Sen jälkeen kun aloitin rahastosäästämisen, olen huomannut muuttuvani pihiksi. Ennen tuli matkustelua ja osteltua kaikenlaisia juttuja, nykyään laitan vaan kaikki liikenevät rahat säästöön rahastoihin. Tuntuu ettei sieltä henno nostaa rahaa pois vaan haluaa antaa niiden olla siellä pitkäaikaisena sijoituksena.
Onko muille käynyt samoin? Hävisikö elämästä nauttiminen samalla?
Säästäminen teki minusta pihin
3
135
Vastaukset
- Anonyymi
Ei hävinnyt nauttiminen. Osa elämän nautintoa on myös taloudellinen turvallisuus ja tieto siitä, että on varaa johonkin, vaikka sitä ei välttämättä mene ostamaan. Oli sitten kyse "hienosta" autosta tai lomatkasta.
Mutta sinällään tunnistan tuon asian. Tosin vaurauden kasvaessa huomaa myös sellaisen kivan asian, että vaikka rahaa käyttää, niin se ei oikeastaan vähene ollenkaan.
Sellainen ero meillä taitaa olla, että vaikka itsekin laitan periaatteessa kaiken rahan sijoituksiin, niin koska välillä tulee kotiutettua voittoja, niin tilillä käy välillä kymmeniä tuhansia euroja rahaa ja siinä voi mennä pitkäkin tovi ennen kuin ne löytävät uuden kohteen. Varsinkin näin laskevassa markkinassa. Siinä välissä voi käyttää ihan huomaamatta jokusen tonnin lomaan, eikä sen rahan katoamista pitkässä juoksussa edes huomaa.- Anonyymi
Kateeksi käy tuollainen, itsellä summat niin pieniä, että vasta eläkkeelle jäädessä pääsee ehkä nauttimaan sijoituksista. No, ehkä uuden auton hinta on hyvä hätävara kuitenkin siellä aiemminkin vaikkei rikastukaan.
- Anonyymi
Siinä mielessä teki minustakin 'pihin', että kun aloin rahastosäästämään, autoilu on mulla mennyt sillä periaatteellä että halvalla pitää päästä. Auto on niin järjetön rahan viejä ja uudet autot kalliita, että olen laittanut rahani mielummin rahastoihin. Mieluiten olisin ilman autoa, mutta sitä tarvitsee työssä. Siis vanha pienikulutuksinen auto on minulla käytössä, vaikka varallisuuden perusteella pitäisi kai olla uudempi. Ostan uuden sitten kun on aikanut kunnolla kertyä massia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778