Outo kokemus ketipinorista

Anonyymi-ap

Olisin kysynyt onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta kuin minulla. Ketiä menee 600 mg/vrk.

Meillä on kotona portaat ja viime aikoina olen melkein kaatunut niissä. On kuin en oikein "muistaisi" miten jalat pitää pistää niissä, miten portaita kävellään. Mietin voiko syy olla ketipinorissa? Siksi kysyn olenko ainoa jolla on tällainen OUTO oire sivuvaikutuksena.

18

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni tuli sellaista "Lihasheikkoutta" tai jopa lihas nykimistä ketipinorin aikana.

    • Anonyymi

      Käyttäessäni neuroleptejä jopa kengännauhojen solmiminen tai nettipankin käyttö tuntui haastavalta ja turhauduin ja ahdistuin kun ajattelukykyni oli niin heikentynyt. Siis en ihmettele yhtään mitä sanot.

    • Anonyymi

      Lumipeiton sulaessa huomaa olevansa aivan alastikki.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Ketipinoria/Seroquelia ja itse aloin näkemään seinillä ötököitä, jotka eivät olleet oikeita aina kun heräsin yöllä tai valvoin pidempään (eli useamman tunnin) annoksen ottamisen jälkeen. Tavallinen Seroquel/Ketipinor kannattaa vaihtaa DepotTablettiin (ainakin osa annoksesta).

    • Anonyymi

      Ketipinor voi auheuttaa kaatumisia ja jopa pyörtymisen jos sitä ottaa isompia annoksia. Tämän lisäksi se voi aiheuttaa huimausta ja matalaa verenpainetta.

    • Anonyymi

      Ja pidemmässä, vuosien käytössä aivotoiminnan merkittävää heikentymistä.

      • Anonyymi

        Kuinka monesta vuodesta puhutaan?


    • Anonyymi

      Ketipinor=lihaksia rapauttavaa myrkkyä.
      Miksi kukaan suostuu ottamaan sitä?

      • Anonyymi

        Voitko kertoa missä ajassa ne haittavaikutukset tulee? Koska se on tehokas unettomuuteen. Tiedätkö miltä tuntuu valvoa edes yksi kokonaine vuorokausi. Luuletko ettei valvomisella ole haittavaikutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa missä ajassa ne haittavaikutukset tulee? Koska se on tehokas unettomuuteen. Tiedätkö miltä tuntuu valvoa edes yksi kokonaine vuorokausi. Luuletko ettei valvomisella ole haittavaikutuksia.

        Koita vaihtaa se mirtazapiiniin ja jos se ei auta kokeile ataraxia. Niillä on vähemmän haittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita vaihtaa se mirtazapiiniin ja jos se ei auta kokeile ataraxia. Niillä on vähemmän haittoja.

        Riippuu myös siitä määrästä, millä sitä lääkettä syö. Kaikki nuo lääkkeet, Ketipinor (Seroquel), Mirtazapiini ja Atarax väsyttävät suurelta osin saman H1-histamiinireseptorin kautta, eli sen vaikutuksen kautta niillä on myös vastaavat sivuvaikutukset. Sitten ne vaikuttavat myös muihin reseptoreihin, ja se vaikutus sitten riippuu sen lääkkeen annoksesta. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu myös siitä määrästä, millä sitä lääkettä syö. Kaikki nuo lääkkeet, Ketipinor (Seroquel), Mirtazapiini ja Atarax väsyttävät suurelta osin saman H1-histamiinireseptorin kautta, eli sen vaikutuksen kautta niillä on myös vastaavat sivuvaikutukset. Sitten ne vaikuttavat myös muihin reseptoreihin, ja se vaikutus sitten riippuu sen lääkkeen annoksesta. :D

        Ja jos käytät Ketipinoria unettomuuteen, niin jo 25 mg salpaa suuren osan noista H1-reseptoreista, sekä myös α1-adrenergic-reseptoreja. Se vaikutus ei kauheasti kasva enää sen jälkeen, eli turha kasvattaa sen annosta johonkin 300 mg tai 600 mg, jotta saisi sitä väsyttävää vaikutusta lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos käytät Ketipinoria unettomuuteen, niin jo 25 mg salpaa suuren osan noista H1-reseptoreista, sekä myös α1-adrenergic-reseptoreja. Se vaikutus ei kauheasti kasva enää sen jälkeen, eli turha kasvattaa sen annosta johonkin 300 mg tai 600 mg, jotta saisi sitä väsyttävää vaikutusta lisää.

        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31556541/

        Quetiapine is not a sleeping pill

        Lääkärit nykyään määräävät ketiapiinia yleislääkkeenä joka vaivaan, ilman että edes kunnolla ymmärtävät mitä se tekee kehossa esimerkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos käytät Ketipinoria unettomuuteen, niin jo 25 mg salpaa suuren osan noista H1-reseptoreista, sekä myös α1-adrenergic-reseptoreja. Se vaikutus ei kauheasti kasva enää sen jälkeen, eli turha kasvattaa sen annosta johonkin 300 mg tai 600 mg, jotta saisi sitä väsyttävää vaikutusta lisää.

        Ja tuo H1-reseptorin salpaaminen nimenomaan aiheuttaa painonnousua, metabolisia oireita ja muuta sellaista, riippumatta siitä mikä lääke sen salpaa. Että joo, kysy psykiatriltasi että tietääkö hän noista asioista edes mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu myös siitä määrästä, millä sitä lääkettä syö. Kaikki nuo lääkkeet, Ketipinor (Seroquel), Mirtazapiini ja Atarax väsyttävät suurelta osin saman H1-histamiinireseptorin kautta, eli sen vaikutuksen kautta niillä on myös vastaavat sivuvaikutukset. Sitten ne vaikuttavat myös muihin reseptoreihin, ja se vaikutus sitten riippuu sen lääkkeen annoksesta. :D

        Mutta joo, jos haluaa vain sitä väsyttävää H1-histamiinivaikutusta, niin esimerkiksi Atarax on varmaan turvallisempi kuin ketiapiini, koska se ei vaikuta niin paljon muihin reseptoreihin vaikka annosta kasvatetaan. Silläkin on kuitenkin tosiaan mahdollisia sivuvaikutuksia, kuten painonnousu, metaboliset ongelmat, ym.


    • Anonyymi

      Olen syönyt 50mg nukahtamiseen n 8 vuotta harmittaa mutta muuten en nuku. Kyseessä on voimakas neurolepti tarkoitettu psykoosiin ja kaksisuuntaiseen sydämelle epäterveellinen ja aivoja tuhoaa ainakin pitkällä käytöllä. Olen nähnyt kuvan aivojen sähkötoiminnasta ennen ketipinoria ja ketipinorin jälkeen niin ne aivotoiminnat oli aivan säpäleinä googlettamalla löytyy. Aika kuumottavaa kun itse näkee sen kuvan niin tajuaa että ei olisi ikinä pitänyt koskea ketipinoriin.

    • Anonyymi

      Olen syönyt ketiapiinia (Ketipinorin vaikuttava aine) siitä asti kun se tuli 00-luvun puolivälin jälkeen muotiin. Aluksi annos oli 600-1200 mg. Täysin järkyttävää näin jälkikäteen ajateltuna. Tuolloin olin pari kertaa tukehtua, koska ketiapiini salpasi nielemisrefleksin. Ilmoitinkin tästä farmaseutille, jonka ansiosta tukehtumisriski on nyt haittavaikutuslistalla. Muita haittavaikutuksia mitä on tuosta tullut: feidaaminen, painajaiset, hässimisongelmat, armoton lihominen, ikuinen väsymys ja niin edelleen. Huvittavaa on, ettei lääkkeessä ole punaista kolmiota. Otapa ensin vaikka 900 mg ketiapiinia ja lähde sitten rattiin. Jees...

      Ketiapiiniin jää sikäli koukkuun, että sen lopettamisen jälkeen on mahdotonta saada muutamiin viikkoihin kunnon yöunia. Tulee palelua ja maha on ns. hulivilisonnalla. Olo on hemmetin vaikea.

      • Anonyymi

        Otan osaa. Minä pääsin noista neurolepteista eroon jotenkin niin, että vakuutin sen paikan hoitajat ja sen sen jälkeen uudet psykiatrit omalle narratiivilleni siitä, että mitä siellä on tapahtunut noiden lääkkeiden kanssa. En tosin tiedä että miten sinulle on ylipäänsä määrätty 600-1200 mg aluksi, jo 25 mg on todella väsyttävä annos sen antihistamiini-vaikutuksen vuoksi. Se miten minä pääsin eroon oli muistaakseni niin, että sain sieltä psykiatriselta poliklinikalta reseptin melatoniinin (nykyään sitä myydään apteekeissa), sitten puolitin sen vielä 25 mg:sta. Sitten jotain magnesiumia ym sen päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe