkeuksellista tapahtumaa, joka estää sovitun velvollisuuden täyttämisen. Ylivoimainen este on esimerkiksi hirmumyrsky, kapina, liikekannallepano, maanjäristys, meteoriitti, tulivuorenpurkaus, sota sekä suorituksen estävä viranomaisen toimi, kuten tuontikielto ja takavarikko.[2] Rahavelvoitteiden yhteydessä myös maksuliikenteen tai yleisen liikenteen keskeytys katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi.[3] Lakko ei sen sijaan ole ylivoimainen este, ellei sopimuksessa ole tällaista ehtoa. Poikkeuksen tekee kuitenkin yleislakko.
        ELI VAIN YLEISLAKKO ON FORCE MAJEUREN ALAINEN, ellei työehto sopimuksessa tällaista ehtoa. ELI PALKANMAKSUA EI VOIDA KESKEYTTÄÄ AKTn toimista johtuen. Juridinen vastuu siirtyy PALKANMAKSAJALLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan.

        Olen samaa mieltä, kallispalkkaisia möhömahoja istuu ja odottaa, että ukot tulee hernekeitolla töihin tai orjatyövoimaa afrikasta. Itse saavat varmaan 20.000e kk pelkästä istumisesta, toiset enemmänkin. Tehköön itse edes viikon, jos osaavat. Osingot vain mielessä, mutta työläinen ei saisi lisätä ostovoimaansa. EK:n hommat on hyväveli hommia, kuka niistä on ammattitaitoinen? Kiky-sopimuksellakin työläiset teki talkoilla ja firmat sai senkin voittona ja osinkoina varakkaille. Ei työläinenkään ihan tyhmä ole, eikä sitä voi toista kertaa huijata. Ruotsissa oli tehdas, jossa johtaja laski omaa palkkaansa 100.000:sta 10.000 niin kauan, kuin vienti alkaa vetään ja työntekijät laski palkkaansa 10% ja tekivät varastoon, kun oli huono aika? Ja, johtaja sopi, että kun vienti alkaa vetää, niin työntekijät saa palkan lisäksi 20% voitosta. Kukaan ei ottanut lopputiliä, johtaja piti puheensa ja saa taas 100.000 kk tuloja. Suomessa ei onnistu, kun johtajat on putkinäköisiä ja hakevat pikavoittoja pörssistä. JTK-Tampere


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        Miksi? Ostovoimaa on hävinnyt myös ahtaajilta.


      • Anonyymi

        Ihmisen ahneus on syynä kaikkeen pahaan tässä maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ahneus on syynä kaikkeen pahaan tässä maailmassa.

        Punaiset ovat ahneita vaikka kommunismin piti se kitkeä pois ihmisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punaiset ovat ahneita vaikka kommunismin piti se kitkeä pois ihmisestä.

        Näin ei ikinä tule käymään kommunismissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punaiset ovat ahneita vaikka kommunismin piti se kitkeä pois ihmisestä.

        Sitten ahneet firmojen johtajat ovat syyllisiä omalta osaltaan. Esimerkiksi kaupan alalla he rikastuu kun ruoka maksaa maltaita. Kansa vaan köyhtyy samalla ja maatalous loppuu Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakoon sitten tehtaansa, mutta palkanmaksua ei saa sen vuoksi keskeyttää, jos ei ole viitsinyt hankkia tuotannolleen varastotilaa. Kyllä meidän firma löysi ainakin riittävän ison hallin tuotteille, kun kysyntä äkillisesti väheni. Ei sitä työntekijlöillä maksatettu. Puolisen vuotta oli ekstratilat käytössä, kunnes tilanne normalisoitui.

        Paperirulla ei ole mikään teidän firman nippeli, ei niitä voi eikä kannata edestakas kuskailla pitkin kyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakoon sitten tehtaansa, mutta palkanmaksua ei saa sen vuoksi keskeyttää, jos ei ole viitsinyt hankkia tuotannolleen varastotilaa. Kyllä meidän firma löysi ainakin riittävän ison hallin tuotteille, kun kysyntä äkillisesti väheni. Ei sitä työntekijlöillä maksatettu. Puolisen vuotta oli ekstratilat käytössä, kunnes tilanne normalisoitui.

        Palkanmaksun voi työnantaja keskeyttää koska tahansa. Mikään laki ei sitä kiellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavatko ranakuskit olla lakossa?

        Mikä tai kuka on ranakuski? Kerro ihmeessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kuulunut aina liittoon, lukuun ottamatta ensimmäistä 8 kuukautta, kun olin määräaikaisessa työpaikassa. Sen jälkeen olen kuulunut, ja olen ollut tyytyväinen edunvalvontaan. On samanlainen ostopalvelu kuin vaikka liisaamani sähköauto, jonka kuukausihintaan kuuluu huollot, renkaat ynnä muut.

        Palkkaa ei oikeastaan pitäisi maksaa edes kuin liiton jäsenille, sillä liittoon kuulumattomat ovat eräällä tavalla loisia, koska nauttivat liiton neuvottelemista eduista, mutta eivät maksa niistä mitään.

        Liittoon kuuluvat niitä varsinaisia loisia ovatkin; sinä ole siitä yksi parhaimmista esimerkeistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        Ja ammattiyhdistysliikkeen aiheuttama vääristymä, sellaisesta työstä, johon riittää kuukauden koulutus vedetään 4000 €/kk, typerää! Ja sitten vielä lakkoillaan, vielä kusipäisempää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Ostovoimaa on hävinnyt myös ahtaajilta.

        Eikö olisi pitänyt hävitä? Kerro lisää Urpo!


      • Anonyymi

        ...Vai olisiko palkanmaksuhaluton työnantaja... AKT toimii täysin laillisin keinoin joten älä sinä mistään vastuuttomuuksista puhu. Stora on tehnyt kautta aikojen parasta tulosta vaikka edellisellä kierroksella oli vetämässä duunareilta leivän suusta. Ahneuden markkinat on nyt loppu. ON VIHDOIN ALKANUT TYÖNTEKIJÖIDEN MARKKINAT :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        lainattu TEKSTI :
        "Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan."

        ALLEKIRJOITAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on AKT:n yhteiskuntarauhaa vahingoittavasta toiminnasta.
        Nyt on viimeinen hetki lähetä liitosta.

        ... "lähetä" sinä itsesi äidinkielen tunnille :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.

        ..."Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät."
        --Siinä se tuli, sinä saatanan perseennuolija olisit valmis antamaan palkastasi 50€ ettei naapuri saisi samaa. Puheillasi viet työntekijöiden voimia alemmas, kannatat kilpailua työpaikoille (hiukan paremman palkan toivossa), otat kuitenkin vastaan liittojen neuvottelenat pakankorotukset ja lukuisat muut edut, joita sinä typerys et ole edes tullut ajatelleeksi omassa kuplassasi. Mistä on syntynyt vuosiloma, sairausajan palkka, työsuojelu ja viisipäiväinen ka. 38 tuntinen työviikko. Äitiys ja isyysvapaat. Oletko typerys sopinut nämäkin työnantajasi kanssa vai kuuluisiko tes-sopimukseen, siihen jota niin kovin tykkäät parjata.
        OLET SÄÄLITTÄVÄ TAPAUS. TAI SITTEN EDUSTAT SITÄ PALKANMAKSAJATAHOA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Kaks kuukautta kaikkien koulutus kansakoulun jälkeen kokko ei ole kouluja käynyt mut palkka yli 200000 euroa vuodessa,ja palkka juoksee kun orjat on lakossa
        uudet miehet kehiin satamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.

        Liitot pois työmailta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        60 000- 80 000 euroa vuosipalkka ahtaajilla
        Kansakoulu pohjalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää pilkatko ammatti liitot valvoo työntekijän oikeuksia ja toimeentuloa palkalla maksetaan eläminen.

        Entäs eläkeläiset. mennään sulkeen satamaan menevät tiet kun lakko loppuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Joopa, joo. Olen 80 vuotias eläkeläinen, joka teki 44 vuotisen työuran. Erosin 35 vuotiaana sekä kirkosta, että ammattiyhdistyksestä. Sain melko mukavaa palkkaa ja eläkekin on reilut 2500 euroa netto. Olen laskenut, että 40.000 euroa on jäänyt ylimääräistä sen vuoksi, etten ole kuulunut kumpaankaan.
        Ulkona näyttää olevan nyt pientä pakkasta, joten lähden tässä hiihtolenkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että yhden porukan pitäisi suostua palkanalennukseen ja muut saavat palkankorotuksen?

        Ei tule toimimaan.

        Kaikille on maksettava tänä vuonna ainakin 10 prosenttia lisää, eli inflaation verran. Ensi vuoden korotuksista päätetään sitten vuoden kuluttua.

        Mites sitten kun saadaan inflaatio alas?
        Lasketaanko palkkoja inflaation verran?, vai tuleeko sitten peliin saavutettu etu?

        Kaikki ovat sitä mieltä että korkea inflaatioon vain väliaikainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Ostovoimaa on hävinnyt myös ahtaajilta.

        Juu kun muilta on hävinnut 200€ ostovoimasta niin ahtaajilta on kadonnut 400€?
        Käyttääkö ahtaajat kaksikertaa enemmän sähköä?
        Kuluttavatko 2 kertaa enemmän polttoainetta?
        Syövät varmaan 2 kertaa enemmän?
        Lainakuluthan saattavat olla 2 kertaa isommat joten korkovaikutus iskee suhteessa enemmän.
        Onhan heidän täytytnyt hankkia arvokkaammat asunnot, autot ja pelit ja pensselit.

        Fakta on kuitenkin ettei ahtaajat hae vain inflaation komepensointia kuten muilla aloilla vaan haetaan suhteetonta etuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        " Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia"
        Satamaduunarin vuosipalkka on keskimäärin 13x4 000€ eli 52 000€ vuodessa. Tuo 1,5% on sitten 780€/vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan.

        Mites te eläkeläisille lisää saatte?
        Laittakaa kaikki lakkoon eläkkeisiin lisää 10% alle 2500 eläkkeisiin, yli sen meneviin ei korotuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta muiden palkka lainkaan. Riittää että liitto neuvottelee riittävän hyvät työehdot meille jäsenille. Ei palkkaa pitäisi edes muille maksaakaan kuin liiton jäsenille.

        Hieman sama kuin jos sinä ajelisit liisaamallani sähköautolla ilman lupaani.

        Sulla mitään sähköautoa ole sun auto on Kia Rio, tunnen sut, ja olet siivoojana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, joo. Olen 80 vuotias eläkeläinen, joka teki 44 vuotisen työuran. Erosin 35 vuotiaana sekä kirkosta, että ammattiyhdistyksestä. Sain melko mukavaa palkkaa ja eläkekin on reilut 2500 euroa netto. Olen laskenut, että 40.000 euroa on jäänyt ylimääräistä sen vuoksi, etten ole kuulunut kumpaankaan.
        Ulkona näyttää olevan nyt pientä pakkasta, joten lähden tässä hiihtolenkille.

        Mikäs kirkon lahko noin paljon veloittaa jäseniltään? : O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun voi työnantaja keskeyttää koska tahansa. Mikään laki ei sitä kiellä!

        Laki nimenomaan kieltää ellei ole erikseen sovittu muuta. Ei palkanmaksun keskeyttäminen ole mikään omavaltainen hetken mielijohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja voi maksaa palkkaa enemmän toisille, jos huomaa, että joku tekee enemmän, paremmin ja huolellisemmin kuin toinen. Etenkin tupakoitsijat juoksevat tupakalla alvariinsa ja ne tupakkatauot ovat työajasta pois. Ei tupakoitsijat tee samaa työmäärää mitä tupakoimattomat. Muutama tupakka työajalla on äkkiä puolikin tuntia päivittäisestä työajasta.

        Miten sinä kenenkään työpanosta mittaat?

        Tupakoitsijat tekevät tupakoidessaan tiimityötä ja uusia innovaatioita. Tauot parantavat työtehoa, koska ihminen ei ole kone.

        Vähemmän töitä on enemmän tuloksia.


      • Anonyymi

        Oikeudessa sitten ratkotaan, onko ollut tarpeellista sulkea tehdas ahtaajien lakon vuoksi!
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Ja nämä kouluttumattomat laittaa koko Suomen kyykkyyn,mahdollista vain Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on AKT:n yhteiskuntarauhaa vahingoittavasta toiminnasta.
        Nyt on viimeinen hetki lähetä liitosta.

        AKT on vaatimuksissaan täysin oikeassa. Sitä yhteiskuntarauhaa järkyttää juurikoin työnantajat ei työntekijät.
        Jokaisen työntekijän kuuluisi ja pitäisi olla ammattiliiton jäsen, ja lakonalaisia töitä tekevä rikkuri, olkoon liittoon kuulumaton duunari tai esimiesasemassa oleva, tulisi piestä siihen kuntoon, että äitinsäkin tuntisi vain paidankauluksen numerosta. Näin tehtiin ja toimittiin "vanhaan hyvään aikaan" eikä rikkuruutta juurikaan esiintynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Oma asiasi kunhan et tee lakon aikana lakonalaista työtä etkä ole vinkumassa palkkaa tai muita työhön liittyviä ammattiliiton neuvottelemia tai sopia etuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Minäkin haluaisin olla vapaa liitosta.
        Mutta työnantajan edustajat ei palkkaani nosta, vaikka siihen olisi ollut todellinen syy.
        Joten. Paluu entiseen tehtävään takaisin. Vaativampi tehtävän teki joku muu. Samalla palkalla, mitä minä nykyään, helpompi tehtävä.
        Kerran olen saanut pyytämällä palkan korotuksen. Takana samassa firmassa yli 30 v.
        Nykyään olen kieltäytynyt ylitöistä.
        Ei ole motivaatiota.
        Kun menen töihin, odotan milloin alkaa vapaa päivät, lomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT on vaatimuksissaan täysin oikeassa. Sitä yhteiskuntarauhaa järkyttää juurikoin työnantajat ei työntekijät.
        Jokaisen työntekijän kuuluisi ja pitäisi olla ammattiliiton jäsen, ja lakonalaisia töitä tekevä rikkuri, olkoon liittoon kuulumaton duunari tai esimiesasemassa oleva, tulisi piestä siihen kuntoon, että äitinsäkin tuntisi vain paidankauluksen numerosta. Näin tehtiin ja toimittiin "vanhaan hyvään aikaan" eikä rikkuruutta juurikaan esiintynyt.

        Tuollainen tapahan oli Jimmy Hoffalla. Ei ole hepun hautaa vieläkään löydetty. Ei siis niin kovin fiksu tuo ideasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.

        Samaa mieltä! Eri ala.


      • Anonyymi

        Miksi hallitus ei asetu työntekijän puolelle ja velvoita työantajaa maksamaan palkan sopimuksen mukaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikea aika liittyä liittoon. Vain sillä tavalla saadaan pakotettua ahneet työnantajat ruotuun. Ei Suomen talous kestä ostovoiman heikentämistä. Sisämarkkinat ovat ne, jotka työllistävät kansalaisia.

        Sä olet verrattain tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Taas joku "insinööri" itkee kun satamajätkä tienaa paremmin lyhyellä koulutuksella.
        Mahtaa vit...kaveria!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Makeat naurut taas näille jotka "neuvottelevat" omat palkkansa!! Eivät vaan kerro koskaan missä ovat töissä jotta faktat voitaisiin selvittää!!
        Heille kyllä kelpaa kaikki lomaedut , 8h työpäivät yms. mitkä liitot ovat pystyneet neuvotelemaan vuosien saatossa. Kunnia menneille duunari sukupolville!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina saanut palkkaa enemmän mitä liitot ovatkeskenään sopineet. Kyllä työnantaja huomaa melkoisen nopeasti sen, että kenelle kannattaa maksaa hiukan enemmän, mitä yleisesti on sovittu. Liitot ajavat laiskojen asiaa. Työstä pitäisi maksaa tehdyn työn mukaan. Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät.

        Työnantaja voi maksaa, vaikka olet liitossa enemmän palkkaa jos katsoo, että työntekijä on arvokas firmalle eikä hänestä haluta luopua.
        Samoin voidaan korottaa kaikkien palkkoja ilman sen kummempia sopimuksia.
        Eipä ole vastaan tullut ,että näin olisi juuri paljokaan tehty. työnantajan puolesta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtaat maksaa veroja ja ilman asiakkaita ei tule tuloja. Asiakkaat maksaa. Käy kaupassa ja sinä maksat myyjän palkan myös siivoojien.

        Yritykset ja yrittäjät vetävät yli 8 miljardia euroa erillaisia yritystukia!! Siinä on meidän "hyväntekijät". Duunari kustantaa omaa työpaikkaa aika isolla summalla vuodessa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paperirulla ei ole mikään teidän firman nippeli, ei niitä voi eikä kannata edestakas kuskailla pitkin kyliä.

        Ei paperia ja kartonkia tehdä varastoihin nykyään juuri ollenkaan! Tehtaat tekevät tilausten mukaan tuotteita. Ja monella on ulkomailla tehtaita joihin voidaan siirtää tilauksia tarpeen mukaan jos tulee "kriisi tilanne".
        Kunnia AKT:n porukoille! Heillä on munaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ammattiyhdistysliikkeen aiheuttama vääristymä, sellaisesta työstä, johon riittää kuukauden koulutus vedetään 4000 €/kk, typerää! Ja sitten vielä lakkoillaan, vielä kusipäisempää!

        Kateellinen insinööri,ei muuta kuin tervetuloa satamaan hommiin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaks kuukautta kaikkien koulutus kansakoulun jälkeen kokko ei ole kouluja käynyt mut palkka yli 200000 euroa vuodessa,ja palkka juoksee kun orjat on lakossa
        uudet miehet kehiin satamaan

        Kansakoulua ei enään ole....
        Ja peruskoulutusten jälkeen riittää koulutuksia ja vasta 5 vuoden jälkeen on ammattimies!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, joo. Olen 80 vuotias eläkeläinen, joka teki 44 vuotisen työuran. Erosin 35 vuotiaana sekä kirkosta, että ammattiyhdistyksestä. Sain melko mukavaa palkkaa ja eläkekin on reilut 2500 euroa netto. Olen laskenut, että 40.000 euroa on jäänyt ylimääräistä sen vuoksi, etten ole kuulunut kumpaankaan.
        Ulkona näyttää olevan nyt pientä pakkasta, joten lähden tässä hiihtolenkille.

        Mutta,muista kuitenkin kiittää liitoja kun taistelivat sinunkin eläkkeesi ynnä muiden työetujen puolesta. Olet saanut kesälomat,talvilomat,8h työpäivän yms. pelkästään liitojen ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT on vaatimuksissaan täysin oikeassa. Sitä yhteiskuntarauhaa järkyttää juurikoin työnantajat ei työntekijät.
        Jokaisen työntekijän kuuluisi ja pitäisi olla ammattiliiton jäsen, ja lakonalaisia töitä tekevä rikkuri, olkoon liittoon kuulumaton duunari tai esimiesasemassa oleva, tulisi piestä siihen kuntoon, että äitinsäkin tuntisi vain paidankauluksen numerosta. Näin tehtiin ja toimittiin "vanhaan hyvään aikaan" eikä rikkuruutta juurikaan esiintynyt.

        Hyvä!! Kannatan tuota!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet verrattain tyhmä

        Tyhmä on se joka nuolee herrojen palleja! Eikä huolehdi eduistaan! Ja ainoa keino on kuulua oman alan ammati LIITTOON!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta muiden palkka lainkaan. Riittää että liitto neuvottelee riittävän hyvät työehdot meille jäsenille. Ei palkkaa pitäisi edes muille maksaakaan kuin liiton jäsenille.

        Hieman sama kuin jos sinä ajelisit liisaamallani sähköautolla ilman lupaani.

        Asiaanhan on erittäin helppo ratkaisu: poistetaan yleissitovuus. Jostain kumman syystä AY-liike ei sitä halua, miksiköhän?

        AY-liikkeellä ei pitäisi olla mitään oikeutta päättää minun työsuhteeni ehdoista. Se kuuluu vain minulle ja työnantajalleni.

        No, onneksi noin surkeisiin korotuksiin ei joudu tyytymään. Kun ei tee bulkkityötä, on helppo pystyä perustelemaan arvonsa ja jos työnantajan kanssa ei päästä sopimukseen, aina voi vaihtaa sellaiselle työnantajalle, joka asian ymmärtää. Tai perustaa firman ja alkaa tehdä töitä alihankkijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työantajan velvollisuus on hankkia lisää varastotilaa. Kyse on siis työnantajan osaamattomuudesta.

        kommunistin ajatuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkanmaksun saa keskeyttää ja niin onkin tapahtunut!
        Jos AKT:n lakot jatkuvat ja jatkuvat, palkanmaksu keskeytyy yhä useammilta.
        AKT:lle ei palkankorotukseksi riitä se mitä useimmat muuta liitot ovat jo sopineet, palkkojen korotus kahdessa vuodessa noin 7 %, AKT haluaa 8,5 % korotusta kahden vuoden ajalla.
        AKT saisi tuon samaisen noin 7 % korotuksen lakkoilematta mutta nyt lakkoillaan ja laitetaan Suomi seis sen noin 1,5 % takia. Paljonko se 1,5 % lisää satamaduunarin tilipussia, onko kaiken tämän arvoista kun vielä huomioidaan että saavat lähes kaikkien muiden jopa duunarien inhon päälleen..??

        Montako vuotta kestää satamanosturin kuljettajan koulutus?
        Montako vuotta kestää rekkakuskin koulutus?
        Montako vuotta on AKT:n jäsenistön keskimääräinen ammatillinen koulutus?

        Työnantajat halusivat lopettaa keskitetyt palkkaratkaisut . Kaikki liitot voivat sopia omat sopimuksensa . Tätä työnantajaliitot halusivat . Turha ulista nyt mitään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahvitehtailija lähettäköön laskun EK:lle. Änkyrätyönantajistahan tämä koko homma on kiinni. Inflaatio huitelee 10 prosentissa, joten automaattisesti pitäisi vähintään tuollainen korotus saada pelkästään tälle vuodelle.

        Ahneella on paskainen loppu, ja sem tulee EK:n paskamahat kokemaan.

        No voi herranjumala tuota sinun ajatuksen juoksua, noinko tämä maailma makaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuulunut 30 vuoteen, enkä ollut ikinä lakossa. Teen työni, jonka palkasta minä olen sopinut työantajani kanssa, ja sopimus on keskinäinen, eikä kuulu yhdellekään politrukille.

        Minä myös ja onneksi nämä venäjän vallan alaiset akt:t alkavat nyt ryytyä ja ihmiset alkavat ajattelemaan omilla aivoillaan, vihdoin. Paremapaan päin ollaan Suomen kannalta menossa. Satamiinkin on tullut ja tulee porukkaa muualta ja ne viittaa kiltaalla dinosaurus akt:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vastaanottokeskusten työntekijöillä edes liittoa?

        Mielestäni vain onnettomat ja kädettömät tarvitsevat jotain liittoa, Itseäni hävettää tuollainen menneiden yya vuosien aikainen toiminta. Työteliäs ja aikaansaava
        työntekijä nykypäivänä ei tarvitse mitään turhia välistävetäviä liiton välikäsiä ja sopimuksia. Itse asoista sopimalla pärjää paljon paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT:n porukan on turha ja irvokastakin puhua ostovoiman heikkenemisestä 4000:n tonnin kuukausipalkalla!! Saisivat hävetä koko porukka!

        Aivan törkeää toimintaa. Ei voi uskoa todeksi. Luulisi säkinheiton ammattitaidon olevan jonkinverran edullisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että yhden porukan pitäisi suostua palkanalennukseen ja muut saavat palkankorotuksen?

        Ei tule toimimaan.

        Kaikille on maksettava tänä vuonna ainakin 10 prosenttia lisää, eli inflaation verran. Ensi vuoden korotuksista päätetään sitten vuoden kuluttua.

        No näihän se erkin mielestä varmaan menee,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitossa pitää pysyä muuten ei tuu palkkaa yhtään alkaa palkaton kibbutsityö.

        Välimerkki Erkki ei ole tainnut ymmärtää, että sitä työvoimaa tulee sitten muualta. Erkki on sitten liitossa ja oman aikansa kortistossa ennen hyppyä, arvaa mihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kallispalkkaisia möhömahoja istuu ja odottaa, että ukot tulee hernekeitolla töihin tai orjatyövoimaa afrikasta. Itse saavat varmaan 20.000e kk pelkästä istumisesta, toiset enemmänkin. Tehköön itse edes viikon, jos osaavat. Osingot vain mielessä, mutta työläinen ei saisi lisätä ostovoimaansa. EK:n hommat on hyväveli hommia, kuka niistä on ammattitaitoinen? Kiky-sopimuksellakin työläiset teki talkoilla ja firmat sai senkin voittona ja osinkoina varakkaille. Ei työläinenkään ihan tyhmä ole, eikä sitä voi toista kertaa huijata. Ruotsissa oli tehdas, jossa johtaja laski omaa palkkaansa 100.000:sta 10.000 niin kauan, kuin vienti alkaa vetään ja työntekijät laski palkkaansa 10% ja tekivät varastoon, kun oli huono aika? Ja, johtaja sopi, että kun vienti alkaa vetää, niin työntekijät saa palkan lisäksi 20% voitosta. Kukaan ei ottanut lopputiliä, johtaja piti puheensa ja saa taas 100.000 kk tuloja. Suomessa ei onnistu, kun johtajat on putkinäköisiä ja hakevat pikavoittoja pörssistä. JTK-Tampere

        Juuri näin se pitäisi homma toimia. Mutta onnistuisiko sosiaali suomessa? Toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut yritys konkurssiin ja kaikki pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Ostovoimaa on hävinnyt myös ahtaajilta.

        Aika lailla kohtuutonta on säkinheittäjien "ahdinko".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ei ikinä tule käymään kommunismissa.

        Onneksi se on jo hävitetty maanpäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ammattiyhdistysliikkeen aiheuttama vääristymä, sellaisesta työstä, johon riittää kuukauden koulutus vedetään 4000 €/kk, typerää! Ja sitten vielä lakkoillaan, vielä kusipäisempää!

        Niinpä, on mielenkiintoista kuulla, kuka vielä tämän viimeisimmän aktn vedätyksen jälkeen kertoo olevansa ammatiltaan ahtaaja, En ainakaan minä, mutta ehkä joku näistä ammattiylpeistä akt-liittolaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..."Ei ole ollenkaan oikein, että vähemmän työtä tekevät saavat saman palkan, kuin ahkerat tekijät."
        --Siinä se tuli, sinä saatanan perseennuolija olisit valmis antamaan palkastasi 50€ ettei naapuri saisi samaa. Puheillasi viet työntekijöiden voimia alemmas, kannatat kilpailua työpaikoille (hiukan paremman palkan toivossa), otat kuitenkin vastaan liittojen neuvottelenat pakankorotukset ja lukuisat muut edut, joita sinä typerys et ole edes tullut ajatelleeksi omassa kuplassasi. Mistä on syntynyt vuosiloma, sairausajan palkka, työsuojelu ja viisipäiväinen ka. 38 tuntinen työviikko. Äitiys ja isyysvapaat. Oletko typerys sopinut nämäkin työnantajasi kanssa vai kuuluisiko tes-sopimukseen, siihen jota niin kovin tykkäät parjata.
        OLET SÄÄLITTÄVÄ TAPAUS. TAI SITTEN EDUSTAT SITÄ PALKANMAKSAJATAHOA.

        nimen omaan, sopia kaikki asiat face to face, kommari, mitä et varmaan itse osaa ja pysty päässäsi mieltämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaks kuukautta kaikkien koulutus kansakoulun jälkeen kokko ei ole kouluja käynyt mut palkka yli 200000 euroa vuodessa,ja palkka juoksee kun orjat on lakossa
        uudet miehet kehiin satamaan

        Repesin nauruun, kun tämä kyseinen kokko oli tv:ssä, mikä mies tämä on`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kun muilta on hävinnut 200€ ostovoimasta niin ahtaajilta on kadonnut 400€?
        Käyttääkö ahtaajat kaksikertaa enemmän sähköä?
        Kuluttavatko 2 kertaa enemmän polttoainetta?
        Syövät varmaan 2 kertaa enemmän?
        Lainakuluthan saattavat olla 2 kertaa isommat joten korkovaikutus iskee suhteessa enemmän.
        Onhan heidän täytytnyt hankkia arvokkaammat asunnot, autot ja pelit ja pensselit.

        Fakta on kuitenkin ettei ahtaajat hae vain inflaation komepensointia kuten muilla aloilla vaan haetaan suhteetonta etuutta.

        Säkinheittäjän lisä varmaankin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nämä kouluttumattomat laittaa koko Suomen kyykkyyn,mahdollista vain Suomessa.

        Niinpä, nyt pitää laittaa tälle hölmöydelle loppu!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeat naurut taas näille jotka "neuvottelevat" omat palkkansa!! Eivät vaan kerro koskaan missä ovat töissä jotta faktat voitaisiin selvittää!!
        Heille kyllä kelpaa kaikki lomaedut , 8h työpäivät yms. mitkä liitot ovat pystyneet neuvotelemaan vuosien saatossa. Kunnia menneille duunari sukupolville!!

        Jonon peräpään jatkona tulevat eivät varmaan ole tietoisia näistä asioista. Jos nämä liittoasiat ovat sinun kyvyillesi ja aatteillesi sopivia niin suotta yritä keulia näissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tai kuka on ranakuski? Kerro ihmeessä!

        Kraanakuski varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näihän se erkin mielestä varmaan menee,

        Käyttääkö Erkki kortonkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittoon kuuluvat niitä varsinaisia loisia ovatkin; sinä ole siitä yksi parhaimmista esimerkeistä!

        Niinkö luulet, että sullekaan mitään maksettaisiin, jos ei liitto määräisi pohjat? Tyhmähän sinä olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 000- 80 000 euroa vuosipalkka ahtaajilla
        Kansakoulu pohjalta

        Se on kuule sitä markkinataloutta se. Sitä ette te kommunistit ymmärrä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, joo. Olen 80 vuotias eläkeläinen, joka teki 44 vuotisen työuran. Erosin 35 vuotiaana sekä kirkosta, että ammattiyhdistyksestä. Sain melko mukavaa palkkaa ja eläkekin on reilut 2500 euroa netto. Olen laskenut, että 40.000 euroa on jäänyt ylimääräistä sen vuoksi, etten ole kuulunut kumpaankaan.
        Ulkona näyttää olevan nyt pientä pakkasta, joten lähden tässä hiihtolenkille.

        Milloin aiot maksaa takaisin sen, että muut maksoivat ja lakkoilivat puolestasi? LOINEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla mitään sähköautoa ole sun auto on Kia Rio, tunnen sut, ja olet siivoojana

        Siinä sitä taas halveksitaan muiden työtä ja sitten kohta ihmetellään, että miksi kakrut ei mene pskaduuneihin.


    • Anonyymi

      Nyt ei muuta kuin työsulku, ja joukkoirtisanomisia tuotannollis- taloudellisista syistä. Jos ei työ kelpaa, niin joutavat kortistoon. Kyllä noita lukkeja ja vetomestareita ajaa kuka vain, kunhan luvat on kunnossa.

      • Anonyymi

        Ajaa tietysti kuka vaan mikäli saa isompaa palkkaa. Tuolla palkalla mitä nyt maksavat ei ilmeisesti kukaan halua ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaa tietysti kuka vaan mikäli saa isompaa palkkaa. Tuolla palkalla mitä nyt maksavat ei ilmeisesti kukaan halua ajaa.

        Ahneilla ahtaajilla makeeta kun kuukaudessa saa vain ylityökorvauksen verran lakkoavustusta. Joka rettelöintikuukautena jää saamatta peruspalkan neljä tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneilla ahtaajilla makeeta kun kuukaudessa saa vain ylityökorvauksen verran lakkoavustusta. Joka rettelöintikuukautena jää saamatta peruspalkan neljä tonnia.

        Kyllä Kela elättää.


    • Anonyymi

      Tuleekohan noille lakkoilijoille ollenkaan mieleen sellainen juttu, että lakon päätyttyä laitetaan pystyyn YT (vai mikä se nimi nyt onkaan?)? Kun palkkakustannukset nousevat paljon, niin eihän siinä muu auta, kuin laittaa väkeä pihalle. Töihin jäävät sitten tekee samat työt pienemmällä porukalla. Syyksi laitetaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt.

      Noin on aina ollut ja noin tulee olemaan. Sitä duunari ei vaan ymmärrä, että se oma paikkakin saattaa olla katkolla lakon jälkeen. Työnantajan on helppo antaa kenkää juurikin niille, ketkä ovat niitä kaikkein laiskempia ja suurisuisimpia isottelioita.

      • Anonyymi

        Työnantaja ei suostu itse tekemään töitä. Siksi se maksaa sen palkan minkä ammattiliitot vaativat. Vähän aikaa tietysti irvistelevät, mutta lopulta järki voittaa.


      • Anonyymi

        Niin jos ajattelee vaikka 10 työntekijää palkka ja verot yhteensä eka 4000 ja vakuutukset sitten tehtailla on sähkökulut kovat vesimaksut tiemaksut kiinteistövero tai vuokra sitten koneet konehuollot no jos 10 kertaa laskee 4000€ kk on.....yhteensä. Kyllä siinä saa myydä tavaraa että että sen rahan saa ostajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei suostu itse tekemään töitä. Siksi se maksaa sen palkan minkä ammattiliitot vaativat. Vähän aikaa tietysti irvistelevät, mutta lopulta järki voittaa.

        Tehtaat pyörii se on ensin opiskeltu ammatti sitten hankittu työkoneet varusteet paikka materiaalit luvat maksettu ennakkoverot ja muut pakolliset monet opiskellut insinööriksi kemistiksi tai sähkötyöt ja sitten aletaan tuottaa jotain minkä joku ostaa.TE LUULETTE ETTÄ KAIKKI TIPAHTAA JOSTAIN SIIHEN MUTTA se vaatii vuosien opiskelun työn velat alut vaikeudet asiakkaiden etsimisen myyjien palkat materiaali hankinnat työkoneet. Koneen hoitajat korjaa huoltaa koneet kuulkaa siellä on moni ammatilliset työntekijät. Eihän se puu metsistä tule tehtaille ilmaiseksi metsurit siellä kaataa puuta koneet käy palkat juoksee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos ajattelee vaikka 10 työntekijää palkka ja verot yhteensä eka 4000 ja vakuutukset sitten tehtailla on sähkökulut kovat vesimaksut tiemaksut kiinteistövero tai vuokra sitten koneet konehuollot no jos 10 kertaa laskee 4000€ kk on.....yhteensä. Kyllä siinä saa myydä tavaraa että että sen rahan saa ostajalta.

        Jos esim. työnantaja maksaa palkkaa työntekijälleen 4000 euroa/kk, niin työnantajan kustannukset tämän työntekijän osalta ovat luokkaa 6000-7000 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos ajattelee vaikka 10 työntekijää palkka ja verot yhteensä eka 4000 ja vakuutukset sitten tehtailla on sähkökulut kovat vesimaksut tiemaksut kiinteistövero tai vuokra sitten koneet konehuollot no jos 10 kertaa laskee 4000€ kk on.....yhteensä. Kyllä siinä saa myydä tavaraa että että sen rahan saa ostajalta.

        niin se homma toimii ja on aina toiminut, mitä valitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos esim. työnantaja maksaa palkkaa työntekijälleen 4000 euroa/kk, niin työnantajan kustannukset tämän työntekijän osalta ovat luokkaa 6000-7000 euroa kuukaudessa.

        jos on vuosiansiosta kyse, niin siinä on lomat ja pekkaset yms mukana, niin silloin mene noin, vaan lisäkustannus on noin 20 pinnaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on vuosiansiosta kyse, niin siinä on lomat ja pekkaset yms mukana, niin silloin mene noin, vaan lisäkustannus on noin 20 pinnaa.

        anonyymin kommentti työllistämisen kalleudesta on oikeaa suuruusluokkaa...sitä ei useimmat työntekijät ymmärrä kun työnantaja velvoitetaan maksamaan kulut työntekijän puolesta. jos meille maksettais bruttopalkka käteen josta jokaisen pitäisi maksaa pakolliset maksut omatoimisesti niin moni hämmästyisi ; onko tämä näin paljon. Ja ahtaajien lakkoon ja tukilakkoihin...mielestäni ko. lakkolaiset ovat ahneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anonyymin kommentti työllistämisen kalleudesta on oikeaa suuruusluokkaa...sitä ei useimmat työntekijät ymmärrä kun työnantaja velvoitetaan maksamaan kulut työntekijän puolesta. jos meille maksettais bruttopalkka käteen josta jokaisen pitäisi maksaa pakolliset maksut omatoimisesti niin moni hämmästyisi ; onko tämä näin paljon. Ja ahtaajien lakkoon ja tukilakkoihin...mielestäni ko. lakkolaiset ovat ahneita.

        Sipilän hallitus siirsi duunareille yli 2% maksuja!! Eli ,onkin syytä saada korotuksia..
        Voin maksaa kaikki kulut,mutta palkka nousee vastaavasti..


    • Anonyymi

      Aivan mahtavaa toimintaa

      • Anonyymi

        Osaa ne pojat ainakin piereskellä!


    • Anonyymi

      Olemme lopettaneet palkanmaksun ilkivallan takia

    • Anonyymi

      Toivottavasti monet tehtaat suljetaan suomessakin

    • Anonyymi

      AKT:n keskustelufoorumeilla hekumoidaan kuinka he ovat panneet suomelle kovat pakotteet, kun kerran natosuomikin on pannut pakotteita venäjälle.

      Palkat eivät taidakaan olla se keskeinen kysymys.

      • Anonyymi

        Palauttaa jo venäjä Suomesta varastetut maat nyt vihdoin.


      • Anonyymi

        Julkisuudessa repostellaan palkoilla ainoastaan!
        Mutta,siellä on muitakin asioita mitkä piti ratkaista.
        Oikeisto lehdet haluavat vain demonisoida duunarien tuomat asiat pelkäksi rahan ahneudeksi!!


    • Anonyymi

      Toivottavasti heitä enää tarvita kohta

    • Anonyymi

      Osana surun siirtymää

    • Anonyymi

      Nopeasti varastot täyttyvät Stora Ensolla. Kas kun tätä ei tapahtunut korona-aikana kun rajoitettiin kaikkea kulkua vielä enemmän ja pidempään.

      Tehtaalla on tietysti oikeus lomauttaa, mutta voisi puhua mielummin totta eli syy oli tilausten pienenemisessä eikä missään lakossa. Tämä firma on täysin kyvytön puhumaan edes kerran olemassaolonsa aikana totta.

      • Anonyymi

        Korona-aikana tavara sai liikkua paikasta toiseen niin Suomen sisällä, kuin Suomesta ulkomaille ja Suomeen ulkomailta.


    • Anonyymi

      Jos inflaatio on kerran 10 prosenttia, niin miksei työantaja suostu maksamaan 10 prosentin palkankorotusta?

      Onko työnantajilla tarkoitus ajaa Suomi konkurssiin?

      • Anonyymi

        Nämä menee vientiin niin on yhdentekevää onko suomalaisella työntekijällä ostovoimaa kun eivät he näitä tuotteita osta.


      • Anonyymi

        Ruokavero alv pitää pudottaa 10 prosenttiin se lisää myyntiä.


      • Anonyymi

        Nyt näyttää kyllä että akt ja ahtaajat ajaa suomen konkurssiin.


      • Anonyymi

        Palkathan on nousseet koko ajan, vaikkei inflaatio ole kalunnutkaan ostovoimaa. No entäs sitten, kun inflaatio laskee? Onko työntekijöiden sitten suostuttava alentamaan palkkojaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkathan on nousseet koko ajan, vaikkei inflaatio ole kalunnutkaan ostovoimaa. No entäs sitten, kun inflaatio laskee? Onko työntekijöiden sitten suostuttava alentamaan palkkojaan?

        Palkat ovat nousseet aina vähemmän kuin mitä on inflaatio.

        Deflaation aikana palkkoja tarkastetaan toiseen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näyttää kyllä että akt ja ahtaajat ajaa suomen konkurssiin.

        Ei aja! Tavaraa liikkuu edellen rajan yli,laivoilla hesasta ,turusta ,ruotsin kautta.. Ei suurempi ongelma satamalakko ole. Asia on fakta!!


    • Anonyymi

      Kaivataan robotteja lisää satamiin, ne ei kiristä, ja lakkoile.

      • Anonyymi

        Tossahan on ideaa.


      • Anonyymi

        Säästetään työvaate kuluissa, ei tarvi kaffi, ruoka eikä tupakkitaukoja eikä miiittäään pekkaspäivii eikä lomia eikä varsinkaan sairaslommiii. Eikä tarvi tarjota joululounaita, ja meneehän sitä vettä, pesuaineita kun töistä lähtiessä suihkussa, saunassa käy. Ja tuleehan sitä pyyheliina pyykkiikin.Täyttä säästöö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästetään työvaate kuluissa, ei tarvi kaffi, ruoka eikä tupakkitaukoja eikä miiittäään pekkaspäivii eikä lomia eikä varsinkaan sairaslommiii. Eikä tarvi tarjota joululounaita, ja meneehän sitä vettä, pesuaineita kun töistä lähtiessä suihkussa, saunassa käy. Ja tuleehan sitä pyyheliina pyykkiikin.Täyttä säästöö.

        Ikävää vaan että ihminen joutuu rakentamaan ne robotit ja huoltamaan ohjaamaan niitä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää vaan että ihminen joutuu rakentamaan ne robotit ja huoltamaan ohjaamaan niitä kuitenkin.

        Hyvin toteutettu robottiteknologia korvaa noin kymmenen työntekijää, alasta riippuen.
        Robotin ohjaaja voi olla jokin muu, kuin ahtaaja, vaikkapa työnantajan edustaja.
        Jo nyt trukit, kontteineen liikkuvat ilman miehitystä. Maantieliikennettä, ilman kuljettajaa testattiin vielä taannoin, nyt siinä on ollut hiljaisempaa.
        Varmaa on, että työn muuttuessa yhä kalliimmaksi, robotit tulevat korvaamaan duunarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toteutettu robottiteknologia korvaa noin kymmenen työntekijää, alasta riippuen.
        Robotin ohjaaja voi olla jokin muu, kuin ahtaaja, vaikkapa työnantajan edustaja.
        Jo nyt trukit, kontteineen liikkuvat ilman miehitystä. Maantieliikennettä, ilman kuljettajaa testattiin vielä taannoin, nyt siinä on ollut hiljaisempaa.
        Varmaa on, että työn muuttuessa yhä kalliimmaksi, robotit tulevat korvaamaan duunarin.

        Vielä ikävämpää on että robotit ei osta kaupoista mitään joten sen tehtaan tuotantokin menee harakoille. Seurauksena kaiken tuhoava lama.
        Siksi robottisaatiota ei ole voinut viedä loppuun asti eikä voi nykykapitalismissa tai koko rahajärjestelmä on turha.
        Suostuuko rikkaat sitten siihen,en tiedä,nykyplutokraattisen vallan muihin ihmisiin nähden ainakin menettävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toteutettu robottiteknologia korvaa noin kymmenen työntekijää, alasta riippuen.
        Robotin ohjaaja voi olla jokin muu, kuin ahtaaja, vaikkapa työnantajan edustaja.
        Jo nyt trukit, kontteineen liikkuvat ilman miehitystä. Maantieliikennettä, ilman kuljettajaa testattiin vielä taannoin, nyt siinä on ollut hiljaisempaa.
        Varmaa on, että työn muuttuessa yhä kalliimmaksi, robotit tulevat korvaamaan duunarin.

        Ja ammattiliitto ajaa työntekijän hinnan liian korkeaksi. Joku kommentoi tehtaanjohtajan/ yrittäjän palkkaa...paljonkas nämä ammattiliittojen johtohenkilöt tienaa? Olemalla kusipäitä ja kiristämällä yhteiskuntaa ja yrityksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toteutettu robottiteknologia korvaa noin kymmenen työntekijää, alasta riippuen.
        Robotin ohjaaja voi olla jokin muu, kuin ahtaaja, vaikkapa työnantajan edustaja.
        Jo nyt trukit, kontteineen liikkuvat ilman miehitystä. Maantieliikennettä, ilman kuljettajaa testattiin vielä taannoin, nyt siinä on ollut hiljaisempaa.
        Varmaa on, että työn muuttuessa yhä kalliimmaksi, robotit tulevat korvaamaan duunarin.

        Hollanissa on satamia joissa toimii robotit. Valvonassa ja ohjamassa toimintaa muutama ukko ja samoin kentällä muutamia...

        Olisi syytä harkita robotti veroa. samoin kauppojenitsepalvelu kasoille vero jolla voidaan maksella korvausta kortistossa oleville ihmisille..


      • Anonyymi

        Eikä ne piere lainkaan!


    • Anonyymi

      Ilta-Sanomien Timo Haapala oli selvitellyt syitä tähän lakkosumaan ja yllätys, yllätys, jäljet johtivat hallituksen kuntaministeriin.

      Sotku yleisestä palkkalinjasta alkoi jo vuodenvaihteessa, kun levisi tieto, että Valtion työmarkkinalaitos oli kuntaministeri Sirpa Paateron (sd) tieten lupaillut valtion työntekijöille muita suurempia palkankorotuksia, politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala kirjoittaa.

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000009394695.html

      • Anonyymi

        Haapalan mielipiteillä ei ole merkitystä, vanha juntti on kieli syvällä kokoomuksen persereiässä.
        Lakkosumaan on syy ainoastaan työnantajapuoli, joka ei suostu neuvottelemaan tosiasiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haapalan mielipiteillä ei ole merkitystä, vanha juntti on kieli syvällä kokoomuksen persereiässä.
        Lakkosumaan on syy ainoastaan työnantajapuoli, joka ei suostu neuvottelemaan tosiasiallisesti.

        Eihän tuossa artikkelissa ole kyse mielipiteistä vaan tosiasioista. Samalla tavallahan tuo Taapero sotki postin kanssa pari vuotta sitten, jos satut muistamaan?


    • Anonyymi

      Voihan rähmä!

    • Anonyymi

      Ammattiyhdistyspolitrukit haluaa näyttää valtaansa

      • Anonyymi

        Ja näyttävätkin ja se on Suomen etu.


      • Anonyymi

        Joo antakaa nyt edes keittiöapulaisille sairaala apulaisille siivoojille parin euron korotus tuntipalkkaan hei oikeesti laitoshuoltajille ja pyykinpesijöille.Ruokavero alas tuntipalkkoja ylös.Siis pieni tuntipalkkaisille.Saisimne lisää kunnille vuokra asuntoja purettua homeiset jos jotkut ei vetäisi välistä pimeät työt ja ulkomaille raha tai yrityksiä jotka ei maksa verojaan koskaan vaihtaa paikkaa ja nimeä.


      • Anonyymi

        Paljonko r kioski myyjä saa tai yrittäjä käteen jäävä.


    • Anonyymi

      Kyllä,palkat kohdalleen eka.

    • Anonyymi

      Onks se lakkoavustus parempi kuin se 4000€?

      • Anonyymi

        Kato silloin kun on periaatteista kyse niin raha on sivuseikka.


      • Anonyymi

        Olen 25 vuotta ollut ahtaajana , saan kaikki ikälisät, kolme pätevyyttä ja iltavuorolisät niin bruttopalkkani on 3400 e! Ei kannata uskoa kaikkea mitä mediassa kirjoitetaan . Verojen jälkeen saan saman kuin kaupan kassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 25 vuotta ollut ahtaajana , saan kaikki ikälisät, kolme pätevyyttä ja iltavuorolisät niin bruttopalkkani on 3400 e! Ei kannata uskoa kaikkea mitä mediassa kirjoitetaan . Verojen jälkeen saan saman kuin kaupan kassa .

        Sillä erotuksella että kaupan kassa saa ruoat kaupasta 15-25% alennuksella.


    • Anonyymi

      AKT vie palkat nyt paperiväeltäkin! Huippua! Älkää vaan potkiko pihalle Ahtaajia...

    • Anonyymi

      Aina se on toi AKT ja ahtaajat. Eikö jo viimeinkin voida palkata ahkeria robotteja satamaan tekemään ahtaustyöt niin pääsevät raukat kotiin makaamaan loppuiäkseen. Samoin akt, palkattava keski-euroopasta tai vaikka afrikasta kuskeja jotka tekee työt eikä lakkoile.
      Heittäkää noiden liittojen johtajat ulos!!

      • Anonyymi

        AKT lakkoilee aina, kun se on mahdollista. Jos ei omien vaatimustensa tukemiseksi, niin sitten jotain myötätunto- ja tukilakkoja. Niillä on kait niin isot palkat, että voivat viettää vapaita lakkoilun varjolla.

        Ne ukot etenkin on sellaisia isovatsaisia, huonoryhtisiä ja ne ei jaksa kävellä pitempään, kuin rekan mitan. Jos joutuu kiertämään koko rekan niin ähöttävät naama punaisena hiki valuen ja hädin tuskin pääsevät kipuamaan ratin taakse. Kyllä sellaisen mahan kasvattamiseen tarttetaan roskaruokaa melkoisen paljon ja sehän maksaa.


    • Anonyymi

      Kapitalisti siat yrittävät painostaa ahtaajia muitten työntekijöiden kautta. Nyt ei auta kuin kestää toverit. AKT taistelee myös meidän puolestamme.

    • Anonyymi

      kyllä kun tehy:äiset oli lakossa niin kyllä valtiovalta /sdp yritti kampittaa hoitajia ... siirettiin lakkoa jne.. mites nyt kun vaalit lähenee niin bil- sannan väki on hiljaa .. vaikka suomen talous kärsii ko lakosta..

    • Anonyymi

      Jos aloituksen otsikossa ei ole painovirhettä, syntyvyys kohoaa kohta uudelle tasolle.

    • Anonyymi

      Aika jäykät ja kovat kortongit aloittajalla.

    • Anonyymi

      Samat korotukset kuin Saksalaisille ahtaajille. Täällä ei vain muisteta, että saksassa tarvittaessa pienennetään palkkoja jos kysyntä hiipuu eli joustetaan kahteen suuntaan. Suomessahan tämä ei tunnu olevan mahdollista??

      • Anonyymi

        Höpötät passkaa, Suomessa on vastaavanlainen järjestelmä, toisella tavalla vaan toteutettu, lomautus, siihen ovat myös työnantajat erittäin tyytyväisiä. Muista nyt tämä lopun ikäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötät passkaa, Suomessa on vastaavanlainen järjestelmä, toisella tavalla vaan toteutettu, lomautus, siihen ovat myös työnantajat erittäin tyytyväisiä. Muista nyt tämä lopun ikäsi!

        Vähän kun joustais niin ei tarvitsis kortistoon mennä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kun joustais niin ei tarvitsis kortistoon mennä!!

        et taida edes tietää mitä lomautus tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et taida edes tietää mitä lomautus tarkoittaa.

        https://www.pam.fi/wiki/palkanmaksun-keskeytyminen.html

        Palkanmaksun keskeytyminen ja lomautus ovat kaksi eri asiaa. Nyt tuolla porukalla on edessa TE-toimistoon ilmoittautuminen. Ja kohtelu on lain mukaan sama kaikille kortistossa oleville. Joten TYP:iä voi alkaa pukkaamaan lakkoilijoille. Kursseilla istutaan tai karenssi tulee jos kieltäytyy ja sitä rataa.


    • Anonyymi

      Harmittaa jos jää pahvikortongit saamatta. Minä laukean aivan liian nopeasti eukon mielestä, mutta pahvikortonki on ollut hyvä apu ja konsti siihen vaivaan.

      • Anonyymi

        Ainakin homoseksissä jota siis harrastan.


    • Anonyymi

      Ei kommari mitään rahaa tarvitse, jos rapakaljaa riittää.

    • Anonyymi

      Luonto kiittää.

      • Anonyymi

        Ja ahtaaja siittää.


    • Anonyymi

      Menee lain mukaan, työstä maksetaan ei joutenolosta eikä lakoista
      Uudet miehet lastaamaan laivoja,
      Koulutus: Kansakoulu 50-luvulla syntyneille muille peruskoulu,
      Opetusta ei tarvi jos vaijeri kädessä pysyy.

    • Anonyymi

      AKT:n foorumilla esitetyt venäjää tukevat viestit paljastavat missä se ongelma piilee. Ei ainakaan palkoissa.

    • Anonyymi

      Wälläri ajoi laivaliikenteen lakkoilullaan kannattamattomaksi. Alukset oli helppo ulkoistaa. Satamien kanssa on toisin.
      Kiina on ollut innokas ostamaan satamia ympäri maailmaa, mutta myyjät ovat olleet harvassa.

      • Anonyymi

        Luulisi satamien kaltaisten huoltovarmuuden kannalta tärkeiden infrarakenteiden olevan aina valtion omistuksessa. Tietysti onhan Kiinakin valtio, tai siis Taiwan laillinen Kiina. Mutta vieraille valtioille ei pitäisi myydä maaperästä aluettakaan.


      • Anonyymi

        Suomen satamat pian myydään kiinalaisille ja sitten tuleekin sellaisia ahtaajia jotka ei lakkoile.


      • Anonyymi

        Wälläriä kiittää nykyiset seilorit vieläkin. Saivat erinomaiset työ - ja eläke edut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen satamat pian myydään kiinalaisille ja sitten tuleekin sellaisia ahtaajia jotka ei lakkoile.

        Kiina taipuu Suomen ahtaajien edessä!! Näin on jämpti!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiina taipuu Suomen ahtaajien edessä!! Näin on jämpti!!

        Eiköhän ala ahtaajat vaihtumaan. Vapaaehtoisesti tai pakotettuina....


    • Anonyymi

      Tun ahtaajat, koko suomi pysähtyy...

    • Anonyymi

      Erosin teollisuusliitosta, koska teki niin käsittämättömän huonon sopimuksen, jossa palkat alenevat hirmuisesti.

      Liityin AKT:iin. Olen nyt ainoa meidän työpaikalla lakossa oleva. Mutta saanpahan myöhemmim sitten parempaa palkkaa.

      Kannattaa siis shoppailla kunnollinen ammattiliitto, jos nykyinen ei aja kunnolla asioita.

      • Anonyymi

        Oletko nyt ymmärtänyt ihan oikein? Jos työnantajasi noudattaa AKT:n kanssa tehtyä yhteistä sopimusta, niin kaikki teidän työpaikalla saa samat korotukset ja edut. Tai jos työnantajasi noudattaa teollisuusliiton kanssa tehtyä diiliä niin se pätee sitten kaikkiin, sinuunkin.

        Eli olit ainoana lakossa ja ainoa joka menetti palkan hetkeksi.
        Elämä ei oo aina ihan reilua.


      • Anonyymi

        Johan oli vitsi!! Työnantaja on tehnyt sopimuksen jonkun liiton kanssa ja sen mukaan mennään. Et saa yhtään parempaa palkka kuin mitä kuuluu sen alan sopimukseen. Korjataan,v oit saada jos työnantaja haluaa maksaa korkeampaa palkkaa mitä sopimuksessa on.


    • Anonyymi

      PAM, AKT ja teollisuusliitto olivat liitossa, akt jäi viimeisenä ajamaan omaa asiaansa ja rupesi nokittelemaan PAMia ja TL:ää suurempia korotuksia

    • Anonyymi

      Joo palkkaa pitäis maksaa kotio tekemättä mitään, rahaa kun sataa taivaalta.

    • Anonyymi

      Paraspalkkaisin duunariryhmä muni nyt kyllä kaikki asiansa.
      Vuoden 2024 loppuun mennessä kaikki satamatouhu on ulkoistettu

      • Anonyymi

        Ei tosiaan ole! Pieret verta vielä kun satamajätkä porskuttaa uuden karhealla sähkö bemarilla!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaan ole! Pieret verta vielä kun satamajätkä porskuttaa uuden karhealla sähkö bemarilla!!

        Älä piere liian lujaa.


    • Anonyymi

      Ahtaajat voivat pitää satamat kiinni, ja AKT liikenteen poikki siihen asti että Suomen porvari-natsit ovat ostaneet lipun Timbuktuun, tai ei sittenkään, sielläkin on ihmisiä, vaan etelämantereelle.

      • Anonyymi

        Työnantajien pitäisi aloittaa koko alan työsulku. Saisivat kärsiä vientitulojen menetyksestä muutkin kuin avainryhmä. Kuinkahan monta viikkoa kannattaa pellelakkoilla 1% tähden. Joka viikko menettää 2% vuosipalkasta.


      • Anonyymi

        Niin tuota, kyllä asia on niin että ahtaajista suurin osa on vanhoja taistolaisia , nykytermeillä vasemmistolaisia kun ei enää kehdata tunnustaa kommunismia. Toiminta on sen mukaista! Jäljet näkyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajien pitäisi aloittaa koko alan työsulku. Saisivat kärsiä vientitulojen menetyksestä muutkin kuin avainryhmä. Kuinkahan monta viikkoa kannattaa pellelakkoilla 1% tähden. Joka viikko menettää 2% vuosipalkasta.

        ... ja eihän ahtaajille koskaan ole riittänyt mikä muille riittää. Nuo "porvarikapitalistit" jos lopettavat hommansa kuten täällä on ehdotettu, eipä olisi narisijoilla töitä lainkaan. Nyt voi sentään porskutella lakkoavustuksilla.
        Nekin tulevat osin veronmaksajien pussista koska AY-maksut ovat verovähennyskelpoisia. Voisiko joku selittää miksi näin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajien pitäisi aloittaa koko alan työsulku. Saisivat kärsiä vientitulojen menetyksestä muutkin kuin avainryhmä. Kuinkahan monta viikkoa kannattaa pellelakkoilla 1% tähden. Joka viikko menettää 2% vuosipalkasta.

        VIT Ei tyhmille mee jakeluun että siellä on muitakin kysymyksiä neuvottelussa mistä neuvotellaan kuin pelkkä raha!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja eihän ahtaajille koskaan ole riittänyt mikä muille riittää. Nuo "porvarikapitalistit" jos lopettavat hommansa kuten täällä on ehdotettu, eipä olisi narisijoilla töitä lainkaan. Nyt voi sentään porskutella lakkoavustuksilla.
        Nekin tulevat osin veronmaksajien pussista koska AY-maksut ovat verovähennyskelpoisia. Voisiko joku selittää miksi näin on?

        niin ne on porvari liittojenkin maksut... voi pyhä yksinkertaisuus näitä oikeisto pellejä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja eihän ahtaajille koskaan ole riittänyt mikä muille riittää. Nuo "porvarikapitalistit" jos lopettavat hommansa kuten täällä on ehdotettu, eipä olisi narisijoilla töitä lainkaan. Nyt voi sentään porskutella lakkoavustuksilla.
        Nekin tulevat osin veronmaksajien pussista koska AY-maksut ovat verovähennyskelpoisia. Voisiko joku selittää miksi näin on?

        Rakenteellinen vika Suomen laissa. Niinsanottu oikeusvaltio. Siksi näin on.


      • Anonyymi

        Koko ahtaajaporukka vaihtoon. Tilalle motivoitunutta väkeä aasiasta.


    • Anonyymi

      Jatkossa ahtaajat tulevat Aasian maista, siellä on paljon ammattitaitoisia työntekijöitä

      • Anonyymi

        Menee juuri näin. Motivoitunutta väkeä löytyy Aasian maista. On hiukan eri arvot kuin meillä.


    • Anonyymi

      Lama on tulossa. Perusteettomat palkankorotukset tekevät siitä syvemmän.

    • Anonyymi

      Jotkut vaatii että pitäisi tulla 10% lisää palkaa eli sen inflaation verran. Eikö liittolaiset tajua, että inflaatio vaikuttaa yrityksiin myös?

      • Anonyymi

        Kohta ne huomaa, kun aletaan vähentämään väkeä että saadaan kulut kuriin.


    • Anonyymi

      Kortonki vai kartonki?!

      • Anonyymi

        Ville tilas aikoinaan Turuusta kortonkia ja Ville veti kortsun suoraksi, niin panta vaan jäi kätehen.


    • Anonyymi

      Saavat toista tonnia "lomaltapaluu rahaa"

    • Anonyymi

      Italiassa satamia hallitsee Mafia, Suomessa AKT.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan!


      • Anonyymi

        Sama-asia kirjain yhdistelmä vain eri.


    • Anonyymi

      Viimeisinä päivinä voi tehdä työmaalla melkein mitä vaan? Vaikka lakkoilla!

    • Anonyymi

      Parin vuoden päästä satamissa valtakielenä ei ole enää suomi

      • Anonyymi

        Seuraava oikeistohallitus tekemään laki avainalojen lakkoilun kriminalisoimisesta ja vahingonkorvausvelvollisuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava oikeistohallitus tekemään laki avainalojen lakkoilun kriminalisoimisesta ja vahingonkorvausvelvollisuudesta?

        Kohta voit vaikuttaa asiaan äänestämällä. Ilmeisesti ilmoitus äänestysoikeudestasi on jo saapunut postissa. Katso tarkkaan ketä äänestät. Kaiva taustaa, älä luota ensimmäiseen vaalihöttöön mitä sanoo.


      • Anonyymi

        Härre Gud!
        Men Putte!
        Skall vi knulla nu?


    • Anonyymi

      Ahtaajat olkoot onnellisia ja tyytyväisiä itsekkyyteensä. Se kannatti. Mässäilköön rahoissaan.Sääli lienee sairautta,mutta minä säälin💩

      • Anonyymi

        Ensi vuonna taas ja suurmmin panoksin,minkä ' muilta töiltä ehtii'.työnantajiakin voi kiristää...eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuonna taas ja suurmmin panoksin,minkä ' muilta töiltä ehtii'.työnantajiakin voi kiristää...eikö?

        Vai joko tämä riittäisi ettei 'lisä töitä 'tarvisi tehdä. No tuskin.


    • Anonyymi

      Oikein hyvä päänavaus opettaa kansalle, että se työnantaja ei ole sossunluukku. Ja että laista löytyy keinot.

      Tämä oli vasta päänavaus. Näitä tulee lisää lakkojen pitkittyessä.

      Mielenkiintoista olikin havaita ketjussa kommentti että laittakoon sitten tehtaansa kiinni, mutta että palkanmaksua ei saisi keskeyttää.

      Toistan: Yritys ei ole sossunluukku.

    • Anonyymi

      Näin homma menee by the book:

      "Palkanmaksun keskeyttäminen merkitsee työntekijöiden kannalta sitä, että työnantaja on velvollinen maksamaan palkkaa seitsemän päivän ajan, minkä jälkeen työntekijän on ilmoittauduttava työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon."

    • Anonyymi

      Te työnantajatkin,menkää polliisin puheille. Sallinette kiristyksen?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä vika palveluualoissa? He ovat palkkansa ansainneet. Ja kaikkinaiset palkankorotukset,joita eivät edes itselleen vaadi. Te saatanan itsekkäät rahan ahneet vaaditte,vaikka ette edes ansaitse! Päättäjistä lähtien omia palkkojanne nostatte ja näin kansalle viestitätte että raha se on joka ratkaisee. Hyi häpeän olla osa tätä itsekästä yhteiskuntaa ja kaikkea paskaa.mitä se edustaa. Ei ihme että maailmassa pahaa tapahtuu. Sitä saamme mitä tilaamme. Ottakaa vastuu!💩


    • Anonyymi

      Eli heti ilmoittauduttava TE-toimstoon, koska palkanmaksu keskeytyy tässä tapauksessa 7 vrk kuluttua.

      Palkanmaksun keskeytyminen ja lomautus ovat kaksi eri asiaa.

      Nyt tuolla porukalla on edessa TE-toimistoon ilmoittautuminen. Ja kohtelu on lain mukaan sama kaikille kortistossa oleville. Joten TYP:iä voi alkaa pukkaamaan lakkoilijoille. Kursseilla istutaan tai karenssi tulee jos kieltäytyy ja sitä rataa.

      4 työpaikkaa pitää kuukaudessa hakea, mutta sehän on niin helppo homma eikös vain? Ainakin näillä palstoilla niin huudellaan. Joten totutelkaa nyt vaan itsekin.

      • Anonyymi

        Sama päättäjille niin sopii mainiosti. Näyttäkää esimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama päättäjille niin sopii mainiosti. Näyttäkää esimerkkiä.

        Piere korvaan!


    • Anonyymi

      Kyllä kommunistit on aina saanut paljon vahinkoa ja pahaa aikaiseksi. Ei uskoisi että eletään vuonna 2023 ja kommarit vaan lakkoilee ja talous kärsii.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä jäbä olet Suomen kallein eläkeläinen. Jäitte kiinni kaupanteossa jossa tavaraa ei ollutkaan. Esiintyy Vimpelin maisterina


    • Anonyymi

      Palkka saatiin läheskohdalleen,nyt työt taas jatkuu.

      • Anonyymi

        Toivottavasti. Emme tahdo kuulla teistä enään mitään. Kyllä se näin on että työnantajatkin on pihejä omaan pussiin pelaillen. Rotu heillekkin.päättäjäjienkin toivoisi tekevän työtä luottamuksen vuoksi ja sydämmen hyvyydestä ja kutsumuksesta,eikä rahasta. Kaikenlainen riisto on pahasta. Aivan samoin kuin kaikenlainen itsekkyys. Kutsumusammatit on palveluammatit,enkelit maanpäällä. He ei pelaa rahalla vaan lähimmäisen rakkaudella. Porskuttakaa ja riistäkää,te itsekkäät omahyväiset,niin kauan kuin vielä elätte. Sitten on teidänkin palkanmaksun aika kun aika loppuu sitä ette ,emmekä kukaan laista, emmekä väistä. Ablodit itsellenne.💩


    • Anonyymi

      Amanda kansanedustajaksi Arkadianmäellä.Hän on korkeakoulutettu,sivistynyt,kansainvälinen,voisi sanoa että ministeri ainesta,esim.ulkoministerin virka sopisi Amandalle erinomaisesti.Juuri kansainvälisyyteen sä,fiksun käytöksensä,sekä näytöt on,että omalla kovalla työnteolla raivannut tiensä Suomen viihdemaailman huipulle.Amandassa olisi ainesta olla uusi Sanna Marin,Suomi saisi positiivista julkisuutta,kun tällainen missitasoinen edustaja veisi Suomi kuvaa maailmalle.Toivon,että tämä kaunis,menestyvä liikenainen pääsisi eduskuntaan,hänen tietotaitonsa,osaamisensa,perehtyminen maailman politiikkaan ja sen historiaan olisi valjastettava Suomen hyötykäyttöön.Harvoin näin suuri tähti asettuu yleensä ehdolle,joka on voittanut joka formaatin,johon on osallistunut.Samoin hän voittaisi eduskunnan luottamuksen, viimeistään kun haetaan ulkopoliittisen instituution Mika Aaltola seuraajaa,olisi Amandan osaaminen viimeistään otettava hyötykäyttöön.Tulevaa presidentti ainesta,ehkä v.2030- vaaleissa,olisi edustava ja osaava presidentti kerrankin.

    • Anonyymi

      Joopa joo että Amanda.. rikkaaseen perheeseen syntynyt. Mitä hän ymmärtäisi vähempiosaisista,omaa päähäntaottua agendaa jakaisi. Raha se on jota tavoitelkaa,ulkonäköä ja julkisuutta. Että te osaatte!💩

    • Anonyymi

      Ahtaajat panivat!
      Että sellaista menoa kortonkitehtaalla.

    • Anonyymi

      Punikit tekee itselleenkin vahinkoa minkä ehtivät.

    • Anonyymi

      fff

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvä että menettävät palkkansa ihan oikein.

    • Anonyymi

      Ahtaajat on tän maan alinta paskaa
      tarkoitan niitä Raimoo, Ollia ja Jaskaa
      Ei niitä kiinnosta kuin viina ja raha
      on he ylipainosia, jokaisella valtava maha
      Syöneet hyvin, palkka hyvä ollu aina
      se veronmaksaja muistiisi paina

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe