Uudenlainen tapa etsiä suomalaisia, jotka ovat vaarassa sairastua suolistosyöpään, on saanut melkoisen suosion.
Viime syksynä kaikkiaan 353 500 suomalaista sai postiluukkuunsa tai -laatikkoonsa kakkatikun, jolla otettiin ulostenäyte. Näytteen ottamisen jälkeen palautettiin postitse laboratorioon. Viime vuoden tikuista on palautettu lähes kolme neljäsosaa eli noin 258 000 tikkua.
– Määrä on kyllä odotettu, mutta se olisi voinut olla korkeampikin, kertoo suolistosyövän seulonnan ohjelmakoordinaattori Maija Jäntti Suomen Syöpärekisteristä.
Voisivatko Ikaalisten taksit laajentaa palvelujaan ottamalla asiakkaista näytteitä kakkatikulla?
9
271
Vastaukset
- Anonyymi
Myös sierrakuskeille homma sopii.
- Anonyymi
Kuka sano että sierran apukuski oli yltä-päältä ravassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sano että sierran apukuski oli yltä-päältä ravassa
Pekka ja Ilkka näkivät Jampen tuossa kuosissa.
- Anonyymi
Hyvä idea.
Näytteet voitaisiin ottaa suoraan taksin/sierran penkiltä. - Anonyymi
Ikaalisissa on sekopäätä porukkaa jos puoletkin jutuista on totta.
- Anonyymi
Palstan jutut ovat täysin totta. Miksi pidät meitä ikaalislaisia sekopäinä?
- Anonyymi
Onko ikaalisissa kauppaa.
- Anonyymi
Käyvät varmaan myymäläautossa, jos sattuu kohdalla pysähtyyn.
- Anonyymi
Näytteen ottaminen onnistuu myös Pirkanmaan käräjäoikeuden penkeistä. Jarmo tuli huonovointiseksi myös siellä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352226
- 841303
- 561288
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361226- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39884Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122769- 31721
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21572Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565