Määräsikö ne Kekkonen?
Kuinka sukuoikeussuvut valittiin ja kenen/keiden toimesta?
31
684
Vastaukset
- Anonyymi
Vai oliko se jo Bobrikov?
- Anonyymi
Tarvittiinko idänkorttia?
- Anonyymi
Voi lapsipieni, Kekkonen oli vielä nuorukainen kun yhä toimivia yrityksiä perustettiin ja monet näistä yrityksistä ovat edelleen saman suvun omistamia.
Onhan matkassa ollut monenlaisia yrityksiä ja osa on sammuttanut autonsa lopullisesti, osa hallitusti ja osa toisten toimesta. Osan sammuttelee näemmä palokunta.
Joku on pärjännyt hyvin ja joku huonosti, sellaista se yrittäminen on.
Joku on rimpuillut konkkauhasta konkkauhkaan ja vaihtanut isäntää kuin kalsareitaan, on annettu puukkoa selkään yhteistyökumppaneille ja tehty itsensä pelleksi muutamissa tarjouskisoissa. - Anonyymi
Kimmo voisi paremminkin miettiä, miksi hänestä ei ole tullut bussiyrittäjää, vaan netissä räksyttävä rakkikoira. Eikö taidot ja kyvyt riitä tähän, onko helpompi huudella puskista?
- Anonyymi
Lauri on nero. Ja Kimmo velho. Näin he puhuu toinen toisestaan mutta totuus on
BUOOHOHOHOHOHOHOHOHOOOOOOOOO!!!!!!!!MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!!!!! - Anonyymi
Sukuoikeudet valittiin Tamponipolkien päässä, silloin kun he polkivat jalkaa ja halusivat olla oikeita liikennöitsijöitä kuten Paunu, Honkanen, Vainio jne.
No eihän siitä mitään tullut, nyt veljekset ovat junanlähettäjinä pikkufirmoissa.- Anonyymi
Onhan kolmas "perustajaveljeksistä" vielä yhtiön hallituksessa ja kaupallisena johtajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan kolmas "perustajaveljeksistä" vielä yhtiön hallituksessa ja kaupallisena johtajana.
Uli uli uli
- Anonyymi
Palstalla jälleen tasokasta keskustelua? Suoraan sanoen lapsellista riidanhaastamista, joka ei aukea ulkopuoliselle.
- Anonyymi
Kun ei auennut (eli että ulkopuoliset (= tuolloin suuri osa kansasta) eivät tienneet linja-autoalan sukuoikeuksista ja kartellista mitään), niin se juuri mahdollisti vuosikymmeniä jatkuneen matkustajien ylirahastamisen. Kun ei auennut, niin lompakko kuitenkin aukesi! Kunnes Onnibus lopetti riiston ja tiedotti sukuoikeuksista kaikelle kansalle. Ja jos sinulle ei vieläkään aukea, suosittelen opiskelemaan Onnibusin vuosien 2012-15 mediatiedotteet bussialan silloisista epäkohdista. Googlella löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei auennut (eli että ulkopuoliset (= tuolloin suuri osa kansasta) eivät tienneet linja-autoalan sukuoikeuksista ja kartellista mitään), niin se juuri mahdollisti vuosikymmeniä jatkuneen matkustajien ylirahastamisen. Kun ei auennut, niin lompakko kuitenkin aukesi! Kunnes Onnibus lopetti riiston ja tiedotti sukuoikeuksista kaikelle kansalle. Ja jos sinulle ei vieläkään aukea, suosittelen opiskelemaan Onnibusin vuosien 2012-15 mediatiedotteet bussialan silloisista epäkohdista. Googlella löytyy.
Lauri se jaksaa ulista. Uli uli uli. Lauri nykyisin junanlähettäjänä. Kertoo hänen "lahjoistaan"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri se jaksaa ulista. Uli uli uli. Lauri nykyisin junanlähettäjänä. Kertoo hänen "lahjoistaan"
En kannata sukuoikeuksia enkä kartelleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri se jaksaa ulista. Uli uli uli. Lauri nykyisin junanlähettäjänä. Kertoo hänen "lahjoistaan"
Tuskin yksikään nero on tehnyt koko uraansa samassa työpaikassa. Harvoin edes samalla alalla. Suuret nimet mullistavat maailmaa useilla eri sektoreilla. Vain kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä koska eivät pärjäisi missään muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin yksikään nero on tehnyt koko uraansa samassa työpaikassa. Harvoin edes samalla alalla. Suuret nimet mullistavat maailmaa useilla eri sektoreilla. Vain kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä koska eivät pärjäisi missään muualla.
Olipa hienosti sanoitettu
kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä
sanaseppo!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin yksikään nero on tehnyt koko uraansa samassa työpaikassa. Harvoin edes samalla alalla. Suuret nimet mullistavat maailmaa useilla eri sektoreilla. Vain kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä koska eivät pärjäisi missään muualla.
Ai kuten esim. Bill Gates, Antti Herlin, Elon Musk, Mark Zuckerberg?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin yksikään nero on tehnyt koko uraansa samassa työpaikassa. Harvoin edes samalla alalla. Suuret nimet mullistavat maailmaa useilla eri sektoreilla. Vain kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä koska eivät pärjäisi missään muualla.
On ne opetuslapset hyvin opetettuja! Potkutkin katsotaan osoitukseksi ylivertaisista kyvyistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne opetuslapset hyvin opetettuja! Potkutkin katsotaan osoitukseksi ylivertaisista kyvyistä.
Ei taida Kimmollakaan olla lakosta huolimatta kovin kiirettä "töissään", koska ehtii täällä trollaamaan tuttuun tapaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin yksikään nero on tehnyt koko uraansa samassa työpaikassa. Harvoin edes samalla alalla. Suuret nimet mullistavat maailmaa useilla eri sektoreilla. Vain kultalusikka suussa syntyneet etuoikeutetut syöttiläät muhivat yksissä ja samoissa asemissa koko ikänsä koska eivät pärjäisi missään muualla.
Todellinen nero! Kymmenen vuoden aikana ajoi ns. liiketoiminnan konkurssin partaalle ainakin kolmesti. Hänen onnekseen löytyi ulkopuolinen pelastaja. Tämä nero tuhosi Suomen joukkoliikenteen lähes täysin kaupunkien ulkopuolelta. Tämä nero päätti nololla tavalla Koiviston Auto -konsernin itsenäisen liiketoiminnan. Paljon muutakin hänen kannaltaan noloa tapahtui ja kaiken huipennukseksi tuli vielä potkut. On meillä todellinen nero kyseessä! Tässä olisi ainesta vuoden turhimman henkilön valintaan. Jos liike-elämässä tällainen valinta tehtäisiin, ei nimeä tarvitsisi pitkään miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida Kimmollakaan olla lakosta huolimatta kovin kiirettä "töissään", koska ehtii täällä trollaamaan tuttuun tapaansa.
Johtaja ei kirjoita täällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtaja ei kirjoita täällä
Osittain totta. Totta on se, että kyseinen henkilö ei ole johtaja. Valhetta puolestaan on se, että ko. henkilö ei täällä kirjoittele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kuten esim. Bill Gates, Antti Herlin, Elon Musk, Mark Zuckerberg?
Elon Musk on pelle
- Anonyymi
Sukuoikeussukuja ei varsinaisesti määrännyt alussa mikään taho. 1900-luvun alkupuolella tavalliset ihmiset liikkuivat jalan tai hevosella. Vähitellen rikkaiden saataville alkoi tulla ensimmäisiä linja-autoja. Henkilöautojen ollessa yhä vain todella harvojen mahdollisuus.
Kun linja-auton etuoikeutettu omistaja ehdotti että hevoskyytien sijaan ihmiset voisivat alkaa kulkea hänen linja-autolla, tähänhän köyhä sisällissodan runtelema nuori valtio johtajineen suostui lemmessä. Linja-auton omistajalla oli tietenkin vaatimuksia palvelulleen. Valtiolta vaadittiin ehdotonta myötämielisyyttä myötäjäisineen, jotta linja-auton omistaja suostui tehostamaan kansalaisten liikkumista bussillaan. Mitä kaikkea vaadittiinkaan, en sitä ilkeä tässä julkilausua, mutta oman suvun ikuiset yksinoikeudet liikennöintiin oli yksi vaatimus johon köyhän, nuoren valtion päättäjät suostuivat. Sukujen sisäisiin nokkimisjärjestyksiin nautintaoikeuksien suhteen valtio ei puuttunut, ne jätettiin sukujen sisäisiksi taisteluiksi. On ilmeistä, että suvuissa saalis päätyi hyvin pienen klikin käsiin muun suvun jäätyä nuolemaan näppejään. Mutta ei siitä sen enempää.
Tämä oli aluksi ihan järkevääkin. Liikennöitsijäehdokkaita ei köyhässä maassa ollut paljoa, joten poliitikkojen oli järkevääkin liikkumisen ja siten maan talouden tehostamiseksi suostua rikkaiden sukujen vaatimuksiin. Ongelma oli ikuisuusklausuuli.
Kun vähitelken kansakunta alkoi vaurastua ja poliittinen järjestelmä vakautua, ymmärsivät sukuoikeussuvut pian, että kohta yhä useamalla on varaa ostaa linja-auto ja alkaa myös liikennöidä. Ja siis kilpailla heitä vastaan samoista asiakkaista. Ymmärrettiin että ilman voimakasta painostusta poliitikot voisivat YYA-sopimuksesta huolimatta rikkoa ikuisuusklausuulin ja alkaakin myöntää epäneuvostoliittolaisesti liikennöintilupia pian muillekin.
Tämän estämiseksi sukuoikeusliikennöitsijät perustivat "mafiajärjestön", Linja-autoliiton, ottamaan poliitikot pihteihinsä ja tehokkaan lobbauksen ansiosta sukuoikeudet saatiinkin betonoitua vuosikymmeniksi kunnes EU, Pekka, Lauri ja Merja saivat vihdoin murrettua ne. Kiitos ja kunnia heille.- Anonyymi
Tähän voi sanoa vain että aamen.
- Anonyymi
Jo sadun kirjoitit. Vetää vertoja melkein luostarien munkkien kirjoituksille, joihin lähes koko maailma uskoo, ja joka lähes joka kodissa on, ja jota sunnuntaisin kello kymmenen ja yhdentoista välillä kansalle luetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo sadun kirjoitit. Vetää vertoja melkein luostarien munkkien kirjoituksille, joihin lähes koko maailma uskoo, ja joka lähes joka kodissa on, ja jota sunnuntaisin kello kymmenen ja yhdentoista välillä kansalle luetaan.
Pekka sanoi erittäin hyvin että sukuoikeudet oli kuin Neuvostoliitto. Ero oli vain siinä että Suomessa Ob:n väkeä ei tapettu eikä sen linja-autoja poltettu. Taidatkos sen selkeämmin sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka sanoi erittäin hyvin että sukuoikeudet oli kuin Neuvostoliitto. Ero oli vain siinä että Suomessa Ob:n väkeä ei tapettu eikä sen linja-autoja poltettu. Taidatkos sen selkeämmin sanoa?
Ei niitä romuja tarvitse polttaa. Ne palaa ihan itsestään kun niitä ei huolleta milloinkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pekka sanoi erittäin hyvin että sukuoikeudet oli kuin Neuvostoliitto. Ero oli vain siinä että Suomessa Ob:n väkeä ei tapettu eikä sen linja-autoja poltettu. Taidatkos sen selkeämmin sanoa?
Eli tästähän voisi vetää johtopäätöksen, että Onnibus on Neuvostoliitto.
He jo polttavat autojaan, ihmisten kuolemat noissa paloissa ovat vielä toteutumatta.
Ja kun itse sanon, niin eipä tuota Tamponifirmaa voisi paremmin kuvailla. - Anonyymi
Tähän "ansiokkaaseen" vuodatukseesi voidaan lisätä, että Suomen järjestelmä oli erilainen kuin useissa muissa maissa. Järjestelmä oli kuitenkin täysin lakien mukainen. Tämä järjestelmä oli myös erittäin tehokas sekä yrittäjien että yhteiskunnan kannalta. Vasta nyt uuteen systeemiin siirtymisen jälkeen tyhmemmätkin ovat tajunneet, miten hyvä vanha systeemi oli. Systeemin muutos on aiheuttanut veronmaksajille hurjan kustannusten nousun, mutta siitä huolimatta joukkoliikenteen palvelutaso on lähes romahtanut. Tästä voimme huomata, että kehitys ei aina kehity parempaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän "ansiokkaaseen" vuodatukseesi voidaan lisätä, että Suomen järjestelmä oli erilainen kuin useissa muissa maissa. Järjestelmä oli kuitenkin täysin lakien mukainen. Tämä järjestelmä oli myös erittäin tehokas sekä yrittäjien että yhteiskunnan kannalta. Vasta nyt uuteen systeemiin siirtymisen jälkeen tyhmemmätkin ovat tajunneet, miten hyvä vanha systeemi oli. Systeemin muutos on aiheuttanut veronmaksajille hurjan kustannusten nousun, mutta siitä huolimatta joukkoliikenteen palvelutaso on lähes romahtanut. Tästä voimme huomata, että kehitys ei aina kehity parempaan suuntaan.
Suomalaiseen kansanluonteeseen kuuluu nykyisin ajatus, että kaikki on hyvin, kun kaikilla menee yhtä huonosti. Tätä todistaa mm. Mötön ja Helken lietsoma "paroniviha", jonka täälläkin moni on ottanut uskonnokseen. Kaikki on nyt hyvin, kun oikein missään ei maaseudulla kulje vihattujen paronien busseja. No, onneksi itse en busseja tarvitse, niin kauan ajelen omalla autolla kuin pystyn, ja sitten mennään taksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän "ansiokkaaseen" vuodatukseesi voidaan lisätä, että Suomen järjestelmä oli erilainen kuin useissa muissa maissa. Järjestelmä oli kuitenkin täysin lakien mukainen. Tämä järjestelmä oli myös erittäin tehokas sekä yrittäjien että yhteiskunnan kannalta. Vasta nyt uuteen systeemiin siirtymisen jälkeen tyhmemmätkin ovat tajunneet, miten hyvä vanha systeemi oli. Systeemin muutos on aiheuttanut veronmaksajille hurjan kustannusten nousun, mutta siitä huolimatta joukkoliikenteen palvelutaso on lähes romahtanut. Tästä voimme huomata, että kehitys ei aina kehity parempaan suuntaan.
Vanha systeemi oli toiminnallisesti hyvä ja luotettava, mutta pirun kankea ja jäykkä uusille ajatuksille ja tulijoille.
Nykyinen vapaa systeemi olisi hyvä, mikäli ihminen ei olisi niin tyhmä, että haluaa ajaa tappiolla ettei muutkaan pärjää.
Suurin pilaaja alalla on ollut ja on Onnibus, onneksi ei ole kauan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha systeemi oli toiminnallisesti hyvä ja luotettava, mutta pirun kankea ja jäykkä uusille ajatuksille ja tulijoille.
Nykyinen vapaa systeemi olisi hyvä, mikäli ihminen ei olisi niin tyhmä, että haluaa ajaa tappiolla ettei muutkaan pärjää.
Suurin pilaaja alalla on ollut ja on Onnibus, onneksi ei ole kauan.Vanha systeemi oli ehkä kankea, mutta sehän ei ollut yrittäjän vika. Lainsäädäntö oli sellainen, että pienikin liikennelupaan liittyvä muutos, vaikka vain viiden minuutin muutos aikataulussa, aiheutti n. puoli vuotta kestävän byrokraattisen viranomaisrumban jotta sellainen voitiin toteuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633749Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091393- 941247
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651034Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58847- 38840
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60829- 65821
Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11817