Itse eläkkeellä, puoliso töissä

Anonyymi-ap

Miten te eläkeläiset, joiden puoliso on vielä töissä, saatte päivänne kulumaan? Oletteko löytäneet jotain omaa tekemistä?

19

438

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen löytänyt , minulla tyttöystävä jonka kanssa teemme kaikkea kivaa, hän on työtön tällä hetkellä, niin meillä molemmilla on aikaa toisilemme.

    • Anonyymi

      En oikein ymmärtänyt, miten puolison töissä käynti liittyy minun eläkkeellä olemiseeni?
      En ole kylkiluu.

    • Anonyymi

      Te olette kai olleet liikaa yhdessä tai toinen on aina sanonut mitä tehdään ja on syntynyt suoranaista läheisriippuvuutta, kun muutaman tunnin erillään olo jo tuottaa vaikeuksia. Jos ei terveys estä eikä rahakaa, onhan sitä vaikka mitä... mikä kiinnostaa?

      lajijasuris

      • Anonyymi

        No, onhan nuo nyt olleet erillään työelämän aikanaki, jolleivat ole olleet samalla työpaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan nuo nyt olleet erillään työelämän aikanaki, jolleivat ole olleet samalla työpaikalla.

        No joo, kävi kyllä mielessä. Seli seli, ei mut oikeesti, oli joku kumma hypoglykemia (ei DM:sta mutta sitä muistuttava sairaus kyllä) ,ei paastoa eikä janoa, reaktio melko pian tuon kirjoittamisen jälkeen... nälkä että näköö haittas, sydän hakkas&tärinä, valtava hikoilu. Join appelsiinimehua ja söin voileivän, nyt taas ihan eri fiilis!

        Voi tietysti olla sitäkin, että työ ja työkaverit ollut kaikki kaikessa.
        Pidän jotenkin kummallisena, että tuolla elämänkokemuksella tämmönen ongelma.
        Mulla kun vuosikaudet mennyt käytännössä yksin ja aikaa on aivan liikaa. Terveys on huono niin on pakotettu sopeutua, mut ei ole kyllä kovin hyvin onnistunut.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Onneksi osaa elää ilman että aviopuolisoani on koko ajan pitämässä kädestäni ja opastamassa mitä tehdään ja miten.
      Niinpä minulla ei moista aloittajan esiintuomaa ongelmaa ollut, kun jäin eläkkeelle kaksi vuotta aikaisemmin kuin aviopuolisoni.

    • Anonyymi

      En jää makaa kotia. Pidän kinni päivärytmin kellon ajat ja uni rytmin.Herään aikaisin.On asukastalot joissa virikkeitä.On alueiden senjorikeskukset virikeitä,vaikka siellä ei asu Aktiviteettiä kaikille eläkeläisille ainakin Helsingin lähiöt.Jos ei pelkää kirkoa ? Kirkollakin aktiviteettiä ja se ei ole uskontoa,eivät kysy kulutko kirkkoon?.

      • Anonyymi

        Tuollaiset seniori- ja palvelukeskukset vain muistuttavat liikaa vanhenemisesta. Aika raihnaista sakkia siellä on ympärillä. Ei piristä, eikä taida kovin älykästä keskusteluseuraa löytyä näistä geimeistä.
        Porinakerhot, pitsinnypläys ja askartelu eivät oikein kiihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset seniori- ja palvelukeskukset vain muistuttavat liikaa vanhenemisesta. Aika raihnaista sakkia siellä on ympärillä. Ei piristä, eikä taida kovin älykästä keskusteluseuraa löytyä näistä geimeistä.
        Porinakerhot, pitsinnypläys ja askartelu eivät oikein kiihota.

        No, sitten jatkat vaan samaan malliin, kun tänäkin asti, kun ei mikään kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset seniori- ja palvelukeskukset vain muistuttavat liikaa vanhenemisesta. Aika raihnaista sakkia siellä on ympärillä. Ei piristä, eikä taida kovin älykästä keskusteluseuraa löytyä näistä geimeistä.
        Porinakerhot, pitsinnypläys ja askartelu eivät oikein kiihota.

        Vanha sä oletkin ja mistäs tiedät millaista jengiä siellä on ,kun et ole kokeillut.
        Ei ainakaan mitään pitsinnypläämistä siellä ole , meilläpäin on nikkarointi kerhoa ja kokkaus kerhoa.
        Sitten on kansalaisopistot sieltä löytyy harrastuksia , liikunnasta kielten opiskeluun.


    • Anonyymi

      Tuli avioero, kun molemmat jäi eläkkeelle. Nyt elän unelmaani vapaana ja villinä, onnellisena. Elämä muuttui 100% paremmaksi.

    • Anonyymi

      Omakotitalossa riittää töitä .

      • Anonyymi

        Jep, myös voi käydä salilla ja kalassa ja laittaa ruoka valmiiksi, kun rouva tulee töistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, myös voi käydä salilla ja kalassa ja laittaa ruoka valmiiksi, kun rouva tulee töistä.

        Vanha sanontahan kuuluu: naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä. Uudempi versio tästä on: jos nainen astuu askeleenkaan sivuun hellan ja makkarin välisestä polulta, niin hän on täysin eksyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha sanontahan kuuluu: naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä. Uudempi versio tästä on: jos nainen astuu askeleenkaan sivuun hellan ja makkarin välisestä polulta, niin hän on täysin eksyksissä.

        Misogynia on hirveä piirre ihmisessä.


    • Anonyymi

      Tuo tilanne minulla oli noin kaksi vuotta, vaimo töissä ja minä eläkkeellä. Siitä on nyt viisi vuotta, kun vaimokin jäi eläkkeelle.

      Tiivisti harrastustani, johon työelämäaika oli pakottanut ajanpuutteen vuoksi tekemään rajoituksia. Kyseessä sukututkimus. Aktivoituminen toimimaan myös sukututkimustapahtumissa ja -järjestöissäkin. Jopa luennointiin jossain sukututkimuspäivillä jne. Vapaaehtoishommaa olisi ollut niin paljon kuin vain olisi halunnut ottaa tehtäväkseen.
      Asuimme vielä tuolloin omakotitalossa ja onnekseni ’vasara pysyy kädessäni’, vaikken alan ammattilainen olekaan. Aina niin ’joskus’ tehtäviä juttuja on.
      Kesämökillä tein isommankin remontin kesäaikana, kun vaimo oli töissä.
      Ja erittäin tärkeää on liikunta. Käyn edelleen kolme kertaa viikossa kuntosalilla kuten työelämäaikanakin. Teetin personal trainerina itselleni uuden viikko-ohjelman kolmelle päivälle. Treeni on motivoivampaa, kun ammattilainen on tehnyt itselle sopivan treeniohjelman.

      Itse asiassa tuo parisen vuotta kului oikeastaan huomaamatta. Se kuitenkin on miellettävä, että eläkkeellä ei kukaan muu aseta aikatauluja, tavoitteita ja ’anna’ tehtäviä, vaan itse on oltava aktiivinen.

    • Anonyymi

      Uusavuttomuuden huippu vai vanhuusavuttomuuden ? Yrittäkää edes, maailma on täynnä kivaa puuhaa.

    • Anonyymi

      Ala ajattelemaan omilla aivoilla ja luovu samanlaisesta tuulipuvusta, siitä se lähtee.

      • Anonyymi

        Sinä elät menneisyydessä tuulipukuja oli -80 luvulla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe