Paras maa asua eläkkeellä!

Anonyymi-ap

Onhan täällä ihan tilastoja ja tietoja kaikesta, eikä tarvitse juntin ja vajaan kanssa änkyttää älyttömiä.

Laita Googleen tai tubeen näin: " Best countries to retire on a budget "

Ei siellä suomea ole missään ... Varsinkin jos ei ole sitä 3000 euron eläkettä.

47

1069

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa muuttaa haluamaansa maahan eläköitymisen jälkeen. Näin purnaamisen aiheetkin vähenevät.

      Aika monessa kehitysmaassa suomalainen eläkeläinen tosin maksaa hoidosta yksityissairaalassa huomattavia summia, koska kyseisen maan kansalaiset eivät halua kustantaa vierasmaalaisten hoitoa.

    • Anonyymi

      Tilastolla voi esittää ihan melkein mitä tahansa. Riippuu täysin mitä tilastoon poimitaan mukaan ja millä painoarvolla…
      Onkos sulle tullu suomalainen viisaus: vale, emävale, tilasto…

    • Anonyymi

      Portugali oli aika korkealla ja sieltä saa eurooppalaisen terveysturvan jos näin ajattelee... Toisin tarvii olla, vaan tapaturma vakuutus ja muuhun hoitoon voi lentää jos tahtoo.

      • Anonyymi

        Espanja


    • Anonyymi

      Suurin syy, että ei voi hyödyntää muiden maiden edullista asumista ja olemista on kielitaitaidon puute ja raha ja yleensä saamattomuus ja osaamattomuus.

      Moni ei halua vain myöntää, että minä en pärjää ja olen aika nolla ulkomailla asumisen suhteen. Sitten se herättää sitä nationalismia, jolla omaa asiaa sitten perustellaan.

      Selkeää se on, että osaavilla on enemmän vaihtoehtoja ja rahaa pitää myös olla, kun muuttaa. Pitää toki olla kokemusta matkustelusta ja ihmisten kanssa olemisesta eli sosiaaliset taidot. Pattaya on monelle ollut onnen täyttymys, kun siellä on ollut suuri tukiverkosto suomalaisia baareja ja muita palveluita ihan majoitus ja kiinteistöpalvelut ym.

      • Anonyymi

        Suurin syy ei ole riistää köyhiä maita , ei kielitaidottomuus ,ei raha ,eikä saamattomuus ja osaamattomuus, vaan olla ihan tyytyväinen omassa maassa , matkustella voi ja pitkiäkin aikoja olla pois , mutta oma talo ja mökki on kovalla työllä hankittu, ja niistä nautitaan nyt .
        Omat läheiset ovat täällä ,lapset ja lastenlapset, ja vielä omat vanhemmatkin elossa, vanhoja yli 90 vuotiaita.


      • Anonyymi

        Pattijoki on pari viikkoa unelmien täyttymys. Sen jälkeen ripuli ja ryöstelevät huorat käyvät voimille.

        Melkein sama missä maassa käy, niin huomaa, että moni asia Suomessa toimii todella hyvin ja itsestäänselvät asiat eivät muualla ole sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin syy ei ole riistää köyhiä maita , ei kielitaidottomuus ,ei raha ,eikä saamattomuus ja osaamattomuus, vaan olla ihan tyytyväinen omassa maassa , matkustella voi ja pitkiäkin aikoja olla pois , mutta oma talo ja mökki on kovalla työllä hankittu, ja niistä nautitaan nyt .
        Omat läheiset ovat täällä ,lapset ja lastenlapset, ja vielä omat vanhemmatkin elossa, vanhoja yli 90 vuotiaita.

        Tarkoitatko Pattaya , Thaimaa paska maa , jos sattuu jotain, niin kauhia pyrokratia , että saa asiat selvitettyä , no rahalla oiotaan lain pykälät , lahjonta on hyvä konsti , asiat hoituu äkkiä.


    • Anonyymi

      Suomi

      • Anonyymi

        Jos muuhun ei kykene.. lue teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muuhun ei kykene.. lue teksti.

        Suomi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi

        Suomi.


    • Anonyymi

      Hain googlesta maailman parhaita maita jäädä eläkkeelle, ja löytyi sellainenkin lista jossa Suomi oli kakkosena.

      • Anonyymi

        Silloin jos on rahaa... Sveitsi ja Norja oli varmaan listalla.
        Meillä hyvin monella eläkeläiselle on se 1500 ja mikä silloin on paras.

        Toki Monaco ja muut on varmasti ihan ok jos on rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin jos on rahaa... Sveitsi ja Norja oli varmaan listalla.
        Meillä hyvin monella eläkeläiselle on se 1500 ja mikä silloin on paras.

        Toki Monaco ja muut on varmasti ihan ok jos on rahaa.

        Toki minä sen ymmärrän, että jos on rahaa, niin kyllä sitä vanhaakin paapotaan. Tuodaan työntekijöitä halvemmissa maista ja rikkaalle vanhukselle sanotaan, että avaappa suu, niin laitetaan vähän kaviaaria suuhun. Toki toki ja tahtooko setä tai täti lähteä Epsanjaan, kun on näin kylmä tai Menemmekö Phukettiin 5 tähden hotelliin ym.

        Puhutaan nyt oikeasti niistä eläkeläisistä mitä mekin ollaan Eli siellä 1500 - 2000 euroa kuussa.

        Eli hakuna Ekonomisesti edullisin ja paras paikka elää eläkkeellä. Mä luulen, että tällä palstalla ei ihan kaikki ole rasva perseitä. Toki minullakin on metsää ja muuta omaisuutta... Mutta en ikinä noilla hinnoilla olisi onnellinen siellä. Mähän saisin slaagin. Joo mä olen ollut myös vähän pihi koko elämän myös.

        Politiikassa minulla on aina ollut se kaupallinen ajattelu. Niitä aatteita minä en osaa oikein ymmärtää. Pitääkö minun tehdä töitä jollekin valtiolle vai. Palkasta voi mennä veroja puolet jos olet ahkera. Luuletko, että uskon, että joku valtio jakaa sitten rahaa tasapuolisesti? No, ei varmasti. Niin hullu minä en sentään ole. Kyllä minä tarkkailen mitä minun tuttavat on saaneet ja isäni ja äitini ym. Ja miten he ovat kuolleet ja sairastelleet. Kyllä teistä jokainen voi miettiä samaa. Tehohoito paikkoja on koko Suomessa kansalaisille noin 100 ja 150 on varattu poliittisesti silmää tekeville ja diplomaateille. Siinä mieti ja Suomessa kuolee noin 60 tuhatta vuosittain. Minulla oli siellä myös sairausvakuutus yksityinen ja se helpotti kummasti.

        Sitäkään minä en ole ymmärtänyt, että miten se voi olla saajan vika jos joku hänelle antaa rahaa vaikka. Onko hänen syynsä, että hän on kauniimpi ja kivempi kuin sinä vai. Puhutaan nyt, vaikka maahanmuuttajista. Eikö kokoomus ole halunnut halpatyövoimaa ja missähän ne rikkaiden syöttäjät ja siivojat sitä työtä voisi saada. Se on jännä, kun ei uskalleta käydä rahan antajan päälle eli isomman päälle näissä valtio asiassa. Sen köyhän raahatun ja houkuteltun maahanmuuttajan päälle kyllä ja oikein harjoitellaan saleilla. Tiedättekö miltä se oikeasti näyttää... Ei toki monessakaan maassa jaeta rahaa jos jäät pulaan. Ei se ole maahanmuuttajien vika. Toisaalta on tyhmää vielä sanoa itseään veronmaksajaksi... Kyllä se ulosmitataan tai toisella nimellä varastetaan sulta ja oletko muka maksaja sitten ja näin minun mielestä olet riistetty ja hyväksikäytetty.

        Tämä on se minun logiikka ollut ja siihen olen rakentanut elämäni ja olen nyt täällä Kambodzassa ja talous on tasapainoinen... Ongelmat tuli aina sieltä. Minäkö tekisin ja ilmoittaisin jostakin työstä eläkkeellä ja tiedätte varmaan, kuinka siinä voisi käydä. Varmasti varastetaan ja varmasti menee enemmän, kuin saisin palkkaa... Ihan jo turvallisuus syistä olen Kambodzassa ja piste. On täällä toki parempi olla monesta muustakin syystä ja mieti sitä, kun lähdet sieltä höyrylästä lomalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin jos on rahaa... Sveitsi ja Norja oli varmaan listalla.
        Meillä hyvin monella eläkeläiselle on se 1500 ja mikä silloin on paras.

        Toki Monaco ja muut on varmasti ihan ok jos on rahaa.

        Suomi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin jos on rahaa... Sveitsi ja Norja oli varmaan listalla.
        Meillä hyvin monella eläkeläiselle on se 1500 ja mikä silloin on paras.

        Toki Monaco ja muut on varmasti ihan ok jos on rahaa.

        Mikä ongelma Suomessa on 1500-2000€/kk eläkkeellä? Sillä elää hyvää normaalia elämää, ajaa ihan hyvällä autolla. Säästää ja käy lomamatkoilla eri puolilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki minä sen ymmärrän, että jos on rahaa, niin kyllä sitä vanhaakin paapotaan. Tuodaan työntekijöitä halvemmissa maista ja rikkaalle vanhukselle sanotaan, että avaappa suu, niin laitetaan vähän kaviaaria suuhun. Toki toki ja tahtooko setä tai täti lähteä Epsanjaan, kun on näin kylmä tai Menemmekö Phukettiin 5 tähden hotelliin ym.

        Puhutaan nyt oikeasti niistä eläkeläisistä mitä mekin ollaan Eli siellä 1500 - 2000 euroa kuussa.

        Eli hakuna Ekonomisesti edullisin ja paras paikka elää eläkkeellä. Mä luulen, että tällä palstalla ei ihan kaikki ole rasva perseitä. Toki minullakin on metsää ja muuta omaisuutta... Mutta en ikinä noilla hinnoilla olisi onnellinen siellä. Mähän saisin slaagin. Joo mä olen ollut myös vähän pihi koko elämän myös.

        Politiikassa minulla on aina ollut se kaupallinen ajattelu. Niitä aatteita minä en osaa oikein ymmärtää. Pitääkö minun tehdä töitä jollekin valtiolle vai. Palkasta voi mennä veroja puolet jos olet ahkera. Luuletko, että uskon, että joku valtio jakaa sitten rahaa tasapuolisesti? No, ei varmasti. Niin hullu minä en sentään ole. Kyllä minä tarkkailen mitä minun tuttavat on saaneet ja isäni ja äitini ym. Ja miten he ovat kuolleet ja sairastelleet. Kyllä teistä jokainen voi miettiä samaa. Tehohoito paikkoja on koko Suomessa kansalaisille noin 100 ja 150 on varattu poliittisesti silmää tekeville ja diplomaateille. Siinä mieti ja Suomessa kuolee noin 60 tuhatta vuosittain. Minulla oli siellä myös sairausvakuutus yksityinen ja se helpotti kummasti.

        Sitäkään minä en ole ymmärtänyt, että miten se voi olla saajan vika jos joku hänelle antaa rahaa vaikka. Onko hänen syynsä, että hän on kauniimpi ja kivempi kuin sinä vai. Puhutaan nyt, vaikka maahanmuuttajista. Eikö kokoomus ole halunnut halpatyövoimaa ja missähän ne rikkaiden syöttäjät ja siivojat sitä työtä voisi saada. Se on jännä, kun ei uskalleta käydä rahan antajan päälle eli isomman päälle näissä valtio asiassa. Sen köyhän raahatun ja houkuteltun maahanmuuttajan päälle kyllä ja oikein harjoitellaan saleilla. Tiedättekö miltä se oikeasti näyttää... Ei toki monessakaan maassa jaeta rahaa jos jäät pulaan. Ei se ole maahanmuuttajien vika. Toisaalta on tyhmää vielä sanoa itseään veronmaksajaksi... Kyllä se ulosmitataan tai toisella nimellä varastetaan sulta ja oletko muka maksaja sitten ja näin minun mielestä olet riistetty ja hyväksikäytetty.

        Tämä on se minun logiikka ollut ja siihen olen rakentanut elämäni ja olen nyt täällä Kambodzassa ja talous on tasapainoinen... Ongelmat tuli aina sieltä. Minäkö tekisin ja ilmoittaisin jostakin työstä eläkkeellä ja tiedätte varmaan, kuinka siinä voisi käydä. Varmasti varastetaan ja varmasti menee enemmän, kuin saisin palkkaa... Ihan jo turvallisuus syistä olen Kambodzassa ja piste. On täällä toki parempi olla monesta muustakin syystä ja mieti sitä, kun lähdet sieltä höyrylästä lomalle.

        Mistä olet saanut päähäsi, että asuisit toisella puolella maailmaa. Vielä sellaisessa maassa, jossa ei ole internet-yhteyttä edes. Onko trollaaminen mukavaa vai kouvola ja venäjältä tuodut pullot sekoittanut pääsi pysyvästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma Suomessa on 1500-2000€/kk eläkkeellä? Sillä elää hyvää normaalia elämää, ajaa ihan hyvällä autolla. Säästää ja käy lomamatkoilla eri puolilla.

        Totta, ei ne pienet tulot , vaan pienet menot, ja jo työelämässä olessa hommattu asunnot ja mökit, ja melkeen jokaisella vielä puoliso ,jolla samanlainen eläke ,jonka eläke jää melkeen säästöön .hyvin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi

        Suomi 😊


    • Anonyymi

      Vain Suomessa ja Ruotsissa roskaväelle maksetaan takuueläke, joten nuo maat ovat parhaita ainakin joillekin.

      • Anonyymi

        Jep. Dubaissa saisi siivota hotelleja kunnes henki menee.


      • Anonyymi

        Onko sairaat , vammautuneet, kehitysvammaiset ja työkyvyttömät roskaväkeä, pitäiskö nuo ihmisryhmät tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sairaat , vammautuneet, kehitysvammaiset ja työkyvyttömät roskaväkeä, pitäiskö nuo ihmisryhmät tappaa.

        Kyllä. Suurin osa näistä on kuitenkin ketjun aloittajan kaltaisia, joilla isoin ongelma on korvien välissä.
        Ja kehitysvammaisia ei nykyteknologian aikaan pitäisi edes saada synnyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Suurin osa näistä on kuitenkin ketjun aloittajan kaltaisia, joilla isoin ongelma on korvien välissä.
        Ja kehitysvammaisia ei nykyteknologian aikaan pitäisi edes saada synnyttää.

        Nämä nykyiset kehitysvammaiset on syntyneet ennen nykyteknologiaa.


    • Anonyymi

      Euroopan keskitason eläkkeellä on jo paikkoja mistä valita. Löytyy Aasiaa, Etelä-Amerikkaa itä-eurooppaa ja Afrikkaa.

      Siinä voi verrata missä asua ja olla eläkkeellä. Missä saat parhaan vastineen rahalle ja asumiskulut pienet ja ruoka ja juoma halpaa. Pattaya on ollut monen miehen mieleen ja Gambia ja Turkki naisen.

      Erakoituminen Suomeen ja sen luontoon on myös elämäntapa. Mutta aika harva sinne menee. Siellä on halpaa asua mörskässä. Suomesta pitää lähteä aina lomalle ja missä lomailette?

      • Anonyymi

        Sinulla on ihme käsitys Suomesta, pidät Helsinkiä vain Suomen parhaana paikkana ja kaikki jotka asuvat Helsingin ulkopuolella asuvat mörskissä ja luolissa, avarra nyt hiukan Suomi kuvaasi.
        Toinen juttu , jos eläke on noin 1500€ niin sillon ei voi asua , kun luolassa, kuitenkin järkevät ihmiset joilla jo tuollainenkin eläke ovat jo työelämässään ostaneet asunnon ja monilla myös kesäasunto, ja aika monilla on myös puoliso , jolla myös samanlainen eläke, tai parempi.
        Jos sinä olet elänyt kädestä suuhun , ei se merkitse, että kaikilla on tuollainen elämäntapa.


      • Anonyymi

        Minä en naisena menis johonkin muslimivetoiseen maahan, kuten Turkki ja Gambia siellä nainen on toisen luokan kansalainen, Suomi tasa-arvoinen maa ja oikeudenmukainen kummallekin ja vielä hyväksytään myös transut , homot ja muu sukupuoliset.


      • Anonyymi

        Turkissa ja Pattayalla on se yhteinen tekijä, että molemmissa pääsee panemaan miestä vaikka ei alunperin olisi tarkoituskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ihme käsitys Suomesta, pidät Helsinkiä vain Suomen parhaana paikkana ja kaikki jotka asuvat Helsingin ulkopuolella asuvat mörskissä ja luolissa, avarra nyt hiukan Suomi kuvaasi.
        Toinen juttu , jos eläke on noin 1500€ niin sillon ei voi asua , kun luolassa, kuitenkin järkevät ihmiset joilla jo tuollainenkin eläke ovat jo työelämässään ostaneet asunnon ja monilla myös kesäasunto, ja aika monilla on myös puoliso , jolla myös samanlainen eläke, tai parempi.
        Jos sinä olet elänyt kädestä suuhun , ei se merkitse, että kaikilla on tuollainen elämäntapa.

        Kädestä suuhun on nimenomaan elämäntapa.
        Siihen ei juurikaan tulot vaikuta. Toiset hummaavat kaiken, oli sitä vähän tai paljon ja aina keksitään joku itkuaihe miksi rahat ei riitä elämiseen. Sitten vaikka ansiot tuplaantuisi, tilanne olisi silti sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kädestä suuhun on nimenomaan elämäntapa.
        Siihen ei juurikaan tulot vaikuta. Toiset hummaavat kaiken, oli sitä vähän tai paljon ja aina keksitään joku itkuaihe miksi rahat ei riitä elämiseen. Sitten vaikka ansiot tuplaantuisi, tilanne olisi silti sama.

        Tuo on täysin totta.


    • Anonyymi

      Minulle Helsinki on paras paikka asua eläkkeellä. Muista en tiedä enkä sano mitään. Yhteenkään kehitysmaahan en muuttaisi mistään hinnasta.

      Jos joku viihtyy Timbuktussa tai Gambiassa, asia on oikein hyvä heidän kannaltaan. Täysin turhaa on lässyttää asiasta tällä foorumilla ja luulla, että muut tulevat perässä bambujen alle!

    • Anonyymi

      Apokryfiset kirjoitukset avaus:

      "Hallitsijat halusivat pettää ihmisen, sillä he huomasivat hänen olevan sukua niille, jotka todella ovat hyviä. Hallitsijat ottivat hyvien nimen ja antoivat sen niille, jotka eivät ole hyviä, voidakseen nimillä pettää ihmisen liittämällä nimet niihin, jotka eivät ole hyviä. Minkä palveluksen hallitsijat lopuilta tekevätkään nimille! Heidän ansiostaan nimet pääsevät pois niiden joukosta, jotka eivät ole hyviä, ja saavat paikan hyvien keskellä. Hallitsijat tunsivat nämä nimet, sillä he halusivat vangita vapaan ihmisen ja tehdä hänet orjakseen ikuisiksi ajoiksi."

      Tässä on aika hyvä ydin, että miten pitää ajatella, kun pääsee eläkkeelle. Siellä sanotaan myös, että tieto tekee vapaiksi. Mitä tästä voidaan päätellä jos mielit muuttaa eläkkeellä toiseen maahan.

      Kaikki muistaa Juudaan. Luin kirjoituksen missä sanotaan, että pahat ihmiset ei pääse herran lepoon. Käsittääkseni tämä tarkoittaa uudelleen syntymistä ja ehkä näin onkin, kun ajatellaan lopun aikoja. Osahan oli syntynyt isästään .... Joo taidatte tietää.

      Millaiseksi kuvittelette maailman muuttuvan . Olen kirjoittanut juuri näin näistä eläke jutuista ja teidän puheista ulkomailla asumisen suhteen ja suuresta propagandasta siellä ja pahuuden tekemisestä ja pahuuden tahdosta siellä. Jokainen on siellä ihan omalla paikalla. Tuntemukseni on ollut siis herran tahdon mukainen.

      Ei toki, vaan te olette sidottuja olemaan siellä valtiossa ja valehtelette oman etunne ja olemuksenne tähden... Kuten aloitin. Ei todellakaan minunkaan ollut helppoa poistua sieltä. Kaikella he yrittävät kiristää ja minä onnistuin pääsemään tänne Aasiaan.
      Onnela, salli minun nauraa .. 600 tuhatta ilmiantoa kelaan ja kuinka te vainoatte toisianne, en edes tiedä, kuinka monta rikosilmoitusta vuodessa. Ihmisiä ulosotossa yli puoli miljoonaa. Rotu rotu rotu kulttuuri kulttuuri siellä huutaa ja pahuus. Köyhyys ja tapot ja muut ruokajonot.

      Talvi on kuoleman peite elämälle. Kambodzassa ei ole talvea.

      Ei kukaan tee työtä huvikseen, vaan ansaitakseen. On toki avustustyö, no, ahneus hyväksytään.

      Vankeja ja orjia ja orjuutettuja te olette vielä eläkkeelläkin.

      • Anonyymi

        Suomessa onneksi on talvi. Siinä yksi syy miksi Suomi on ylivoimainen asuinpaikka myös eläkeläiselle verrattuna johonkin ikikesäiseen hiostavan kuumaan kehitysmaahan.

        Valtaosa ihmisistä kyllä tekee mielellään työtä. Siinä syy, että Suomi on yksi maailman hyvinvoivimmista ja vauraimmista maista. Vastasyntyneistä saattohoidossa viimeisiä hetkiä viettäviin tämä pätee. Tämä onnistuu käytännössä vain vapaissa demokraattisissa valtioissa, joissa erilaiset hurmokselliset huuhaaliikkeet ja kaikenmaailman uskonnot eivät ole merkittävässä roolissa. Diktatuureissa ihmiset eivät ole vapaita. No eihän se tietty haittaa, jos tyytyy elämään lähinnä terassielämää eikä muu ympärillä tapahtuva juuri kiinnosta. Diktaattorikin antaa silloin olla rauhassa.,
        Kehitysmaan yksi ongelma yksilön kannalta voikin olla juuri siinä, ettei työ maistu tai ettei sitä osata tehdä tai ettei palkanmaksajaa löydy.

        Tietysti joku vauraisssa maissa, kuten Suomessa, heikommin pärjännyt voi muuttaa köyhään kehitysmaahan ja yrittää epätoivon vimmalla nostaa itsetuntoaan sillä, kun saa pienen eläkkeensä ja voi sillä elellä ’herroiksi’, kun hinnat ovat kehitysmaan hintatasoa ja erityisesti alkoholi on halpaa.
        Kovasti suuri tarve näyttää ainakin yhdellä täällä ahkerimmin kirjoittavalle onnettomalle on epätoivon vimmalla perustella miksi on päätynyt siihen johon on päätynyt. Ja keskittyy lähinnä rahoittajamaansa ja siellä asuvien haukkumiseen. Jo siitä voi helposti päätellä, ettei asiat taida ollakaan niin hyvin kuin kymmenissä ja taas kymmenissä eri identtisissä avauksissa yrittää todistella. Tyytyväisellä ihmisellähän ei ole mitään tarvetta moiseen, hänelle riittää se itsellä mitä on.


      • Anonyymi

        "Kambodzassa ei ole talvea."

        Mutta rikollisuuden moninaiset muodot ovat siellä huomattavasti yleisempiä kuin Suomessa, joten koeta pärjäillä, vaikka vaikeata onkin! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa onneksi on talvi. Siinä yksi syy miksi Suomi on ylivoimainen asuinpaikka myös eläkeläiselle verrattuna johonkin ikikesäiseen hiostavan kuumaan kehitysmaahan.

        Valtaosa ihmisistä kyllä tekee mielellään työtä. Siinä syy, että Suomi on yksi maailman hyvinvoivimmista ja vauraimmista maista. Vastasyntyneistä saattohoidossa viimeisiä hetkiä viettäviin tämä pätee. Tämä onnistuu käytännössä vain vapaissa demokraattisissa valtioissa, joissa erilaiset hurmokselliset huuhaaliikkeet ja kaikenmaailman uskonnot eivät ole merkittävässä roolissa. Diktatuureissa ihmiset eivät ole vapaita. No eihän se tietty haittaa, jos tyytyy elämään lähinnä terassielämää eikä muu ympärillä tapahtuva juuri kiinnosta. Diktaattorikin antaa silloin olla rauhassa.,
        Kehitysmaan yksi ongelma yksilön kannalta voikin olla juuri siinä, ettei työ maistu tai ettei sitä osata tehdä tai ettei palkanmaksajaa löydy.

        Tietysti joku vauraisssa maissa, kuten Suomessa, heikommin pärjännyt voi muuttaa köyhään kehitysmaahan ja yrittää epätoivon vimmalla nostaa itsetuntoaan sillä, kun saa pienen eläkkeensä ja voi sillä elellä ’herroiksi’, kun hinnat ovat kehitysmaan hintatasoa ja erityisesti alkoholi on halpaa.
        Kovasti suuri tarve näyttää ainakin yhdellä täällä ahkerimmin kirjoittavalle onnettomalle on epätoivon vimmalla perustella miksi on päätynyt siihen johon on päätynyt. Ja keskittyy lähinnä rahoittajamaansa ja siellä asuvien haukkumiseen. Jo siitä voi helposti päätellä, ettei asiat taida ollakaan niin hyvin kuin kymmenissä ja taas kymmenissä eri identtisissä avauksissa yrittää todistella. Tyytyväisellä ihmisellähän ei ole mitään tarvetta moiseen, hänelle riittää se itsellä mitä on.

        Vuonna 2020 asetetun köyhyysrajan mukaan noin 20 prosenttia kambodžalaisista asui edelleen köyhyydessä. Osuus on pienimmillään Phnom Penhissä (4,2 prosenttia), mutta maaseudulla köyhyien osuus on 22,8 prosenttia. Köyhien määrä laski 2009–2019 noin 1,6 prosentilla vuodessa.

        Kambodžan väestöltä puuttuu kunnollinen koulutus etenkin köyhällä maaseudulla, jonka infrastruktuuri on lähes olematon. Pelko poliittisesta epätasapainoisuudesta ja korruptiosta ovat hidastaneet ulkomaisia investointeja. Vuosina 2004–2009 ulkomaiset investoinnit kuitenkin kasvoivat 12-kertaisiksi.

        Laajalle levinnyt korruptio on suuri ongelma. Vuonna 2010 maa sijoittui 178 maan joukossa sijalle 154 Transparency Internationalin korruptiolistalla. Korruption vastainen laki valmistui 15 vuoden valmistelun jälkeen. Pääministeri perusti korruptionvastaisen yksikön, mutta sen tehokkuutta epäiltiin yleisesti. Demokratia on mennyt myös alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2020 asetetun köyhyysrajan mukaan noin 20 prosenttia kambodžalaisista asui edelleen köyhyydessä. Osuus on pienimmillään Phnom Penhissä (4,2 prosenttia), mutta maaseudulla köyhyien osuus on 22,8 prosenttia. Köyhien määrä laski 2009–2019 noin 1,6 prosentilla vuodessa.

        Kambodžan väestöltä puuttuu kunnollinen koulutus etenkin köyhällä maaseudulla, jonka infrastruktuuri on lähes olematon. Pelko poliittisesta epätasapainoisuudesta ja korruptiosta ovat hidastaneet ulkomaisia investointeja. Vuosina 2004–2009 ulkomaiset investoinnit kuitenkin kasvoivat 12-kertaisiksi.

        Laajalle levinnyt korruptio on suuri ongelma. Vuonna 2010 maa sijoittui 178 maan joukossa sijalle 154 Transparency Internationalin korruptiolistalla. Korruption vastainen laki valmistui 15 vuoden valmistelun jälkeen. Pääministeri perusti korruptionvastaisen yksikön, mutta sen tehokkuutta epäiltiin yleisesti. Demokratia on mennyt myös alaspäin.

        Minä laitan tämän uudestaan, koska et ymmärtänyt.
        Tässä alhaalla on Jeesuksen opetuslapsen Filippuksen evankeliumista ote. Tätä ei hyväksytty Raamattuun, jonka Rooman Keisari hyväksyi vuonna 300 Konstantinopolissa. Mutta tämä on yksi Kuolleenmeren kirjakääröjä. Eli, kun sinutkin siunataan kuolleena tämän kristinuskon mukaan. Minun mielestäni kuolleita ei voi siunata, vaan eläviä. No, siellä on valheita todelliseen kristinuskoon ja Jeesukseen. Eli käytännössä valtio on Raamatussa Peto. Nyt, kun sinä raukka ihannoit peto... Niin lueppa miten sinun käy.

        Apokryfiset kirjoitukset avaus:

        "Hallitsijat halusivat pettää ihmisen, sillä he huomasivat hänen olevan sukua niille, jotka todella ovat hyviä. Hallitsijat ottivat hyvien nimen ja antoivat sen niille, jotka eivät ole hyviä, voidakseen nimillä pettää ihmisen liittämällä nimet niihin, jotka eivät ole hyviä. Minkä palveluksen hallitsijat lopuilta tekevätkään nimille! Heidän ansiostaan nimet pääsevät pois niiden joukosta, jotka eivät ole hyviä, ja saavat paikan hyvien keskellä. Hallitsijat tunsivat nämä nimet, sillä he halusivat vangita vapaan ihmisen ja tehdä hänet orjakseen ikuisiksi ajoiksi."

        Tässä on aika hyvä ydin, että miten pitää ajatella, kun pääsee eläkkeelle. Siellä sanotaan myös, että tieto tekee vapaiksi. Mitä tästä voidaan päätellä jos mielit muuttaa eläkkeellä toiseen maahan.

        Kaikki muistaa Juudaan. Luin kirjoituksen missä sanotaan, että pahat ihmiset ei pääse herran lepoon. Käsittääkseni tämä tarkoittaa uudelleen syntymistä ja ehkä näin onkin, kun ajatellaan lopun aikoja. Osahan oli syntynyt isästään .... Joo taidatte tietää.

        Millaiseksi kuvittelette maailman muuttuvan . Olen kirjoittanut juuri näin näistä eläke jutuista ja teidän puheista ulkomailla asumisen suhteen ja suuresta propagandasta siellä ja pahuuden tekemisestä ja pahuuden tahdosta siellä. Jokainen on siellä ihan omalla paikalla. Tuntemukseni on ollut siis herran tahdon mukainen.

        Ei toki, vaan te olette sidottuja olemaan siellä valtiossa ja valehtelette oman etunne ja olemuksenne tähden... Kuten aloitin. Ei todellakaan minunkaan ollut helppoa poistua sieltä. Kaikella he yrittävät kiristää ja minä onnistuin pääsemään tänne Aasiaan.
        Onnela, salli minun nauraa .. 600 tuhatta ilmiantoa kelaan ja kuinka te vainoatte toisianne, en edes tiedä, kuinka monta rikosilmoitusta vuodessa. Ihmisiä ulosotossa yli puoli miljoonaa. Rotu rotu rotu kulttuuri kulttuuri siellä huutaa ja pahuus. Köyhyys ja tapot ja muut ruokajonot.

        Talvi on kuoleman peite elämälle. Kambodzassa ei ole talvea.

        Ei kukaan tee työtä huvikseen, vaan ansaitakseen. On toki avustustyö, no, ahneus hyväksytään.

        Vankeja ja orjia ja orjuutettuja te olette vielä eläkkeelläkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2020 asetetun köyhyysrajan mukaan noin 20 prosenttia kambodžalaisista asui edelleen köyhyydessä. Osuus on pienimmillään Phnom Penhissä (4,2 prosenttia), mutta maaseudulla köyhyien osuus on 22,8 prosenttia. Köyhien määrä laski 2009–2019 noin 1,6 prosentilla vuodessa.

        Kambodžan väestöltä puuttuu kunnollinen koulutus etenkin köyhällä maaseudulla, jonka infrastruktuuri on lähes olematon. Pelko poliittisesta epätasapainoisuudesta ja korruptiosta ovat hidastaneet ulkomaisia investointeja. Vuosina 2004–2009 ulkomaiset investoinnit kuitenkin kasvoivat 12-kertaisiksi.

        Laajalle levinnyt korruptio on suuri ongelma. Vuonna 2010 maa sijoittui 178 maan joukossa sijalle 154 Transparency Internationalin korruptiolistalla. Korruption vastainen laki valmistui 15 vuoden valmistelun jälkeen. Pääministeri perusti korruptionvastaisen yksikön, mutta sen tehokkuutta epäiltiin yleisesti. Demokratia on mennyt myös alaspäin.

        Kehitysmaissa kuten ilmeisesti vaikkapa Kambozdassa, köyhyys on puutetta puhtaasta juomavedestä, huonoa ravintoa, nälkää, surkeita asuinoloja, puutteellista hygieniaa, terveydenhuollon puutetta ja lukutaidottomuutta.

        Suomessa köyhyydellä tarkoitetaan suhteellista köyhyyttä eli köyhäksi lasketaan ihminen, jonka tulot ovat alle 60% suomalaisten mediaanituloista.

        Kovasti erilaisesta köyhyydestä puhutaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysmaissa kuten ilmeisesti vaikkapa Kambozdassa, köyhyys on puutetta puhtaasta juomavedestä, huonoa ravintoa, nälkää, surkeita asuinoloja, puutteellista hygieniaa, terveydenhuollon puutetta ja lukutaidottomuutta.

        Suomessa köyhyydellä tarkoitetaan suhteellista köyhyyttä eli köyhäksi lasketaan ihminen, jonka tulot ovat alle 60% suomalaisten mediaanituloista.

        Kovasti erilaisesta köyhyydestä puhutaan....

        Ei koske työeläkkeellä olevaa. Siellä taitaa olla köyhänä eläkeläisenä aika aika vaikeaa.


      • Anonyymi

        Ei se Kambodza ole pyhä maa, vaan Israel.


    • Anonyymi

      Jäbä on näemmä peruuttamattomasti kajahtanut! 😁😁😁

      • Anonyymi

        Jäbä sana kuuluu ala kastiin, joten et ole kovin viisas saatikka varakas... Sä varmaan tiedät sen toisenkin sanan samasta kastista.


      • Anonyymi

        Toinen ala kulttuurin sana oli " Diiba Daaba " ja sitten se Jäbä. Näillä sanoilla sen kirjoittaja on todella se Diiba Daaba. Kun vielä kirjoitetaan eläkeläis palstalla, niin kyllä se ei jätä henkilön persoonasta Mitään epäselvää.

        Voin ihan varmasti sanoa sen, että et varmasti pysty ymmärtämään mitä kirjoitan. Älä välitä, sillä ei kaikille ole annettu yhtä paljon. Onko kaikille suomalaisille annettu yhtä paljon esim. Älykkyyden ja viisauden tasolla.

        Älä välitä, minun veljenikin kiehahti, kun lähti kinaamaan minua vastaan. Minä sanoin, että otetaampa nyt vähän hitaammin... Lähettiin liikkeelle ja puolessa välin se lähti kävelemään... Se ei mennyt, niin kuin kuvitteli. Sama homma oli Pattayalla, kun näin kun mieheen tuli taju pikkaisen ennen päätöslauselmaa... Kun ääni hiipui ja mies meni punaiseksi kuin kirsikka ja korvan päät.

        Ei kaikille ole annettu... Älä välitä.yhdestä sanasta tiedät mikä on lopputulos. Samaa oli aikoinaan nämä Lomarengas markkinointi ja piirityspuheet. Minä tiesin sen kukkasen millä se myydään.

        En väitä, että edes puolesta tällä palstalla olevista olisi edes muuttamaan maasta ja asumaan ulkomailla. Todennäköisesti suurimmalla osalla on jo nyt toimeentulo-ongelmia Suomessa ja kyllä muuttaminen vaatii myös rahaa. Ei, tänne Kambodzaan ihan noin helposti tulla ja taitaa olla aika monella kiikun laskun, että pääseekö edes Tallinnaan. Kyllä ne on eri miehiä ja naisia, ketkä tänne Kambodzaan tulee asumaan. Sanotaan, että pitää olla siinä kahdeksan yhdeksän oppilaita.

        Mutta minun kirjoitukset on kyllä tarkoitettu tälle murto-osalle tällä palstalla. Mistä ne loput vajaat sitten tahtoo puhua: Ei niille raukoille jää, kuin valtio ja Kela ja vinkua poliittista paskaa. Kyllä sen näkee, että nämä varakkaat menet asumaan Espanjaan ja Portugaliin ja on niitä Aasiassa myös.

        Minä huomasin sen Suomessa ollessani jo. Ei ei, ne pysty ajattelemaan, että on halvempaa mennä Eurooppaan lomalle, kuin mennä Baariin Helsingissä. Kaveri oli ryypännyt yhtenä iltana 380 euroa ja sanoin, että se on Kiinan matka .. sanoin, että se on tasan tarkkaan Kiinan matka. Sillä sai jopa 2 yötä hotellissa. Minulla oli viisumi melkein. Aina voimassa... Ei en hakenut sitä matkatoimiston kautta, vaan itse Kulosaaresta. Kiinan matka tuotti aina rahaa, kun toit tavaraa ennen AliExpressiä. Mutta vajaa hei ei se tajunnut... Se katsoi tulli ja polixxxx sarjaa TV:sitä ja nauroi ha ha ha he he jäi kiinni ja tiedätkö mitä se katsoo sitä edelleen. Lennot Eurooppaan oli myös edullisia ja alle 7 - 8 kymppiä meno paluu. Lisäksi matkoilla sai henkistä pääomaa ja oppi ymmärtämään kieltä ja asioita. Ostokset oli myös halvempia. Vajaastako olisi siihenkään ollut no ei ollut.

        Minä olen nähnyt suurta onnistumisen iloa Pattayalla ja Pattayan palstalla. Se sama asia on tapahtunut minulle jo varhaisessa vaiheessa. Pattaya oli helppo aloittaa matkustamisen ilot, kun siellä on monta tai oli monta suomi-baaria. Täytyy myöntää, että näinhän se oli. Minun matkailu laajeni siitä ja käytin hyväksi pomppulentoja ja yhdistin niitä matkaan. Myös Euroopasta lensin takaisin toisesta kaupungista usein.

        Bussilla Tallinnasta Riikaan maksoi 5 - 10 euroa ja hotelli aamiaisella oli Riikassa noin 15 - 20 euroa. No, olut siellä baareissa oli 2 - 3 euroa silloin. Nyt maksan vuokraa noin 140 euroa kuukaudessa ja siihen sähkö noin 40 euroa. Maksa sinä vajaa mitä haluat. Eläkkeellä on varaa valita.

        On isoja kaupunkeja ja on maaseutua on rantaa on elämää ja mitään ei puutu. On toki täällä muitakin Suomesta ja asuneet pitempään, kuin minä. Kyllä täällä on parempia autoja mitä Suomessa myös. Thaimaassa on paljon enemmän jos sinne tahtoo... Maksaa tästä 35 euroa Bussilla Bangkokiin. Lähtee joka Aamu 8:30 Kampot - Bangkok.

        Siellä Suomessa mennään jo Thaimaatakin ylemmäs vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäbä sana kuuluu ala kastiin, joten et ole kovin viisas saatikka varakas... Sä varmaan tiedät sen toisenkin sanan samasta kastista.

        "Jäbä sana kuuluu ala kastiin"

        Suomeksi: Jäbä-sana kuuluu alakastiin. — Suomi ei näemmä ole äidinkielesi, tai suomen kielen taito on vain unohtunut ulkomailla. Kastilla eli yhteiskuntaluokalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Et tiedä, mitä sana "kasti" tarkoittaa.

        "kasti:
        toisistaan jyrkästi erillisiä syntyperään perustuvia int. yhteiskuntaluokkia.
        Pappis-, sotilaskasti.
        Laajemmin
        vars. eriarvoisista ihmisryhmistä.
        Poliitikot ovat oma kastinsa."
        - Kielitoimiston sanakirja

        Henkilön, joka ei osaa edes kirjoittaa, ei kannata yrittää arvailla muiden varallisuuden määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jäbä sana kuuluu ala kastiin"

        Suomeksi: Jäbä-sana kuuluu alakastiin. — Suomi ei näemmä ole äidinkielesi, tai suomen kielen taito on vain unohtunut ulkomailla. Kastilla eli yhteiskuntaluokalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Et tiedä, mitä sana "kasti" tarkoittaa.

        "kasti:
        toisistaan jyrkästi erillisiä syntyperään perustuvia int. yhteiskuntaluokkia.
        Pappis-, sotilaskasti.
        Laajemmin
        vars. eriarvoisista ihmisryhmistä.
        Poliitikot ovat oma kastinsa."
        - Kielitoimiston sanakirja

        Henkilön, joka ei osaa edes kirjoittaa, ei kannata yrittää arvailla muiden varallisuuden määrää.

        Niin ja nämä huru -ukot ja huomio huorat ovat myös oma kastinsa.


    • Anonyymi

      SUBER-TÄHTI ON PARIISISSA BILETTÄMÄSSÄ PÄÄSIÄISENÄ
      SANNA MARIIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3198
    2. 121
      1405
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1263
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1152
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      962
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      824
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      812
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      803
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      795
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe