Kylmä asunto, aiemmin lämmitettiin enemmän. Koska olen fysiikalta viluinen, on helvettiä olla. Saako termostaatin miten helposti irti ja saako sen alta säädettyä vedenvirtausta/lämmöntuloa?
Saako kerrostalossa lisää lämmintä itse (termostaatti)?
14
449
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä se paljoa muuta, termarit ovat jo täysillä viileällä säällä. Muuta kannattaa kokeilla, konstit on monet?
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17766856o
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Hae rautakaupasta kunnolliset putkitongit. Niillä voi kiertää venttiilin mutterit auki ja poistaa koko venttiilin.
- Anonyymi
Eikö sossun tätä antanut sinulle maksusitoimusta sähkölaskuun ja lämpöpuhaltimen hankintaan?
Naapurien velvollisuus ei ole tarjota sinulle +26 asteen huonelämpötilaa, jotta voisit pitää koko ajan tuuletusikkunaa auki (kun liian lämmin asunto sitten koetaan "tunkkaiseksi").
Kerrostalossa ei nimittäin saa aikaan isoja lämpötilaeroja huoneistojen välille, koska välipohjissa seinissä ei ole eristystä. Ei siis onnistu, että kaikille kalsarikännääjille ja television eteen lysähtäneille vetelille olmeille järjestetään +26 ja muut asunnot saisi pidettyä terveellisissä +21 lukemissa. Jos yksi kämppä ruuvataan +26 lukemiin, niin naapureissa on 24-25 astetta auttamatta, vaikka laittaa venttiilit kiinni. Vittumaista ja kallista asumista tällainen, kokemusta kyllä on, kun narinamummot saavat talossa tahtonsa läpi.
Liian lämpimässä kärsii yöunet ja lämminkulutus kasvaa em. tempauksella 30 %. Mutta lämpölaskuistahan ei sossunelätit ja vuokraloiset piittaa....
Eikä elättejä kiinnosta sekään, että juuri tänä talvena olisi tarpeen säästää energiaa ja huonelämpötilan pitäisi olla pikemmin 20 kuin 26 astetta. Eikä narisijoille edes tämä 26 astetta riitä. Näinkin lämpimissä taloissa vingutaan aina vaan lisää sillä perusteella, että on tunkkaista ja pitäisi tarjeta pitää ikkunaa auki -20 C pakkasellakin....- Anonyymi
Vedä sinä besserwisseri v...ttu päähäsi. Saatana kuikelo autot päätäsi ja nimität sossun elätiksi. Sulle varmaan olisi paras asunto -22 asteinen pakastin, sinne kuuluisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedä sinä besserwisseri v...ttu päähäsi. Saatana kuikelo autot päätäsi ja nimität sossun elätiksi. Sulle varmaan olisi paras asunto -22 asteinen pakastin, sinne kuuluisit.
Älä ota hikeä. Ihan oikeassa se oli vaikka kertoi asiansa vähän värikkäästi.
- AnonyymiUUSI
Asun vanhassa kerrostalossa ja nyt olen huomannut tänä syksynä, että asunnossa on hiton kylmä sen vuoksi, ettei pattereita saa lämpimälle.
Termostaatti on täysillä ja patteri on silti ihan kylmä, hyvällä tuurilla voi olla hailu. Viime vuonna sentäs patteri toimi kuten pitikin, täysillä ollessa patteri oli hiton kuuma jne eikä sitä olisi voinutkaan pitää täysillä. Isännöitsijä väitti että kaikki on ok ja asunnossani on 21,9 astetta lämmintä(ei käynyt edes tarkistamassa asiaa) ja kehotti avaamaan termostaatin täysille että vesi pääsee kiertämään vapaasti patterissa. Vaikka juuri olin sanonut että on jo täysillä ja patteri on kylmempi kuin jääkaappiselitti jotain vielä että kun talojen lämmitysjärjestelmät ovat tosi kehittyneitä nykyään. Mitä hittoa...?🙄
Niin ajattelin ostaa tällaisen sähkökäyttöisen lisälämmittimen asuntoon, onko kellään kokemuksia sellaisesta?
Mulla olisi yhdenlainen plakkarissa, mikä riittäisi hyvin tällaisen 25 neliöiseen yksiöön. - AnonyymiUUSI
Miten asuntosi sijoittuu kyseisessä kerrostalossa? Jos on ylimmässä kerroksessa, pattereissa saattaa olla ilmaa. Jos on alimmissa kerroksissa, niin lämmin vesi on ylempänä, koska niin se tekee, lämmin ilma ja vesi pyrkii ylemmäs. Ja jos olet alimmassa kerroksessa lisäksi maanvaraiset eristeet saattavat olla huonot ja sitä kautta lämpö karkaa maahan.
- AnonyymiUUSI
3-kerroksinen talo ja asun toisessa kerroksessa.
- AnonyymiUUSI
Niin ja toisekseen patteri ei tosiaan lämpene eikä reagoi muutenkaan käytännöllisesti katsoen mitenkään termostaatin säätöihin. On termostaatti sitten nollassa tai ysissä(9-asento on suurin). Isännöitsijä ja asukastoimikunnan "pikkutalkkari" selittivät samaa, että väännä termari täysille niin johan pitäisi slkaa tapahtumaan. Eikä millään mennyt perille, vaikka sanoin että on täysillä jo ja isommalle ei saa väännettyä rikkomatta termostaattia.
Sitten tämä pikkutalkkari selitti ummet lammet muutakin alkaen siitä, että missä kohtaa termostaatti sijaitsee ja jotain oman asuntonsa lämmönsäädöstä. Juurikin että hän väänsi termaria isommalle.
Siinä vaiheesa selitti tuota, kun totesin että kyllä mä nyt sen tiedän, missä termostaatti on ja osaan käyttääkin sitä kun olen asunut samassa asunnossa jo yli 18 vuotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja toisekseen patteri ei tosiaan lämpene eikä reagoi muutenkaan käytännöllisesti katsoen mitenkään termostaatin säätöihin. On termostaatti sitten nollassa tai ysissä(9-asento on suurin). Isännöitsijä ja asukastoimikunnan "pikkutalkkari" selittivät samaa, että väännä termari täysille niin johan pitäisi slkaa tapahtumaan. Eikä millään mennyt perille, vaikka sanoin että on täysillä jo ja isommalle ei saa väännettyä rikkomatta termostaattia.
Sitten tämä pikkutalkkari selitti ummet lammet muutakin alkaen siitä, että missä kohtaa termostaatti sijaitsee ja jotain oman asuntonsa lämmönsäädöstä. Juurikin että hän väänsi termaria isommalle.
Siinä vaiheesa selitti tuota, kun totesin että kyllä mä nyt sen tiedän, missä termostaatti on ja osaan käyttääkin sitä kun olen asunut samassa asunnossa jo yli 18 vuotta.Mutta sitä tosiaan ajattelin kysyä, että olisikohan tällainen sähkökäyttöinen lisälämmitin kuonka järkevä hankinta kerrostaloon?
Meinaan jos tuo lämmitys ei nyt koe jotain ihmeherätystä ennen talventuloa ja isännöitsijän touhu tuntuu olevan mallia pässinpää kun ei mene perille mitä sanotaan... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sitä tosiaan ajattelin kysyä, että olisikohan tällainen sähkökäyttöinen lisälämmitin kuonka järkevä hankinta kerrostaloon?
Meinaan jos tuo lämmitys ei nyt koe jotain ihmeherätystä ennen talventuloa ja isännöitsijän touhu tuntuu olevan mallia pässinpää kun ei mene perille mitä sanotaan...Ota putkifirma laittamaan ja saatanan kauhea lasku taloyhtiölle kilometreineen päivineen. Sitten otat vielä firman toisesta pitäjästä että varmasti tulee ajamista ja kilometri korvauksia.
Jos kitisee laskusta jotain sano että vie oikeuteen jos luulee voittavansa. Ellei yhtiö hoida asukas voi hoitaa omatoimisesti.
Epäilen että tämän jälkeen alkaa hoitumaan paremmin.
- AnonyymiUUSI
Ei saa miten helposti.
- AnonyymiUUSI
Mitä tarkoitat tuolla "ei saa miten helposti"-kommentillasi?
On outo..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52098Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101048Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773