"Volkswagen onnistui enemmän kuin kerran erottautumaan joukosta silmiinpistävällä tavalla – negatiivisesti.
Kerroimme jo ID.Buzzin anteeksiantamattoman huonosta, lähinnä Kalifornian talveen mitoitetusta, lämmityslaitteesta, joka sai tuomaristolta arvosanaksi harvinaislaatuisen nelosen.
TOINEN VOLKSWAGENIN pohjanoteeraus nähtiin jarrutuskokeissa. Jääpinnalla ajetussa testissä ID.Buzz liukui täysjarrutuksesta huolimatta häkellyttävän 220 metrin matkan.
Jarrutuskokeiden tuloksia myöhemmin tarkastelleen testiryhmämme jäsenen ensireaktio kiteyttää tuloksen surkeuden:
”Voiko tämä tulos pitää paikkaansa”, hän kysyi epäuskoisena."
Nyt odotellaan sitten, vetääkö valmistaja raakileensa kokonaan pois myynnistä. Tuollainen ominaisuushan on hengenvaarallinen.
https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama-tulos-pitaa-paikkaansa-volkswagen-id-buzz-sai-jaajarrutuksesta-mykistyttavan-huonon-tuloksen-tmn-talviautovertailussa/?shared=1294092-895aa510-500
VW floppasi täysin myös jarrutuksessa TM:n talvitestissä
44
405
Vastaukset
- Anonyymi
VW päättänyt näköjään tunkea ikivanhan tekniikan rumpujarrut tuohon autoon.
- Anonyymi
Miten se vaikuttaa asiaan, hölmöpoika?
Eihän tuo ole kuin hienosäätöä ja ohjelman päivitystä vailla kun pitävällä alustalla toimii hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se vaikuttaa asiaan, hölmöpoika?
Eihän tuo ole kuin hienosäätöä ja ohjelman päivitystä vailla kun pitävällä alustalla toimii hyvin.Ei tuo vika päivittämällä parane. Kuten TM:kin totesi, kyse on koko pohjalevyn suunnitteluvirheestä, joten koko alusta pitäisi laittaa uusiksi ja jo valmistetut autot poistaa liikenteestä ja romuttaa.
"TM:n talviautovertailuissa aiempina vuosina olleet samaan MEB-perusrakenteeseen perustuvat Volkkarit ovat jääneet niin ikään joukon viimeisiksi jääjarrutuksissa.
Vuonna 2021 Volkswagen ID.3 pysähtyi jäällä vasta 197 metrin jälkeen, ja eroa testin toiseksi huonoimpaan autoon oli 47 metriä. Viime vuonna ID.4 GTX:n tulos oli 93 metriä.
Jotain Volkswagen-konsernin MEB-perusrakenteen autoissa on siis vialla jääjarrutuksissa."
https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama-tulos-pitaa-paikkaansa-volkswagen-id-buzz-sai-jaajarrutuksesta-mykistyttavan-huonon-tuloksen-tmn-talviautovertailussa/?shared=1294092-895aa510-500
- Anonyymi
Totta kai kun kaikki pitää tehdä mahdollisimman halvalla.
- Anonyymi
Hihhii1, nyt ei ole kyse Toytasta.
Toyota tekee halvalla ja voitti niukasti huonojarruisen ja kylmän pakun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhii1, nyt ei ole kyse Toytasta.
Toyota tekee halvalla ja voitti niukasti huonojarruisen ja kylmän pakun.Mene itkemään ko. automerkistä omalle palstalleen.
VW nyt on vain kaikkein surkein, eikä siinä auta sopertaminen itku kurkussa muista autoista.
- Anonyymi
Kaksi asiaa on Vw:ssä todella huonosti.
1. https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama-tulos-pitaa-paikkaansa-volkswagen-id-buzz-sai-jaajarrutuksesta-mykistyttavan-huonon-tuloksen-tmn-talviautovertailussa/
2. https://tekniikanmaailma.fi/anteeksiantamatonta-tm-talviautovertailussa-annetaan-harvoin-nelosia-mutta-volkswagen-id-buzzin-lammityslaite-ansaitsee-sen/ - Anonyymi
Silti toi hippi-waageni sai 7 pistettä jarruista eli TM ei uskalla haukkua Klonksuja mainostulojen menettämispelon takia.
Varmaan ihan kiva kesäkinneri, mutta ei muuta.- Anonyymi
Klonksvaakenin huonon laadun tietäen ei tuo keksintö pelaa kunnolla kesälläkään.
- Anonyymi
Onneksi tuo korjaantuu ohjelmapäivityksellä. Onhan tuo kuitenkin paku.
- Anonyymi
Sama vika on kaikissa VW:n sähköautoissa.
"TM:n talviautovertailuissa aiempina vuosina olleet samaan MEB-perusrakenteeseen perustuvat Volkkarit ovat jääneet niin ikään joukon viimeisiksi jääjarrutuksissa.
Vuonna 2021 Volkswagen ID.3 pysähtyi jäällä vasta 197 metrin jälkeen, ja eroa testin toiseksi huonoimpaan autoon oli 47 metriä. Viime vuonna ID.4 GTX:n tulos oli 93 metriä.
Jotain Volkswagen-konsernin MEB-perusrakenteen autoissa on siis vialla jääjarrutuksissa."
Taitaa mennä kaikki Volkkarin sähköautot ajokieltoon, on sen verran vaarallinen vika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama vika on kaikissa VW:n sähköautoissa.
"TM:n talviautovertailuissa aiempina vuosina olleet samaan MEB-perusrakenteeseen perustuvat Volkkarit ovat jääneet niin ikään joukon viimeisiksi jääjarrutuksissa.
Vuonna 2021 Volkswagen ID.3 pysähtyi jäällä vasta 197 metrin jälkeen, ja eroa testin toiseksi huonoimpaan autoon oli 47 metriä. Viime vuonna ID.4 GTX:n tulos oli 93 metriä.
Jotain Volkswagen-konsernin MEB-perusrakenteen autoissa on siis vialla jääjarrutuksissa."
Taitaa mennä kaikki Volkkarin sähköautot ajokieltoon, on sen verran vaarallinen vika.Tais olla vika tikki laittaa rumpujarrut takapyöriin siihen ID.3 -himmeliin kuten joskus tänne kirjoittelin.
Kaikkitietävä skodahönöboy tietenkin väitti ratkaisun olleen erittäin hyvä, suorastaan ainut oikea valinta.
Pitihän siitä tulla myös myyntimenestys, tuliko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tais olla vika tikki laittaa rumpujarrut takapyöriin siihen ID.3 -himmeliin kuten joskus tänne kirjoittelin.
Kaikkitietävä skodahönöboy tietenkin väitti ratkaisun olleen erittäin hyvä, suorastaan ainut oikea valinta.
Pitihän siitä tulla myös myyntimenestys, tuliko?Tesla ja kiinalaiset merkit kiittävät.
- Anonyymi
Vw ag on hyvä. Minä en katsokaan muita merkkejä. En lainkaan.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta, en tosin tunnista mainitsemaasi merkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta, en tosin tunnista mainitsemaasi merkkiä?
Sinulla puute sivistyksessä. Vw ag tekee parhaat pirssit. Muita merkkejä en katsokaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla puute sivistyksessä. Vw ag tekee parhaat pirssit. Muita merkkejä en katsokaan.
Niin joo, tää on se saksalainen huijarikonserni, mikä paniikissa kyhäilee patteriautoja.
- Anonyymi
Lumella kuitenkin pysähtyi ihan hyvin.
Kiinnostais tietää miten nastoilla pysähtyy.- Anonyymi
Volsulla ei uskalla ajaa, jos tie on vähänkin jäässä. Eihän tuollainen kyhäelmä voi olla tieliikennekelpoinen.
Nyt Trafi, ajokielto kaikille VW:n sähköautoille välittömästi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volsulla ei uskalla ajaa, jos tie on vähänkin jäässä. Eihän tuollainen kyhäelmä voi olla tieliikennekelpoinen.
Nyt Trafi, ajokielto kaikille VW:n sähköautoille välittömästi!Sama ongelma on luultavasti myös kesällä vesisateessa. Klonkku pysähtyy yhtä nopeasti kuin tavarajuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ongelma on luultavasti myös kesällä vesisateessa. Klonkku pysähtyy yhtä nopeasti kuin tavarajuna.
Ohutpeltisillä Toyotilla ajavat paniikissa kun ei suorituskyky riitä poistumaan alta pois :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohutpeltisillä Toyotilla ajavat paniikissa kun ei suorituskyky riitä poistumaan alta pois :D
Mikä kumma defenssimekanismi pistää aina höpisemään jostain muusta autosta, kun keskustellaan Klonkun vioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohutpeltisillä Toyotilla ajavat paniikissa kun ei suorituskyky riitä poistumaan alta pois :D
Entäs suojatietä käyttävät lapset ja vanhukset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs suojatietä käyttävät lapset ja vanhukset?
Onks Suojatiet jäässä? Ehkä ne pitää laittaa 100m molempiin suuntiin sähkölämmitteisiks?
Et vanhukset ja lapset pysyy pystyssä ilman nastoja. Katsos kun autoon voi laittaa ne nastarenkaat alle. Että se pysähtyy paremmin jäällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onks Suojatiet jäässä? Ehkä ne pitää laittaa 100m molempiin suuntiin sähkölämmitteisiks?
Et vanhukset ja lapset pysyy pystyssä ilman nastoja. Katsos kun autoon voi laittaa ne nastarenkaat alle. Että se pysähtyy paremmin jäällä.Kysymys kannattaa osoittaa nokia rengasvalmistajalle.
Kaikki vertailuautot varustettiin Nokian Hakkapeliitta R5, R5 EV tai R5 SUV -kitkarenkailla valmistajan suosittelemassa rengaskoossa.
Tulosten yhteydessä ei mainita renkaiden kokoja eikä käytettyjä ilmanpaineita tai jos käytetty typpitäyttöä niin niiden paineita.
Nokian Tyres
Hakkapeliitta R5 SUV
235/60 R 18 107R XL
maksiminopeus 170 km/h maksimikuorma 975 kg
rengaskoot mitä käytetään vakiona ID Buzz autoissa.
Renkaan koko Eturenkaat: 235/60 R18; 235/60 R19
Takarenkaat: 255/55 R18; 255/50 R19
Vanteen koko Etuvanteet: 8J x 18; 8J x 19
Takavanteet: 8.5J x 18; 9J x 19
Olisi kiva tietää oikeasti mitä on käytetty.
2022 Volkswagen ID. Buzz 82 kWh (204 hv) | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat: https://www.auto-data.net/fi/volkswagen-id.-buzz-82-kwh-204hp-45882 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kannattaa osoittaa nokia rengasvalmistajalle.
Kaikki vertailuautot varustettiin Nokian Hakkapeliitta R5, R5 EV tai R5 SUV -kitkarenkailla valmistajan suosittelemassa rengaskoossa.
Tulosten yhteydessä ei mainita renkaiden kokoja eikä käytettyjä ilmanpaineita tai jos käytetty typpitäyttöä niin niiden paineita.
Nokian Tyres
Hakkapeliitta R5 SUV
235/60 R 18 107R XL
maksiminopeus 170 km/h maksimikuorma 975 kg
rengaskoot mitä käytetään vakiona ID Buzz autoissa.
Renkaan koko Eturenkaat: 235/60 R18; 235/60 R19
Takarenkaat: 255/55 R18; 255/50 R19
Vanteen koko Etuvanteet: 8J x 18; 8J x 19
Takavanteet: 8.5J x 18; 9J x 19
Olisi kiva tietää oikeasti mitä on käytetty.
2022 Volkswagen ID. Buzz 82 kWh (204 hv) | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat: https://www.auto-data.net/fi/volkswagen-id.-buzz-82-kwh-204hp-45882Volkkarissa ei siis voi käyttää renkaita lainkaan, vaan pitää hommata telaketjut, että rottelo saataisiin pysähtymään.
- Anonyymi
En tiedä voiko Nokia renkaisiin vieläkään luottaa.
Ehkä tämä jarrutustesti osoittaa sen.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/13625/- Anonyymi
Outoa, että kaikki muut autot pysähtyivät normaalisti, vaikka niissä oli samanlaiset Nokialaiset. Syy ei siis ole renkaissa, vaan täysin Klonkussa.
Ihme selittelyä ja noloa kiemurtelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, että kaikki muut autot pysähtyivät normaalisti, vaikka niissä oli samanlaiset Nokialaiset. Syy ei siis ole renkaissa, vaan täysin Klonkussa.
Ihme selittelyä ja noloa kiemurtelua.Jotain outoa tuossa on koska jutussa mainittiin Viime vuonna ID.4 GTX:n tulos oli 93 metriä.
Eli kaikki ID:t ei ole yhtä huonoja vaikka niiden kai pitäisi olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain outoa tuossa on koska jutussa mainittiin Viime vuonna ID.4 GTX:n tulos oli 93 metriä.
Eli kaikki ID:t ei ole yhtä huonoja vaikka niiden kai pitäisi olla.93 metriä on enemmän kuin huono, koska muut autot pysähtyvät alle puolessa tuosta matkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, että kaikki muut autot pysähtyivät normaalisti, vaikka niissä oli samanlaiset Nokialaiset. Syy ei siis ole renkaissa, vaan täysin Klonkussa.
Ihme selittelyä ja noloa kiemurtelua.Säälittävän huonoja tekeleitä kaikki nuo ID volkkarit. Kävin koeajamassa noita malleja ja ei voi kun ihmetellä miten voi vokkelo tehdä niin huonoa ja keskeneräisen tuntuista kulkinetta. Varmasti ainoat jotka nauttivat noista tekeleistä ovat mekaanikot, heiltä ei varmasti työt lopu noidenkaan ID tekeleiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävän huonoja tekeleitä kaikki nuo ID volkkarit. Kävin koeajamassa noita malleja ja ei voi kun ihmetellä miten voi vokkelo tehdä niin huonoa ja keskeneräisen tuntuista kulkinetta. Varmasti ainoat jotka nauttivat noista tekeleistä ovat mekaanikot, heiltä ei varmasti työt lopu noidenkaan ID tekeleiden kanssa.
Muuten noi on ihan hyviä ajaa mutta tuo jäällä jarrutus tosi huono.
Toivottavasti tulee joku korjaus näihin. Ehkä se levyjarrut taakse olisi hyvä.
Ihmettelen kuitenkin sitä et lumella pysähtyy ihan hyvin.
Eli vika ei ole autossa se on renkaissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, että kaikki muut autot pysähtyivät normaalisti, vaikka niissä oli samanlaiset Nokialaiset. Syy ei siis ole renkaissa, vaan täysin Klonkussa.
Ihme selittelyä ja noloa kiemurtelua.Kaikki vertailuautot varustettiin Nokian Hakkapeliitta R5, R5 EV tai R5 SUV -kitkarenkailla valmistajan suosittelemassa rengaskoossa. Sitä ei kerrota missä autossa oli mikä rengas kolmesta mahdollisesta. https://www.nokianrenkaat.fi/
Selvii tuolta.
Mutta edes rengaskokoa ei kerrota. Vaihtoehtoja on
rengaskoot mitä käytetään vakiona ID Buzz autoissa.
Renkaan koko Eturenkaat: 235/60 R18; 235/60 R19
Takarenkaat: 255/55 R18; 255/50 R19
- Anonyymi
VW kylmyys on ominaisuus-uskokaa jo
- Anonyymi
Yleensä VW:n autot ovat lämpimiä, vain vuosia sitten oli pikkudieseleitten yhteydessä heikohko. Ne 60-70 Kuplat oli kylmiä.
Onneksi suomalaisilla on lämpimiä vaatteita jo ihan ilmaston takia.
Uskoisin, että kunhan viesti saavuttaa tehtaan edustajat, niin jarrujen softaan tehdään opea päivitys, ellei olla jo tehty. Voihan olla myös yksilövika? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä VW:n autot ovat lämpimiä, vain vuosia sitten oli pikkudieseleitten yhteydessä heikohko. Ne 60-70 Kuplat oli kylmiä.
Onneksi suomalaisilla on lämpimiä vaatteita jo ihan ilmaston takia.
Uskoisin, että kunhan viesti saavuttaa tehtaan edustajat, niin jarrujen softaan tehdään opea päivitys, ellei olla jo tehty. Voihan olla myös yksilövika?Vika ei korjaannu ohjelmistopäivityksellä. Koko alustarakenne pitäisi suunnitella uusiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika ei korjaannu ohjelmistopäivityksellä. Koko alustarakenne pitäisi suunnitella uusiksi.
Mitä korjaamista siinä on jois autolla pärjää nastarenkailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä korjaamista siinä on jois autolla pärjää nastarenkailla?
Poliisi ei tykkää, jos Id-kuski ajelee kesällä nastoilla.
Toisaalta, nastat on kokonaan kielletty jo osassa Helsinkiä ja mm. Saksassa, Alankomaassa, Irlannissa, Espanjassa, Puolassa jne. Noloa VW:n kannalta.
- Anonyymi
Ladatehtaan tasoa?
- Anonyymi
Kas kun ei ole Toyotan vika? Eikös nämä volsun isot ongelmat ala olemaan jo arkipäivää jokaisen uuden vikavagenin mallin kohdalla? Käyttäjävirhe, sanoisin. Toimittaja ei osannut jarruttaa !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ei ole Toyotan vika? Eikös nämä volsun isot ongelmat ala olemaan jo arkipäivää jokaisen uuden vikavagenin mallin kohdalla? Käyttäjävirhe, sanoisin. Toimittaja ei osannut jarruttaa !!
Ihme ettei Toyotasta pudonnu pyörät kun jarruja testattiin!!
Mutta corolla sentään lähti valumaan alamäkeen kun koiuttivat lähteä mäkeä ylös.
Jarrutko siitä petti? https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-talviauto-2023-vertailun-nissan-ja-toyota-kitkaeromaessa-nain-autot-lahtevat-eri-suuntiin/
Onneksi ei ollut lapsia takana, koska Toyota ei olisi pysähtynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme ettei Toyotasta pudonnu pyörät kun jarruja testattiin!!
Mutta corolla sentään lähti valumaan alamäkeen kun koiuttivat lähteä mäkeä ylös.
Jarrutko siitä petti? https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-talviauto-2023-vertailun-nissan-ja-toyota-kitkaeromaessa-nain-autot-lahtevat-eri-suuntiin/
Onneksi ei ollut lapsia takana, koska Toyota ei olisi pysähtynyt.Hihii, eipä nuo jutut tee volsusta yhtään sen lämpimämpää, eikä surkeista jarruista käyttökelpoisempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, eipä nuo jutut tee volsusta yhtään sen lämpimämpää, eikä surkeista jarruista käyttökelpoisempia.
Eikä sun jutut tee Toyotasta yhtään käyttökelpoisempaa, ei siinä riita range mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069