Mielenterveyshoidon sokeat pisteet

Anonyymi-ap

Olemme kovin kiinnostuneita mielenterveydestä ja haluamme terapiaa. On vain kummallista etteivät samat asiantuntijat ole kovinkaan kiinnostuneita sosiaaliturvasta ja Te-palvelun aktiivimalleista. Miten mikään terapia voi auttaa, jos asiakasta uhataan samaan aikaan perusturvan menettämisellä Te-toimistojen taholta? Jos ahdistuneisuuden suurin tekijä jätetään huomioimatta, ei millään keskusteluilla ole mitään merkitystä. Perustoimeentulo on terveyden ja mielenterveyden perustekijä.

Näissä Vastaamon tietoturvarikoksissakin on outoa se kun terapeuttien väitetään kirjanneen asiakkaiden hyvin henkilökohtaisia keskusteluja rekistereihin. Miksi ihmeessä he sen ovat menneet tekemään? Eikö riittäisi vain sellainen kirjaus joka ei aiheuta ongelmia paljastuessaan? Miksi kaikki yleensäkään pitää tallentaa pysyvästi? Onko heillä ollut siihen asiakkaan suostumus?

Mehän emme tietenkään ole sama asia kuin henkilätietomme meistä.

7

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kai se voi toimeentuloa edistääkin jos hullun paperit saa, mielenterveyssyistä jäädään eläkkeelle harva se päivä, toki se sitten varmaan edellyttää tuon systeemin rattaissa pyöriskelyä, jostainhan näiden arvon päätohtorienkin on palkkansa saatava. Ellei heittäydy sitten toivottomaksi tapaukseksi. Se ei varmaan ole vaikeaa. Se tahtoo tuo pääkoppa sekoittua liiasta penkomisestakin toki.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­­N­­­y­­m­f­­o­­­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17766864z

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niin tai epämääräisten diagnoosien kirjaaminen potilaan papereihin mitkä ei välttämättä ole totta ja vaikuttaa potilaan kohteluun ja omiin käsityksiin itsestä negatiivisesti, mahdollisesti myös toimien taakkana lääkärillä käydessä, töissä käydessä, tai vakuutusta tai adoptiota tulevaisuudessa harkitessa. Tai lääkehaittojen vaikutukset henkiseen vointiin jotka voi olla pitkäkestoisia ja hyvinvointia heikentäviä muta katsotaan yleensä vaan sivujuonteena ihmisen tarinassa missä mt-ongelma tärkein. Epäkohtia on järjettömästi.

    • Anonyymi

      Mielenterveyspalvelujen hoito on pirstaloitunutta.Asiakasta pompotellaan luukulta luukulle.Joko tuputetaan kaikkea turhaa apua tai jätetään oman onnen nojaan.Hoito pitäisi olla kokonaisvaltaista asiakasta auttavaa josta tulee myös hyviä tuloksia eikä niin että kierretään kehää ja tuhlataan resursseja.Läheisenä on pitänyt puuttua ja vaatia oikeaa hoitoa vaikka ammattilaisten tässä olisi pitänyt ottaa koppia.

    • Anonyymi

      Hirveen paljon keskitytään oikean diagnoosin etsimiseen että voitaisiin tarjota oikeaa hoitoa. Se oikea hoito voi todellisuudessa olla harmillista, terveydelle haitallista ja jonkun haitallisena kokemaa., Ja koko diagnoosin etsintäprosessi voi olla kuluttavaa ja triggeröivää.

      PItäisi enemmän keksittyä siihen mitä ihmiselle on sattunut sen sijaan mikä hänessä on vialla (trauma-informed care). Ihmistä pystyttäisiin tukemaan ilman niin suurta hänen niputtamistaan johonkin.

      Uskon että täällä Suomenmaassa hoidetaan myös asioita, jotka kumpuaa yhteiskunnasta yksilön aivokemiallisina vikoina ja mielenterveyden ongelmina. Köyhyyden ja epätasa-arvon vaikutukset psyykeeseen, sen vaikutukste psyykeeseen kun ei sovi siihen ihannekategoriaan joka rekrytoidaan töihin näin muiden muassa.

    • Anonyymi

      Olen hieman yli kuuskymppinen ja olen ajatellut myös näitä asioita melkolailla ... ja sen voin sanoa, että olen käytännössä täysin samaa mieltä aloittajan kanssa ts. aivan kuin ajatuksiani olisi "luettu" !

      Olisi paljon muutakin sanottavaa, mutta en nyt tällä erää jaksa enempää kirjoitella, sillä olen sen verran väsynyt, että täytyy alkaa nukkumaan.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Terapioilla ei pystytä ratkaisemaan kaikkia ongelmia. Suurin osa psykoosi sairauksista, ja narsismeista on terapian avun ulottumattomissa.

      Terapia on framilla kuitenkin siksi, että helposti saatavilla ja nopeilla ratkaisukeskeisillä terapioilla yritetään estää tilanteen eskaloituminen ja kroonistuminen. Eli käytännössä pitkät sairaslomat ja lääkekuurit.

      Edellämainitun lisäksi terapiatakuulla olisi ollut vaikutuksia myös jo pidempään ongelmien kanssa painiskeille. Esimerkiksi terveydentilan vakiintuessa, mahdollisuus kohti täsmätyökykyiseksi.

      ITse en hirveän kateellinen olisi vaikka terapiat saataisiin toimimaan, ellei sitten ihan aidosti tykkää niistä lääkkeistä.

      Mitä taas kirjaamisen hyötyihin tulee, niin eiköhän ne löydy wikipediasta.

      Mitä työhön, ja täsmätyökykyyn tulee, niin suosittelen vaihtamaan asiantuntijoita joita seuraat. Esimerkiksi STM ja THL:n stradegioissa seisoo jo selvästi se että sinulla on oikeus työhön.

      Sillä puolella suurimmat ongelmat ovat lainsäädäntö ja tietenkin vanhat asenteet. Mutta nythän on vaalit tulossa, eikun äänestämään valveutuneempia edustajia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe