Helsingin Pantin huutokauppakulut

Anonyymi-ap

Osaako joku avata, mistä ns. huutokauppakulut muodostuvat? Siis huutokaupassa myydystä tavarasta on jo vähennetty korkokulut ja huutokauppalistakulut.

Alunperin halusin myydä tavaran, koska halusin luopua niistä. Pantin työntekijä sanoi, että ylijäämä kuuluu omistajalle, joten jos arvioitu myyntihinta nousee, kuuluu se omistajalle ja tilitetään kulujen jälkeen. Huutokaupassa hinta nousi yhteensä useita satoja euroja ja kun sitten menin hakemaan ylijäämää, tulitettiin minulle alle 20 euroa.

Mitä kusetusta tämä oikein on, vähintäänkin harhaanjohtavaa, koska käytännössä tuo ”ylijäämä” jää panttitoimistolle. Korot (jotka nekin korkeat) jotenkin vielä ymmärtää ja kohtuulliset listakulut, mutta mikä tuo sen päälle tuleva huutokauppakulu oikein on? Työntekijä ei kysyttäessä osannut vastata tähän, totesi vaan, että kyllä se aika korkea on.

Kuka näitä panttitoimistoja oikein valvoo? Tämä vaikuttaa mielestäni jo laillistetulta ryöstämiseltä. Ainakin pitäisi rehellisesti sanoa asiakkaalle, että käytännössä jos ylijäämää tulee, niin se jää heille, turha tulla täältä mitään pennosia hakemaan.

Itselläni oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tuolla myyn mitään. Kehotan muitakin myyjiä varovaisuuteen tai vähintäänkin ymmärtämään, että käytännössä luovut omaisuudestasi alihintaan.

1

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Löysin tämän viimevuotisen ketjun etsiessäni palautetta Helsingin Pantista. Vein tyttären mummon kultakoruja, joilla ei ollut käyttöä, panttilainaamoon ja huutokaupattavaksi. Sanottiin, että jos tulee yli 50 euroa voittoa, niin he toimittavat tiedon kirjattuna kirjeenä. Jos tulee alle sen, niin on itse kyseltävä. No korut tulivat kolen kuukausen jälkeen huutokauppaan myyntiin ja huimasin, että niistä tuli 230 euroa voittoa. Kun sitten kyselintuota rahaa, niin sanottion, että se meni kuluihin. Tämä kulu muodostui esimerkiksi kolemn kuukauden korosta ja josstain, josta ei saanut selvää. Mutta hyvin selvästi sanottiin, että ehei, et saa mitään, vaan oikeasti jäit kyllä velkaa helsinfin Pantille kuluista ja koroista. Voiko ihmistä enään enempää huijata? Eli vaikka korut myytiin 230 euron voitolla, olen muka jäänyt vielä velkaa Helsingin Pantille. Heräsi kysymys, miksi odotettiin kolme kuukautta, ennenkuin korut myytiin ja tuosta ajasta koko ajan laskutettiin. Mitä muut kulut ovat, joista asiakas jää muka velkaa voitolla myytyjen korujen jälkeen. Onko täällä palstalla lukijoissa poliiseja, jotk a voisi tutkia asiaa. Itse en kehtaa edes valitusta tehdä, kun annettiin ymmärtää, että olen tyhmä ja köyhä kun myin korut ja tyhmyydestä saan maksaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe