Tehkää selkoa miten mittaat koaksiaalikaapelin sähköisen pituuden käyttäen piirianalysaattoria, jossa EI ole pituudenmittaustoimintoa.
S-parametrit. Koaksiaalikaapelin sähköisen pituuden mittaaminen piirianalysaattorilla?
13
339
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tein tuon laboratoriotöissä jo 40 vuotta sitten joten ei mnun tarvitse sitä enää selittää.
Parasta kun itse itsellesi tuon selvität.- Anonyymi
Tuo 40 vuotta selittääkin jo paljon... 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyselijää harmittaa kun ei tullut kotitehtävään valmista vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin oli vasta piikkilanka keksitty!
- Anonyymi
Se on helppoa. Muistat vaan mittauksia tehdessäsi että koaksiaalin avoin pää ei ole aivan ääretön impedanssi vaan sillä on hieman ylimääräistä kapasitanssia.
Lue sitä oppikirjaa joka kurssillanne on annettu. Käytä sitä googlea. Vastausten ruikuttaminen palstalta on tympeää.- Anonyymi
Entäs jos leikkaisi ihan pienen palan kaapelin päästä niin sitten ei olisi enää ylimääräistä kapasitanssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos leikkaisi ihan pienen palan kaapelin päästä niin sitten ei olisi enää ylimääräistä kapasitanssia.
Johdoille kapasitanssi määritellään metriä kohden. Samoin induktanssi. Johdon pituutta lyhentämällä vaikuttaa kyllä kapasitanssiin, mutta sitten johto ei riitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johdoille kapasitanssi määritellään metriä kohden. Samoin induktanssi. Johdon pituutta lyhentämällä vaikuttaa kyllä kapasitanssiin, mutta sitten johto ei riitä!
Minnekä sen johdon pitäisi riittää? Ihan perille asti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koksun avoimen pään kapasitanssi on vielä siihen metriä kohti laskettuun päälle. Katkaistun koksun päässä keskijohdon tuottama sähkökenttä pursuaa ulospäin vapaaseen tilaan mistä aiheutuu lisäkapasitanssi.
Nettiin hakusanaksi open coaxial probe capacitance
- Anonyymi
Mitataan avoimen kaapelin päässä näkyvän impedanssin vaihekulmaa neljännesaallonpituutta vastaavan taajuuden ympäristössä. Neljännesaallonpituutta vastaavalla taajuudella impedanssin vaihekulma muuttuu 180 astetta. Tuon taajuuden avulla voidaan laskea kaapelin sähköinen pituus, kun tiedetään kaapelin nopeuskerroin kyseisellä taajuudella.
- Anonyymi
"...parempi olla mittaamatta muuten voi natolaiva katkaista kaapelin ankkurillaan
- Anonyymi
"...minä arvioitsisin balticconjectorin läheisyydessä olevan tietokonekaapelin etäisyydeksi 5 000 4,5voltin paristoa eli lamppuun pitäisi tulla valo vaikka sähkö käy kiertämässä rikkoutumiskohdassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372421
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362416- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861281Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2671029- 52976
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747- 27740