Asun nykyään pääkaupunkiseudulla ja välillä vierailen Raahessa vanhempieni luona. Joka kerralla huomaan enemmän ja enemmän merkkejä, että kaupunki hiipuu entisestään.
Huomaako paikalliset tällaista kuihtumista? Liiketiloja on tyhjillään, tuttavat muuttavat pois Raahesta.
Onko näköpiirissä tehdä mitään Kummatin koululle? Erään tuttavan lapsi siellä koulussa ja on jo mones vuosi evakkokoulussa.
Mikä on SSAB:n tilanne? Huhujen mukaan lopettaa ja toisten huhujen mukaan jatkoa on luvassa.
Mikä on Raahen tulevaisuus?
Minkä verran Raahessa on tällä hetkellä muuttotappiota? Kuihtuuko Raahe?
11
372
Vastaukset
- Anonyymi
Huono on tulevaisuus jos sitä onkaan edes.täällä kaikki päin persettä.kaupunginvaltuusto ym sosiaalitantat elävät omassa lahkokuplassaan eivätkä tajua mitään.kinaavat vaan turhanpäiväisistä asioista kuten ovat aina tehneet.koulut yms homeessa ja muutenkin kaikki hälläväliä.tehdas suljetaan.mitä jää raaheen.no ukrainalaiset ja muut matut joita sosiaalitantat palvovat ja ihailevat ylikaiken.
- Anonyymi
Moni muuttaa pois nyt Raahesta. Mitään uutta koulua ei ole tulossa. Lapsia pidetään homekouluissa ihan tietoisesti. On kyllä alaspäin menoa ollut jo useampi vuosi. Tehtaan loppu olisi Raahen loppu. Sehän on selvää ollut jo 1960-luvulta asti.
- Anonyymi
Aikanaan kummatin homekoulu puretaan mutta tilalle ei tule enää uutta koulua. Mutta mitäpä täällä lapsien vuoksi tehtäisiinkään kun kerta huonoihin väistötiloihinkin lapset siirretty muutama vuosi sitten. Raahen kaupunki laittaa rahaa mieluummin turhaan paskaan kun lapsiin.
- Anonyymi
Raahen väkiluku lähti laskuun jo vuonna 1988.
https://vertinet2.stat.fi/verti/graph/viewpage.aspx?ifile=quicktables/kuntien_avainluvut_2021/avainluku_M411&isext=true&lang=3&x=800&y=800&rind=218,218
Loppua ei näy eikä nykyistä väkilukua kukaan uskalla edes päivittää kaupungin sivustolle.- Anonyymi
Mistä näkee Raahen nykyisen väkiluvun määrän (ilman niitä väliaikaisia ulkomaalaisia) ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näkee Raahen nykyisen väkiluvun määrän (ilman niitä väliaikaisia ulkomaalaisia) ?
Wikipedia: tarkistin n. 24070.
- Anonyymi
Ssab:eela lopun alkua, laittomuuksia ja muuta koijuuta tapahtuu!! Asioista oltava hyshys että muuan vatipää pysys törrönä ohjaamoissa..
- Anonyymi
Tilanne on se, että useimmiten eläkeläiset eivät ole muuttamassa minnekään. Nuoret sen sijaan lähtevät täältä...
- Anonyymi
Mahtaako eläkeläiset saada lapsia?
Ainakin monet nuoret lähtevät muualle rakentamaan elämäänsä.
Taitaa Raahe näivettyä, kuihtua pois, pakkoremontit edessä, niihin ei monilla ole varaa. - Anonyymi
Raahesta tulee luonnonpuisto, talot puretaan ja eläkeläiset viedään Ouluun kunnalliskoteihin.
- Anonyymi
Huono on tulevaisuus ja nykyaikakin.no asuttavat raahen matuilla kuten kaupunkikuvasta näkee.hyvä raahe ja epäonnea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549