Pakkoajatuksia (??)

Anonyymi-ap

Päätin tulla kirjoittamaan tänne jos jollakin sattuis olemaan samaa ja sais vähän henkistä tukea..

Eli mulla on ollut noin 7v sitten ensimmäinen pakkoajatus liittyi sillon väkivaltaan/seksuaalisuuteen niiden kanssa opin ajan kanssa elämään ja olivat kauan poissa. Silloin 7v sitten aloitin lääkkeet ahdistukseen. Nyt tänä vuonna ahdistus on lisääntynyt paljon. Ja nyt on tullut vainoharhaisia(??) pakkoajatuksia. Kaikki alkoi kun olimme ulkona syömässä ja yhtäkkiä tuli ajatus että jos mun ruoka olis myrkytetty.. ja pam siitä järkyttävä ahdistus…. Sen jälkeen niitä pakkoajatuksia on tullut kaikkeen ruokaan liittyvään… kotonakin jos juon pöydälle jäänyttä mehua niin saattaa tulla ajatus että se ois myrkytetty… siis saan niin järkyttävät ahdistus oireet noista ajatuksista… tiedän että ne ei pidä paikkaansa ja juon silti mehuni sen ahdistuksen läpi. Tälläkin hetkellä tärisen kirjoittaessani tätä:( venlafaxin nostettu maanantaina 225mg
Ja mulla on koko sairastumisen ajan ollut kauhea pelko psykoosiin ja kaikkeen siihen liittyen ja nyt ajatuksetkin liittyy pahimpaan pelkoon :(

2

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäpä jos et yrittäisi taistella niiden pakkoajatusten kanssa ja vain antaisit niiden mennä ja tulla. Yrittäisit keskittyä sen ahdistuksen rauhoittamiseen. Esim opetella rauhoittamaan hermosto ja ylivireys, meditoimaan, mindfullnessia missä suuntaat huomion toisaalle kuin päässäsi liikkuvaan pakkomielteiseen ajatusketjuun. Ajatukset tulee ja menee, sinä valitset sen mihin tartut.

      • Anonyymi

        Ja kyllä itse sain yhden lääkkeen purkamisessa pahoja pakkoajatuksia. Lisäksi minulla oli nuorena kanssa jonkinlaisia OCD-tyylisiä ajatuksia asioista jotka herätti ahdistusta. Itse en yleensä lähde matkaan pakkoajatuksiin enää. Ne tulee, ne menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe