Valtio etsii säästöjä

Anonyymi-ap

Minun mielestäni olisi hyvä siirtää verotusta kulutukseen. Eli nostetaan ruuan ja polttoaineen ja turhamaisuuksien, kuten oluen ja tupakan ja karamellien ja keksien sokeri verotusta. Lisätään poliisien ja pysäköinnin valvojien määrää ja sakotetaan pienistä ylinopeuksista kunta tasolla ja myös polkupyöräilijät ja kävelijät parempaan syyniin.

Myös asumisen hintaan voidaan laittaa lisää veroja ja pienentää eläkkeensaajien verotusta. Toki eläkeläinen voi jo nyt päättää verotusmaan. Maksulliset tukipalvelut KELAn ja sosiaalialan palveluihin.

Lentolippuihin voidaan myös laittaa roima korotus... Lentokone savuttaa.

Talvi vaatteet on hyvä korottaa verolla ja näin kierrätys toiminta myös ja sekin poliisien vero syyniin.

Mä täältä kehitysmaasta vain ... Ajattelin.

14

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokaisella suomalaisella tulisi olla vero merkki. Aina ulos lähdettäessä olisi viranomaisen kannalta helppo tunnistaa rikollinen ja pimeän työn tekijä. Siinä voisi olla Suomen leijona logo.

      Viranomaiset voi tarkistaa missä henkilö todellisuudessa liikkuu ja onko hän siinä osoitteessa missä kertoo olevan... KELA rikolliset paljastuu helpommin. Myös ne eläkeläiset, jotka saavat vastikkeetonta rahaa ja ovat, vaikka Virossa liian pitkään, niin menettäsi etuuden.

      Myös koirista ja kissoista olisi maksettava vero. Ja jokainen kissa ja koira pitää siruttaa. Mitä ei ole sirutettu, niin valtio pitää näistä huolen.

      Myös suksi ja laturaivosta voisi saada rangaistus maksun. Polkupyörien verotus ja rekisteröinti ja katsastus pakolliseksi. Sähköpyörä ajokortti myös pakolliseksi.

      • Anonyymi

        Kukahan se edustaisi näitä edellä mainittuja. Pitää katsoa vaalikoneesta. Kokoomuksen pojat on kyllä alentamassa eläke verotusta. Eikö ne aika korkealla ole siellä vaalikoneesta.


    • Anonyymi

      Viinaan ja tupakkaan voi pistää rutkasti lisää veroja.
      Myös sokerit ,energiajuomat, limpsat , makeiset , leivonnaiset ja sipsit , murot ja muut turhakkeet lisä verolle, ihminen ei niitä tarvitse , niistä ei ole, kun haittaa ihmisille.

      • Anonyymi

        Pois demokratia sekä holhous.Minusta kansantaloutta tulisi hoitaa kuten omaa metsää,jossa ylispuut sekä alispuut on kaadettava pois, jotka vievät keski-hmm...luokalta valon sekä ravinteet.Sekä keskiluokkakin on pidettävät hieman yltiheänä tuulenkaatojen sekä tykkilumen varalta jotta päästäisiin hyviin taloudellisesti kestäviin tavoitteisiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kokoomus on luvannut pienentää eläkeläisten veroja. Parasta on jos niitä veroja siirretään kulutukseen.

      Aikaisemmin oli vappu satasia myös, joten hyvältä näyttää ensi vuoden suhteen. Terveiset täältä Kambodzasta ja eläkeikää voidaan aina nostaa, vaikka 80 vuoteen. Eikö se yksi siellä rääkynyt jo, että jos eletään pitempään, niin mennään myöhemmin eläkkeelle ja kuollaan nopeasti.

      • Anonyymi

        Ei kannata Kambotzassa valittaa, jos joutuu ryöstetyksi tai huijatuksi tai sairastuu. Ei ole ihme, että siellä elää takuueläkkeelläkin ”herroiksi”. Maan BKT asukasta kohden on yhden iPhonen verran ja maa kuuluu korruptoituneimpaa viidennekseen maailmassa.
        Kuvittelet hetken aikaa poimivasi rusinat pullasta, kun olet siirtänyt hyvinvointivaltion tulotason pahoinvointivaltioon. Eiköhän paikalliset sinusta vielä voodoo-nuken tee, jos jää suojeluraha maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata Kambotzassa valittaa, jos joutuu ryöstetyksi tai huijatuksi tai sairastuu. Ei ole ihme, että siellä elää takuueläkkeelläkin ”herroiksi”. Maan BKT asukasta kohden on yhden iPhonen verran ja maa kuuluu korruptoituneimpaa viidennekseen maailmassa.
        Kuvittelet hetken aikaa poimivasi rusinat pullasta, kun olet siirtänyt hyvinvointivaltion tulotason pahoinvointivaltioon. Eiköhän paikalliset sinusta vielä voodoo-nuken tee, jos jää suojeluraha maksamatta.

        Toki olet edelleen Kouvolassa hämärässä yksiössä ja luulet olevasi hauskalin nettitrolli.


    • Anonyymi

      Helpompi olisi vain, jos miliisi kävisi säännöllisesti ihmisten kotona, hakkaisi ja veisi kaiken rahan arvoisen. Maistuisi taas työt maanantaina, kun sillä saisi hienom vastineen.

      • Anonyymi

        Nyt minä ei jymmärrä....
        Mitä minä teen siinä hyvinvointi valtiossa ilman rahaa?
        Mikä vittxxx se on se hyvinvointi, enkö minä voi hyvin täällä Kambodzassa ja sitä minä yritän kertoa myös muille. Älä puhu sellaisia ympäri pyöreitä sanoja ja mikä on se hyvinvointi ja eikö tosiaan maailmassa muut voi hyvin vai?

        Mitä minä teen siinä hyvinvointi valtiossa ja eikö muualla ole hyvinvointia ja eivätkö ihmiset muualla voi hyvin vai?
        Niin, kuin yksi sanoi, että pitää koulussa opettaa suomalaista kulttuuria.... Sano minulle yksikin asia mikä on suomalaista kulttuuria ja voinko olla varma, että sitä ei ole ollut muualla aikaisemmin?

        Älä puhu paskaa ja työnnä sitä Suomi - Paskaa, vaan kerro konkreettisesti asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minä ei jymmärrä....
        Mitä minä teen siinä hyvinvointi valtiossa ilman rahaa?
        Mikä vittxxx se on se hyvinvointi, enkö minä voi hyvin täällä Kambodzassa ja sitä minä yritän kertoa myös muille. Älä puhu sellaisia ympäri pyöreitä sanoja ja mikä on se hyvinvointi ja eikö tosiaan maailmassa muut voi hyvin vai?

        Mitä minä teen siinä hyvinvointi valtiossa ja eikö muualla ole hyvinvointia ja eivätkö ihmiset muualla voi hyvin vai?
        Niin, kuin yksi sanoi, että pitää koulussa opettaa suomalaista kulttuuria.... Sano minulle yksikin asia mikä on suomalaista kulttuuria ja voinko olla varma, että sitä ei ole ollut muualla aikaisemmin?

        Älä puhu paskaa ja työnnä sitä Suomi - Paskaa, vaan kerro konkreettisesti asioista.

        Toiseksi minä en ole kuullut yhtään kertaa, että joku olisi täällä ryöstetty... Toki naiset voi tyhjentää taskut ja taitaa olla ihan sama siellä... Ehkä paljon pahemmin.

        Siellä kysytään, että pelkäätkö liikkua kadulla ja katu jengistä... Taitaa olla ihan teidän ongelma tilastollisesti myös.


    • Anonyymi

      Kenenkään elämä ei siitä kummoisemmaksi muutu jos tuloveroprosenttia hilataan vuoroin ylös ja vuoroin alas prosentin tai kaksi. Verotuksen tuntuva kiristys pitäisi kohdistaa sellaisiin asioihin, joita ihmiset ostavat tai käyttävät, mutta jotka eivät ole välttämättömiä ja joiden ostamisen tai käyttämisen väheneminenkin toisi taloudellista hyötyä yhteiskunnalle. Tupakan ja alkoholin verotusta voidaan mielestäni edelleen kiristää ja sitten voitaisiin alkaa vihdoin kohdistamaan kireämpää verotusta myös epäterveelliseen ruokaan, jonka jatkuva syöminen aiheuttaa ihmisille terveydellisiä ongelmia ja sitä myöten yhteiskunnalle lisääntyviä terveydenhuollon kustannuksia. Miksi minun pitäisi osallistua veroja maksamalla sellaisten sairauksien kuluihin, mitkä sairaudet ovat sairastuneiden itse huonoilla elämäntavoilla aiheuttamia?

    • Anonyymi

      Periaatteessa Suomikin voisi ryhtyä kehitysmaaksi, poistaa kaikki hyvinvointipalvelut, lopettaa kaiikki tuet, jne. Tietysti asuminen täällä ei onnistu ilmaston puolesta bambumajoissa, savijäkkeleissä tai kevytrakenteisissa eristämättömissä taloissa. Lämmitystäkin tarvitaan. Tässä ei oikein voi pudottautua kehitysmaatasolle, mutta periaatteessa monen muun asian suhteen kylläkin.
      Sitten voisimme täälläkin kehua halvoilla kaljan ja drinkkien hinnoilla. Verot olisivat vähäisiä ja kaikki palvelut tietysti itse maksettaisiin täysimääräisinä. Hyvin perustellusti voi epäillä, paranisiko köyhimpien asema näin tehden ja muutenkin tuloerojen parantumista. Pienituloisten eläkeläisten asemako näin paranisi?

      Epäilen kuitenkin, ettei pudottautuminen kehitysmaaksi sittenkään toisi paratiisia. Ruotsiin lähdettiin talouspakolaisiksi 60-70 -luvulla juuri paremman elintason vuoksi. Olen lähes varma, että näin kävisi taas. Nyt Ruotsin lisäksi olisi vielä Virokin, joka on kovaa vauhtia kirinyt muita pohjoismaita hyvinvointivaltion suuntaan.

      Suomessa on nyt maailman mittakaavassa katsottuna yhdet maailman pienimmät tuloerot, köyhien suhteellinen osuus yksi maailman pienimmistä. Tähän on päästy nimenomaan hyvinvointivaltion vuoksi. Sen kustannus luonnollisesti näkyy kokonaisverotasossa, joka on kehitysmaihin nähden huikea, mutta EU-tasolla, saati pohjoismaisella tasolla kovasti keskimääräinen. Tietysti tarkoitushakuisesti saadaan haluttuja otsikoita riipouen siitä mitä yksittäistä veroa halutaan kulloinkin vertailla.

      Helppoa on aina voi halutessaan luoda mielikuvan koko maasta kaivaen esimerkit kaikkein köyhimpien oloista ja vielä Suomen ylivoimaisesti kaikkein kalleimmaala asuinalueella ja yleistää sitä koko Suomen tilanteeksi. Köyhiä ja pienituloisia valitettavasti on myös Suomessa kuten kaikkialla muuallakin maailmassa, vaikkakin selvästi vähemmän. Näinhän tämä kehitysmaassa, jossain Aasian Kampotsassa, asuva ahkera kirjouttaja tekeekin koko ajan jostain syystä. Se mikä varsinainen ja perimmäinen tavoite ja motiivi hällä lopulta onkaan jää vähän epäselväksi...

    • Anonyymi

      Kysymyksessä on, kun sinä saat sen rahan eli eläkkeen. Niin miten sinä saat siitä parhaan hyödyn. Älä luettele sinun valtiotasi, vaan kerro mitä minä saan tällä rahalla.

      Lääkkeet on myös täällä Kambodzassa halvempia, koska valtio ja Kela ei varasta välistä. Esim. Otrivin 3 dollaria ja valtiossa se maksaa 8 dollaria. Metrolippu 5 dollaria valtiossa ja jopa Virossa voi ajaa Tallinna Riika 5 dollaria ja sekö ei ole muka varkaus... Katso kuinka paljon poikaa.

      Just Trafi Eli valtio perusteli ulkoistusta Espanjaan ja naureskelivat puolella palkalla töihin ihmisiä... Täh ? Eikö valtio pyri varastamaan vai ? Varmasti yrittävät korottaa kaikkia maksuja vielä... Varkaita ja hyväksikäyttäjiä. Näyttää valtopopulaatiota kiinnostavan etelän aurinko ja halvat hinnat myös.

      Sano minulle edes yksikin ilmainen asia siitä valtiostasi. Oletko varma, että sitä ei saa halvemmalla muualta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      933
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      81
      652
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      613
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    Aihe