Mikä eläin 13 vuotiaalle

Anonyymi-ap

Olen siis 13vuotias tyttö ja olen miettinyt omaa lemmikkiä.mun perheellä on jo koira nii en haluu omaa koiraa ja hämähäkkiä en haluu
Voitteko kertoo muita lemmikkejä jotka sopii 13 vuotiaalle.kiitos!

9

154

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsele eri vaihtoehtoja mielenkiintosi mukaan ja mieti minkä vaivan olet valmis näkemään lemmikin vuoksi. Kysy myös vanhemmiltasi auttavatko eläinlääkärimatkassa jos tarvitsee joskus. Ota huomioon koira ettei ole ongelmana vaikkapa metsästysvietti myöhemmin. Mieti rauhassa. Paljon on vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Nyt olet kiipeämässä perse edellä puuhun, mikä ei todellakaan kannata lemmikkejä hankkiessa. Lemmikit hankitaan AINA oman mielenkiinnon mukaan, jotta motivaatiota niihin riittää koko niiden eliniän ajan. Eri lajeja on niin järjetön määrä, että turha muiden on sinulle kilometrin pituista listaa laatia eri selkärangattomista, akvaario- ja terraarioeläimistä, jyrsijöistä jne. tietämättä, mikä sinua ehkä kiinnostaisi. Eli nyt mietit rauhassa ihan itse, minkä tyyppiset elikot sinua kiinnostavat niin paljon, että jaksat huolehtia niistä parhaalla mahdollisella tavalla. Hyvin pitkälti kaiken tyyppisistä eläimistä löytyy niitä helpompia lajeja aloittelijoille. Jos esimerkiksi liskot kiinnostavat, niin vaikkapa leopardigekko tai parta-agama sopisi hyvin aloittelevalle harrastajalle, mutta varaanit ja muut vastaavat haastavammat lajit jätetään kokeneemmille.

    • Anonyymi

      Ei sitä sinulle voi kukaan sanoa! Mieti itse!

    • Anonyymi

      Ymmärrän, lemmikit tuovat elämään paljon iloa (joskus myös huolta ja harmia) ja ovat ihania. Käy katselemassa eläinkaupassa eläimiä ja kysele niistä myyjältä, elintavoista ja hoitamisesta. Etsi myös netistä lisätietoa kun kiinnostava löytyy. Varmaankin osaisit aivan itsenäisesti hoitaa vaikkapa pientä hamsteria tai akaattikotiloa. Pyydä kuitenkin vanhemmiltasi että auttavat tarvittaessa hoidossa. Ja mieti loma-aikoja kuinka toimit mahdollisen matkan takia lemmikin kanssa. Entä jos on pitkäikäinen lemmikki? Hoitavatko vanhempasi sitä opiskelujesi ajan jos et voi ottaa mukaan vaikkapa asuntolaan? Paljon asioita mutta varmaan kaikki järjestyy parhain päin kun ei hätiköi.

    • Anonyymi

      Tietäväkö vanhempasi kirjoitat tällä Suomi 24 eri sivut? Vanhempasi tekee päätökset mitä lemmikeitä kotiin ostetaan: Et sinä. Joten keskutele heidän kanssa.Eikö vanhepasi seuraa netti selaintasi? Eivätkö varoittaneet nimettömänä ei kirjoteta, ei vastailla mikään sivusto.Jokaisessa Helsingin kouluissa on informoitu ala- aste kuin ylä- aste netin vaaroista. Olitko silloin koululintsari?

      • Anonyymi

        Mistä helvetin ojanpohjalta sinä oikein kirjoittelet? Mene ensinnäkin takaisin kouluun - kirjoitusvirheet ovat sen verran häiritsevät, ja voisivat siellä opettaa sinulle myös netikettiä.

        Ensinnäkin nimenomaan nimettömänä on etenkin lasten suositeltavaa kirjoitella, jos kirjoittelevat. Sellaista ei missään kielletä. Omalla nimellä ja naamalla esiinnytään omalla luvalla ja riskillä vasta aikuisena.

        Toisekseen vanhempien EI OLE syytä seurailla systemaattisesti lasten netin käyttöä. Johan se nyt sairasta olisi, jollei lapsillekin ole jotain yksityisyyttä. Avaatko/avaisitko sinä kersojesi kirjepostitkin? Luetko/lukisitko whatsapp-viestitkin? Vastauksesi ei kiinnosta, mutta muistutuksena silti, että kaikki tämä on laitontakin.

        Eivät vanhemmat myöskään sen kummemmin päätä, millaisia lemmikkejä lapsi haluaisi. Kyllä niihin pitää ihan omaa mielenkiintoa olla tai jäävät huomiotta kuin isoäidin karmea joululahja. Toki vanhemmat päättävät sen, tuleeko sitä mielenkiintoista lemmikkiä huusholliin vai ei.


    • Anonyymi

      Hamsteri, gerbiili, chinchilla, linnut, kilpikonna, liskot, marsu, kani, kissa- riipyy, mikä on kiinnostava.

    • Anonyymi

      Oletko jutellut toiveestasi vanhemmillesi ja jos olet, mikä on heidän kanta asiaan?
      Onko asia edistynyt? Toivottavasti unelmasi toteutuu.

    • Anonyymi

      Olisiko Gerbiili hyvä? Gerbiilin hoito on hyvin yksinkertainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe