Kuinka kauan kraanavesi pysyy pulloissa ja kanistereissa juomakelpoisena?

Anonyymi-ap

Kysyn täällä kun en löytänyt muutakaan aihealuetta tälle kysymykselleni. Siis huoneenlämmössä.

31

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteessa vaikka kuinka kauan, jos se on keitettyä . Vesihän ei korrodoidu.;)

      • Anonyymi

        PAINU SAATANAN PORNOEUKKO SUOLLE!


      • Anonyymi

        Säilyy päivän pari?


      • Tässä on Suomen kansalle oiva esimerkki "naisesta", joka "ajattelee"hormooneilla ja hänen "komentokeskuksensa " on haaruksissa , siinä jakorasiassa ..Se on surullista, että tässä maassa kyseiset tyypit pääsevät ihan pääministeriksi asti, syystä, että heidän kaltaisiaan hormoonipalleroita on niin paljon, että tukea riittää. Terveisin TOLKUNMIÄS


      • Anonyymi

        Kolmea päivää enempää ei suositella säilytettäväksi. Olen kyllä käyttänyt silti, ja jos keittää niin ei pitäisi olla bakteereja.


      • Anonyymi

        mitä on korroroidu ?????????????????????????


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        – Vettä voi ja kannattaakin säilöä myös etukäteen. Puhtaassa ja tiiviissä astiassa viileässä ja pimeässä säilytetty puhdas vesi säilyy käyttökelpoisena useita kuukausia.


      • Anonyymi

        kenen pullottama?

        valmiiksi pullotettu?


    • Anonyymi

      Pidän jääkaapissa, säilyy kauemmin.

      • Anonyymi

        Jos sähköt katkeavat, niin sitten on pidettävä huoneenlämmössä. Kesällä kannattaa kyllä keittää.


    • Anonyymi

      12 tuntia.

    • Anonyymi

      Kun laitat riittävästi alkoholia sekaan, niin sanoisin että PITKÄÄN.

      • Anonyymi

        Rooman armeija aikoinaan pani etikkaa sekaan, jotta säilyisi pitempään.


      • Anonyymi

        Tuskin säilyy, kun ei Alkon viinakaan säily pitkään, vaan pullo tyhjenee melko nopsaan.


    • Anonyymi

      Voisiko (vesilaitoksien) veden laadussa olla vaihteluita.
      Pikkupaikkakunnalla voisi olla pienemmät resurssit kuin vaikkapa HSY:llä

      Myös vuodenaikojen ym. vaihtelua voi olla.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minä olen tuota ison akvaarioni vettä juonut . Siinä on monenvärisiä kaloja ja puhtaan näköisiä . Hyvin olen niitä hoitanut . Ei ole niiltäkään vesi koskaan loppunut


    • Anonyymi

      On aineita jolla se säilyy vaikka puolivuotta juomakelpoisena.

      • Anonyymi

        Esim mitä- voitko vuotaa tietosi tähän- ei kerrota eteenpäin.


    • Anonyymi

      Muovia irtoaa veteen vesiputkistoista..

    • Anonyymi

      Pitää olla tiivis hanallinen vesiastia, niin säilyy hyvinkin pitkään.

    • Anonyymi

      Hapettomassa tiiviissä astiassa voi olla juomakelpoista kymmenenkin vuoden kuluttua. Tai ainakaan mausta en bakteerien ja mikrobien huomattavaa lisääntymistä havainnut.

      • Anonyymi

        Arvelisin, että niin kauan kuin vesi on pullossa kirkasta, eikä maistu pahalle, niin on juomakelpoista. Omassa kaapissa oli iso lasinen vesipullo luultavasti vuosituhannen vaihteesta ja vuosi sitten löysin sen ja maistoin. Ei kovin huomattavaa eroa maussa tuoreeseen vesijohtoveteen.


      • Anonyymi

        Täysin uskon, vaikkei ole kokemuksia itsellä....mikä sen pilaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelisin, että niin kauan kuin vesi on pullossa kirkasta, eikä maistu pahalle, niin on juomakelpoista. Omassa kaapissa oli iso lasinen vesipullo luultavasti vuosituhannen vaihteesta ja vuosi sitten löysin sen ja maistoin. Ei kovin huomattavaa eroa maussa tuoreeseen vesijohtoveteen.

        alotus puhui muovi-astioista.


    • Anonyymi

      Pullovedet ovat bakteeriviljelyksiä.
      Ylivanhoja vesipulloja myydään tyhmille.

    • Anonyymi

      Jos vesi on Helsingin vesijohtovettä, niin paljon kauemmin kuin kaupasta ostettu pullovesi.

    • Anonyymi

      Kuka hullu juo jotain kraanavettä jossa on hirveitä #KEMIKAALEJA#

    • Anonyymi

      Oikeastaan isoin ongelma on pullon/kanisterin/astian puhtaus.
      Esim. mehujen valmistamisessa pullon puhtaus aiheuttaa pilaantumisen.
      Jos pullo on oikein desifioitu (kuumennettu) niin ihan tavallinen marjamehu johon ei ole lisätty säilöntäaineita säilyy viileässä talven yli.
      Joten neutrali vesi täysin puhtaassa astiassa säilyy hyvinkin vuoden pari.
      Suora auringonvalo pilaa veden aika nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe