takkuaa pakkoruotsia alakoulusta yliopistoon, koska "pakko ylläpitää kaksikielisyyttä" - niin kuvion kohtuuttomuus ja järjettömyys on kirkkaasti esillä. Mitä tämä turha työ nuorillemme antaa?
Kun ihan muusta kiinnostunut nuori, uussuomalainen nuori tai vaikkapa dysleksikkonuori
53
341
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään hyvää.
- Anonyymi
Ymmärretäänkö meillä,
ettei moni opi ruotsia, vaikka
- oppii englantia, joka aina ympärillä,
- oppii loistavasti matemaattisia aineita,
- olisi monessa korkeakoulua
vaativassa hommassa hyvä?
Ei missään muualla maailmassa ole pakkoruotsia vastaavaa pakkoa alakoulusta yliopistoon.
Meillä se on kolonialismin perintönä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärretäänkö meillä,
Ei missään muualla maailmassa ole pakkoruotsia vastaavaa pakkoa alakoulusta yliopistoon.
Meillä se on kolonialismin perintönä.Pakkoruotsi on kallis, turha & vahingollinen.
Se ei ehkä ole useimmille se suurin ongelma, mutta demokratian tolkkutesti se on:
Jos poliitikkomme eivät onnistu purkamaan edes pakkoruotsin kaltaista järjetöntä 1800-luvun perintöä, miten odottaa heiltä järkeviä toimia muussakaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärretäänkö meillä,
Meillä se on kolonialismin perintönä.Et taida itse ymmärtää sitä tosiasiaa, että b1-kieli on pakollinen. Eli mikäli ruotsin pakollisuus poistuu, tulee tilalle ranska, venäjä, saksa... ei mitään kovin helppoja kieliä, jos ajattelee nimenomaan lukemista ja kirjoittamista (- myös englanti on tässä suhteessa vaikea).
Joten miten ongelmasi ratkeaa, jos ruotsista tulee vapaaehtoinen?
- Anonyymi
Mitä tuo sinun turha työsi "pakkoruotsia" vastaan meille antaa?
Ongelma on joka paikkaan ängetty pakkoenglanti, varsinkin dysleksikolle (oikeinkirjoitus /c:stä ).
Miksi käytät härskisti erilaisia heikommassa olevia ryhmiä oman asiasi eteenpäin vientiin?
Miksi olet julma ja härski pakkoenglannittaja? - Anonyymi
Minäkin olin kouluaikana kiinnostunut välillä ihan muista asioista kuin koulunkäynnistä mutta niin piti vain kahlata kouluaineet läpi. Ja hyvä niin, koska elämässä oppii kyllä, että pakollisuus ei ole huono asia, vaan hyvä asia. Esim. työelämä on sen verran kovaa että on vaan hyvä oppia hoitamaan velvollisuudet ajoissa. Ja jos koulu takkuaa oppimisvaikeuksien vuoksi, niin tukiopetusta on tarjolla ja muutakin tukea nykyään huomattavasti enemmän kuin ennen.
- Anonyymi
Turha työ ei kaunista eikä kanna.
Pakkoruotsi on turhaa työtä.
- Anonyymi
Sellaisten ihmisten ei pidäkään mennä yliopistoon. Ns suorittava työ sopii heille paremmin.
- Anonyymi
Ruotsin kielelläkö suomalaiset karsitaan jatko-opinnoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Ruotsin kielelläkö suomalaiset karsitaan jatko-opinnoista?”
Ihan vain suomen kielellä. Ei ole olemassa mitään syytä, miksi kaikkien pitäisi mennä yliopistoon.
Gaussin tilastollisen jakautumaan perusteella 50% suomalaisista on normaalia älykkäämpiä ja vastaavasti 50% on normaalia tyhmempiä.
Ei ole mitään syytä, miksi niitä 50% normaalia tyhmempiä suomalaisia pitäisi alkaa korkeakouluttamaan.
Simple as that. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan niin.
- Anonyymi
Lapsemme ovat työelämässä
2040-2080 tulkkikoneiden ja
tekoälyn ympäröiminä.
Jo nyt googlen tulkkiappi tuottaa täysin ymmärrettävää ruotsia, joten miksi lapsilla pakkoruotsi?
Ruotsipakot niin 1800-lukua.
Ei 4,7%:n kielivähemmistö tuo kaksikielisyyttä, matemaattinen mahdottomuus.- Anonyymi
Kuka muka on vaatinut, että sitä Googlen tulkkiappia pitää alkaa pakkoruotsittamaan? Luultavasti se osaa jo ruotsia ihan riittävän hyvin..
Ihan oikeista ihmisistä tässä on kysymys ja ruotsin kielen opettamisesta heille. - Anonyymi
Itse olet 1600-lukua pakkoenglantinesi!
- Anonyymi
Svenska språkundervisningen i skolan är inte tillräckligt omfattande. Inte ens alla finländare som skriver här kan svenska. Undervisningen i svenska bör starta tidigare och antalet timmar per vecka måste utökas.
- Anonyymi
Päinvastoin, tällä palstalla nimenomaan osataan sekä ruotsia että suomea. Sinäkin osaat suomea, mutta teeskentelet, että et osaa.
- Anonyymi
Nyt turha ruotsitus pois
- Anonyymi
Mieletön haittaruotsi
- Anonyymi
Turhaa työtä pakkoruotsi
- Anonyymi
Vapaus valita nuorillemme
- Anonyymi
Typerää ja ylimielistä RKP:ltä
- Anonyymi
Turha työ rapauttaa yhteiskunnan
- Anonyymi
Nyt pakkoruotsi on ruotsinkielisille äärimmäisen tärkeä asia, vaikka palstalla sitä ei tunnusteta, ja sen jatkumiseksi tehdään mitä vain.
- Anonyymi
Niin kohtuutonta
- Anonyymi
Kohtuutonta tässä on ainoastaan se miten pakkoenglannittaja käyttää härskisti hyväkseen erityisryhmiä oman ilkeän asiansa ajamiseen.
- Anonyymi
Turha työ köyhdyttää!
- Anonyymi
Enää ei ole pakko ylläpitää kaksikielisyyttä
- Anonyymi
Turha työ vain köyhdyttää
- Anonyymi
Pakkoruotsi ei anna mitään hyvää muttaa estää paljon
- Anonyymi
Pyhä pakkoenglantisi ei anna mitään hyvää...
- Anonyymi
Pakkoruotsi ei anna mitään hyvää muttaa estää paljon muuta ja tärkeämpää.
- Anonyymi
Joko taas yrität käyttää jotain erityisryhmää hyväksesi?
- Anonyymi
Pakkoruotsista ei mitään iloa tai hyötyä
- Anonyymi
Turhaa työtä ei pidä pakottaa
- Anonyymi
Turha työ turhauttaa kaikki
- Anonyymi
Turha työ ei anna mitään hyvää, vie kaiken motivaation
- Anonyymi
RKP teettää turhaa työtä nuorillamme
- Anonyymi
Turha työ luo katkeruutta ja köyhdyttää
- Anonyymi
Ei enää pakkoruotsia,ei ikinä
- Anonyymi
Enää ei ylläpidetä kaksikielisyysnäytelmää
- Anonyymi
Pakkoruotsi on kielirasismia
- Anonyymi
Nuoren pitäisi saada valita mielekkäät opinnot
- Anonyymi
Ei tätä pakottamista enää
- Anonyymi
Järjetöntä pakottaa ruotsia
- Anonyymi
RKP on tärvännyt opiskelua riittävästi
- Anonyymi
Ja tätä riesaa RKP tahtoo lisää
- Anonyymi
Pakkoaruotsia ei olisi ikinä pitänyt keksiä
- Anonyymi
Takkuruotsi pois
- Anonyymi
Turhalle työlle loppu
- Anonyymi
Aivan karmeaa touhua, RKP
- Anonyymi
Tyhjänpäiväinen leikkikaksikielisyys
- Anonyymi
Turhaa työtä
- Anonyymi
Kaksikielisyys on valhetta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569