Äitini sai oikeuden kelataksin kyyteihin.
No tilattiin ensimmäinen kyyti ja vienti onnisti hyvin, mutta paluukyyti jäi tulematta. Soittelin sitten lähitaksiin, joka näitä kyytejä tekee, niin 20 minuuttia jonottelin eikä puheluun vastattu, joten jouduttiin tilaamaan kyyti muualta.
Toinen kerta kun kyytiä tarvittiin, niin tilasin kyydin taksi helsingiltä 2 päivää ennen noutoa, niin juuri ennen tarvittavaa kyytiä taksi helsinki ilmoitti, etteivät pysty tilausta hoitamaan.
Kuvastaa hyvin, että taksi helsinki ei pysty velvoitteitaan hoitamaan. Samoin on lähitaksin suhteen, nekään eivät pystyneet veloitetaan hoitamaan.
On harmillista, että meillä ei ole luotettavia taksiyhtiöitä, jotka pystyisivät tehtäviään hoitamaan.
Onko keltaksi pettänyt teidät...
58
1090
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyiset taksiyhtiöt ovat erittäinkin epäluotettavia ja ajurit on rikollisten näköisiä hyypiöitä, joten niihin ei uskalla edes mennä.
- Anonyymi
Lähitaksi on välitysyhtiö samoin kuin Taksi Helsinki, Uber, Yango, 02taksi jne. Millään näillä yhtiöillä ei ole YHTÄÄN taksia. Ne tarjoavat kyytejä taksiyhtiöille.
Demareiden päättämät kelakyytien hinnat ovat niin alhaiset, ettei niitä rehellinen yrittäjä pysty ajamaan. Välitysyhtiöt ovat alentaneet niitäkin hintoja kilpaillessaan välitykseen pääsystä.- Anonyymi
Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.
Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.
Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
• työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
• verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
• ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)
Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.
Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.
Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.
Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.
Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
• työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
• verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
• ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)
Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.
Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.
Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.Kaikki kelan ajoja ajavat yhtiöt rikkovat mainitsemiasi asioita.
- Anonyymi
Eikös nämä Yango ja Uber ole jonkinlaisia rikollisjärjestöjä Eivät maksa veroja ja kuskitkaan eivät ole mitenkään luotettavia .
Nykyisin on paljon muunmaalaisia rikollisia taksikuskeina, ne voi tappaa ja varastaa koska vaan. Ihan järkyttävän näköistä porukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nämä Yango ja Uber ole jonkinlaisia rikollisjärjestöjä Eivät maksa veroja ja kuskitkaan eivät ole mitenkään luotettavia .
Nykyisin on paljon muunmaalaisia rikollisia taksikuskeina, ne voi tappaa ja varastaa koska vaan. Ihan järkyttävän näköistä porukkaa.Samanlaisia välitysyhtiöitä ne ovat kuin muutkin esim. Taksi Helsinki, Lähitaksi, Taksi Tampere, LounaisSuomen Taxidata jne. Välitysyhtiöillä ei ole ainuttakaan taksia. Taksiyritykset ovat eri asia.
- Anonyymi
Tuota, demareilla ei ole mitään tekemistä nöide alhaisten hintojen kanssa.
The, ltx ym. ovat tarjonneet alihintaan kelakyytejä, ja nyt ovat kusessa, kun kukaan ei halua niitä ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, demareilla ei ole mitään tekemistä nöide alhaisten hintojen kanssa.
The, ltx ym. ovat tarjonneet alihintaan kelakyytejä, ja nyt ovat kusessa, kun kukaan ei halua niitä ajaa.Älä selitä, kun et ymmärrä asiasta mitään. Demarit ovat hinnat päättäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kelan ajoja ajavat yhtiöt rikkovat mainitsemiasi asioita.
Väärin, koska ne yhtiöt välittävät ne ajot autoilleen, joilla on velvollisuus ajaa ne kyydit. Eri asia on se, jos kuljettajat eivät niitä aja vaan kieltäytyvät ajamasta. Nämä keskukset ovat vätyksiä, koska eivät pistä näitä Kela kyydeistä kieltäytyjiä totaaliseen ajokieltoon kaikista ajoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.
Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.
Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
• työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
• verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
• ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)
Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.
Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.
Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.No, onneksi on tulossa uusi perskeko.
Se korjaa kyllä virheet.
,
Kyllä basaarissa olevat vielä pääsevät ajamaan . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä, kun et ymmärrä asiasta mitään. Demarit ovat hinnat päättäneet.
Kuulehan tää ääliö,olen ajanut 16 (kuusitoista) vuotta taksia Uudellamaalla, joten älä viitsi persutrolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.
Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.
Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
• työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
• verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
• ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)
Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.
Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.
Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.Eduskunnassa on haluttu rikollisetkin takseja ajelemaan. Uber ja Yango ovat juurikin sellaisia, joiden kuskeina on järkyttävän näköistä porukkaa.
Niistä ei koskaan tiedä milloin alkaa puukot heilumaan ja rahat varastetaan.
Varsinkin naiset ovat vaarassa Yangon ja Uberin kyydeissä
- Anonyymi
Hallitus on pettänyt sairastavat ihmiset, olisi oikea otsikointi.
Takseilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa millään tavoin kelakuljetuksiin. Kyseessä on sairausvakuutuksesta korvattavien taksimatkojen, eli ns. Kela-taksien toiminnasta ja ajoista maksettavista korvauksista, joista hallitus on päättänyt. Asiaa on hoitanut pääministeri Sanna Marinin (SDP) hallitus, pääosin perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (SDP).
Eli kyseisiä ajoja suorittavien taksinkuljettajien työ on sosiaali- ja terveysministeriön alaista työtä eli sosiaali- ja terveysalan työtä.
Taksinkuljettajat eivät pysty tekemään työtään niin hyvin kuin haluaisivat kiireen, työkuorman ja heikon palkkauksen vuoksi. Ongelmien syy on hallituksen päätöksistä johtuvaa, joten ainoa mahdollisuus asian korjaamiseksi on vallassa olevilla poliitikoilla.- Anonyymi
Taksikuskit voivat vaikuttaa kelakyyteihin siten että joko hyväksyvät tilauksen tai jättävät sen ottamatta. Valitettavasti on paljon kuskeja jotka eivät ota kelakyytejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksikuskit voivat vaikuttaa kelakyyteihin siten että joko hyväksyvät tilauksen tai jättävät sen ottamatta. Valitettavasti on paljon kuskeja jotka eivät ota kelakyytejä.
Taksitoiminnan tarkoitus on tuottaa voittoa. Ammattikuski hylkää aina heikosti tuottavat ajopyynnöt.
- Anonyymi
Moni asia on harmillista tässä maailmassa. Kuten, että toimivaa taksiautoa ei saa kolmella tonnilla, tai että asiallista kuljettajaa ei saa ajamaan tonnilla kuussa kelakyytejä, tai että taksiyrittäjä ei jaksa tehdä 20 tuntisia päiviä pystyäkseen maksamaan yrityksen kulut.
- Anonyymi
Kannattaa välttää alaa, polkuhintoja eivät kata edes kuluja. Nytkin tuli ylimääräisiä maksuja kun itse mokasivat. Halvalla ei saa hyvää
- Anonyymi
Ei alaa kannata vältellä, mutta hiukan laskutaitoa pitää olla, ja myös tervettä epäluuloa välitysfirmoja kohtaan. Onhan se paska homma jos äitee ei pääse terkkarista kotiin, mutta ei oo mun asia kuskailla ventovierasta ihmistä hinnalla joka ei ole kannattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei alaa kannata vältellä, mutta hiukan laskutaitoa pitää olla, ja myös tervettä epäluuloa välitysfirmoja kohtaan. Onhan se paska homma jos äitee ei pääse terkkarista kotiin, mutta ei oo mun asia kuskailla ventovierasta ihmistä hinnalla joka ei ole kannattava.
Näinhän se on . Kuolkoon vanhukset kotiinsa, eihän niillä ole mitään arvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on . Kuolkoon vanhukset kotiinsa, eihän niillä ole mitään arvoa.
Näin se on demareiden mielestä, jotka ovat kuljetuksien hinnoista päättäneet.
- Anonyymi
Kyse on kuljettajien toiminnasta tai toiminnan välttelystä. Ainakin lähitaksin jokaisen kuljettajan on otettava vastaan jokainen kyyti myös kela kyydit ja ajettava ne niillä hinnoilla, jotka välitysyhtiö kelalle tarjouksessaan on luvannut. Kun näitä juttuja lukee nämä kela kyytejä voittaneet yhtiöt eivät näytä saavan kuljettajiaan ajamaan niitä kela kyytejä. Jos keskuksen omistaa taksiyrittäjät niin he kyllä maksavat omasta lompakostaan ne kelan sanktiomaksut ym. kulut jotka hoitamattomista kela kyydeistä tulee.
- Anonyymi
Mainitsemasi Lähitaksi on pelkkä välittäjä. Yksikään kuljettaja ei ole työsuhteessa ko. välityspuljuun, joten on aivan sama mitä mieltä he ovat mistäkin ja mitä ajoja heillä on. Heillä ei ole työnjohto-oikeutta taksiyrityksien kuljettajiin. Yhdenkään kuljettajan ei tarvitse ajaa ainuttakaan ajoa, mikäli ei huvita. Kuljettaja päättää aina yksin ajaako vai ei. Myöskään yhdenkään taksiyrityksen ei tarvitse kuljettaa ketään. Asiakkaat valitaan aina itse joko kuljettajan tai yrityksen toimesta. Taksiyritys ei ole sosiaalihuolto, eikä kuljettajat tee työtä palkatta. Lisäksi taksiyrittäjät eivät omista keskuksia.
Kelakyytejä voi ajaa, jos haluaa laittaa itsensä taloudelliseen ahdinkoon tai on vaan tyhmä. Se on jokaisen oma valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemasi Lähitaksi on pelkkä välittäjä. Yksikään kuljettaja ei ole työsuhteessa ko. välityspuljuun, joten on aivan sama mitä mieltä he ovat mistäkin ja mitä ajoja heillä on. Heillä ei ole työnjohto-oikeutta taksiyrityksien kuljettajiin. Yhdenkään kuljettajan ei tarvitse ajaa ainuttakaan ajoa, mikäli ei huvita. Kuljettaja päättää aina yksin ajaako vai ei. Myöskään yhdenkään taksiyrityksen ei tarvitse kuljettaa ketään. Asiakkaat valitaan aina itse joko kuljettajan tai yrityksen toimesta. Taksiyritys ei ole sosiaalihuolto, eikä kuljettajat tee työtä palkatta. Lisäksi taksiyrittäjät eivät omista keskuksia.
Kelakyytejä voi ajaa, jos haluaa laittaa itsensä taloudelliseen ahdinkoon tai on vaan tyhmä. Se on jokaisen oma valinta.Asia on ehkä sinulle nyt hiukan liian monimutkainen mutta yritän selittää: Työnjohto-oikeus on taksiyrittäjällä, ja taksiyrittäjä on tehnyt sopimuksen välittäjän kanssa siitä, että hänen yrityksensä ajaa Kela-ajot riippumatta kyydin pituudesta tai noutopaikasta. Työntekijä, jota "ei huvita" tedä jotain tiettyä työtehtävää, on mahdollista irtisanoa välittömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on ehkä sinulle nyt hiukan liian monimutkainen mutta yritän selittää: Työnjohto-oikeus on taksiyrittäjällä, ja taksiyrittäjä on tehnyt sopimuksen välittäjän kanssa siitä, että hänen yrityksensä ajaa Kela-ajot riippumatta kyydin pituudesta tai noutopaikasta. Työntekijä, jota "ei huvita" tedä jotain tiettyä työtehtävää, on mahdollista irtisanoa välittömästi.
Yksikään taksiyrittäjä ei ole niin tyhmä, että käskisi ajaa kannattamattomia ajoja. Taksiyrittäjä irtisanoo kannattamattomat ajot hyväksyvät kuskit. Ammattitaitoinen kuski hylkää aina heikosti tuottavat tilaukset, joka on kuljettajan tärkein ominaisuus. Eli ei huvita ajaa ilmaiseksi. Tulosta tekevää ammattikuskia ei irtisanota, vaikka hän paskoisi asiakkaan päälle. Kyse on rahasta, jota sossupummien on vaikea käsittää. Taksi ei ole sosiaalihuolto.
Kelakyytejä ajamaan välittäjät kerjäävät jatkuvasti yrittäjiä. Yksikään välittäjä ei irtisano ainuttakaan sopimusta, koska ns. paskakyytejä (kelakyytejä) ajavista autoista on jatkuva pula. Sopimuksen tehnyt yrittäjä voi ajaa ajoja tai olla ajamatta, yhdentekevää. Sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Välitysyhtiöt ovat itse itsensä kuseen laittaneet ja he ovat vastuussa Kelalle, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Äiti pääsee taksilla kotiin, kun maksaa riittävän hinnan taksille. Taksiyrityksen ainoa tarkoitus on tuottaa maksimaalinen voitto omistajille, sekä hyvä palkka kuljettajille. Rahalla saa taksin aina. Kelataksi on sossuhommia, joka ei kiinnosta toimivaa yritystä.
- Anonyymi
Siis muorit kuolkoot tien varteen ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis muorit kuolkoot tien varteen ???
Ei, vaan sinä alat kuskaamaan niitä eurolla kilsa. Ilmainen nouto 10 kilsan päästä ja kyyti 2 km.
Hopi hopi töihin siittä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis muorit kuolkoot tien varteen ???
Kysy demareilta, he ovat päättäneet kelakuljetuksien hinnat.
- Anonyymi
Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .Joopa. Kelakyytien välityskeskusten bisnes perustuu aina taksien huijaamiseen ja ne ovat oikein erikoistuneet siihen.
Keskukset ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .Kela on välitysyhtiöiden kanssa huijannut taksiyrittäjiä ja sairaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela on välitysyhtiöiden kanssa huijannut taksiyrittäjiä ja sairaita.
Demarien ja Vasemmiston ohjeilla on huijaus tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy demareilta, he ovat päättäneet kelakuljetuksien hinnat.
Miksi ihmeessä jaksat jankata samaa, edellinen perskeko pilasi koko alan, jotta mamut saatiin töihin.
Nykyhallituksella EI ole mitään tekemistä Suomen taksialan kanssa.
Päivystysvelvoite poistettiin, KKV ei anna sopia ajovuoroista, koska se rajoittaa kilpailua.
Jos mummo esim. tiistaiaamuna klo kolme tarvitsee kyydin TK:een, niin voi olla, ettei ole yhtään taksia liikenteessä.
- Anonyymi
Mites,kun taksien, ltx, th tekevät paskahinnoilla tarjouksia, niin miten, persutrolli, saat siihen liitettyä demarit ja kommunistit?
Onhan teillä ryssäntaksi ja menevä, ja tietysti Suomen kammottavin taksibasaari- Anonyymi
Demarit ovat päättäneet hinnat.
https://stm.fi/ajankohtaista/paatos?decisionId=0900908f807f96d1 - Anonyymi
Jos sinä pässi tietäisit asioista, ja kun et näytä tietävän, niin LTX ja TH yrittäjät eli autoilijat halusivat nämä Kela kyydit takaisin hinnalla millä hyvänsä. Molempien talojen johto näköjään kuuteli kenttää ja he saivat ne takaisin. Nyt teidän on ajettava ne Kela kyydit vaikka paskahintaan, koska yrittäjät moista halusivat, ei keskukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä pässi tietäisit asioista, ja kun et näytä tietävän, niin LTX ja TH yrittäjät eli autoilijat halusivat nämä Kela kyydit takaisin hinnalla millä hyvänsä. Molempien talojen johto näköjään kuuteli kenttää ja he saivat ne takaisin. Nyt teidän on ajettava ne Kela kyydit vaikka paskahintaan, koska yrittäjät moista halusivat, ei keskukset.
Hei, lienen peruuttanut autoa enemmän kuin olet ajanut.
- Anonyymi
Mutta onhan meillä se Jakomäen asiantuntija, ja sen ministeriö.
Vestsendissä ja Dubaissa. - Anonyymi
Oikein polvillani kiitän sitä Berberiä tästä ihanasta taksiuudistuksesta, joka meni täysin nappiin ihan kaikilla tasoilla. Jonkun mielestä.
- Anonyymi
Sanna Marin on henkilö, jonka johdolla hinnat on määrätty. Berner ei liity kelakyyteihin millaan tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna Marin on henkilö, jonka johdolla hinnat on määrätty. Berner ei liity kelakyyteihin millaan tavoin.
Berneri ei edes kykenisi tehtävän suorittamiseen.
Berner ei ole mikään kyvykäs ihminen, ahne, moraaliton, sivistymätön ja valehtelija
- Anonyymi
Hyvä, että äitisi sai tuon, mutta huono on se, että: toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, ei toimi, ei toimi, toimii, ei, ei, ei, ei......
Pelkkä vitsi. Ja sitten sokerina pohjalla: kun Kelan järjestelmissä on häikkää ja sitähän usein on, niin arvatkaas yhteys näihin pirsseihin?
No "kuuluuko mulle sotetaksi, kelataksi vai tavallinen taksi"?? Siinäpä sitten ihmiset soittelee taksikeskuksiin kalliita puheluita, kun vastauksena on: "ei, ette saa täältä taksia, soittakaa xxx keskukseen..."- Anonyymi
Kela ei ole hoitanut tehtäviään eli tiedottanut taksin saamisen mahdollisuudesta ja mistä tilaus tehdään. Eikä mitään muutakaan kelakyyteihin liittyvää.
Katso täältä henkilöt, jotka eivät välitä sairaista, eikä taksinkuljettajien palkoista.
https://www.kela.fi/hallitus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela ei ole hoitanut tehtäviään eli tiedottanut taksin saamisen mahdollisuudesta ja mistä tilaus tehdään. Eikä mitään muutakaan kelakyyteihin liittyvää.
Katso täältä henkilöt, jotka eivät välitä sairaista, eikä taksinkuljettajien palkoista.
https://www.kela.fi/hallitusKyllä tuolla terveyskeskuksissa ja sairaaloissa on seinillä isoja mainoslakanoita joissa kerrotaan miten ja mistä puhelinnumerosta tilataan kelataksi. Tietoa löytyy Kelastakin vaikka kuinka paljon, kunhan viitsii lukea. Mutta kun on totuttu siihen vanhaan systeemiin että hypätään lähimpään taksiin ja pistetään korvaushakemus Kelaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuolla terveyskeskuksissa ja sairaaloissa on seinillä isoja mainoslakanoita joissa kerrotaan miten ja mistä puhelinnumerosta tilataan kelataksi. Tietoa löytyy Kelastakin vaikka kuinka paljon, kunhan viitsii lukea. Mutta kun on totuttu siihen vanhaan systeemiin että hypätään lähimpään taksiin ja pistetään korvaushakemus Kelaan.
Kukaan ei tiedä milloin kelataksi pitäisi tilata ja milloin tavallinen. Sairaaloiden henkilökunta tilaa kelatakseja turhaan.
- Anonyymi
Työsuojeluviranomaisen toimivaltuuksia alipalkkauksen valvonnassa laajennetaan siten, että työnantajalle voidaan antaa velvoittava hallintopäätös sekä uhkasakko. Näin voidaan toimia tilanteissa, jotka koskevat työnantajan velvollisuutta maksaa lain mukaista palkkaa.
Alipalkkaukseen puuttumista tehostetaan myös laajentamalla työsuojeluviranomaisen ilmoitusvelvollisuus poliisille koskemaan jatkossa myös rikoslain mukaisista petos- ja kiskontarikoksista. Mm. kiskonnan tunnusmerkistö täyttyy mikäli käyttää hyväkseen toisen riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta ja näin hankkii itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvässä epäsuhteessa hänen itsensä antamaan vastikkeeseen nähden. Alihinnoitellut ajot täyttävät törkeän kiskonnan tunnusmerkistön. Yrittäjien tai kuljettajien hankinta ja palkkaus täyttää petoksen tunnusmerkistön.
Ilmoitusvelvollisuuden laajentamisen tavoitteena on, että poliisin esitutkinnassa voidaan nykyistä laajemmin ottaa huomioon alipalkkaukseen soveltuvat rikostunnusmerkistöt.
Lakimuutosten tavoitteena on tehostaa työntekijöiden palkkausta koskevien säännösten noudattamista työmarkkinoilla ja turvata työntekijöiden oloja. Tavoitteena on myös saattaa vastuuseen sellaiset yahot, joissa palkkauksen vähimmäistason noudattamista laiminlyödään merkittävästi.
Alipalkkaustilanteiden arviointi aktiivisemmin myös rikoslain perusteella ovat tärkeitä askelia alipalkkauksen kitkemiseksi taksialalta. - Anonyymi
Jos kelataksia ei saa, voi tilata muun taksin ja Kela korvaa sen (ja välitysfirma saa "pyyhkeitä").
- Anonyymi
Siinä on nyt käynyt niin, että on ruvettu hakemaan säästöjä kuljetus kustannuksissa.
Jos auto olisi tullut ,eihän mitään säästöä olisi syntynyt. - Anonyymi
Ymmärsinkö oikein, nyt on siis kyse yhtiöistä jotka eivät pysty velvoitteitaan hoitamaan? Tämä jäi hieman avoimeksi.
- Anonyymi
Kyllä. Kela on valinnut halvimmat välitysyhtiöt, joilla ei ole taksiautoja. Taksiautoilijat eivät voi ajaa ajoja sovituilla hinnoilla, paitsi jättämällä verot ja palkat maksamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kela on valinnut halvimmat välitysyhtiöt, joilla ei ole taksiautoja. Taksiautoilijat eivät voi ajaa ajoja sovituilla hinnoilla, paitsi jättämällä verot ja palkat maksamatta.
Millään välitysyhtiöllä ei ole omia takseja, ne vaan välittävät keikat takseille jotka ovat yrittäjien omistamia. On sitten asia erikseen, suostuuko joku taksikuski ottamaan kelan kilpailutetun kyydin vain vapaan kyydin josta saa paremman hinnan. Mutta jos vaihtoehtona on istua tyhjänpanttina "tolpalla", Kelan maksukin voi kelvata vaikka siitä naristaan.
- Anonyymi
Sellaisia paskapuljuja ne välitysyhtiöt ovat. Taksifirmat ei pysty vaikuttamaan välittäjien tyhmyyteen ja ammattitaidottomuuteen.
- Anonyymi
Välittäjät luottavat laskutaidottomien autoilijoiden riittävyyteen:
Yksi kun on ajanut mm. alihinnoitelluilla kelakyydeillä puljunsa nurin, uusia laskutaidottomia löytyy tilalle. Välittäjät ovat luultavasti oikeassa, kun luottavat ehtymättömään luonnonvaraan:
Osaamattomiin taksiyrittäjiin.
- Anonyymi
Taksin asiakkaat yrittävät aina varastaa kuljettajien palkan. Röyhkeä narsisti yrittää viedä leivän rehellisen kuljettajan lasten suusta. Hävetkää!
- Anonyymi
Tämä kela on ala-arvoinen ja huonosti johdettu putiikki, jossa kaikki tapahtuu sattumanvaraisesti.
Siellä ei ole mitään aivotoimintaa, joten on turha odottaa saavansa mitään laatua kelalta. - Anonyymi
Miten ongelmat ratkaistaan järkevästi?
- Anonyymi
kannattaa olla cash-playwe,
- Anonyymi
Mikä on ratkaisu? Ajettaisiin niinkuin ennen. Vain tarvitsevat saa kuljetuksen ja oikealla /kannattavalla hinnalla. Tarvitaanko välityksiä joka paikassa varsinkaan hajaseutualueilla? Motiivi kasvaa yöllä ja viikonloppuisin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102640- 911976
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei391511- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731038- 67933
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47891- 55864
Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77860- 44775