Tampereen kouluissa on tullu valituksia

Anonyymi-ap

Mm. Hernekeitosta. Gallup kysymys siis tänne. Kuuluuko hernekeiton olla paksua vai löysää?

Entä onko keitossa oltava sian vai naudanlihaa? Vai lihatonta täysin?

15

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paksua hernaria possulla.

    • Anonyymi

      Pitää olla siltä väliltä ja seassa possunlihaa.

    • Anonyymi

      Hernarista saa (ja pitää saada)paksua ja sakeeta pitkään keittämällä. Sekaan luonnollisesti naudanjauhelihaa tai palvattua kinkkua. Kovat herneet lirussa liemessä on painajaista.

    • Anonyymi

      Meni yli 30 vuotta, kun koulun hernekeiton syönnistä aiheutuneet traumat hellitti ja pystyi syömään tuota ruokaa. Hernekeitossa oli tuolloin iljettäviä isoja läskin ja nahankappaleita ja oli pakko syödä.
      Hernekeiton voi onneksi syödä nykyään vegenä, ei sitä lihaa tarvitse joka paikkaan mättää, eettiset ja terveydelliset syyt painaa fiksumman kansanosan valinnoissa.

      • Anonyymi

        Siinä ei ole mitään eettistä eikä fiksua että suomen ruokahuoltovarmuutta ollaan ajamassa alas ja tilalle pushataan keinotekoista prosessoitua myrkkyä, ihmisruuaksi kelpaamatonta jätettä. Tosipaikka kun tulee niin nämä 3d-paskalla ja ulkomailta raahatuilla turnipseilla elävät kalpeanaamaiset pandasilmäsoijalattekuikelot kaatuvat ensimmäisinä. Suomalainen liha, täysrasvainen maito ja voi, ne pitävät miehen tiellä.


    • Mummielestä ohut on parempi. Lisukkeena voi käyttää mitä vaan, luita, savuluita, makkaraa, nötköttiä, jauhelihaa, jauheläskiä. Voi olla muuten ilman lisukkeitaki, mut sinappii tarttee olleen. 🌹👀

      • Juu, sinappia sekaan. Mut se raaka sipuli ei kuulu sinne🤮


    • Paksua, palvia eli sikaa, sipulia sekä sinappia reippaasti. Perskeles, voiskin tehä viikonloppua vasten taas itte hernarit oman maan härkäpavuista 😁

    • Anonyymi

      Mikä tahansa liha, pekoni tai makkara käy hernekeittoon. Kana on kyllä vähän mauton ja savustettuna tuo kivasti lisämakua. Hernekeiton luuluu olla hiljalleen muhinutta niin, että herneet on läpikotaisin pehmeitä. Hernari kuuluu olla paksua. Jos joku haluaa löysää hernevelliä niin lisätköön siihen vettä omalle lautaselle.

    • Anonyymi

      Marttojen ohje on hyvä.

      Vastakeitettynä hernekeitto on löysempää. Itse keitän 3 tuntia. Yhdellä kerralla lisäsin lämpöä lopuksi täysille, kun kiehunta oli pientä. Keitto jäi vahingossa kiehumaan täysillä vähäksi aikaa ja siitä sakeni. Joten kai siten saa tuoreenkin keiton sakeaksi.

      Tykkään itse tuoreesta keitosta, vettä lisäilen jääkaapissa sakeutuneeseen keittoon.

      Viimeksi laitoin keittoon porkkanaa ja uunissapaistettua miedostimaustettua kanaa, kun sattui olemaan. Laitoin kananpalat isoina lohkoina ja oli todella hyvää. Tlisen puolikkaan kanasta silppusin pakkaseen odottamaan vuoroaan. Marttojen ohjeessa lihaa on aika runsaasti, itselle riittää vähempikin.

    • Anonyymi

      Kun sota ja pula tulee niin kyllä teille riittää pelkät herneetkin vedessä! Ja haikailette jos sais edes läskin palasia sekaan.

    • Anonyymi

      Tykkäsin lapsena paksusta purkkihernarista..

      Mut fakta on mitä monesti suurtalouskokiksi opiskelun jälkeen miettinyt että kaikkia on mahdoton miellyttää.

      Keitto ei samalla voi olla paksua, löysää ja keskitason vahvuista. Se ei voi olla samalla suolasta ja tosi vähän maustettua. Se ei voi samaan aikaan olla lihaton ja lihallinen, sipuliton ja sipulillenen

      Samoin monissa muissa ruoissa. Osa tykkää maustetusta, osa vähemmän, osa ylikypstä ja osa vähemmän. Osa tykkää et joku on rapee ja sanoo että jos ei niin on raaka, jonkun toisen mielestä sama on palanu.

      Sitten on se homma et osa ei tajua että
      Se mitä ekana on tunkenu suuhunsa saattaa vaikuttaa seuraavan ruoan makuun. Itse huomaan että kahvin jälkeen makuaisti toimii erilailla. Samoin jonkun tulisen(chili,jalopeno) tai happaman (sitruuna) tai salmiakin.

      Itse en tupakoi mutta tupakan ja kahvin yhdistelmä kuulemma vaikuttaa siihen miten maistaa syödyt sen jälkeen.

      Mutta joo.. mahdotonta on kaikkia miellyttää.

      Mä itse totuin lapsena purkkihernariin kun yh isäni löi purkista keitot tulille, joten itsetehty oli musta aina pahaa.

      T: Karoliina

    • Anonyymi

      Taidankin syödä tänään hernekeittoa. Unohtunut kaapin perälle. Kiitos vinkistä.

    • Anonyymi

      Prööt prööt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe