Uudenlainen tapa etsiä suomalaisia, jotka ovat vaarassa sairastua suolistosyöpään, on saanut melkoisen suosion.
Viime syksynä kaikkiaan 353 500 suomalaista sai postiluukkuunsa tai -laatikkoonsa kakkatikun, jolla otettiin ulostenäyte. Näytteen ottamisen jälkeen palautettiin postitse laboratorioon. Viime vuoden tikuista on palautettu lähes kolme neljäsosaa eli noin 258 000 tikkua.
– Määrä on kyllä odotettu, mutta se olisi voinut olla korkeampikin, kertoo suolistosyövän seulonnan ohjelmakoordinaattori Maija Jäntti Suomen Syöpärekisteristä.
Voisivatko Ikaalisten taksit laajentaa palvelujaan ottamalla asiakkaista näytteitä kakkatikulla?
Anonyymi-ap
8
179
Vastaukset
- Anonyymi
Myös sierrakuskeille homma sopii.
- Anonyymi
Kuka sano että sierran apukuski oli yltä-päältä ravassa
- Anonyymi
Hyvä idea.
Näytteet voitaisiin ottaa suoraan taksin/sierran penkiltä. - Anonyymi
Ikaalisissa on sekopäätä porukkaa jos puoletkin jutuista on totta.
- Anonyymi
Palstan jutut ovat täysin totta. Miksi pidät meitä ikaalislaisia sekopäinä?
- Anonyymi
Onko ikaalisissa kauppaa.
- Anonyymi
Käyvät varmaan myymäläautossa, jos sattuu kohdalla pysähtyyn.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003467
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342634- 802423
- 842406
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j412083Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411667