Pedon merkki ei ole mikään mikrosiru.

Anonyymi-ap

Ilmestyskirja on eniten väärin tulkittu Raamatun kirja. Pedon luku on yksi tällainen, samoin tuhatvuotinen valtakunta.

Tuhatvuotisen valtakunnan nimellä Raamattu puhuu Ilmestyskirjassa Kristuksen, (Jumalan Sanan), hallitsemisesta ja Kristuksen sanaan uskovien evankelioimisen ajasta, joka alkoi Jumalan inkarnoitumisesta ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa, ja päättyy Kristuksen toiseen tulemukseen aikanaan.

Tämä on kiliasmissa tulkittu Kristuksen tuloksi maan päälle ihmisenä 1000 vuoden ajaksi.

Pedon luvusta on keksitty varmaan tuhansia tarnoita, vain mielikuvitus on rajana näissä.

Raamatussa aivan keskeinen "punainen lanka" on parannus, joka lähtee oman Jumalan tahdon vastaisuuden tiedostamisesta ja tästä johtuvan kyvyttömyyden tiedostamisesta. Sanalla sanoen, oman ansaitun kuolemantuomion allekirjoittamisesta. Tästä alkaa Tien Totuuden ja iankaikkisen elämän kaipaus ja etsiminen.

Missä Tie? Missä Totuus, kuinka voi saada syntini anteeksi ja pelastua.
- Tähän - elämän tärkeimpään asiaan (vastaukseen) Raamattu paneutuu kaikkiaan 66 kirjan ja kirjeen voimalla.

Moni käyttää aikansa virheiden etsimiseen, oman järkeilynsä avulla.
He jotka iankaikkisen elämän tielle ovat lähteneet, ovat nöyrtyneet Jumalan sanan tutkittaviksi ja ohjattaviksi. He ovat nöyrtyneet ARMON ALLE. Kristukseen Jeesukseen.

Room. 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

57

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuosta omastavanhurskaudesta tuli mieleen kysyä, että mitä ajattelet asuvaisesta Pyhästä Hengestä?

      Kun eikai se ole omaavanhurskautta jota Pyhä Henki opettaa ja kuljettaa?

      Eikös se ole omaavanhurskautta joka kulkee omalla voimalla, puhuu jumalansanaa omalla voimalla, ei tunne Jumalan Pyhää Henkeä eikä ole kuuliainen Hänen äänelleen?

      Eikös se ole omaavanhurskautta mikä ihmisestä on, joka on ihmisen oma voima?

      Jos siis joku sanoo olevansa omastavanhurskaudesta vapaa niin koetelkaat hänen voimaansa, lähteekö se hänestä itsestään vai kenties Pyhästä Hengestä!

      Sillä autuas on se mies joka panee täydellisen toivonsa korkeimman päälle ja ei turvaa itseensä!

      Vaan jos hän panee turvansa korkeimman päälle ja ei kuitenkaan ole kuuliainen Hänen äänelleen vaan tahtoo omaa viisauttaan vahvistaa niin kenelle hän silloin on kuuliainen, eli järjelle ja ei Pyhälle Hengelle miksi siis joku teistä opettaa ettei hän omavanhurskas ole ja kuitenkaan ei hän ole kuuliainen Pyhän Hengen äänelle vaan tahtoo omaa järkeensä kuulla, ja mitä hän puhuu tulee hänestä itsestään ja ei hän koskaan ole Pyhältä Hengeltä vaikutettu, vaan niin kuin hän itse sanoo," ei asuvaista Pyhää Henkeä olekaan, ei voi Pyhää Henkeä kahlita se on Jumalan persoona",

      Kuitenkin apostoli sanoo: olkaa täytetyt Pyhällä Hengellä ja toinen apostoli jatkaa Jumalan armo ja rauha lisääntykööt teissä!

      Kertokaa siis minulle joka ymmärtämätön olen, kuinka siis on, mitä on omavanhurskaus, eli mitä se ei ole?

      Eikö se siis ole omaavanhurskautta että opettaa kuun valossa tehden Jumalan voiman ihmisviisaudeksi opettaen Jumalan vanhurskautta oman järkensä kautta osattomana Pyhästä Hengestä joka ainoastaan taitaa selittää Jumalansanaa ja ei yksikään ihminen omalla viisaudellaan?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaisuudessa opetetaan "kuun valossa", KOSKA SIELLÄ Raamattua tulkitaan hieman yli 100 vuotta vanhan "isiltä" opitun muistitiedon varassa.

        Ja vielä väitetään, että vain he tietävät totuuden ja ovat yksin oikeassa!


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­­N­­­y­­m­f­­­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17781831c

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hengistä ja Hengestä on helppo puhua, ellei tiedä ,että Isä Poika ja Pyhä Henki on YKSI JUMALA.

      Harhaoppiset puhuvat aina Pyhästä Hengestä, kun he kertovat ihmisille omia mielikuvituksiaan.

      Mitä Pyhä Henki (Jumala) sitten puhuu?

      Vastaus, hän puhuu samaa, kun Isä ja Poikakin. Pyhän Hengen tehtävä on KIRKASTAA ISÄÄ JA POIKAA.

      Isä Poika ja Pyhä Henki on Jumalan Sana. Kenen sydämessä Jumalan sana asuu elävänä, hän on Jumalan hoidossa Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskautettuna. Hän on Pyhän Hengen ohjauksessa.

      Henkilöt jotka eivät tunne HYVIN Raamattua, ovat joko itsensä tai kavereidensa/puhujien tulkintojen varassa, eli turvautuvat ihmisiin ja lihan käsivarteen. = Ihmisoppeihin ja ihmiskäskyihin.

      Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

      Humasitteko, ...

      .. ILMOITTAJA ON POIKA, (ei Pyhä Henki), siis Jeesus Kristus, joka on Jumalan Sana


      Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      Joh. 1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      Joh. 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

      Joh. 1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
      Joh. 1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
      Joh. 1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
      Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

      Joh. 1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
      Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      Joh. 1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      ***) Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Jos Raamatusta löytää enemmän kuin Kristuksen, silloin on väärällä tiellä!

      Jos Raamatusta löytää vähemmän kuin Kristuksen, silloin ei tiedä taivaan tiestä vielä mitään!

      • Anonyymi

        Luulet siis että Kristus puhui sanaa ilman Pyhää Henkeä?

        Luuletko että Pyhästä Hengestä Pyhät apostolit opettivat Jumalan sanaa muutoin kuin Pyhän Hengen kautta?

        Luuletko että Jumala on puhunut sanaa muutoin kuin Pyhän Hengen kautta?

        Luuletko että vanhurskaiden kirjoitukset on kirjoitettu ylös muutoin kuin Pyhän Hengen kautta? Kuka siis ilmoitti heille sanat jotka ylös ne kirjoittivat, ettei sanaa ollut jota kirjoittaa vaan Pyhä Henki ainoastaan, joka ilmoitti sanan!

        Luuletko että Kristus nousi ylös muutoin kuin Pyhän Hengen kautta?

        Luuletko että helluntaipäivänä Pietari saarnasi muutoin kuin Pyhän Hengen kautta?

        Luuletko että yksikään taitaa jumalansanaa sanoa eli opettaa oikein ilman Pyhää Henkeä?

        Jos siis sanassa itsessään on Pyhä Henki, se on hyvä kuitenkaan ei sitä sanaa taida yksikään selittää muutoin kuin Pyhän Hengen kautta, eikä yksikään herää tuntemaan Jumalaa muutoin kuin Pyhän Hengen kautta!

        Jos sinä siis Jumalansanaa puhut ja siinä on Pyhä Henki, siis sanassa, niin silloin voi olla että ihminen herää vaikuttavan Pyhän Hengen kautta,mutta kuinkas johdatat hänet perille asti? Eli kuinkas lasket Pyhän Hengen hänen päälleen, niin että kirjoitukset täyttyvät: "Olkaa täytetyt Pyhällä Hengellä?"

        Sana itsessäänkö täyttää?

        Kerro kuka heidät täytti kuin sanaa ei ollut ja kuka sanan silloin ilmoitti?

        Ei sana itse itseään ilmoittanut vaan Pyhä Henki ilmoitti!


    • Anonyymi

      )Ihminen ei koskaan OMISTA Jumalaa, siis Isää Pokaa ja Pyhää Henkeä.

      Harhaoppiset tekeytyvät Jumalaksi, ryhtyessään tuomareiksi.
      Esikoislestadiolainen ja lestadiolainen laajemminkin vakava harhaoppi on oppi liikkeeseen lukitusta Pyhästä Hengestä. Kuvitellusta Jumalan vallasta tuomita eläviä ja kuolleita.

      Isä Poika ja Pyhä Henki ei ole mikään liikkeen, eikä yhdenkään ihmisen ohjailtavissa. Joka tällaisessa uskossa elää, hän elää valheessa ja itsepetoksessa, eikä ole alistunut Jumalan armon (lahjan) vastaanottajaksi. Ei ole suostunut tyhjänä kaikesta hyvästä armahdettavaksi.

      Hän kyntää kymmentä eri sarkaa, yrittäessään tulla vieläkin paremmaksi, ja voihkii, "voi voi, kun en pysty parempaan, voi voi kun en pysty parempaan! Samalla tämä kurja ylpeilleee Jumalan omistus ja hallintaoikeudellaan, halveksii tuomitsee ja panettelee Jumalan lapsia. Tällainen Kristuksen verellä Jumalan omiksi lunastettujen kurkussa kiristelevä "vanhurskaus" on pelkkää valhetta, ylpeydestä nousevaa.

      • Anonyymi

        Tätä minä odotin, kun sinä kirjoitat laestaadiolaispalstalla tekeytyen laestaadiolaiseksi, niin halusinkin että paljastat itsesi ei minulla muuta ajatusta ollutkaan, kun esimerkiksi Reino lankesi sinun petokseesi ja opetti oulaisessa sinun oppiasi niin siksi näytän eli paljastan kaikille kuka olet oikeasti. En minä sinua tahdo kääntää vaan paljastaa.


      • Anonyymi

        Ja niin kauan kun sinä elät, niin minä kirjoitan täällä, en minä sinua käännä vaan paljastan sinut muille. Että sinä olet se Daavidin huora joka tahtoo Daavidia langettaa huoruuteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin kauan kun sinä elät, niin minä kirjoitan täällä, en minä sinua käännä vaan paljastan sinut muille. Että sinä olet se Daavidin huora joka tahtoo Daavidia langettaa huoruuteen!

        Tässä sitä nyt sitten ollaan - jo odottelimmekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä minä odotin, kun sinä kirjoitat laestaadiolaispalstalla tekeytyen laestaadiolaiseksi, niin halusinkin että paljastat itsesi ei minulla muuta ajatusta ollutkaan, kun esimerkiksi Reino lankesi sinun petokseesi ja opetti oulaisessa sinun oppiasi niin siksi näytän eli paljastan kaikille kuka olet oikeasti. En minä sinua tahdo kääntää vaan paljastaa.

        Reinolle minä sanon, varmaan ihmettelee että missä kohtaa näin tapahtui, se oli se yksi sana joka tosin oli raamatun lause mutta tämä Daavidin huora oli sen sanonut täällä internetissä samana tai edellisenä päivänä, vaikka se oli jumalansana ja ei itsessään ollut väärin, mutta se oli silti lainata korvia sellaiselle joka on elävän seurakunnan ulkopuolella.

        Henki on siis väärä vaikka oppi olis oikea siis vaikka se olis ei siis ole mutta vaikka olis silti Henki on väärä ja siinä on vaara lainata korvaa sellaiselle jolla ei ole asuvaista Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä minä odotin, kun sinä kirjoitat laestaadiolaispalstalla tekeytyen laestaadiolaiseksi, niin halusinkin että paljastat itsesi ei minulla muuta ajatusta ollutkaan, kun esimerkiksi Reino lankesi sinun petokseesi ja opetti oulaisessa sinun oppiasi niin siksi näytän eli paljastan kaikille kuka olet oikeasti. En minä sinua tahdo kääntää vaan paljastaa.

        Nyt meni mielenkiintoiseksi!

        "Reino lankesi sinun petokseesi ja opetti oulaisessa sinun oppiasi niin siksi näytän eli paljastan kaikille kuka olet oikeasti. En minä sinua tahdo kääntää vaan paljastaa."

        Mitä oppia siis Reino opetti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni mielenkiintoiseksi!

        "Reino lankesi sinun petokseesi ja opetti oulaisessa sinun oppiasi niin siksi näytän eli paljastan kaikille kuka olet oikeasti. En minä sinua tahdo kääntää vaan paljastaa."

        Mitä oppia siis Reino opetti?

        "Anonyymi
        2023-03-04 22:34:00

        Jeesus Kristus on totuus. Maailma ei parannusta tee, sen sijaan kristityt tekevät parannusta. Ja ne jotka eivät parannusta tarvitse, menevät kadotukseen. Mutta ei ole meidän asiamme tuomita ketään, vaan se on KRISTUKSEN SANA joka tuomitsee, niin kuin voimme Raamatusta lukea.

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: ...

        *) ... se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

        Tuosta viestistä hän yritti tuota raamatun jaetta muistaa tosin hän muisti sen lopultakin väärin aloitti oikein mutta päätti jollain omilla sanoilla. Siis siitä että sana tuomitsee yritti jotain sanoa mutta muisti loppu kesken. Tuosta viestistä hän sen idean todennäköisesti sai. Ei tosin muistanut miten se korjoittettii loppuun asti...jne turha selittää mulle mitään Reino puhuu muistista joka toisen sanan ei mul mitään sitä vastaan ole, en ala siitä puhumaan mutta jos internetistä ammentaa oppia niin...Ja opettaa sitä seurakunnalle eikä edes muista miten kirjoitettiin niin... voivoi

        Voin toki olla väärässäkin mutta yleensä en ole. Intuitio on aika vahva että Reino luki tuon viestin tai sitten tapahtui ns uskomaton sattuma että hän saarnasi juuri samasta asiasta tosin vähän eri sanoilla niin kuin sanoin hänellä tuli pieni muistikatkos... kertokaa toki jos valehtelen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi
        2023-03-04 22:34:00

        Jeesus Kristus on totuus. Maailma ei parannusta tee, sen sijaan kristityt tekevät parannusta. Ja ne jotka eivät parannusta tarvitse, menevät kadotukseen. Mutta ei ole meidän asiamme tuomita ketään, vaan se on KRISTUKSEN SANA joka tuomitsee, niin kuin voimme Raamatusta lukea.

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: ...

        *) ... se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

        Tuosta viestistä hän yritti tuota raamatun jaetta muistaa tosin hän muisti sen lopultakin väärin aloitti oikein mutta päätti jollain omilla sanoilla. Siis siitä että sana tuomitsee yritti jotain sanoa mutta muisti loppu kesken. Tuosta viestistä hän sen idean todennäköisesti sai. Ei tosin muistanut miten se korjoittettii loppuun asti...jne turha selittää mulle mitään Reino puhuu muistista joka toisen sanan ei mul mitään sitä vastaan ole, en ala siitä puhumaan mutta jos internetistä ammentaa oppia niin...Ja opettaa sitä seurakunnalle eikä edes muista miten kirjoitettiin niin... voivoi

        Voin toki olla väärässäkin mutta yleensä en ole. Intuitio on aika vahva että Reino luki tuon viestin tai sitten tapahtui ns uskomaton sattuma että hän saarnasi juuri samasta asiasta tosin vähän eri sanoilla niin kuin sanoin hänellä tuli pieni muistikatkos... kertokaa toki jos valehtelen...

        Siis hän lainasi Daavidin huoralle korviansa ellei sitten tapahtunut uskomaton "sattuma"..voivoi Reino...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hän lainasi Daavidin huoralle korviansa ellei sitten tapahtunut uskomaton "sattuma"..voivoi Reino...

        Pitäiskö teidän saarnaajien varsinkin lähetysmiesten jossain vaiheessa laittaa internetti offlainille ja ammentaa oppinne muualta niin mun ei tarvi koko loppuelämää kulkee teidän perässä ja varoittaa kuka on eriseurasta ja kuka ei?

        Edes minun opetustani ei ole sovelias ammentaa oli oppini oikein tai väärin!

        Mutta sitä ei kuitenkaan ole yhdessä koeteltu niin kuin kirjoitettu on seurakunnasta ja Hengestä kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei yksittäisen saarnaajan Henki vaan Pyhä Henki,

        Miksi te ammennatte oppia internetistä, miksi minä joka en edes seuroissa käy, joudun kulkemaan teidän perässänne ja varoittaa teitä näistä laestaadiolaisen nimissä kirjoittavista luterilaisista jotka ovat esikoiset ry stä ja yrittävät salaa saada oppiansa hivutettua Daavidin huoneeseen että viimein Daavid lankeaisi Hengelliseen huoruuteen ja menettäisi siunauksensa?

        Älkää edes minua oppikko, vaan oppikaa sitä joka seurakunnalle puhuu, joka on Pyhä Henki, yhteinen joka seurakunnan sisällä on.

        Silti opetan vaikka se ei ole soveliasta, koska sillä paljastan nämä huorat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö teidän saarnaajien varsinkin lähetysmiesten jossain vaiheessa laittaa internetti offlainille ja ammentaa oppinne muualta niin mun ei tarvi koko loppuelämää kulkee teidän perässä ja varoittaa kuka on eriseurasta ja kuka ei?

        Edes minun opetustani ei ole sovelias ammentaa oli oppini oikein tai väärin!

        Mutta sitä ei kuitenkaan ole yhdessä koeteltu niin kuin kirjoitettu on seurakunnasta ja Hengestä kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei yksittäisen saarnaajan Henki vaan Pyhä Henki,

        Miksi te ammennatte oppia internetistä, miksi minä joka en edes seuroissa käy, joudun kulkemaan teidän perässänne ja varoittaa teitä näistä laestaadiolaisen nimissä kirjoittavista luterilaisista jotka ovat esikoiset ry stä ja yrittävät salaa saada oppiansa hivutettua Daavidin huoneeseen että viimein Daavid lankeaisi Hengelliseen huoruuteen ja menettäisi siunauksensa?

        Älkää edes minua oppikko, vaan oppikaa sitä joka seurakunnalle puhuu, joka on Pyhä Henki, yhteinen joka seurakunnan sisällä on.

        Silti opetan vaikka se ei ole soveliasta, koska sillä paljastan nämä huorat.

        Se täytyy tehdä, se paljastaminen, koska teidän saarnaajanne ammentavat oppiansa täältä internetistä joka on vastoin Jumalan sanan ja ilmestyskirjan opetusta. Mutta koska he kuitenkin sitä tekevät täytyy siksi minun opettaa että sillä herätän vastakarvan näissä hengellisissä huoran pennuissa jotka salaa tahtovat hivuttaa uskon vanhurskaus oppiansa elävän seurakunnan sisään, jotka kuotenkin kieltävät asuvaisen Pyhän Hengen! Ja Pyhän yhteisen seurakunnan! Kätten päälle panemisen, ja syntien anteeksi saamisen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se täytyy tehdä, se paljastaminen, koska teidän saarnaajanne ammentavat oppiansa täältä internetistä joka on vastoin Jumalan sanan ja ilmestyskirjan opetusta. Mutta koska he kuitenkin sitä tekevät täytyy siksi minun opettaa että sillä herätän vastakarvan näissä hengellisissä huoran pennuissa jotka salaa tahtovat hivuttaa uskon vanhurskaus oppiansa elävän seurakunnan sisään, jotka kuotenkin kieltävät asuvaisen Pyhän Hengen! Ja Pyhän yhteisen seurakunnan! Kätten päälle panemisen, ja syntien anteeksi saamisen!

        Se on eri asia, jos kuulee opin, ja yhdessä koettelee sen, kun että kuuleeja opettaa ilman yhteistä tutkimista Pyhän Hengen valossa kun ei minun opetukseni ajatus edes ole että olisin 100%oikeassa vaan ainoastaan näyttää että tämä vanha huora joka kovasti tahtoo Laestadiuksen nimellä opettaa, ettei hän kuitenkaan esikoislestadiolainen ole vaan eriseura esikoiset rystä jos hän sen ilmottaisi jokaisessa viestissään niin en minä häneen pahastuisi mutta koska hän jättää sen ilmoittamatta niin siksi en minä jätä häntä rauhaan siihen asti että aika jättää miehen.

        Että hän tahtoo salaa hivuttaa oppiansa seurakuntaa. Miksi täällä ei ole omaa palstaa esikoislestadiolaisille? Niin ei tarvis riidellä jonkun hengellisen huoran kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on eri asia, jos kuulee opin, ja yhdessä koettelee sen, kun että kuuleeja opettaa ilman yhteistä tutkimista Pyhän Hengen valossa kun ei minun opetukseni ajatus edes ole että olisin 100%oikeassa vaan ainoastaan näyttää että tämä vanha huora joka kovasti tahtoo Laestadiuksen nimellä opettaa, ettei hän kuitenkaan esikoislestadiolainen ole vaan eriseura esikoiset rystä jos hän sen ilmottaisi jokaisessa viestissään niin en minä häneen pahastuisi mutta koska hän jättää sen ilmoittamatta niin siksi en minä jätä häntä rauhaan siihen asti että aika jättää miehen.

        Että hän tahtoo salaa hivuttaa oppiansa seurakuntaa. Miksi täällä ei ole omaa palstaa esikoislestadiolaisille? Niin ei tarvis riidellä jonkun hengellisen huoran kanssa?

        Laestaadiolainen hän ei kuitenkaan ole kuului tämä palsta kenelle tahansa. Ja toiseksi esikoiset ry ei ole laestaadiolaisuutta vaan luterilaisuutta tai paremmin sanottuna uuskristillispuoliherännäisyyttä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laestaadiolainen hän ei kuitenkaan ole kuului tämä palsta kenelle tahansa. Ja toiseksi esikoiset ry ei ole laestaadiolaisuutta vaan luterilaisuutta tai paremmin sanottuna uuskristillispuoliherännäisyyttä !

        EsikoislestadiolaISET OVAT lestadiolaisuudesta eriseuraan lähteneitä hihuleita, sanan varsinaisessa merkityksessä, Sukarilaisuuteen tai steeniläisyyteen voi heitä verrata tai siis rinnastaa.

        Jos sanon, että niin sanotut "liikutukset" ovat nyt olleet jo jonkin aikaa fokuksessa, niin sanonko väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on eri asia, jos kuulee opin, ja yhdessä koettelee sen, kun että kuuleeja opettaa ilman yhteistä tutkimista Pyhän Hengen valossa kun ei minun opetukseni ajatus edes ole että olisin 100%oikeassa vaan ainoastaan näyttää että tämä vanha huora joka kovasti tahtoo Laestadiuksen nimellä opettaa, ettei hän kuitenkaan esikoislestadiolainen ole vaan eriseura esikoiset rystä jos hän sen ilmottaisi jokaisessa viestissään niin en minä häneen pahastuisi mutta koska hän jättää sen ilmoittamatta niin siksi en minä jätä häntä rauhaan siihen asti että aika jättää miehen.

        Että hän tahtoo salaa hivuttaa oppiansa seurakuntaa. Miksi täällä ei ole omaa palstaa esikoislestadiolaisille? Niin ei tarvis riidellä jonkun hengellisen huoran kanssa?

        Mikä on hengellinen huora? Mistä on tuollainen ilmaisu kotoisin? Eiköhän vaan jostakin yksin oikeassa olevasta joukosta? Eivät taitaa tietää edes sitä mikä on huora?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on hengellinen huora? Mistä on tuollainen ilmaisu kotoisin? Eiköhän vaan jostakin yksin oikeassa olevasta joukosta? Eivät taitaa tietää edes sitä mikä on huora?

        Hengellinen huora ammentaa oppiansa lihasta ja hengestä. Sekoittaa niitä keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellinen huora ammentaa oppiansa lihasta ja hengestä. Sekoittaa niitä keskenään.

        En tosin Reino siitä syytä..

        Onhan Reino kuotenkin niin hyvä frendi ettei kehtaa mitään pahaa hänestä sanoa vaikka joka toinen sana tuleekin ulkomuistista ja vaikka mies on kylmä kuin jääpuikko Siperian ylätasangoilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EsikoislestadiolaISET OVAT lestadiolaisuudesta eriseuraan lähteneitä hihuleita, sanan varsinaisessa merkityksessä, Sukarilaisuuteen tai steeniläisyyteen voi heitä verrata tai siis rinnastaa.

        Jos sanon, että niin sanotut "liikutukset" ovat nyt olleet jo jonkin aikaa fokuksessa, niin sanonko väärin?

        "Jos sanon, että niin sanotut "liikutukset" ovat nyt olleet jo jonkin aikaa fokuksessa, niin sanonko väärin?"

        Näin sanoo ihminen joka ei ole koskaan saanut syntejään anteeksi!

        Puhu toki uskostasi kuolleeseen Vapahtajaan!

        Muista kuitenkin että Vapahtaja Jeesus Kristus on tullut tuomaan valoa maan päälle ja syntien anteeksi antamuksen niille jotka sitä etsivät!

        Emme me etsi kaikki tapakristillisyyttä niin kuin muutamilla tapana on, etsiä tapakristillisyyttä myös elävän seurakunnan sisällä, mutta me etsimme elävää ja totista ja elävään janoon elävää vettä että Kristuksessa Jeesuksessa on meilla iankaikkinen elämä, joiden synnit on karitsan verellä pesty pois ja häävaate lumivalkiaksi!

        Niin kuin Laestadius kirjoittaa huutavan ääni korvessa että joka pesee kätensä en muista kuinka hän sen sanoi eli pesee missä? Mutta kuitenkin jatkoi että voi saada ne valkoiseksi mutta joka pesee itsensä karitsan veressä tulee aivan lumivalkoiseksi...

        Siinä on elävän ja kuolleen uskon ero, valkoiseksi voi kyllä tulla kun pesee itsensä jollakin omalla joka ei kuitenkaan ole tullut elävästä kristillisyydestä vaan jostakin muualta, ehkä oppi vielä saattaa ulkoisesti olla jotakin sinne päin kuin on kirjoitettu mutta Henki on kuitenkin, puuttuu Pyhä Henki puuttuu Kristuksen Henki, mitä Jeesus sanoo sellaisille? En minä koskaan teitä tuntenut! Mitä auttaa sellaista silloin että hänellä oli jotakin omia tekeleitä kun ei kuitenkaan ollut elävää kristillisyyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos sanon, että niin sanotut "liikutukset" ovat nyt olleet jo jonkin aikaa fokuksessa, niin sanonko väärin?"

        Näin sanoo ihminen joka ei ole koskaan saanut syntejään anteeksi!

        Puhu toki uskostasi kuolleeseen Vapahtajaan!

        Muista kuitenkin että Vapahtaja Jeesus Kristus on tullut tuomaan valoa maan päälle ja syntien anteeksi antamuksen niille jotka sitä etsivät!

        Emme me etsi kaikki tapakristillisyyttä niin kuin muutamilla tapana on, etsiä tapakristillisyyttä myös elävän seurakunnan sisällä, mutta me etsimme elävää ja totista ja elävään janoon elävää vettä että Kristuksessa Jeesuksessa on meilla iankaikkinen elämä, joiden synnit on karitsan verellä pesty pois ja häävaate lumivalkiaksi!

        Niin kuin Laestadius kirjoittaa huutavan ääni korvessa että joka pesee kätensä en muista kuinka hän sen sanoi eli pesee missä? Mutta kuitenkin jatkoi että voi saada ne valkoiseksi mutta joka pesee itsensä karitsan veressä tulee aivan lumivalkoiseksi...

        Siinä on elävän ja kuolleen uskon ero, valkoiseksi voi kyllä tulla kun pesee itsensä jollakin omalla joka ei kuitenkaan ole tullut elävästä kristillisyydestä vaan jostakin muualta, ehkä oppi vielä saattaa ulkoisesti olla jotakin sinne päin kuin on kirjoitettu mutta Henki on kuitenkin, puuttuu Pyhä Henki puuttuu Kristuksen Henki, mitä Jeesus sanoo sellaisille? En minä koskaan teitä tuntenut! Mitä auttaa sellaista silloin että hänellä oli jotakin omia tekeleitä kun ei kuitenkaan ollut elävää kristillisyyttä!

        Silloin kuin on Henki väärä, puuttuu Pyhä Henki, puuttuu Kristuksen Henki, mitä silloin auttaa oppi, ja kristityn elämä, ja tapakristillisyys kun ei Jeesus tunne sinua, Hän sanoo sellaisille viimeisellä tuomiolla, menkää pois minun tyköäni te väärintekijät!


    • Anonyymi

      Kiitos ajatuksistasi. Varmasti osittain noinkin on asia. On hyvä muistaa, että tuhatvuotisen valtakunnan aikana Saatanan sanotaan olevan sidotun. Eli se ei voi aiheuttaa mitään pahaa. Eli siinä mielessä se aika on ihan erilainen kuin nykyinen, jossa pahuus vielä melko vapaasti saa jyllätä.

      Toisaalta Ilmestyskirjassa puhutaan koko ajan lopunaikojen tuhoista maan päällä, mutta ei jälleen rakentamisesta. Eli tästä voi päätellä, että tuhatvuotinen valtakunta tarkoittaa taivaan valtakuntaa, jossa pelastetut sielut (ehkä ylösnousemusruumiin saaneina) viettävät hyvää elämää. Muitten ihmisten sanotaan kuolleen, joten hekään eivät kovin kauaa tuhannen vuoden valtakunnan alettua tämän perusteella eläisi maailmassa. Jonkun aikaa sen jälkeen, kun Kristus saapuu noutamaan omansa alkaa ilmeisesti vaivan aika, johon myös tämä pedon merkki liittyy. Ne ketkä eivät suostu tätä sinettiä ottamaan, eivät käytännössä pysty elämään, koska eivät voi ostaa mitään. Heitä myös surmataan. Eli tilanne on vähän samanlainen kuin juutalaisilla natsi-Saksassa aikoinaan. Heiltäkin vietiin kaikki elämisen mahdollisuudet, omaisuus, virat, kansalaisuus jne. Lopulta myös heitä aktiivisesti surmattiin.

      Vasta tuhannen vuoden kuluttua Saatana päästetään jälleen vapaaksi ja maailmassa kuolleet, ei pelastetut, ihmiset herätetään. Saatana kokoaa heidät ja viekoittelee sotaan Kristusta vastaan. Tässä yhteydessä puhutaan pyhien leiristä ja maallisesta Jerusalemista. Tästä voi päätellä, että tuhannen vuoden aikanakin pelastetut ovat pitäneet kuitenkin yhteyttä Jumalan maalliseen luomakuntaan. Se on varmasti jonkin verran elpynyt, luonnon osalta ainakin, kun pahuus ei ole siihen voinut vaikuttaa. Ehkä pelastetut ihmiset myös ovat käyneet retkillä ja viettämässä aikaa entisillä asuinsijoillaan, mutta pyhien leiriä ja maallista Jerusalemia lukuun ottamatta mitään uudelleen rakentamista tai vakituista asumista ei maailmassa ole enää ollut. Pelastetuilla on täydelliset asuinolosuhteet olleet jo vaivan ajasta lähtien eli Kiristuksen toisen tulemisen jälkeen taivaan valtakunnassa.

      Maailma kuitenkin on loppunäytöstä varten säilytetty. Tuhannen vuoden jälkeen vasta Saatana joukkoineen kokonaan tuhotaan ja Jumalan sanotaan luovan uuden näkyvän maailman vanhan tilalle. Silloin taivaan valtakunta ikään kuin yhdistetään tähän näkyvää uuteen maailmaan.

      Toivottavasti tämä hiukan selkeytti, vaikka toki vajavaisen ihmisen tulkintaa tämäkin vain on. Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        "Tuhannen vuoden jälkeen vasta Saatana joukkoineen kokonaan tuhotaan ja Jumalan sanotaan luovan uuden näkyvän maailman vanhan tilalle."

        Mikä 1000 vuotta? Kerro lahkolainen uskostasi enemmän!


      • Anonyymi

        No todellakin, vaikka et taida todella sitä ymmärtää, että niin vajavainen olet, jos ajattelet lahkouskonnon oppien mukaan?

        Voi kuinka voi ihminen tyhmä olla, tuhatvuotisesta valtakunnasta höpäjää? Nehän on ihmisten keksimiä juttuja!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuhannen vuoden jälkeen vasta Saatana joukkoineen kokonaan tuhotaan ja Jumalan sanotaan luovan uuden näkyvän maailman vanhan tilalle."

        Mikä 1000 vuotta? Kerro lahkolainen uskostasi enemmän!

        Kiitos kommentista. Se on vain aika, joka ilmoitetaan Ilmestyskirjassa. Jumalan todellisuus on ajaton ja ikuinen eli ihan tarkkaan ei voi tietää, mitä tuo tuhat vuotta tarkoittaa. Tosin ei se ollenkaan pahaltakaan kuulosta, vaikka se tarkoittaisi juuri nykyisen ajanlaskun mukaista aikaa.

        Kyllä olen ihan perinteinen luterilainen, koska kirkon jäsenyyteen minut on aikoinaan kastettu ja suvun jäsenet kymmeniä sukupolvia taakse päinkin. Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin, vaikka et taida todella sitä ymmärtää, että niin vajavainen olet, jos ajattelet lahkouskonnon oppien mukaan?

        Voi kuinka voi ihminen tyhmä olla, tuhatvuotisesta valtakunnasta höpäjää? Nehän on ihmisten keksimiä juttuja!!!!

        Kiitos kommentista. Jos Raamatun sanomaan uskoo, niin Johanneksen sanottiin saaneen viestin juuri Jeesjukselta. Näin syntyi kuulemma Ilmestyskirja. Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Ei avausta ilman tätä sekopäätä. Ikävää että puhdas pelastava Kristuksen oppi kohtaa aina tällaisia sekoittajia.

      Piru orjineen yrittää kaikkensa, etteivät ihmiset uskoisi ja TULISI VAPAIKSI.

      Kamalaa sekasotkua. Ei tule tuollaista sontaa suusta eikä kynästä, jos ihminen on saanut kohdata Kristuksen Vapahtajanaan, vapautunut lain orjuudesta kiittämään ylistämään ja kunnioittamaan häntä joka on pelastanut jo ajallisestikin selkeään arvomaailmaan, iloon onneen ja autuuteen.

      Piru on kade ja hyvin vihainen, se tietää aikansa olevan loppumassa.
      Ajan mesmit on selkeät, aika jona evankeliumi Kristuksesta on julistettu maan päällä on loppumassa.

      Tulee todella kamalia aikoja lähitulevaisuudessa, ihmisten holtittomuus ja pahuus saa aina vain pöyristyttävämpia muotoja.

      Kehoitan kaikkia Kristukseen uskovia, hänessä eläviä ottamaan kantaa kristillisen arvomaailman puolesta rohkeasti eri medioissa.

      Hengelliset sekoittajat puolestaan vauhkoavat tunnemaailmoissaan, stimuloivat tunteitaan jytämusan ja savukoneiden avulla .

      Psykologista pelleilyä huutamista ja huitomista asiintymislavoilla. Jeesuksen nimeä kuitenkin hoetaan, josta maailmalle muodostuu täysin väärä kuva evankeliumista. Petolliset ihmeet on tulleet voimakkaana esiin näissä piireissä. Sen sijaan saarnaa parannuksesta ja kääntymisestä ei kuulu, ei kuulu sanaa Kristuksen kärsimyksistä, ei verestä, jonka hän on vuodattanut meidän syntisten syntien sovitushinnaksi.

      Vain jumalaton maailma ei ole nyt sekaisin, piru on tehnyt saman hengellisessä maailmassa.

      Selkeä Kristuksen oppi, veren evankeliumi ja ristin teologia on nyt arvossaan, ja rohkeus ja rakkaus joka todistaa maailmalle mihin tämä syntielämä johtaa.

      Ei riitä että maailmaa ja siinä eläviä ihmisiä tuomitaan ja panetellaan, Kristuksella on nimittäin tarjona toisenlainen tie, se on armon ja anteeksiantamisen tie, - heille joille oma syntisyys ja kelvottomuus Jumalan edessä on kirkastunut.✝️❤️

      • Anonyymi

        kannattaako sinun siitä välittää jos jollakulla on vatsa vikkelällä ??


      • Anonyymi

        "ristin teologia "

        Tuo kertoi sinusta kaiken!

        Minulle risti ei ole teologia vaan ensin tulee Pyhän Hengen kautta synnin murhe ja sen jälkeen tarjotaan Pyhän Hengen kautta syntien anteeksi antamus Kristuksessa!

        Sinulle risti on teologia, sinä joka kiellät asuvaisen Pyhän Hengen!

        Mutta minä kysyn sinulta, opetti Jeesus opetuslapsiaan että hänen kuolemansa on teologia? Ja että sitä pitää käsittää teologian kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ristin teologia "

        Tuo kertoi sinusta kaiken!

        Minulle risti ei ole teologia vaan ensin tulee Pyhän Hengen kautta synnin murhe ja sen jälkeen tarjotaan Pyhän Hengen kautta syntien anteeksi antamus Kristuksessa!

        Sinulle risti on teologia, sinä joka kiellät asuvaisen Pyhän Hengen!

        Mutta minä kysyn sinulta, opetti Jeesus opetuslapsiaan että hänen kuolemansa on teologia? Ja että sitä pitää käsittää teologian kautta?

        Ja jatkan kun unohdin mainita tuosta vaikka reinosta totta puhuin silti ei varmaan ollut sopivaa,kun puhelin pimenty täysin ja käynnistyi vasta nyt, mistä lie johtui.

        Mutta jokatapauksessa Pyhää Henkeä voi verrata auringon paisteeseen, ei se jätä ketään kylmäksi silloin kuin se puhaltaa, se herättää synnin murheen ja autuuden toivon ja autuuden toivon kautta rakkauden sitä kohtaan joka puhuu Pyhältä Hengeltä vaikutettuna ja se herättää myös elämän veden virran virtaamaan, ilman Pyhää Henkeä ei ole syntien anteeksi antamusta. Ei vaikka kuinka uskoisit niin liha ei voi antaa syntejä anteeksi ainoastaan Pyhä Henki Kristuksessa Jeesuksessa, Pyhä Henki todistaa Jeesuksen kanssa että synnit on anteeksi annettu.

        Ja ei yksikään tule elävän Jeesuksen luokse kysymään armoa ilman että hän on Pyhältä Hengeltä vaikutettu ei taida liha ja veri(teologia) tulla sisälle taivaan valtakuntaa ei täällä ajassa eikä iankaikkisuudessa!


      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Muista kuitenkin, että kaikki pahan sanominen toisista on panettelua ja syntiä. Eli kannattaa kaikkia kuitenkin arvostaa ja tukea sekä ohjata rakkaudella Kristuksen tuntemiseen. Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Muista kuitenkin, että kaikki pahan sanominen toisista on panettelua ja syntiä. Eli kannattaa kaikkia kuitenkin arvostaa ja tukea sekä ohjata rakkaudella Kristuksen tuntemiseen. Voi hyvin!

        Ne on ansainnut sen, sen jälkeen mitä teki mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on ansainnut sen, sen jälkeen mitä teki mulle.

        Koska kukaan ei kysy että no mitä tekivät?

        Kysyn siis itse itseltäni!

        Mitä tekivät?

        -jättivät heitteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kukaan ei kysy että no mitä tekivät?

        Kysyn siis itse itseltäni!

        Mitä tekivät?

        -jättivät heitteille.

        Olin jumalanlapsi kerran..
        Suomen rikoslaissa lapsen heitteille jättäminen on rangaistava ja tuomittava teko...

        Voisin harkita syytteen nostamista jos olisin ilkeä ihminen.

        Kuitenkin olen armollinen ja tyydyn pelkästään paljastamaan Pyhästä Hengestä osattomat saarnaajat. Eiköhän siinä ole tarpeeksi takaisinmaksua.
        Ajan kanssa ilmoitan sitten tai siis Pyhästä Hengestä osaton on ehkä väärä sana, mutta voin kertoa että kuka puhuu aina järjestään jos jollain on saarnavuoro ja satun kuuntelemaan niin kerron sitten välittömästi tänne.

        Ihan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on ansainnut sen, sen jälkeen mitä teki mulle.

        Oi, oi voimia! No, sinun syytäsi se ei ollut. Päästä irti katkeruudesta. Nuo toisethan virheen ovat tehneet ja heidän on se sovitettava. Jos itse ajattelet muista pahaa, et ole sen kummallisempi itsekään kuin nuo väärintekijät. Vääryyttä ei tietenkään saa hyväksyä. Väärä täytyy sanoa vääräksi. Voi hyvin!


    • Anonyymi

      Pedonmerkki on maksuväline, joka otetaan oikeaan käteen tai otsaan. Mitä ilmeisemmin se on mikrosiru, joka jo nyt on käytössä kehon ulkopuplella.

    • Anonyymi

      Ei olekaan vaan se on pankkitilin numero, jokaisella erilainen.

    • Anonyymi

      Muistakaa kun puhutte pedon merkistä että se on ilmestyskirjaan kirjoitettu ja että siellä on varoitus niille jotka lisäävät tai poistavat sieltä sanaa, ettei ihan mututuntumalla kannata välttämättä kaikkea laukoa mitä päähän tulee koskien joh ilmestystä...

      • Anonyymi

        Jos vaikka lapinvanhimmat sanoivat me emme usko että rokotus on pedon merkki, niin entäs jos olis siis tämä on vain esimerkki, niin sillä sekunnilla pyyhittiin heidän nimi pois elämänkirjasta...

        Niin ei kannata ihan mutu tuntumalla puhua ilmestyskirjasta kun voi lähteä nimi pois elämän kirjasta. Jos ei siis ole varma asiasta niin oman iankaikkisen elämän puolesta kannattaa olla vain hiljaa!

        Rakkaudella
        -heitteille jätetty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka lapinvanhimmat sanoivat me emme usko että rokotus on pedon merkki, niin entäs jos olis siis tämä on vain esimerkki, niin sillä sekunnilla pyyhittiin heidän nimi pois elämänkirjasta...

        Niin ei kannata ihan mutu tuntumalla puhua ilmestyskirjasta kun voi lähteä nimi pois elämän kirjasta. Jos ei siis ole varma asiasta niin oman iankaikkisen elämän puolesta kannattaa olla vain hiljaa!

        Rakkaudella
        -heitteille jätetty

        Et turhaan odotat lumikki jos edes odotat enään, en tuu seuroihin enään ikinä.

        Enkä muutenkaan käy tai oo sen jälkeen käyny prismassa älä nyt ainakaan sinne mene. Jos toivot jälleennäkemistä...olisit voinu edes kertoa että löysitkö jo uuden kiinnostuksen kohteen etten turhaan murehdi sinusta... Siis siinä mielessä että jos oikeesti odotat tai jotain, koska odotat sitten turhaan, en 4kertaa enään parannusta tee kun se menee aina samalla tavalla ensiksi saan Hengen ja sitten tulee rietas ottaa sen pois ja ei oo ketään ketä edes kiinnostaa sen jälkeen minä, ja rietas sai kaiken, nyt on perkeleellä Pyhä Henki sen oon sanonu joskus aikaisemminkin että jos se uskaltautuisi mun eteen löisin turpaan kyllä kävi miten kävis nyrkkiä päähän niin kovaa et oikeesti vetäisin naaman ihan lyttyyn...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et turhaan odotat lumikki jos edes odotat enään, en tuu seuroihin enään ikinä.

        Enkä muutenkaan käy tai oo sen jälkeen käyny prismassa älä nyt ainakaan sinne mene. Jos toivot jälleennäkemistä...olisit voinu edes kertoa että löysitkö jo uuden kiinnostuksen kohteen etten turhaan murehdi sinusta... Siis siinä mielessä että jos oikeesti odotat tai jotain, koska odotat sitten turhaan, en 4kertaa enään parannusta tee kun se menee aina samalla tavalla ensiksi saan Hengen ja sitten tulee rietas ottaa sen pois ja ei oo ketään ketä edes kiinnostaa sen jälkeen minä, ja rietas sai kaiken, nyt on perkeleellä Pyhä Henki sen oon sanonu joskus aikaisemminkin että jos se uskaltautuisi mun eteen löisin turpaan kyllä kävi miten kävis nyrkkiä päähän niin kovaa et oikeesti vetäisin naaman ihan lyttyyn...

        Mut ei se uskalla tulla ku se tietää miten sille kävis... oon sitä kerran kutsunut tuu nyt ni saat turpaa mut ei se uskalla ku korkeintaan yöllä tai selän takaa päivällä kasvotusten jossain muualla ku komerossa niin ei uskalla rietas on niin paskahousu mies vastaan mies ei uskalla, tuu sit jos uskallat mä vedän niin turpaan sua...ihan sama vaikka kuolen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et turhaan odotat lumikki jos edes odotat enään, en tuu seuroihin enään ikinä.

        Enkä muutenkaan käy tai oo sen jälkeen käyny prismassa älä nyt ainakaan sinne mene. Jos toivot jälleennäkemistä...olisit voinu edes kertoa että löysitkö jo uuden kiinnostuksen kohteen etten turhaan murehdi sinusta... Siis siinä mielessä että jos oikeesti odotat tai jotain, koska odotat sitten turhaan, en 4kertaa enään parannusta tee kun se menee aina samalla tavalla ensiksi saan Hengen ja sitten tulee rietas ottaa sen pois ja ei oo ketään ketä edes kiinnostaa sen jälkeen minä, ja rietas sai kaiken, nyt on perkeleellä Pyhä Henki sen oon sanonu joskus aikaisemminkin että jos se uskaltautuisi mun eteen löisin turpaan kyllä kävi miten kävis nyrkkiä päähän niin kovaa et oikeesti vetäisin naaman ihan lyttyyn...

        Muutenkin testaan että onko Jumala oikeasti lumikki tarkoittanut sinut minulle, siksi häviän väh 3vuodeksi kartalta ja palaan sitten niin nähdään kestikö tytöllä kärsivällisyys vai alkoiko jo toinen mies kiinnostaa niin selviää sitten kertaheitolla mistä oli kysymys tarvi kysellä mitään, käytän samaa tekniikkaa kaikissa naisissa. Sillä se parhaiten selviää se oikea kiinnostus kun häviää kartalta muutamaksi vuodeksi ja sitten palaa yllättäen ja katsoo onko vieläkin kiinnostunut. Nyt on menny kohta vasta vuosi niin 2vuotta ainaki venttaan vielä..nähdään sitten oliko se vaan kesähellettä vai ehkä oikeaa kipinää. Tosin se kipinä mikä on lihasta on huoruutta. Huoruudesta on kuitenkin jokainen ihminen syntynyt että sen verran pitää rehellinen kuitenkin itselle olla. Jos joku moraalisoi niin huorasta olet sinäkin syntynyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin testaan että onko Jumala oikeasti lumikki tarkoittanut sinut minulle, siksi häviän väh 3vuodeksi kartalta ja palaan sitten niin nähdään kestikö tytöllä kärsivällisyys vai alkoiko jo toinen mies kiinnostaa niin selviää sitten kertaheitolla mistä oli kysymys tarvi kysellä mitään, käytän samaa tekniikkaa kaikissa naisissa. Sillä se parhaiten selviää se oikea kiinnostus kun häviää kartalta muutamaksi vuodeksi ja sitten palaa yllättäen ja katsoo onko vieläkin kiinnostunut. Nyt on menny kohta vasta vuosi niin 2vuotta ainaki venttaan vielä..nähdään sitten oliko se vaan kesähellettä vai ehkä oikeaa kipinää. Tosin se kipinä mikä on lihasta on huoruutta. Huoruudesta on kuitenkin jokainen ihminen syntynyt että sen verran pitää rehellinen kuitenkin itselle olla. Jos joku moraalisoi niin huorasta olet sinäkin syntynyt...

        Yks nainen tosin kesti tämän koetuksen muistaakseni 5 vuotta mutta sitten hävisin kartalta toiseksi 5vuodeksi ei oo siitä naisesta sen koommin kuulunut eikä näkynyt... kesähellettä tais sekin olla..vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks nainen tosin kesti tämän koetuksen muistaakseni 5 vuotta mutta sitten hävisin kartalta toiseksi 5vuodeksi ei oo siitä naisesta sen koommin kuulunut eikä näkynyt... kesähellettä tais sekin olla..vaan...

        Miettiny sitä joskus, toivottavasti ei pahentunut, asia oli nähkääs niin että en ollut kovin kiinnostunut hänestä siis 100% sesti mutten kehdannu ihan suoraan sanoa sitä ja ajattelin että aika tekee tehtävänsä ja Jumala siunaa oikean miehen hänelle. En tiedä sitten siunasiko...Mutta toivottavasti hän ei ajattele että lähdin huoraamaan...Koska minulle huoraamista on itsetyydys meinaan jos olen joskus sanonut että olen huoruuteen langennut niin en sillä ole tarkoittanut toista ihmistä jne... että ei varmaan ole oikein sitten pahentua kuulopuheista ainakaan, en siis tiedä tapausta, joskus vaan miettiny että onkohan näin käynyt vai mitä kun ei varmuudella tiedä, että jos on pahentunut vain siitä loputtomasta odotuksesta niin se on ihan ok vielä minulle että hän pahentui omasta epäuskostaan mutta jos on pahentunut väärin tulkituista kuulopuheista niin voivoi Jumala armahda.... tietenkään en tiedä todellisuutta mutta joskus vaan miettii tällaista koska mustakin saatta olla puheita...johtuen tapauksista mitkä historia muistaa....Tosin historiaa voi värittää, totuus on kuitenkin että koskaan en ole huorannut toisen naisen kanssa joten kenelläkään ex ihastuksella ei ole oikeutta pahentua minun välinpitämättömyydestä koska en ole koskaan tehnyt mitään mikä oikeuttaisi siihen itse hylkäsitte minut omantunnon haavoissa vertavuotana perkelee, saatanan ja maailman käsiin ja kunnes lopulta kuolin ja loppu kiinnostus koko kristillisyyteen ja se sama tapahtui vuosi sitten uudestaan, joten ihan turha pahentua kenenkään naisen.... ite oot epäuskoinen jos et pientä koetusta kestä vähäuskoinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettiny sitä joskus, toivottavasti ei pahentunut, asia oli nähkääs niin että en ollut kovin kiinnostunut hänestä siis 100% sesti mutten kehdannu ihan suoraan sanoa sitä ja ajattelin että aika tekee tehtävänsä ja Jumala siunaa oikean miehen hänelle. En tiedä sitten siunasiko...Mutta toivottavasti hän ei ajattele että lähdin huoraamaan...Koska minulle huoraamista on itsetyydys meinaan jos olen joskus sanonut että olen huoruuteen langennut niin en sillä ole tarkoittanut toista ihmistä jne... että ei varmaan ole oikein sitten pahentua kuulopuheista ainakaan, en siis tiedä tapausta, joskus vaan miettiny että onkohan näin käynyt vai mitä kun ei varmuudella tiedä, että jos on pahentunut vain siitä loputtomasta odotuksesta niin se on ihan ok vielä minulle että hän pahentui omasta epäuskostaan mutta jos on pahentunut väärin tulkituista kuulopuheista niin voivoi Jumala armahda.... tietenkään en tiedä todellisuutta mutta joskus vaan miettii tällaista koska mustakin saatta olla puheita...johtuen tapauksista mitkä historia muistaa....Tosin historiaa voi värittää, totuus on kuitenkin että koskaan en ole huorannut toisen naisen kanssa joten kenelläkään ex ihastuksella ei ole oikeutta pahentua minun välinpitämättömyydestä koska en ole koskaan tehnyt mitään mikä oikeuttaisi siihen itse hylkäsitte minut omantunnon haavoissa vertavuotana perkelee, saatanan ja maailman käsiin ja kunnes lopulta kuolin ja loppu kiinnostus koko kristillisyyteen ja se sama tapahtui vuosi sitten uudestaan, joten ihan turha pahentua kenenkään naisen.... ite oot epäuskoinen jos et pientä koetusta kestä vähäuskoinen...

        Lähteekin seuraava katoaminen tästä seuraavaksi ilmestyn eläkeiässä sinne takaisin katsotaan onko vielä kiinnostus molemminpuoleista....samalla mitalla kun Jumala koettelee uskoa samaa teen naisille Jumala opettanu....minkä isä opettaa sitä lapsi seuraa kuuliaisesti. Vähän on isä ruokkinu vedellä enemmän koetellu uskoa, samaa teen ihastuksille vähän ruokin ja enemmän koettelen uskoa, jos nyt 100 vuodeksi katoan älä vähäuskoinen luovuta nähdään lumikki 1000 vuoden päästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteekin seuraava katoaminen tästä seuraavaksi ilmestyn eläkeiässä sinne takaisin katsotaan onko vielä kiinnostus molemminpuoleista....samalla mitalla kun Jumala koettelee uskoa samaa teen naisille Jumala opettanu....minkä isä opettaa sitä lapsi seuraa kuuliaisesti. Vähän on isä ruokkinu vedellä enemmän koetellu uskoa, samaa teen ihastuksille vähän ruokin ja enemmän koettelen uskoa, jos nyt 100 vuodeksi katoan älä vähäuskoinen luovuta nähdään lumikki 1000 vuoden päästä...

        No onks se tunteilla pelleilyä? Samaa voi kysyä taivaan Isältä!

        Oletko Jumala koskaan pelleillyt tunteillani?

        Muistatko?

        Muista aikaa ja sitä kun oli vielä no en sitä kirjoita tänne mutta muistat kyllä....Jos ei se ollut tunteilla pelleilyä niin....

        Vähemmän olen minä tunteilla pelleillyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onks se tunteilla pelleilyä? Samaa voi kysyä taivaan Isältä!

        Oletko Jumala koskaan pelleillyt tunteillani?

        Muistatko?

        Muista aikaa ja sitä kun oli vielä no en sitä kirjoita tänne mutta muistat kyllä....Jos ei se ollut tunteilla pelleilyä niin....

        Vähemmän olen minä tunteilla pelleillyt...

        Rehellisesti sanottuna...vai väitätkö että se on tuntenut samaa?

        Joo kerro ihan huviksesi miksi et sitten tuonut sitä kotiovelle ja käymään, miksi ylipäätänsä sallit ihastumiset jotka eivät johda mihinkään, itse pelleilet en minä...

        Ensin herättää synnin tuntoon ja sitten jättää perkeleen käsiin vuosikausiksi niin kuka pelleillee tunteilla?

        Kerro nyt Jumala turha alkaa syyttä miestä joka ei osaa valehdella?

        Kuka pelleillee siis tunteilla?

        Herätinkö minä sen naisen ihastuksen minkäs sille mahdan? Olisit sanonu sille että , HUOMIO HUOMIO, KÄÄNTÄKÄÄ KATSE POIS TUOSTA MIEHESTÄ!

        tarvi niin vaikeaksi tehdä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna...vai väitätkö että se on tuntenut samaa?

        Joo kerro ihan huviksesi miksi et sitten tuonut sitä kotiovelle ja käymään, miksi ylipäätänsä sallit ihastumiset jotka eivät johda mihinkään, itse pelleilet en minä...

        Ensin herättää synnin tuntoon ja sitten jättää perkeleen käsiin vuosikausiksi niin kuka pelleillee tunteilla?

        Kerro nyt Jumala turha alkaa syyttä miestä joka ei osaa valehdella?

        Kuka pelleillee siis tunteilla?

        Herätinkö minä sen naisen ihastuksen minkäs sille mahdan? Olisit sanonu sille että , HUOMIO HUOMIO, KÄÄNTÄKÄÄ KATSE POIS TUOSTA MIEHESTÄ!

        tarvi niin vaikeaksi tehdä kaikki.

        Syyttää omista virheistä toisia, olisit itte puuttunu peliin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttää omista virheistä toisia, olisit itte puuttunu peliin...

        Nyt mä oon naisten pahentaja ja tunteilla pelleilijäki on siinäkin syyttäjä!


        Itte oot sanonko mikä?

        Tuu naaman eteen niin kerron saat nyrkistä päähän.


    • Anonyymi

      Syytön vai syyllinen?

      Siinäpä miettimistä.

      • Anonyymi

        Mahdollisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisesti...

        Kämmenen leveys sanoisin itse...se huolestuttaa monia...kymmenen viiva tosin pysyy hautaan asti, älä sitä unohda tytär Sion..Siis tytär, tai tyttäret...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kämmenen leveys sanoisin itse...se huolestuttaa monia...kymmenen viiva tosin pysyy hautaan asti, älä sitä unohda tytär Sion..Siis tytär, tai tyttäret...

        Älä unohda tytär sion ja tyttäret että kämmenen viivat pysyy hautaan asti eikai ne niin paljoo toisistaan eroo jos taunolla oliski ollu Reinon vaimon ja reinolla Tatun vaimo jne...eikai se lopputulokseen olis mitenkään vaikuttanut?

        Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unohda tytär sion ja tyttäret että kämmenen viivat pysyy hautaan asti eikai ne niin paljoo toisistaan eroo jos taunolla oliski ollu Reinon vaimon ja reinolla Tatun vaimo jne...eikai se lopputulokseen olis mitenkään vaikuttanut?

        Vai?

        Viiva ku viiva eikai sitä ryppysessä kämmenessä niin huomaa tärkeintä että alkaa juuresta niinkö?

        Risto varmaan on eri mieltä? Hänen viivansa taisi alkaa kohdasta 2,6cm?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe