Paniikki/ahdistus oireet?

Anonyymi-ap

Heippa. Olen ollut pari kk:tta gluteenittomalla ja on tuntunut auttavan vatsaoireisiin. Mulla oli aiemmin vatsa sekaisin, pahoinvointia, röyhtäilyä jne. Mielenterveyden kanssa tasapainottelua on ollut koko ikäni. Tuntu, että gluteeniton auttoi myös niihin oireiluihin.

Tossa noin viikko sitten söin vahingossa palan tavallista kakkua jossa oli vehnäjauhopohja.
Tajusin virheen samana päivänä ja ei oikeestaan ollut muuta kun ilmavaivoja.

Seuraavana päivänä aamusta alkaen oli paha olo, ruoka ei maistunut ollenkaan ja sydämen syke oli todella korkea. Illalla sitten jouduin lähtemään aikaisemmin töistä kun olo oli niin mahdoton. Kotona sydän hakkasi, pyörrytti ja rupesi tulemaan oksennusrefleksiä. Mitään ei tullut ulos kun en ollut mitään syönytkään.

Tähän asti on ollut paniikkioireilua ja vatsakipua/ilmavaivoja ja ruokahaluttomuutta sekä ihan masennusta. En haluaisi aamulla nousta sängystä kun taas sama taistelu päivällä.

Onko muille tullut näin rajuja oireita gluteenista? Voiko se vaikuttaa mielenterveyteen näin toimintaa laskevasti?

2

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olis kiva kuulla miten sulla menee, jos vielä pyörit palstalla.

      Mulla on samankaltaisia ongelmia ollut ja nyt olen gluteenittomalla ruokavaliolla kokeillut, josko olisi positiivista vaikutusta. Ainakin ulosteen koostumus on parantunut vellistä vähän normaalimpaan muotoon ja väri on palannut beigestä ruskeaksi. Tätä ennen siis rasvan imeytyminen tuntui olevan haasteellista. Myöskin vatsakrampit, polttelu ja kipu ovat häviämässä. Ahdistusoireet myöskin lievittyneet gluteenittoman ruokavalioon siirtymisen myötä ja uskoisin, että unenlaadussakin on tapahtunut positiivista muutosta. Yleisesti ottaen huomattavasti levollisempi olo, vaikkakaan ei täysin normaali. Olen vasta ensimmäistä viikkoa gluteenittomalla, joten vielähän tämä on alussa, mutta muutoksia parempaan tuntuu tapahtuvan.

      Keliakiatestin mukaan minulla ei ole keliakiaa, joten en tiedä onko vain gluteeniherkkyyttä. Mikäli olo paranee näin, niin en tiedä viitsinkö enään alottaa 6 viikon gluteenikuuria koepalaa tai muita tutkimuksia varten.

    • Anonyymi

      Ei yksi kakunpala mitenkään tee sinua sairaaksi, mutta se tietoisuus että olet syönyt sen laittaa sinut kyökkäämään ja voimaan huonosti , siis paniikki oksentelun tunnetta on hyvin monella , sitä kyökkää ja mitään ei tule ulos muuta kun hieman limaa.

      Joten en usko tuohon teoriaan että yksinkakun pala mitenkään antoi huonoa oloa, ainoastaan sinun pelkosi siitä että satuit syömään sen. Korkeintaan voi vatsa olla hieman löysemmällä . Joten hengittelen syvään kun saat näitä paniikki tunteita ne on kamalia mutta eivät tapa . Et ole ainoa paniikkimpotilas joka kyökkää heitä on monia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe