Vuosi sitten YLE.n uutisissa haastateltiin somalitaustaista henkilöä joka oli katkera ukrainalaisille, joita kohdellaan täällä hyvin. Onko asennetilanne vielä sama? Aiheesta keskusteltiin täälläkin.
Katkeruutta ukrainalaisia kohtaan?
22
100
Vastaukset
- Anonyymi
Ne olisi pitänyt ottaa avosylin vastaan, siitä katkeria, kun ukrainalaiset saivat hyvän vastaanoton. Tarjosimme erilaisia avustuksia.,
- Anonyymi
Ukrainalaiset miehet jäivät sotimaan, puolustamaan maataan.. eivät lähteneet karkuun, niinkuin eräät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainalaiset miehet jäivät sotimaan, puolustamaan maataan.. eivät lähteneet karkuun, niinkuin eräät.
Kaikissa kissan ristiäisissä ympäri maailmaa juoksentelevat normaalisti, vaikka maa on olevinaan sodassa,ampumahiihtäjienkin paikka olisi rintamalla eikä missään kilpailussa.
- Anonyymi
En tiedä muista, mutta minua kantasuomalaista alkaa ottaa päähän tuo hyysäily.
Mm. Ylen hyväntekokonsertissa laulettiin Finlandia-hymni niin, että sana Suomi oli korvattuna Ukrainalla.
Ukkini taisteli talvisodassa 1940 Raatteentiellä ukrainalaisia vastaan. 800 suomalaista kaatui siinä taistelussa. Kyllä nyt hautuumaalla alkoi kova kuhina, kun kaatuneet kääntyivät haudoissaan.
Suomi ei ole enää oma maani, se ei puolusta omiaan.- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä kanssasi joten et ole ainoa jota tuo hyysääminen ottaa pattiin!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi joten et ole ainoa jota tuo hyysääminen ottaa pattiin!!
Ja ovat koko ajan lisää vaatimassa,nyt pitäisi jo junatkin lahjoittaa niille,ahneella on kuppainen loppu,sano..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ovat koko ajan lisää vaatimassa,nyt pitäisi jo junatkin lahjoittaa niille,ahneella on kuppainen loppu,sano..
Eivät nuo junia osaa ajaa, eikä Afrikassa ole rautateitäkään kuin harvassa. Vielä pitäisi alkaa työntekoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät nuo junia osaa ajaa, eikä Afrikassa ole rautateitäkään kuin harvassa. Vielä pitäisi alkaa työntekoon.
Tuossa taidettiin viitata ukrainalaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa taidettiin viitata ukrainalaisiin.
Tai sitten kommentoija on täysin pihalla,maantieteestä ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole tuossa samaa mieltä, tarkoitin että olen lopen kyllästynyt noiden somalien katkeruuteen ja hyysäämiseen. Ukrainalaiset sentään tekee töitä eikä tee rikoksia maassamme!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole tuossa samaa mieltä, tarkoitin että olen lopen kyllästynyt noiden somalien katkeruuteen ja hyysäämiseen. Ukrainalaiset sentään tekee töitä eikä tee rikoksia maassamme!
Pieni osa tekee työtä. Ja ootappa vaan, kohta voi alkaa vaikka mikä käännytystyö.
R*ssä on aina r*ssä vaikka voissa paistais. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni osa tekee työtä. Ja ootappa vaan, kohta voi alkaa vaikka mikä käännytystyö.
R*ssä on aina r*ssä vaikka voissa paistais.Ukrainalainen ei ole sama asia kuin venäläinen eli r*ssä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainalainen ei ole sama asia kuin venäläinen eli r*ssä!!
Alun perin on ihan sama. Vielä muutama vuosikymmen sitten oli samaa kansaa.
Neuvostoliiton aikana heidät luettiin suoraan venäläisväestöön, siksi vieläkin suurin osa väestöstä on venäjänkielistä äidinkieleltään. Myös Zelenskyi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alun perin on ihan sama. Vielä muutama vuosikymmen sitten oli samaa kansaa.
Neuvostoliiton aikana heidät luettiin suoraan venäläisväestöön, siksi vieläkin suurin osa väestöstä on venäjänkielistä äidinkieleltään. Myös Zelenskyi.Niin luettiin ja oppivat heti kun Stalin ja Lenin olivat määränneet kansanmurhan tehtäväksi nälänhädän muodossa jotta ukrainalaiset oppisivat nöyräksi. Asiasta oli pitkät artikkelit lehdissä noin vuosi sitten sodan alettua Ukrainassa. Tietysti historiasta jo kaikki asian muistavat kouluajoilta.
- Anonyymi
Tuollaiset konsertit on yks tyhjän kanssa. B luokan esiintyjät kekkaloivat lavalla. Finlandia hymni raiskattu moisella sanamuunnoksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset konsertit on yks tyhjän kanssa. B luokan esiintyjät kekkaloivat lavalla. Finlandia hymni raiskattu moisella sanamuunnoksella.
Seuraavassa se on sitten Afganistan :) Yle ei petä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten kommentoija on täysin pihalla,maantieteestä ym.
Somalia sijaitsee ns. Afrikan sarven alueella, mutta en tiedä ovatko katkerat somalit koskaan junia ajaneet. Maantiede lienee jollain muulla kateissa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin luettiin ja oppivat heti kun Stalin ja Lenin olivat määränneet kansanmurhan tehtäväksi nälänhädän muodossa jotta ukrainalaiset oppisivat nöyräksi. Asiasta oli pitkät artikkelit lehdissä noin vuosi sitten sodan alettua Ukrainassa. Tietysti historiasta jo kaikki asian muistavat kouluajoilta.
Suomettumisaikaan Holodomorista, eli Stalinin määräämästä Ukrainan kansanmurhasta ei kerrottu historian kirjoissa mitään. Eli 70-80-luvulla koulunsa käyneiltä asia on voinut mennä ohitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainalainen ei ole sama asia kuin venäläinen eli r*ssä!!
Pahempi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahempi on.
Tuskin tavan kansalainen sen pahempi on kuin muutkaan maailman ihmiset.
Mutta pressaa oon vähän ihmetellyt. Onkohan siel puhtaat jauhot pussissa ihan joka asiassa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tavan kansalainen sen pahempi on kuin muutkaan maailman ihmiset.
Mutta pressaa oon vähän ihmetellyt. Onkohan siel puhtaat jauhot pussissa ihan joka asiassa...Kylmä veikkaus että joutuu maanpakoon lähtemään ennenkuin sota on ohi,joku raja näillä ukrainalaisillakin on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356