Trolli, tänään haluan puhua ikävästä asiasta

Anonyymi-ap

nimittäin salkkareiden näyttelijän kuolemasta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/27-vuotiaana-kuollut-jasmin-voutilainen-puhui-avoimesti-ulkonakopaineista-ja-masennuksesta-heitan-just-nyt-hanskat-tiskiin-enka-jaksa-enaa/8657854#gs.sim1yd

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/dc1a5075-78fe-4116-8e27-55377cb8b5df

Eli salkkareissa Aino Kaukovaaraa näytelleen 27 v nuoren näyttelijän kuolemasta.

https://youtu.be/WeIkU5VaO-U

Julkisuuteen ei ole kerrottu kuolinsyytä mutta se on pääteltävissä noista lehtiartikkeleista. Hän oli sairastunu vakavaa masennukseen ja se tauti laittaa lääkityksellä olles lihottamaan ja on myös sairauslomia aiheuttavaa ja ikävä kyllä tappavakin.

Itse olen menettänyt vakavalle masennukselle todella tärkeän ihmisen. Hän teki itsemurhan 29 vuotiaana. Itse melkein menehdyin myös vakavaan masennukseen mutta jo ennen kuin täyttäny edes 18 vuotta.

Uskon tuon näyttelijän tehneen itsemurhan.

Noissa lehtien uutisissa kerrotaan mitän tämä näyttelijä avautui siitä miltä julkkiksien ulkonäön jne arvostelu ja haukkuminen tuntuu ja miten ikävää se on kun joutuu netissä kiusatuksi.

Masennus on sairautena sellanen että siltä ei oo suojassa kukaan. Ei rikkaat, kauniit ja kuuluisatkaan. Ja kun siihen sairastuu on itsetunto murusina, haavoittuva ja hyvin herkkä muiden ilkeydelle. Semmonen ajaa muutenkin rikki olevan helposti tämmöseen tekoon että tappaa itsensä.

Ikävää on että julkkiksia pidetään vapaana riistana haukkumiselle ja kateuden ja katkeruuden aiheuttaman kiusaamisen kohteena.

T: Karoliina

26

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on vakava aihe. Olisko jopa väärä palsta?

      • Anonyymi

        Ikäva palstan oikea aihe on tämmönen

        ”Ei nää arvaa kuka ikävöi etsin seksiseuraa m-naisesta”

        Sen on keksiny se trolli et tää on seksiseuran hakuun tarkotettu kirjain leikki ja tunnistelupalsta.

        Oikeesti täällä pitäis puhua ikävästä kuolleisiin


    • Anonyymi

      En tiedä tuota näyttelijää kun en katsele salkkareita. Luin nuo linkit ja niiden perusteella voisin kuvitella näyttelijän päättäneen päivänsä oman käden kautta. Todella surullista vaikken edes tiedä henkilöä. Jokainen turhaan menetetty elämä on niin väärin. Säälittää tuo tyttö ja se ettei saanut ajoissa apua. :(

      • Anonyymi

        Ja oli niin nuori kuollessaaan…


      • Anonyymi

        Varmasti oli saanut apua, masennus on erittäin paha kun se iskee, usein sen laukaisee joku muu sairaus ja siihen liittymät tapahtumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti oli saanut apua, masennus on erittäin paha kun se iskee, usein sen laukaisee joku muu sairaus ja siihen liittymät tapahtumat.

        Masennus nuorella ihmisella harvemmin on muun sairauden aiheuttamaa.

        Yleensä tietty luonne altistaa ihmisen masennukselle ja siihen päälle tietyt elintavat.

        Luonteenpiirteet jotka altistaa masennukselle ovat mm. Murehtimaan taipuvaisuus, tunnollisuus ja tietynlainen herkkyys ottaa asiat raskaammin, jäädä niihin jumiin ja pystymättä suhtautuun niihin välinpitämättömästi / unohtaa. Niistä ottaa taakkaa harteilleen.

        Lisäksi semmonen suorittaja luonteisuus altistaa masennukselle

        Muita asioita on liian vähäinen uni, liian täyteen buukatut päivät, liian vähän stressitöntä vapaa-aikaa ja lepoa. Eli ajaa itsensä burn outtiin.

        Myös taustalla olevat menetykset esim. Erot, kuolema tms. Joihin on jääny suruun jumiin eikä pääse yli edesauttaa masennuksen syntyä.

        Ihmisen keinottomuus avautua tunteistaan, käsitellä niitä ja osata ratkoa niitä.


        Itse olin 14-16 v kun yritin itsemurhaa lääkkeillä joten tiedän jotain nuoren ihmisen vakavasta masennuksesta.


        T:Karoliina


    • Anonyymi

      Itekin ollu masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä pian kaksi vuotta

      • Anonyymi

        Minä myös.


    • Anonyymi

      Aiotko Karoliina äänestää eduskuntavaaleissa?

      • Anonyymi

        En tiedä vielä


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä rölli että laitoit listan! Noista äänestän Sanna Seesvaloa numerolla sata.

        T:Karoliina

        Trolli otti sit haltuun homma.

        Trolli tästä rangaistuksena äänestän Sanna Marinia!


        T: Karoliina.

        Ps. Töissä olin vielä tollon kun kopio Karoliina tuli kommaan mun puolesta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako sun mielestä rasismi salaatin valmistamisessa?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17787527/rasismi-ei-kannata-salaatin-teossa

        Mitä vttua? 😂


        Trolli, en valkkaa raaka-aineita omaan saldeeni kansallisuuden mukaan, vaikka moni kannustaa suosiin kotimaista.

        Ostan sitä mikä edullisempaa ja mistä tykkään.

        Tosta respastas skippaisin pois puolukat, omenat ja koko kastikkeen.

        Lisäisin taasen chili-tonarii ja ananasta.


        Eikä puolukoissa oo mitään vikaa, mut niin kirpeitä yleensä et syön mieluummin jonkun makeen jälkkärin kans, kuin salden seassa.

        Omppu sopii mut ehkä lyön sen mieluummin hedelmäsalaattiin banskun ja mandariinien ja ananaksen sekä kiivien sekaan.

        T: Karoliina


    • Anonyymi

      Muistaakseni Mirtazapin on masennuslääke, jonka haittavaikutuksia voi olla itsemurhaan ajautuminen. Hämmentävää.

      • Anonyymi

        Kaikilla SSRI-masennuslääkkeillä on tuo taipumus.

        Mirtazapin on lihottava. Siitä nousee paino kymmeniä kiloja kun sitä syö kuukausia säännöllisesti

        Cipralex taas vie taas näläntunteen pois


    • Anonyymi

      Minä (sivusta) mietin tänään, että ihmiset tekee liian helppoja päätelmiä. Masentunutkin voi jäädä auton alle ja kuolla.

    • Anonyymi

      Mielialalääkkeet lisäävät itsetuhoisia ajatuksia lääkkeiden alkuaikaan liittyvässä käytössä, näin olen netistä lukenut. En ole ollut missään terapiassa tai kokeillut lääkkeitä mutta viimeksi tänään minulla oli taas sellaisia ajatuksia. En ollut kuullut tästä näyttelijän keissistä vaan niitä ajatuksia oli minulla mielen päällä jo ennen sitä. Kaipa ne demonit yrittävät riivata siellä päässä taikka olkapäällä kun sellaisia ajautuu miettimään. Ääniä en sentään päässäni kuule.

      • Anonyymi

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/bceffbac-3e3f-4d98-bd15-9bc41548daa9


        Tässä jutussa tunnistan paljon samaa mitä itsekin tunsin kun olin vakavasti masentunut.

        Tuo näyttelijä Jasmin Voutilainen kuvaili hyvin sitä tunnetta.

        ” Koko elämä on tuntunut pelkältä harmaalta mössöltä, eikä oikein mistään saa tartuttua kiinni. Oon pelännyt kuolemaa, vaikka toisaalta oon pelännyt sitäkin enemmän herätä uuteen päivään, Jasmin kirjoitti.”


        T: Karoliina


    • Anonyymi

      Surullista :(

    • Anonyymi

      Pakko linkkaa kun joku on tehny kauniin muistovideon näyttelijälle

      https://youtu.be/31jOdQgBXCo


      Itsellekin tuli kyyneleet silmiin vaikken oo lähiomainen enkä edes tunne henkilöä. Tiedän vain julkisuuden kautta hänet.

      T: Karoliina

      • Anonyymi

        Jos se olisi ollut eimia joka on kuollut, niin juhlisit asiaa täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se olisi ollut eimia joka on kuollut, niin juhlisit asiaa täällä

        On ihmisiä jotka kiusaa muita silkasta ilkeydestä. Niiden kuolemaan ei empatiani riitä. Eimia on tämmönen henkilö

        T: Karoliina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä jotka kiusaa muita silkasta ilkeydestä. Niiden kuolemaan ei empatiani riitä. Eimia on tämmönen henkilö

        T: Karoliina

        Oletko 100% varma, että eimian syynä kiusaamiselle ei ole mikään muu kuin silkka ilkeys? Eikö yhtään muuta selittävää tekijää tai olosuhdetta voi olla olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko 100% varma, että eimian syynä kiusaamiselle ei ole mikään muu kuin silkka ilkeys? Eikö yhtään muuta selittävää tekijää tai olosuhdetta voi olla olemassa?

        No jos vieraitten päälle käy niin ei muuta syytä ole.

        Menis aukoon turpaa sille oikeelle T-miehelle jota täällä jahtaa.

        Ärsyttää et muut joutuu kärsiin sen kiusaamisesta ja se kokee ettei tee väärin ketään kohtaan.

        Sori mut en pysty tunteen minkään tasoista empatiaa häntä kohtaan.

        T: Karoliina


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe