Kertokaahan kokemuksia Urho Kekkosen kansallispuistosta. Tarkotuksena ois selvittää Nuorttin retkeilyreitti, 40km. Millaista on maasto? Yöpymispaikat?
Kiitos.
UUK puisto
7
3633
Vastaukset
- metsawalker
löytyy lisäinfoa: http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=493
www.relaa.com--->laita sama kysymys sinne
ja retki lehdessä oli just artikkeli nuortin reitistä, ei uusin retki-lehti, mutta toiseksi uusin. - kairankulkija
Nuorttin reitti on jokea myötäilevä ja maisemiltaan upea reitti. Ihan huonokuntoiselle se ei sovi sillä muutamat raskaat nousut kivikkoisilla vaaroilla kysyvät jonkinlaista kuntoa. Autiotupia löytyy neljä sekä laavuja ja muutama kota, Karhuojan tuvalta löytyy jopa sauna. Ihan ok reitti tosin jos haluaa erämaan rauhaa vältä kesä-heinäkuuta sekä syyskuuta,elokuu on hyvä ajankohta. Karhuojan tuvan lähellä kulkevaa poroaitaa seurailee polku jota pitkin pääsee Naltiojoen suuntaan ja sieltä edelleen Korvatunturin suuntaan, metsähallituksen luontoon.fi sivustolla on Nuorttin reitistä tietoa.
- TnT
Onkos kukaan oikaissut korvatuntutrin muruskalta rajavyöhykkeen pintaa Nurttijoelle? Ainakaan ei yhtään näy polkuja kartassa. Olis vähä isompi lenkki. Millainen mahtaa olla maasto tuolla välillä, meneekö päivä vai viikko..lyhyeltä matkalta näyttää mutta etei yllätyksiä tulis...
- kairankulkija
TnT kirjoitti:
Onkos kukaan oikaissut korvatuntutrin muruskalta rajavyöhykkeen pintaa Nurttijoelle? Ainakaan ei yhtään näy polkuja kartassa. Olis vähä isompi lenkki. Millainen mahtaa olla maasto tuolla välillä, meneekö päivä vai viikko..lyhyeltä matkalta näyttää mutta etei yllätyksiä tulis...
Korvatunturinmurustalta-Nuorttijoelle on karttaa lukien vähän paikoin ilkeän oloista maastoa. Kolsan kivikkomurustoilla olen kerran käväissyt,itse en kyllä lähtisi jos ei ole pakko mutta voihan sitä aina yrittää.
- jarppak
kairankulkija kirjoitti:
Korvatunturinmurustalta-Nuorttijoelle on karttaa lukien vähän paikoin ilkeän oloista maastoa. Kolsan kivikkomurustoilla olen kerran käväissyt,itse en kyllä lähtisi jos ei ole pakko mutta voihan sitä aina yrittää.
Meneekö viikko vai...
Tältä pohjalta en lähtis koko paikkaan, vai mitä sinä Kairankulkija. - kairankulkija
jarppak kirjoitti:
Meneekö viikko vai...
Tältä pohjalta en lähtis koko paikkaan, vai mitä sinä Kairankulkija.En lähtis todellakaan ainakin tuota ko. reittiä, kulkisin Vieriaapa-Naltiojoki reittiä (tai olen kulkenut) kohti Nuorttia.
- HYVIN TEHTY REITTI
soita Samperin Savottaan ja kysy ninossaa neuvoa. reitti ja kalastus olosuhteet mahtavat. normaali erä varustus.eräkämppiä voi varata SAMPERIN kautta.HOTELLI SAMPERIN SAVOTTA SAVUKOSKI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356