Päätin tulla kirjoittamaan tänne jos jollakin sattuis olemaan samaa ja sais vähän henkistä tukea..
Eli mulla on ollut noin 7v sitten ensimmäinen pakkoajatus liittyi sillon väkivaltaan/seksuaalisuuteen niiden kanssa opin ajan kanssa elämään ja olivat kauan poissa. Silloin 7v sitten aloitin lääkkeet ahdistukseen. Nyt tänä vuonna ahdistus on lisääntynyt paljon. Ja nyt on tullut vainoharhaisia(??) pakkoajatuksia. Kaikki alkoi kun olimme ulkona syömässä ja yhtäkkiä tuli ajatus että jos mun ruoka olis myrkytetty.. ja pam siitä järkyttävä ahdistus…. Sen jälkeen niitä pakkoajatuksia on tullut kaikkeen ruokaan liittyvään… kotonakin jos juon pöydälle jäänyttä mehua niin saattaa tulla ajatus että se ois myrkytetty… siis saan niin järkyttävät ahdistus oireet noista ajatuksista… tiedän että ne ei pidä paikkaansa ja juon silti mehuni sen ahdistuksen läpi. Tälläkin hetkellä tärisen kirjoittaessani tätä:( venlafaxin nostettu maanantaina 225mg
Ja mulla on koko sairastumisen ajan ollut kauhea pelko psykoosiin ja kaikkeen siihen liittyen ja nyt ajatuksetkin liittyy pahimpaan pelkoon :(
Pakkoajatuksia (??)
2
110
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäpä jos et yrittäisi taistella niiden pakkoajatusten kanssa ja vain antaisit niiden mennä ja tulla. Yrittäisit keskittyä sen ahdistuksen rauhoittamiseen. Esim opetella rauhoittamaan hermosto ja ylivireys, meditoimaan, mindfullnessia missä suuntaat huomion toisaalle kuin päässäsi liikkuvaan pakkomielteiseen ajatusketjuun. Ajatukset tulee ja menee, sinä valitset sen mihin tartut.
- Anonyymi
Ja kyllä itse sain yhden lääkkeen purkamisessa pahoja pakkoajatuksia. Lisäksi minulla oli nuorena kanssa jonkinlaisia OCD-tyylisiä ajatuksia asioista jotka herätti ahdistusta. Itse en yleensä lähde matkaan pakkoajatuksiin enää. Ne tulee, ne menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3952188Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882090- 981802
- 4431742
- 71444
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121310- 2161003
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9916Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72860Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832