poliisin toiminta uhkauksissa somessa

Anonyymi-ap

Hei Miten mahdetaan suhtautua uhkauksiin ? Onko kokemusta eteneekö mihinkään?
Itsellä vain yksi kerran aikaa vuosia , vain yksi puhelinsoitto jonka poliisi suoritti henkilölle , erään face tekstin vuoksi joka oli väärä ilmianto. Roisi sellainen.
Erään juuri päälliköksi valitun mies asialla väärine ilmiantoineen.... Nimillä ei kannata puhua täällä.
Nyt olen joutunut kohteeksi eri lailla tosin mutta koen uhkaavana tyypin vaikka ei päältä näe.

9

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu siis kyllä vain rupeevat stalkkaan, jos tarpeeksi kovaa juttua nettiin pistää, on kokemustakin! Mä kyllä lähinnä esitin ihan syystä hyvin tiukkaa kritiikkiä ja edelleen seison niiden ajatusten takana.

      Toiminta riippuu varmaan tilanteesta eli miten uhattu ja kuinka vakavaksi se arvioidaan, mutta kyllä kai selkeään uhkaan puutukaan. On sitten myös teatraalista provosointia ja provosoitumista täällä netissä, toki uhkaaminen ei ole sallittua.

      Tämä ei ollut enää edes uhkailua mutta:
      Toisaalta eräs Roope sai ihan rauhassa ajaa perheensä mereen, mukamas vahingossa! Valitettavasti niinku tiedämme, juttu sai vieläkin dramaattisemman käänteen, mistä epäilty jäikin sitten tosi nolosti kiinni.
      Pointtina se, että hyväosaisena saat rauhassa häärätä mitä lystäät vailla mitää kyttäyksiä ja epäilyjä ja päinvastoin toisessa ääripäässä!

      lajijasuris

      • Anonyymi

        ...tai teatraalista provosointia tosielämässä tyyliin mm: känny taskuun siten että näyttää mukamas kuvaavan, vilkuilee kameroita, väärin- tai ylitulkitsee toisen ilmeitä, sanoja.
        Aivan sairasta touhua, kun toisilla on ikään kuin lupa vahingoittaa ja jopa tappaa ilman mitään tai oikeasti tuntuvia seuraamuksia!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sellaisen pointti vielä, että aikas harvoin kukaan tosissaan uhkailee tai tekee vääriä ilmiantoja ym. ilman mitään syytä. Tietämättä lainkaan aloittajan tilannetta, kehoittaisin silti miettiin myös omaa toimintaa. Näin silloinkin, kun uhkaaja ylireagoi ja uhka tuntuu olevan suhteettoman voimakas ristiriitaan nähden.
      Ei mikään viranomainen voi tämmösiä yksinään ratkaista, esim. puhuttelulla tai rankaisemalla Itse konflikti pitää käsitellä puolin ja toisin.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Rikosilmoitus ? puhuttelu nimenomaan ei mitään sakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ? puhuttelu nimenomaan ei mitään sakkoja.

        Rikosilmoitus ja puhuttelu tai mahdollinen tuomiokaan, on se sitten missä muodossa vain, ei sinällään ole ratkaisu konfliktille. Tuomio on lähinnä rangaistus yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta. Ongelma pitää osapuolten tavalla tai toisella muuten ratkaista. Ihmisten käyttäytymistä ohjaa ihan muut tekijät kuin viranomaisnormit.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ja puhuttelu tai mahdollinen tuomiokaan, on se sitten missä muodossa vain, ei sinällään ole ratkaisu konfliktille. Tuomio on lähinnä rangaistus yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta. Ongelma pitää osapuolten tavalla tai toisella muuten ratkaista. Ihmisten käyttäytymistä ohjaa ihan muut tekijät kuin viranomaisnormit.

        lajijasuris

        Hei Rikosilmoitus tehty tänään. laiton uhkaus,kunnianloukkaus ja valheelliset syytökset somessa.
        Emme koskaan tule toimeen tulemaan mutta kaikkien pitää toimia yhteisillä pelisäännöillä. Se on jämpti . En pilaa kenenkään elämää vaan se kuka sen pilasi teki sen itse. ihan itse. Sitten etsitään syyllistä kun ei omaa vikaansa nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ja puhuttelu tai mahdollinen tuomiokaan, on se sitten missä muodossa vain, ei sinällään ole ratkaisu konfliktille. Tuomio on lähinnä rangaistus yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta. Ongelma pitää osapuolten tavalla tai toisella muuten ratkaista. Ihmisten käyttäytymistä ohjaa ihan muut tekijät kuin viranomaisnormit.

        lajijasuris

        lisäksi sakko rangaistus esim ei ole mitään jos tyyppi on ulosotossa. Ei saa mitään rahaa ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisäksi sakko rangaistus esim ei ole mitään jos tyyppi on ulosotossa. Ei saa mitään rahaa ikinä.

        No tämä just on eräs, jolla ei paljonkaa rangaistusarvoa.

        Tuohon ylempään postaukseen sen verran, että näinhän se on, että yhteisiä pelisääntöjä pitäisi aina noudattaa, vaikka kuinka "evvk!", ja näiden rikkomisesta saa tehdä rikosilmoituksen eikä tässä ole mitään väärää.
        Varsinainen elämänpilaaja on todellakin rikoksen tekijä. Silti on voinut itsekin syyllistyä vaikka vain vähän väärään (ei välttämättä rikolliseen) käyttäytymiseen, joka on johtanut konfliktin eskaloitumiseen.

        Tuskin mäkään olisin joutunut sellaisen neuroottisen päättelyn ja stalkkaamisen kohteeksi, jos moni muu olisi toiminut kunnolla ja (lisä)vahinkoa aiheuttamatta.
        Voin vannoa, että sama perusminä olen edelleen henkiseltä kantilta!

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe