On rakentaa kiertoliittymä Ukko-pekan risteykseen. Ei voi kun taas ihmetellä älyttömyyttä. Luolalan risteykseen se olisi pitänyt rakentaa sillä siitä helkutin vaikea päästä tielle varsinkin iltapäivisin.
Mikä ihmeen järki
23
677
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa mieltä ole että älytön paikka kirtoliittymä siihen tehdä, mutta kaupunki on niin päättänyt ja me otetaan vastaan se mitä annetaan.
- Anonyymi
Kyse on kokonaan kahdesta eri risteyksestä.
Hiukan nyt valoja päälle siellä... - Anonyymi
Miten järki liittyy täällä mihinkään
- Anonyymi
Tallipuiston kaivauksissa löytynyt huumeita. Kannabista ilmeisesti, mutta syvällä maan allla oli piilotettuna.
- Anonyymi
Naantali on kiertoliittymien eldorado ja satumaa. Jos mitään muuta kunnan päättäjät eivät keksi ja rahaa on patjat täynnä niin eikös vaan ideoida uusi kiertoliittymä. Varmuuden vuoksi aina niin pieni rinkula että isolla autolla menee oikaisemiseksi. Ja keskelle rinkulaa tilataan taitelijalta joku epämääräinen häkkyrä. Näin tuemme taiteilijoita avokätisesti. Montako liittymää Naantalissa jo on olemassa. En pysy enää laskuissa mukana. Että näin Naantalissa. Vanhaan kaupunkiinkin tarvittaisiin pari pyörylää. Ja keskelle Kuparivuoren mäkeä myös vallan ehdottomasti.
- Anonyymi
Kiertoliittymät ovat vilkaassa taajamaliikenteessä taivaan lahja autoilijoille ja paras mahdolinen ratkaisu sujuvaan autoiluun. Jostain syystä kiertoliittymän liikennesäännöt kuitenkin näyttävät olevan osalle autoilijoita kerrassaan ylivoimaisen vaikeita ymmärtää ja varsinkin toteuttaa.
Sieltä ratin takaa tuskailustako se antipatia kiertoliittymiä kohtaan kumpuaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertoliittymät ovat vilkaassa taajamaliikenteessä taivaan lahja autoilijoille ja paras mahdolinen ratkaisu sujuvaan autoiluun. Jostain syystä kiertoliittymän liikennesäännöt kuitenkin näyttävät olevan osalle autoilijoita kerrassaan ylivoimaisen vaikeita ymmärtää ja varsinkin toteuttaa.
Sieltä ratin takaa tuskailustako se antipatia kiertoliittymiä kohtaan kumpuaa?Kertokaa nyt että mitä se kirtoliittymä hyödyttää siinä kohtaa mihin se nyt rakennetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa nyt että mitä se kirtoliittymä hyödyttää siinä kohtaa mihin se nyt rakennetaan?
Ei mitään hyötyä mutta onhan se kiva olemassa. Alueelle on kaavailtu lisää kauppoja niin pitää etukenossa rakentaa liikennerinkula palvelemaan tulevaisuuden liikennevirtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään hyötyä mutta onhan se kiva olemassa. Alueelle on kaavailtu lisää kauppoja niin pitää etukenossa rakentaa liikennerinkula palvelemaan tulevaisuuden liikennevirtoja.
Kauppoja lisää, tuleeko siihen lidlin vastapäätä metsän tuhoamisen jälkeen Ukko-pekka. Ei kai muita liikkeitä ole tiedossa. Eihän ne kannata,ihmiset autoilee Myllyyn, ym.kauppakeskuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään hyötyä mutta onhan se kiva olemassa. Alueelle on kaavailtu lisää kauppoja niin pitää etukenossa rakentaa liikennerinkula palvelemaan tulevaisuuden liikennevirtoja.
Päinvastoin, kiertoliittymän liikennettä sujuvoittava hyöty on ihan käsin kosketeltavasti nähtävissä. Se nyt on ihan ilmiselvää, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
- On nähtävissä, että alueelle tulee kolme vilkasta liikettä, Tokmanni, Uusi Ukko-Pekka ja Neste liikenneasema. Liikenteen määrä kasvaa oleellisesti nykyisestä ja vanhanaikaiset jummi-risteykset ruuhkauttaisivat koko alueen liikenteen ainakin ruuhka-aikoina.
Kiertoliittymien hyödyn näkee hyvin Myllyn ympäristössä. Liikenne takkuaa kaikkialla muualla paitsi siellä, mihin on rakennettu kiertoliittymät.
- Anonyymi
Eikä saariston rengastie riitä. Siinä on lenkkiä riittämiin jos ympyrää haluaa ajaa.
- Anonyymi
salagymejä lisää taloihin
- Anonyymi
Tarviiko Naantali kiertoliittymiä.
- Anonyymi
"Tarviiko Naantali kiertoliittymiä"
Tarvitsee useita.
- Eipä tarvitse kuin muistella, mikä jummi-sumppu Ukko Pekan risteys oli ennen kiertoliittymään. Uusi kiertoliittymä toimii kuin rasvattu sveitsiläinen kello siihen verrattuna.
Ihmettelen näitä markka-aikaa ja jummi-sumppu risteyksien perään haikailevia. Onko ongelma siinä, että autokoulu tuli käytyä paljon ennen ensimmäistä suomalaista kiertoliittymää ja sen sääntökjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tarviiko Naantali kiertoliittymiä"
Tarvitsee useita.
- Eipä tarvitse kuin muistella, mikä jummi-sumppu Ukko Pekan risteys oli ennen kiertoliittymään. Uusi kiertoliittymä toimii kuin rasvattu sveitsiläinen kello siihen verrattuna.
Ihmettelen näitä markka-aikaa ja jummi-sumppu risteyksien perään haikailevia. Onko ongelma siinä, että autokoulu tuli käytyä paljon ennen ensimmäistä suomalaista kiertoliittymää ja sen sääntökjä.eikös juurikin perinteinen kahden tien risteys kehitä liikenneajotaitoja paremmin kuin kiertoliittymä. Helppohan sitä kiertoliittymässä on ajaa autolla kun kyttää vaan vasemmalta tulevia. Jos on rakoa niin sinne vaan ympyrää kiertämään. Sen sijaan perinteisessä risteyksessä joutuu aivojumppaamaan erilaisia liikennetilanteita ja etuajo-oikeuksia. Se kehittää liikenneälyä jos mikä. Jos joka paikkaan Naantalissa laitetaan liikenneympyrä niin liikennekulttuuri rapaantuu ja monimutkaisten liikennetilanteiden vaatimaa liikenneälyä ei kehity. Harvassa ovat ne naantalilaiset autoilijat jotka uskaltautuvat autollansa Turun liikenteeseen. Yhden käden sormilla on laskettava naantalilaiset jotka pärjäävät autollansa Helsingin Mannerheimintiellä. Törttöilevät minkä ehtivät. Törmäilevät. Stadin poliisi tulee paikalle "Olettekos te Naantalista kun ette osaa perusliikennesääntöjä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikös juurikin perinteinen kahden tien risteys kehitä liikenneajotaitoja paremmin kuin kiertoliittymä. Helppohan sitä kiertoliittymässä on ajaa autolla kun kyttää vaan vasemmalta tulevia. Jos on rakoa niin sinne vaan ympyrää kiertämään. Sen sijaan perinteisessä risteyksessä joutuu aivojumppaamaan erilaisia liikennetilanteita ja etuajo-oikeuksia. Se kehittää liikenneälyä jos mikä. Jos joka paikkaan Naantalissa laitetaan liikenneympyrä niin liikennekulttuuri rapaantuu ja monimutkaisten liikennetilanteiden vaatimaa liikenneälyä ei kehity. Harvassa ovat ne naantalilaiset autoilijat jotka uskaltautuvat autollansa Turun liikenteeseen. Yhden käden sormilla on laskettava naantalilaiset jotka pärjäävät autollansa Helsingin Mannerheimintiellä. Törttöilevät minkä ehtivät. Törmäilevät. Stadin poliisi tulee paikalle "Olettekos te Naantalista kun ette osaa perusliikennesääntöjä".
Tiehallinnon sivustolta:
- - -
Miksi kiertoliittymiä rakennetaan?
- kiertoliittymä on muita tasoliittymiä turvallisempi
- kiertoliittymän liikenteen välityskyky on hyvä
- sivuteiltä tulevien pääsy muun liikenteen sekaan helpottuu
- kiertoliittymä sopii hyvin taajamaympäristöön
- - -
- Kiertoliittymän periaatteena on poistaa vaarallisimmat onnettomuustyypit, joita ovat nokkakolarit ja törmäykset risteävän ajoneuvon kanssa.
- Vakavien onnettomuuksien riski pienenee, koska ajonopeudet ovat pieniä ja ajoneuvojen risteämiskulmat loivia.
Ja tärkeinkaikista:
𝙏𝙪𝙩𝙠𝙞𝙢𝙪𝙨𝙩𝙚𝙣 𝙢𝙪𝙠𝙖𝙖𝙣 𝙠𝙞𝙚𝙧𝙩𝙤𝙡𝙞𝙞𝙩𝙩𝙮𝙢𝙞𝙨𝙨𝙖 𝙩𝙖𝙥𝙖𝙝𝙩𝙪𝙪 𝙖𝙪𝙩𝙤𝙞𝙡𝙞𝙟𝙤𝙞𝙡𝙡𝙚 𝙝𝙚𝙣𝙠𝙞𝙡𝙤𝙫𝙖𝙝𝙞𝙣𝙠𝙤𝙤𝙣 𝙟𝙤𝙝𝙩𝙖𝙫𝙞𝙖 𝙤𝙣𝙣𝙚𝙩𝙩𝙤𝙢𝙪𝙪𝙠𝙨𝙞𝙖 𝙟𝙤𝙥𝙖 𝙮𝙡𝙞 𝙥𝙪𝙤𝙡𝙚𝙩 𝙫𝙖𝙝𝙚𝙢𝙢𝙖𝙣 𝙠𝙪𝙞𝙣 𝙩𝙖𝙫𝙖𝙡𝙡𝙞𝙨𝙚𝙨𝙨𝙖 𝙩𝙖𝙨𝙤𝙡𝙞𝙞𝙩𝙩𝙮𝙢𝙖𝙨𝙨𝙖.
Uskon vankasti, että kiertoliittymät ovat mitä parhain ratkaisu ikääntyville (naantalilaisille) kuljettajille. Itsellä se on luonnollisesti aikanaan vastassa, mutta ilmeisesti ei vielä vuosiin.
- Anonyymi
Tarviiko suora tie ympyröitä
- Anonyymi
Ei, mutta vilkkaan taajamaliikenteen liittymät ilmiselvästi tarvitsevat. Perustelut ovat tuossa ylempänä "Anonyymi 29.03.2023 17:52"
- Anonyymi
" Liikenne sujuu 𝙝𝙮𝙫𝙞𝙣 kiertoliittymässä"
"Kiertoliittymän liikenteen välityskyky on yhtä hyvä kuin valo-ohjauksisen tasoliittymän eikä kiertoliittymässä tarvitse odottaa turhaan, kun liikenne on vähäistä. Sivutieltä liittyminen muuhun liikenteeseen on helpompaa kuin muissa liittymissä. Sen sijaan päätien liikennettä kiertoliittymä hieman hidastaa."
"Kiertoliittymä elävöittää taajamaa"
"Kiertoliittymä soveltuu taajaman porttikohdaksi ilmentämään tien luonteen muuttumista hitaasti ajettavaksi väyläksi. Kiertoliittymässä on hyvin tilaa istutuksille, joilla voidaan elävöittää taajamaa ja liikenneympäristöä. Liittymä on myös hyvä paikantamiskohde. " - Anonyymi
Mukavaa, että pääsimme yksimielisyyteen tässä kiertoliittymäkysymyksessä. Kiertoliittymän edut kun ovat aivan kiistattomat taajamaliikenteessä.
- Anonyymi
Naantali on syrjässä, Täällä mitään liikennetungoksia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naantali on syrjässä, Täällä mitään liikennetungoksia ole.
"Naantali on syrjässä, Täällä mitään liikennetungoksia ole."
Kiitos monien kiertoliittymien; aivan näin! Kiertoliittymän edut kun ovat aivan kiistattomat taajamaliikenteessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793