Onko keltaksi pettänyt teidät...

Anonyymi-ap

Äitini sai oikeuden kelataksin kyyteihin.
No tilattiin ensimmäinen kyyti ja vienti onnisti hyvin, mutta paluukyyti jäi tulematta. Soittelin sitten lähitaksiin, joka näitä kyytejä tekee, niin 20 minuuttia jonottelin eikä puheluun vastattu, joten jouduttiin tilaamaan kyyti muualta.
Toinen kerta kun kyytiä tarvittiin, niin tilasin kyydin taksi helsingiltä 2 päivää ennen noutoa, niin juuri ennen tarvittavaa kyytiä taksi helsinki ilmoitti, etteivät pysty tilausta hoitamaan.
Kuvastaa hyvin, että taksi helsinki ei pysty velvoitteitaan hoitamaan. Samoin on lähitaksin suhteen, nekään eivät pystyneet veloitetaan hoitamaan.
On harmillista, että meillä ei ole luotettavia taksiyhtiöitä, jotka pystyisivät tehtäviään hoitamaan.

58

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyiset taksiyhtiöt ovat erittäinkin epäluotettavia ja ajurit on rikollisten näköisiä hyypiöitä, joten niihin ei uskalla edes mennä.

    • Anonyymi

      Lähitaksi on välitysyhtiö samoin kuin Taksi Helsinki, Uber, Yango, 02taksi jne. Millään näillä yhtiöillä ei ole YHTÄÄN taksia. Ne tarjoavat kyytejä taksiyhtiöille.

      Demareiden päättämät kelakyytien hinnat ovat niin alhaiset, ettei niitä rehellinen yrittäjä pysty ajamaan. Välitysyhtiöt ovat alentaneet niitäkin hintoja kilpaillessaan välitykseen pääsystä.

      • Anonyymi

        Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.

        Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.

        Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
        • työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
        • verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
        • ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)

        Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.

        Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

        Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.

        Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.

        Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.

        Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
        • työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
        • verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
        • ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)

        Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.

        Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

        Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.

        Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.

        Kaikki kelan ajoja ajavat yhtiöt rikkovat mainitsemiasi asioita.


      • Anonyymi

        Eikös nämä Yango ja Uber ole jonkinlaisia rikollisjärjestöjä Eivät maksa veroja ja kuskitkaan eivät ole mitenkään luotettavia .
        Nykyisin on paljon muunmaalaisia rikollisia taksikuskeina, ne voi tappaa ja varastaa koska vaan. Ihan järkyttävän näköistä porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nämä Yango ja Uber ole jonkinlaisia rikollisjärjestöjä Eivät maksa veroja ja kuskitkaan eivät ole mitenkään luotettavia .
        Nykyisin on paljon muunmaalaisia rikollisia taksikuskeina, ne voi tappaa ja varastaa koska vaan. Ihan järkyttävän näköistä porukkaa.

        Samanlaisia välitysyhtiöitä ne ovat kuin muutkin esim. Taksi Helsinki, Lähitaksi, Taksi Tampere, LounaisSuomen Taxidata jne. Välitysyhtiöillä ei ole ainuttakaan taksia. Taksiyritykset ovat eri asia.


      • Anonyymi

        Tuota, demareilla ei ole mitään tekemistä nöide alhaisten hintojen kanssa.

        The, ltx ym. ovat tarjonneet alihintaan kelakyytejä, ja nyt ovat kusessa, kun kukaan ei halua niitä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, demareilla ei ole mitään tekemistä nöide alhaisten hintojen kanssa.

        The, ltx ym. ovat tarjonneet alihintaan kelakyytejä, ja nyt ovat kusessa, kun kukaan ei halua niitä ajaa.

        Älä selitä, kun et ymmärrä asiasta mitään. Demarit ovat hinnat päättäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kelan ajoja ajavat yhtiöt rikkovat mainitsemiasi asioita.

        Väärin, koska ne yhtiöt välittävät ne ajot autoilleen, joilla on velvollisuus ajaa ne kyydit. Eri asia on se, jos kuljettajat eivät niitä aja vaan kieltäytyvät ajamasta. Nämä keskukset ovat vätyksiä, koska eivät pistä näitä Kela kyydeistä kieltäytyjiä totaaliseen ajokieltoon kaikista ajoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.

        Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.

        Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
        • työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
        • verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
        • ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)

        Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.

        Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

        Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.

        Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.

        No, onneksi on tulossa uusi perskeko.

        Se korjaa kyllä virheet.
        ,
        Kyllä basaarissa olevat vielä pääsevät ajamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä selitä, kun et ymmärrä asiasta mitään. Demarit ovat hinnat päättäneet.

        Kuulehan tää ääliö,olen ajanut 16 (kuusitoista) vuotta taksia Uudellamaalla, joten älä viitsi persutrolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarit ja Vasemmistoliitto ovat hyväksyneet koko maan kattavan taksialan työperäisen hyväksikäytön. Alalla on esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, kiskontaa ja ihmiskauppaa. Tapauksia on vaikea tunnistaa, eivätkä hyväksikäytön uhrit aina tiedä olevansa hyväksikäytön kohteena tai halua tuoda ongelmia esiin. Ihmisoikeusloukkauksia on esiintynyt etenkin alihankintaketjuissa, kuten välitysyhtiöiden alla toimivissa taksiyhtiöissä.

        Epäilyttävistä tilanteista tai vaarallisista työpaikoista tulee ilmoittaa poliisille tai työsuojeluviranomaisille. Viranomaisilta saa myös neuvoa ja tukea tilanteisiin, joissa on epäselvää, miten toimia.

        Jos sopimustoimittaja eli kaikki Kelan kuljetuksiin osallistujat tai heidän käyttämät alihankkijat mielestäsi rikkoo lakia, syyllistyy verovilppiin tai muihin väärinkäytöksiin, ilmoita epäilyistä viranomaisille seuraavilla sivustoilla:
        • työsuojeluviranomaiselle Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
        • verovilppiin liittyen Verohallintoon Anna vihje verovilpistä - vero.fi
        • ei kiireellisissä rikosepäilyissä poliisille Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)

        Jos sopimustoimittaja, kuten mainitsemasi välitysyhtiöt ja niiden alla toimivat eivät noudata työehtoja, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen. Epäselvissä ongelmatilanteissa kannattaa kysyä neuvontaa ja lisätietoja työsuojelu- ja veroviranomaisilta.

        Jos epäilet kelakilpailutuksen voittajien olevan osa kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään osoitteessa: Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

        Myös hankintayksiköissä, kuten Kelassa (ja kunnat, kaupungit) on syytä pohtia kenelle epäilyistä ja hyväksikäytön merkeistä ilmoitetaan ja kuinka hankintayksiköitä ohjeistetaan epäilysten ilmoittamisesta. Vastuutahona voi olla esimerkiksi lähiesihenkilö, vastuullisuusyksikkö, henkilöstöhallinnon asiantuntija, sisäinen tarkastus tai riskienhallintayksikkö. Organisaation sisäisen ilmoituskanavan sekä kansallisen ulkoisen ilmoituskanavan käyttämisestä tulee ohjeistaa niin että henkilöstö osaa ilmoittaa epäilyistään oikeaan kanavaan.

        Selvää on, että taksialalla rikotaan jatkuvasti useita lakeja, vasemmiston hyväksynnällä.

        Eduskunnassa on haluttu rikollisetkin takseja ajelemaan. Uber ja Yango ovat juurikin sellaisia, joiden kuskeina on järkyttävän näköistä porukkaa.
        Niistä ei koskaan tiedä milloin alkaa puukot heilumaan ja rahat varastetaan.
        Varsinkin naiset ovat vaarassa Yangon ja Uberin kyydeissä


    • Anonyymi

      Hallitus on pettänyt sairastavat ihmiset, olisi oikea otsikointi.

      Takseilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa millään tavoin kelakuljetuksiin. Kyseessä on sairausvakuutuksesta korvattavien taksimatkojen, eli ns. Kela-taksien toiminnasta ja ajoista maksettavista korvauksista, joista hallitus on päättänyt. Asiaa on hoitanut pääministeri Sanna Marinin (SDP) hallitus, pääosin perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (SDP).

      Eli kyseisiä ajoja suorittavien taksinkuljettajien työ on sosiaali- ja terveysministeriön alaista työtä eli sosiaali- ja terveysalan työtä.

      Taksinkuljettajat eivät pysty tekemään työtään niin hyvin kuin haluaisivat kiireen, työkuorman ja heikon palkkauksen vuoksi. Ongelmien syy on hallituksen päätöksistä johtuvaa, joten ainoa mahdollisuus asian korjaamiseksi on vallassa olevilla poliitikoilla.

      • Anonyymi

        Taksikuskit voivat vaikuttaa kelakyyteihin siten että joko hyväksyvät tilauksen tai jättävät sen ottamatta. Valitettavasti on paljon kuskeja jotka eivät ota kelakyytejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskit voivat vaikuttaa kelakyyteihin siten että joko hyväksyvät tilauksen tai jättävät sen ottamatta. Valitettavasti on paljon kuskeja jotka eivät ota kelakyytejä.

        Taksitoiminnan tarkoitus on tuottaa voittoa. Ammattikuski hylkää aina heikosti tuottavat ajopyynnöt.


    • Anonyymi

      Moni asia on harmillista tässä maailmassa. Kuten, että toimivaa taksiautoa ei saa kolmella tonnilla, tai että asiallista kuljettajaa ei saa ajamaan tonnilla kuussa kelakyytejä, tai että taksiyrittäjä ei jaksa tehdä 20 tuntisia päiviä pystyäkseen maksamaan yrityksen kulut.

    • Anonyymi

      Kannattaa välttää alaa, polkuhintoja eivät kata edes kuluja. Nytkin tuli ylimääräisiä maksuja kun itse mokasivat. Halvalla ei saa hyvää

      • Anonyymi

        Ei alaa kannata vältellä, mutta hiukan laskutaitoa pitää olla, ja myös tervettä epäluuloa välitysfirmoja kohtaan. Onhan se paska homma jos äitee ei pääse terkkarista kotiin, mutta ei oo mun asia kuskailla ventovierasta ihmistä hinnalla joka ei ole kannattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei alaa kannata vältellä, mutta hiukan laskutaitoa pitää olla, ja myös tervettä epäluuloa välitysfirmoja kohtaan. Onhan se paska homma jos äitee ei pääse terkkarista kotiin, mutta ei oo mun asia kuskailla ventovierasta ihmistä hinnalla joka ei ole kannattava.

        Näinhän se on . Kuolkoon vanhukset kotiinsa, eihän niillä ole mitään arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on . Kuolkoon vanhukset kotiinsa, eihän niillä ole mitään arvoa.

        Näin se on demareiden mielestä, jotka ovat kuljetuksien hinnoista päättäneet.


    • Anonyymi

      Kyse on kuljettajien toiminnasta tai toiminnan välttelystä. Ainakin lähitaksin jokaisen kuljettajan on otettava vastaan jokainen kyyti myös kela kyydit ja ajettava ne niillä hinnoilla, jotka välitysyhtiö kelalle tarjouksessaan on luvannut. Kun näitä juttuja lukee nämä kela kyytejä voittaneet yhtiöt eivät näytä saavan kuljettajiaan ajamaan niitä kela kyytejä. Jos keskuksen omistaa taksiyrittäjät niin he kyllä maksavat omasta lompakostaan ne kelan sanktiomaksut ym. kulut jotka hoitamattomista kela kyydeistä tulee.

      • Anonyymi

        Mainitsemasi Lähitaksi on pelkkä välittäjä. Yksikään kuljettaja ei ole työsuhteessa ko. välityspuljuun, joten on aivan sama mitä mieltä he ovat mistäkin ja mitä ajoja heillä on. Heillä ei ole työnjohto-oikeutta taksiyrityksien kuljettajiin. Yhdenkään kuljettajan ei tarvitse ajaa ainuttakaan ajoa, mikäli ei huvita. Kuljettaja päättää aina yksin ajaako vai ei. Myöskään yhdenkään taksiyrityksen ei tarvitse kuljettaa ketään. Asiakkaat valitaan aina itse joko kuljettajan tai yrityksen toimesta. Taksiyritys ei ole sosiaalihuolto, eikä kuljettajat tee työtä palkatta. Lisäksi taksiyrittäjät eivät omista keskuksia.

        Kelakyytejä voi ajaa, jos haluaa laittaa itsensä taloudelliseen ahdinkoon tai on vaan tyhmä. Se on jokaisen oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemasi Lähitaksi on pelkkä välittäjä. Yksikään kuljettaja ei ole työsuhteessa ko. välityspuljuun, joten on aivan sama mitä mieltä he ovat mistäkin ja mitä ajoja heillä on. Heillä ei ole työnjohto-oikeutta taksiyrityksien kuljettajiin. Yhdenkään kuljettajan ei tarvitse ajaa ainuttakaan ajoa, mikäli ei huvita. Kuljettaja päättää aina yksin ajaako vai ei. Myöskään yhdenkään taksiyrityksen ei tarvitse kuljettaa ketään. Asiakkaat valitaan aina itse joko kuljettajan tai yrityksen toimesta. Taksiyritys ei ole sosiaalihuolto, eikä kuljettajat tee työtä palkatta. Lisäksi taksiyrittäjät eivät omista keskuksia.

        Kelakyytejä voi ajaa, jos haluaa laittaa itsensä taloudelliseen ahdinkoon tai on vaan tyhmä. Se on jokaisen oma valinta.

        Asia on ehkä sinulle nyt hiukan liian monimutkainen mutta yritän selittää: Työnjohto-oikeus on taksiyrittäjällä, ja taksiyrittäjä on tehnyt sopimuksen välittäjän kanssa siitä, että hänen yrityksensä ajaa Kela-ajot riippumatta kyydin pituudesta tai noutopaikasta. Työntekijä, jota "ei huvita" tedä jotain tiettyä työtehtävää, on mahdollista irtisanoa välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on ehkä sinulle nyt hiukan liian monimutkainen mutta yritän selittää: Työnjohto-oikeus on taksiyrittäjällä, ja taksiyrittäjä on tehnyt sopimuksen välittäjän kanssa siitä, että hänen yrityksensä ajaa Kela-ajot riippumatta kyydin pituudesta tai noutopaikasta. Työntekijä, jota "ei huvita" tedä jotain tiettyä työtehtävää, on mahdollista irtisanoa välittömästi.

        Yksikään taksiyrittäjä ei ole niin tyhmä, että käskisi ajaa kannattamattomia ajoja. Taksiyrittäjä irtisanoo kannattamattomat ajot hyväksyvät kuskit. Ammattitaitoinen kuski hylkää aina heikosti tuottavat tilaukset, joka on kuljettajan tärkein ominaisuus. Eli ei huvita ajaa ilmaiseksi. Tulosta tekevää ammattikuskia ei irtisanota, vaikka hän paskoisi asiakkaan päälle. Kyse on rahasta, jota sossupummien on vaikea käsittää. Taksi ei ole sosiaalihuolto.

        Kelakyytejä ajamaan välittäjät kerjäävät jatkuvasti yrittäjiä. Yksikään välittäjä ei irtisano ainuttakaan sopimusta, koska ns. paskakyytejä (kelakyytejä) ajavista autoista on jatkuva pula. Sopimuksen tehnyt yrittäjä voi ajaa ajoja tai olla ajamatta, yhdentekevää. Sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Välitysyhtiöt ovat itse itsensä kuseen laittaneet ja he ovat vastuussa Kelalle, ei kukaan muu.


    • Anonyymi

      Äiti pääsee taksilla kotiin, kun maksaa riittävän hinnan taksille. Taksiyrityksen ainoa tarkoitus on tuottaa maksimaalinen voitto omistajille, sekä hyvä palkka kuljettajille. Rahalla saa taksin aina. Kelataksi on sossuhommia, joka ei kiinnosta toimivaa yritystä.

      • Anonyymi

        Siis muorit kuolkoot tien varteen ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis muorit kuolkoot tien varteen ???

        Ei, vaan sinä alat kuskaamaan niitä eurolla kilsa. Ilmainen nouto 10 kilsan päästä ja kyyti 2 km.
        Hopi hopi töihin siittä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis muorit kuolkoot tien varteen ???

        Kysy demareilta, he ovat päättäneet kelakuljetuksien hinnat.


      • Anonyymi

        Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
        Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
        Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .

        Joopa. Kelakyytien välityskeskusten bisnes perustuu aina taksien huijaamiseen ja ne ovat oikein erikoistuneet siihen.
        Keskukset ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa. Bisnes perustuu aina asiakkaan huijaamiseen ja taksit ovat oikein erikoistuneet siihen.
        Taksit ovat nykyisin epärehellisiä, huijaavat hinnoissa ja kyytiin ei voi koskaan luottaa, että se myös tulisi ajallaan tai koskaan .

        Kela on välitysyhtiöiden kanssa huijannut taksiyrittäjiä ja sairaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela on välitysyhtiöiden kanssa huijannut taksiyrittäjiä ja sairaita.

        Demarien ja Vasemmiston ohjeilla on huijaus tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy demareilta, he ovat päättäneet kelakuljetuksien hinnat.

        Miksi ihmeessä jaksat jankata samaa, edellinen perskeko pilasi koko alan, jotta mamut saatiin töihin.

        Nykyhallituksella EI ole mitään tekemistä Suomen taksialan kanssa.

        Päivystysvelvoite poistettiin, KKV ei anna sopia ajovuoroista, koska se rajoittaa kilpailua.

        Jos mummo esim. tiistaiaamuna klo kolme tarvitsee kyydin TK:een, niin voi olla, ettei ole yhtään taksia liikenteessä.


    • Anonyymi

      Mites,kun taksien, ltx, th tekevät paskahinnoilla tarjouksia, niin miten, persutrolli, saat siihen liitettyä demarit ja kommunistit?


      Onhan teillä ryssäntaksi ja menevä, ja tietysti Suomen kammottavin taksibasaari

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jos sinä pässi tietäisit asioista, ja kun et näytä tietävän, niin LTX ja TH yrittäjät eli autoilijat halusivat nämä Kela kyydit takaisin hinnalla millä hyvänsä. Molempien talojen johto näköjään kuuteli kenttää ja he saivat ne takaisin. Nyt teidän on ajettava ne Kela kyydit vaikka paskahintaan, koska yrittäjät moista halusivat, ei keskukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä pässi tietäisit asioista, ja kun et näytä tietävän, niin LTX ja TH yrittäjät eli autoilijat halusivat nämä Kela kyydit takaisin hinnalla millä hyvänsä. Molempien talojen johto näköjään kuuteli kenttää ja he saivat ne takaisin. Nyt teidän on ajettava ne Kela kyydit vaikka paskahintaan, koska yrittäjät moista halusivat, ei keskukset.

        Hei, lienen peruuttanut autoa enemmän kuin olet ajanut.


    • Anonyymi

      Mutta onhan meillä se Jakomäen asiantuntija, ja sen ministeriö.
      Vestsendissä ja Dubaissa.

    • Anonyymi

      Oikein polvillani kiitän sitä Berberiä tästä ihanasta taksiuudistuksesta, joka meni täysin nappiin ihan kaikilla tasoilla. Jonkun mielestä.

      • Anonyymi

        Sanna Marin on henkilö, jonka johdolla hinnat on määrätty. Berner ei liity kelakyyteihin millaan tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna Marin on henkilö, jonka johdolla hinnat on määrätty. Berner ei liity kelakyyteihin millaan tavoin.

        Berneri ei edes kykenisi tehtävän suorittamiseen.
        Berner ei ole mikään kyvykäs ihminen, ahne, moraaliton, sivistymätön ja valehtelija


    • Anonyymi

      Hyvä, että äitisi sai tuon, mutta huono on se, että: toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, ei toimi, ei toimi, toimii, ei, ei, ei, ei......
      Pelkkä vitsi. Ja sitten sokerina pohjalla: kun Kelan järjestelmissä on häikkää ja sitähän usein on, niin arvatkaas yhteys näihin pirsseihin?
      No "kuuluuko mulle sotetaksi, kelataksi vai tavallinen taksi"?? Siinäpä sitten ihmiset soittelee taksikeskuksiin kalliita puheluita, kun vastauksena on: "ei, ette saa täältä taksia, soittakaa xxx keskukseen..."

      • Anonyymi

        Kela ei ole hoitanut tehtäviään eli tiedottanut taksin saamisen mahdollisuudesta ja mistä tilaus tehdään. Eikä mitään muutakaan kelakyyteihin liittyvää.

        Katso täältä henkilöt, jotka eivät välitä sairaista, eikä taksinkuljettajien palkoista.
        https://www.kela.fi/hallitus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela ei ole hoitanut tehtäviään eli tiedottanut taksin saamisen mahdollisuudesta ja mistä tilaus tehdään. Eikä mitään muutakaan kelakyyteihin liittyvää.

        Katso täältä henkilöt, jotka eivät välitä sairaista, eikä taksinkuljettajien palkoista.
        https://www.kela.fi/hallitus

        Kyllä tuolla terveyskeskuksissa ja sairaaloissa on seinillä isoja mainoslakanoita joissa kerrotaan miten ja mistä puhelinnumerosta tilataan kelataksi. Tietoa löytyy Kelastakin vaikka kuinka paljon, kunhan viitsii lukea. Mutta kun on totuttu siihen vanhaan systeemiin että hypätään lähimpään taksiin ja pistetään korvaushakemus Kelaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolla terveyskeskuksissa ja sairaaloissa on seinillä isoja mainoslakanoita joissa kerrotaan miten ja mistä puhelinnumerosta tilataan kelataksi. Tietoa löytyy Kelastakin vaikka kuinka paljon, kunhan viitsii lukea. Mutta kun on totuttu siihen vanhaan systeemiin että hypätään lähimpään taksiin ja pistetään korvaushakemus Kelaan.

        Kukaan ei tiedä milloin kelataksi pitäisi tilata ja milloin tavallinen. Sairaaloiden henkilökunta tilaa kelatakseja turhaan.


    • Anonyymi

      Työsuojeluviranomaisen toimivaltuuksia alipalkkauksen valvonnassa laajennetaan siten, että työnantajalle voidaan antaa velvoittava hallintopäätös sekä uhkasakko. Näin voidaan toimia tilanteissa, jotka koskevat työnantajan velvollisuutta maksaa lain mukaista palkkaa.

      Alipalkkaukseen puuttumista tehostetaan myös laajentamalla työsuojeluviranomaisen ilmoitusvelvollisuus poliisille koskemaan jatkossa myös rikoslain mukaisista petos- ja kiskontarikoksista. Mm. kiskonnan tunnusmerkistö täyttyy mikäli käyttää hyväkseen toisen riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta ja näin hankkii itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvässä epäsuhteessa hänen itsensä antamaan vastikkeeseen nähden. Alihinnoitellut ajot täyttävät törkeän kiskonnan tunnusmerkistön. Yrittäjien tai kuljettajien hankinta ja palkkaus täyttää petoksen tunnusmerkistön.

      Ilmoitusvelvollisuuden laajentamisen tavoitteena on, että poliisin esitutkinnassa voidaan nykyistä laajemmin ottaa huomioon alipalkkaukseen soveltuvat rikostunnusmerkistöt.

      Lakimuutosten tavoitteena on tehostaa työntekijöiden palkkausta koskevien säännösten noudattamista työmarkkinoilla ja turvata työntekijöiden oloja. Tavoitteena on myös saattaa vastuuseen sellaiset yahot, joissa palkkauksen vähimmäistason noudattamista laiminlyödään merkittävästi.

      Alipalkkaustilanteiden arviointi aktiivisemmin myös rikoslain perusteella ovat tärkeitä askelia alipalkkauksen kitkemiseksi taksialalta.

    • Anonyymi

      Jos kelataksia ei saa, voi tilata muun taksin ja Kela korvaa sen (ja välitysfirma saa "pyyhkeitä").

    • Anonyymi

      Siinä on nyt käynyt niin, että on ruvettu hakemaan säästöjä kuljetus kustannuksissa.
      Jos auto olisi tullut ,eihän mitään säästöä olisi syntynyt.

    • Anonyymi

      Ymmärsinkö oikein, nyt on siis kyse yhtiöistä jotka eivät pysty velvoitteitaan hoitamaan? Tämä jäi hieman avoimeksi.

      • Anonyymi

        Kyllä. Kela on valinnut halvimmat välitysyhtiöt, joilla ei ole taksiautoja. Taksiautoilijat eivät voi ajaa ajoja sovituilla hinnoilla, paitsi jättämällä verot ja palkat maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kela on valinnut halvimmat välitysyhtiöt, joilla ei ole taksiautoja. Taksiautoilijat eivät voi ajaa ajoja sovituilla hinnoilla, paitsi jättämällä verot ja palkat maksamatta.

        Millään välitysyhtiöllä ei ole omia takseja, ne vaan välittävät keikat takseille jotka ovat yrittäjien omistamia. On sitten asia erikseen, suostuuko joku taksikuski ottamaan kelan kilpailutetun kyydin vain vapaan kyydin josta saa paremman hinnan. Mutta jos vaihtoehtona on istua tyhjänpanttina "tolpalla", Kelan maksukin voi kelvata vaikka siitä naristaan.


    • Anonyymi

      Sellaisia paskapuljuja ne välitysyhtiöt ovat. Taksifirmat ei pysty vaikuttamaan välittäjien tyhmyyteen ja ammattitaidottomuuteen.

      • Anonyymi

        Välittäjät luottavat laskutaidottomien autoilijoiden riittävyyteen:
        Yksi kun on ajanut mm. alihinnoitelluilla kelakyydeillä puljunsa nurin, uusia laskutaidottomia löytyy tilalle. Välittäjät ovat luultavasti oikeassa, kun luottavat ehtymättömään luonnonvaraan:
        Osaamattomiin taksiyrittäjiin.


    • Anonyymi

      Taksin asiakkaat yrittävät aina varastaa kuljettajien palkan. Röyhkeä narsisti yrittää viedä leivän rehellisen kuljettajan lasten suusta. Hävetkää!

    • Anonyymi

      Tämä kela on ala-arvoinen ja huonosti johdettu putiikki, jossa kaikki tapahtuu sattumanvaraisesti.
      Siellä ei ole mitään aivotoimintaa, joten on turha odottaa saavansa mitään laatua kelalta.

    • Anonyymi

      Miten ongelmat ratkaistaan järkevästi?

    • Anonyymi

      kannattaa olla cash-playwe,

    • Anonyymi

      Mikä on ratkaisu? Ajettaisiin niinkuin ennen. Vain tarvitsevat saa kuljetuksen ja oikealla /kannattavalla hinnalla. Tarvitaanko välityksiä joka paikassa varsinkaan hajaseutualueilla? Motiivi kasvaa yöllä ja viikonloppuisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1546
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

      Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1226
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

      Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      231
      1210
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

      Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      267
      1078
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

      ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      973
    7. Naiset, naiset

      Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      970
    8. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      949
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

      mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      822
    10. No mitä nyt

      Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      819
    Aihe