Kambodza eläkkeellä ja toiveet

Anonyymi-ap

”Mutta totuuden mukaisesti puhuvat ihmiset voivat antaa hyvin runsaan kuvauksen, koska he aidosti kokivat tilanteen. Vaikka valehtelijat voivat keksiä yksityiskohtia, se lisää heidän riskiään jäädä kiinni.
Tiede lehdessä.

Toi on se perussääntö.

Tuossa oli onnellisuudesta kysely ja kuinka moni siinä puolusteli omia asemiaan ja saavutuksiaan. Osa oli tietysti myös aivopesun uhreja. Eläkkeellä olevien ihmisten ei tarvitse myöskään enää tehdä työtä tai esittää saavutuksia vanhemmilleen ja siten puolustaa omaa positiota. Huomaa, että jokainen kansanedustaja sanoi, että Suomi on paras maa maailmassa asua ja olla, kunhan hän on eduskunnassa.
Tuskin tunnustavat alaisuuttaan toiselle johtajalle.

Monet eläkeläiset haaveilee muutosta ulkomaille ja kuinka moni vastaa, että jos voittaa Lotosta, niin lähtee matkustelemaan. Eli käytännössä lähtee nauttimaan elämästä. Kirjoitin tuossa ystäville, että kristinuskon ymmärtämisen kannalta tärkeää on oppia tuntemaan ja tietämään kolminaisuus oppi.
Se on oikeastaan keskeisin osa kristinuskon perustaa. Ilman ymmärrystä ja tieto sinä et voi muodostaa kantaa, siitä että mikä on parempi ja mikä huonompi myös eläkkeellä olon suhteen. Kolminaisuus on kristinuskon syvin olemus ja se selittää kaiken oikeastaan. ( Moni hakee vastauksia ja se on se kaiken ydin oikeastaan )

Aina pitää asioita lähteä tutkimaan perustasta ja ei pidä poikkoilla ja silloin ei myöskään tarvitse valehdella. Tässä on yksi kunnan tähti joutunut ahtaalle ja poikkoilee eri asioissa ja niin pyrkii vakuuttamaan väärän oikeaksi. Mutta pysykää asiassa ja aiheessa, niin he jäävät kiinni. Aloitus oli sikäli hyvä, että tunnistatte perusasiat.

Jokaisella ihmisellä on tietynlaiset mahdollisuudet aina tietyssä vaiheessa elämää ja tietenkin rohkeutta ja itseensä uskomista tarvitaan. Mietin itsekin ulkomaille muuttoa ja olihan se aikamoinen hyppy tuntemattomaan. Mutta niinhän se aina on. Tuli mieleen, että jos asiat olisivat menneet niin ja näin.
Mutta luulen, että ratkaisu olisi lähtenyt.

En toki suosittele hyppyä tuntemattomaan ilman, että ensin tietäisitte minne olette menossa ja kaikki asiat ja paperit on hoidettavissa kuitenkin.

Eläkkeellä moni voi verrata keskenään todellisia asioita ja arvioida omia voimiaan ja mahdollisuuksia tehdä elämästä rikkaampaa ja miettiä niitä elämän totuuksia. Jokainen päätyy, kuitenkin siihen, että ihminen on luotu eikä evoluution tulos tarkemman tutkimisen ja ymmärtämisen jälkeen. Ei siinä jää vaihtoehtoa. Se mitä tiede ja arkeologia kertoo, niin ei siinä jää vaihtoehtoja, kun palapelin palasten on sovittava kokonaisuuteen. Monesti poliitikot lähtee puhumaan asioista, noin metrin korkeudesta pohjasta ja silloin voidaan valehdella ja vääristellä asioita.

Se, että onko ulkomailla parempi asua riippuu ihan henkilöstä itsestään ja hänen taidoistaan ja mahdollisuuksistaan. Kambodza sopii minulle ja olen hyvin onnellinen täällä. Ajatuksia olen saanut punnita ja vapaasti eri vaihtoehtoja. stressi on kyllä poissa paitsi Suomesta tulleista pahuuksista ja kateuksista.
Toivottavasti saan ne perintöasiat hoidettua. Jos yksi sisareni ei pysty ymmärtämään, että hänelle ei annettu yhtä paljon osaamista eikä yhtä hyvää puolisoa, niin se ei voi olla meidän muiden lasten syy.
Jos hoitaa omat asiat perseellxxx. Sitten tuhoaa oman elämänsä kostoksi... Niin minun toinen sisareni asuu myös ulkomailla ja lapseni on vieraskielisiä.

Mitäkö ajattelen. Ajattelen aurinkoa ja rantaa ja ihan vaatimatonta elämää. Joskus voi käydä suuressa kaupungissa ostoksilla ja sen sellaista. Perinnöstä sanon, että isälläni oli testamentti ja en voi loukata vanhempiani. Sillä näin sanotaan myös Raamatussa. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

6

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minullakin paino on pudonnut ihan, kuin itsestään. Verenpainetta en ole mitannut ja kait se alkaa olemaan aika normaali olosta päätellen. Olo on rauhallinen ja vakaa. Ajattelin vain kertoa, että mitä muutto Kambodzaan on minulle tehnyt. Paino on pudonnut liki 30 kiloa. Oli yksi syy miksi pääsin TK-eläkkeelle.

      Monella on varmasti Suomessa samoja ongelmia ja täällä tämä ruokavalio perustuu puhtaasti perus lihaan ja vihanneksiin ja hedelmiin. Ei näissä ole lisä-aineita. Toinen asia on tuo lämpö. Täällä hikoillaan aika paljon ja ollaan ulkona ja nestettä haihtuu aika paljon päivässä. Huomasin vain, kun sovitin 5 vuotta vanhoja farkkuja, että ei kiristänyt ja olivat aika löysät, noin 3 - 5 cm jäi ilmaakin väliin jos veti vatsaa sisään ja ei.

      Kambodza ja lämpö on hyväksi ihmiselle. Tietenkin hyvä mieli, kun kaikki rahat ei mene asumiseen.

      • Anonyymi

        Tarkistin, niin nyrkki menee poikittain vatsan kohdalta farkkujen väliin... Verenpaine oli ok 132/82... Joten oikein arvattu... Kyllä se on minulle terveyden puolelta ollut hyväksi muuttaa Kambodzaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistin, niin nyrkki menee poikittain vatsan kohdalta farkkujen väliin... Verenpaine oli ok 132/82... Joten oikein arvattu... Kyllä se on minulle terveyden puolelta ollut hyväksi muuttaa Kambodzaan.

        Verenpaineesi on tyydyttävä, kun jättäisit nuo viinakset juomatta ja tressaamasta Suomen asioita niin paine olis hyvä.


    • Anonyymi

      Oletko koskaan tullut ajatelleeksi miltä tuo sinun jatkuva toitotuksesi elämän ihanuudesta siellä Kampotsassasi näyttää muiden silmissä?
      Vakuuttaako se jotakuta, kun kirjoitat puutaheinää Suomen oloista perusteluksi elämäsi ihanuudesta siellä?
      Entäpä tuo jatkuva tarpeesi täällä toistaa noita samoja asioita, aurinkoa, lämpöä, halpaa hintatasoa, lähes ilmaisia drinkkejä terasseilla, jne... Kyllä suomalaiset ovat matkustelleet ympäri maailmaa ja tiedossa on erinomaisen hyvin, että pääsääntöisesti mitä köyhempi maa, niin sitä halvempi hintataso. Sekin on hyvin tiedossa, että etelän maissa on lämmintä ja aurinkoa koko vuoden läpeensä.

      Minäpä kerron miltä se näyttää.
      Se näyttää siltä, ettet lopultakaan ole kovin tyytyväinen oloosi. Nuo kehumasi jutut eivät näytä sittenkään riittävän sinullekaan, vaan jotain puuttuu. Sinulle on kovasti tärkeää ja terapeuttista purkautua täällä toistelemalla ja epätoivoisesti yrittää vakuuttaa elämäsi ihanuutta siellä.
      Olet varmasti huomannut senkin, ettet kovasti löydä ’sielunkumppaneita’ jankutuksillesi, vaan päinvastoin. Oletko tullut ajatelleeksi miksi näin on?

      • Anonyymi

        Itse en jaksa lukea tyjänpäiväisiltä vaikuttavia juttuja lainkaan, jos ne ovat viittä riviä pidempiä, mutta kiitos kommentistasi! Joku näemmä viitsii ja jaksaa...


    • Anonyymi

      Minusta on kiva lukea rohkean sedän kertomuksia. Ne on, niin kuin kansakoulun kirjoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2110
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1846
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1321
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1210
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1061
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe