mercedes benz cls??

Anonyymi-ap

Olen aikeissa ostaa otsikon mukaisen mersun bensiinimoottorilla joko 350 tai 500 malli. Onko täällä kokemusta kyseisestä autosta kun luin että niissä on jotkut sähköhydrauliset jarrut ja niissä voi olla vikaa ja toinen asia on jakopää kun olen kuullut että ketju venyy ja rattaat kuluu? Sellaista noin 10 vuotta vanhaa olen katsellut ja niitähän näyttää olevan myynnissä suht vähän ajettujakin hintaan 15-20000 euroa. Kannattaako ostaa vai meneekö raha hukkaan ?

16

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millainen on auton tarpeesi, siitähän se on kiinni.

      Jos kuljetat mukanasi perhettä ja tavaraa, hommaa farmari tai tila-auto. Jos kuljetat tavaraa mutta et perhettä, osta pakettiauto.

      Jos ostat cls mersun niin... Niin, mihin tuollaista käytetään? Henkilöiden siirtämiseen varmaankin. Tuohon tarkoitukseen on olemassa hyvin erilaisia ja mallisia autoja. Miksi juuri siis cls?

      "Kannattaako ostaa vai meneekö raha hukkaan ?"

      Tähän on hyvin yksinkertainen vastaus. Ei kannata ostaa ja raha menee hukkaan, ihan niinkuin muissakin autoissa.

      Jos olet kuitenkin valmis maksamaan "erikoisesta" E-mersun ulkonäöstä ekstraa, olet valmis maksamaan bensankulutuksen mukanaan tuomaa ekstraa ja vielä noiden eksottisten vikojen mukanaantuomaa ekstraa niin silloinhan yhtälö toteutaa ja sinun pitää tuollainen ostaa.

      Jokaisen pitää tehdä omat virheensä.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole perhettä eikä isoja koiria niin siksi coupe kiinnostaa eikä tarvitse kuljettaa tavaroitakaan. Ajoja ei tule paljoa niin bensankulutus on siksi sivuseikka mutta niitä vikoja en haluaisi kylläkään ja siksi kysyinkin että onko täällä kokemusta tuollaisesta mersusta ja onko siinä niitä vikoja, esim. se jakopää ja ne jarrut, toki viat saa korjattua mutta sekin kiinnostaa että mitä niiden korjaaminen maksaa. Sen tiedän että jakopään remppa ei ole ihan ilmainen mihinkään automerkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole perhettä eikä isoja koiria niin siksi coupe kiinnostaa eikä tarvitse kuljettaa tavaroitakaan. Ajoja ei tule paljoa niin bensankulutus on siksi sivuseikka mutta niitä vikoja en haluaisi kylläkään ja siksi kysyinkin että onko täällä kokemusta tuollaisesta mersusta ja onko siinä niitä vikoja, esim. se jakopää ja ne jarrut, toki viat saa korjattua mutta sekin kiinnostaa että mitä niiden korjaaminen maksaa. Sen tiedän että jakopään remppa ei ole ihan ilmainen mihinkään automerkkiin.

        " Sen tiedän että jakopään remppa ei ole ihan ilmainen mihinkään automerkkiin."

        No ei toki ilmainen, mutta on autoja joiden jakopään osat vaihtuu parillasataa. Jos itse tekee niin pääsee noin 60 eurolla ja siihen päälle vesipumpun hinta jos sen haluaa vaihtaa samalla. Ajelen tuollaisella perheautolla, kyydin laadussa ei ole mitään valittamista.

        Tuolla aiemmalla kirjoituksellani ei ollut tarkoitus vinoilla eikä viisastella, olen meinaan tehnyt itse saman asian vuosia sitten, sen aikaisen coupe mersun kanssa. CLS ei muuten ole coupe vaikka sitä sellaisena halutaankin kutsua.

        Olin jo niitä vuosia katsellut ja haaveillut että miten nätti auto... Sitten kun sen sain ostettua, tajusin että se vie 15 litraa bensaa satasella ja vaikka ostohinta oli sangen suuri, auto ei ollut virheetön. Vaihdelaatikossa oli vikaa, jäähdytin vuoti, kannentiivisteen välistä vuoti öljyä, alkavaa ruostetta oli pohjassa. Viat ei tietenkään selvinneet kaupantekohetkellä ja kun ostin yksityiseltä, oli turha valitella jälkikäteen.

        Ajelin sillä pari kolme kuukautta vikoineen ja totesin että tämä harrastus ei ole minua varten, sain ostaa bensaa ihan yhtenään ja vikojen korjaukset olisi maksaneet ihan tolkuttomia. Kun sain mersun myytyä, ostin ihan "tavis" auton ja sillä linjalla olen mennyt 30 vuotta.

        Tuon 30 vuoden aikana olen säästänyt, arviolta noin 100t euroa rahaa kun en jatkanut ajamista moisella/moisilla mersuilla. Kyllähän tuolla rahalla saa aika paljon muutakin kuin auton osia tai bensaa.

        Kallista kyytiä. Arvonalennus, polttoaineenkulutus, vikojen korjaukset ym ym. Jos ajat 10tkm vuodessa, arvioni on että saat maksella 600 euroa kuukaudessa. Ei välttämättä riitäkään.

        Mutta, jos sellainen polttelee niin osta ja kokeile, ainahan niistä eroon pääsee, tavalla tai toisella. Voihan se olla hyväkin ostos siihen tarkoitukseen, mihin olet sitä hankkimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Sen tiedän että jakopään remppa ei ole ihan ilmainen mihinkään automerkkiin."

        No ei toki ilmainen, mutta on autoja joiden jakopään osat vaihtuu parillasataa. Jos itse tekee niin pääsee noin 60 eurolla ja siihen päälle vesipumpun hinta jos sen haluaa vaihtaa samalla. Ajelen tuollaisella perheautolla, kyydin laadussa ei ole mitään valittamista.

        Tuolla aiemmalla kirjoituksellani ei ollut tarkoitus vinoilla eikä viisastella, olen meinaan tehnyt itse saman asian vuosia sitten, sen aikaisen coupe mersun kanssa. CLS ei muuten ole coupe vaikka sitä sellaisena halutaankin kutsua.

        Olin jo niitä vuosia katsellut ja haaveillut että miten nätti auto... Sitten kun sen sain ostettua, tajusin että se vie 15 litraa bensaa satasella ja vaikka ostohinta oli sangen suuri, auto ei ollut virheetön. Vaihdelaatikossa oli vikaa, jäähdytin vuoti, kannentiivisteen välistä vuoti öljyä, alkavaa ruostetta oli pohjassa. Viat ei tietenkään selvinneet kaupantekohetkellä ja kun ostin yksityiseltä, oli turha valitella jälkikäteen.

        Ajelin sillä pari kolme kuukautta vikoineen ja totesin että tämä harrastus ei ole minua varten, sain ostaa bensaa ihan yhtenään ja vikojen korjaukset olisi maksaneet ihan tolkuttomia. Kun sain mersun myytyä, ostin ihan "tavis" auton ja sillä linjalla olen mennyt 30 vuotta.

        Tuon 30 vuoden aikana olen säästänyt, arviolta noin 100t euroa rahaa kun en jatkanut ajamista moisella/moisilla mersuilla. Kyllähän tuolla rahalla saa aika paljon muutakin kuin auton osia tai bensaa.

        Kallista kyytiä. Arvonalennus, polttoaineenkulutus, vikojen korjaukset ym ym. Jos ajat 10tkm vuodessa, arvioni on että saat maksella 600 euroa kuukaudessa. Ei välttämättä riitäkään.

        Mutta, jos sellainen polttelee niin osta ja kokeile, ainahan niistä eroon pääsee, tavalla tai toisella. Voihan se olla hyväkin ostos siihen tarkoitukseen, mihin olet sitä hankkimassa.

        se on minustakin nätti auto ja tehoakin on ihan mukavasti, toisin kuin vanhassa 200 diesel mersussa jollaisen olen joskus omistanutkin. Tuo kirjoituksesi panee vähän miettimään asiaa että onko sellaisen cls mersun ostaminen sittenkään järkevää kun sitä rahaa ei kuitenkaan ole yllin kyllin. Minun vähäiset ajot hoituisi kyllä huomattavasti halvemmallakin autolla mutta kyllä täytyy myöntää että se cls "polttelee" jonkin verran. Paljon kiitoksia kokemuksistasi ja hyvää kevään odotusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on minustakin nätti auto ja tehoakin on ihan mukavasti, toisin kuin vanhassa 200 diesel mersussa jollaisen olen joskus omistanutkin. Tuo kirjoituksesi panee vähän miettimään asiaa että onko sellaisen cls mersun ostaminen sittenkään järkevää kun sitä rahaa ei kuitenkaan ole yllin kyllin. Minun vähäiset ajot hoituisi kyllä huomattavasti halvemmallakin autolla mutta kyllä täytyy myöntää että se cls "polttelee" jonkin verran. Paljon kiitoksia kokemuksistasi ja hyvää kevään odotusta

        Mihin sitä tehoa tarvitaan? Asuntovaunun vai veneen kiskomiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä tehoa tarvitaan? Asuntovaunun vai veneen kiskomiseen?

        -rekan ja jonon ohitukseen
        -"näpäyttämiseen" jollekin k-päälle


    • Anonyymi

      Osta pois äläkä kuuntele persaukisten kateellisia kommentteja

      • Anonyymi

        Juuri näin. Massimies ostaa sellaisen auton kun haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Massimies ostaa sellaisen auton kun haluaa.

        Tuohan on ihan totta.

        Suomalainen massimies ostaa keskimäärin 3000 euron auton jolla on ikää 12 vuotta.


    • Anonyymi

      Jos aloittaa aakkosista aasta niin mersun muoviavain on oikea murheenkryyni.
      B: bensankulutus on aivan liiallista.
      C: cp vammaista ostaa noinkin vanha auto noin kalliiseen hintaan.
      E: Eemeli on parempi kuin cls.
      ......

      Hypoään viimeiseen aakkoseen.
      Ö: korkea öljynkulutus.

    • Anonyymi

      Samalla rahalla saat upouuden Kia Rion.
      Osta se, saat 7 v takuun ja mielenrauhan.
      Ok?

    • Anonyymi

      ketju kestää kun muistaa vaihtaa 100000km välein, Jarrut pelaa hyvin, mut jos ongelma niin kallis korjata, vain merkkihiolto korjaa.

    • Anonyymi

      Nämä autot ostetaan vasta siinä vaiheessa kun ensimmäinen 100t euroa on osakkeissa kiinni.

    • Anonyymi

      Köyhän ei kannata ostaa ja rikas ei vanhaa huoli ruostuu noi mersut silmissä ja liikaa tekniikkaa korjattavaksi

    • Anonyymi

      Menneen talven lumi voi haista pahalle.

    • Anonyymi

      Anonyymi-ap on kuuluisa trolli Ukrainan sotaa arvostellessa ja venäjän erinomaisuutta korostettaessa.

      Oletkin köyhä ja perse auki. Lada sinun kuuluisi ostaa eikä Länsiautoa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe