Asumistuki päätös viipyy

Anonyymi-ap

Laitoin asumistuki hakemuksen 2.2.2023 ja vieläkään ei ole tullut päätöstä . !!!! On hidasta hommaa. Kuinka kauan teillä on kestänyt. Kelan sivuilla on että voi kestää noin ,30 päivää. Mulla on mennyt jo paljon yli

13

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "OmaKelassa näet arvion käsittelyajasta. Joskus hakemuksen käsittely voi kuitenkin viivästyä. Jos hakemuksestasi puuttuu tietoja tai liitteitä, Kelan työntekijä on yhteydessä sinuun."

      https://www.kela.fi/paatos

      • Anonyymi

        Itse laitoin hakemuksen 9.12.2022, kun sain vuokranantajalta tiedon, että vuoden alusta vuokra nousee tuntuvasti. Ylihuomenna on maaliskuu, eli asumistukihakemuksen käsittely kesti jo kohta 4 KUUKAUTTA. Ja tänään kun kävin Kelan sivuilla tarkistamassa, niin siellä edelleen lukee että käsittely kestää 26-28 päivää. Ja lähetin jo kolmannen viestin Kelalle, missä kysyin, että jos joku liite puuttuu, niin voisitteko ilmoittaa siitä minulle, niin voin toimittaa sen teille. Vaikka asun kaupungin vuokra-asunnossa (ja olen asunut tässä asunnossa jo yli 30 vuotta) ja Kela saa tiedot vuokrasta automaattisesti kaupungilta. Mutta ei yhteenkään mun viestin Kela ei ole vastannut tähän päivän mennessä.

        Mitä pitäisi tehdä asialle? Kenelle voi valittaa? Mielestäni on epänormaalia, että eläkeläinen joutuu odottamaan Kelan asumistukipäästöstä yli 4 kuukautta. Samoin takuueläkkeen tarkistuspäätöstä olen myös odottanut jo 3 kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laitoin hakemuksen 9.12.2022, kun sain vuokranantajalta tiedon, että vuoden alusta vuokra nousee tuntuvasti. Ylihuomenna on maaliskuu, eli asumistukihakemuksen käsittely kesti jo kohta 4 KUUKAUTTA. Ja tänään kun kävin Kelan sivuilla tarkistamassa, niin siellä edelleen lukee että käsittely kestää 26-28 päivää. Ja lähetin jo kolmannen viestin Kelalle, missä kysyin, että jos joku liite puuttuu, niin voisitteko ilmoittaa siitä minulle, niin voin toimittaa sen teille. Vaikka asun kaupungin vuokra-asunnossa (ja olen asunut tässä asunnossa jo yli 30 vuotta) ja Kela saa tiedot vuokrasta automaattisesti kaupungilta. Mutta ei yhteenkään mun viestin Kela ei ole vastannut tähän päivän mennessä.

        Mitä pitäisi tehdä asialle? Kenelle voi valittaa? Mielestäni on epänormaalia, että eläkeläinen joutuu odottamaan Kelan asumistukipäästöstä yli 4 kuukautta. Samoin takuueläkkeen tarkistuspäätöstä olen myös odottanut jo 3 kuukautta.

        Oiskohan siitä kiinni, että asumistukihakemukseen tarvitaan takuueläkkeen määrä, jota olet hakenut ennen kuin asumistuki päätös voidaan antaa. Miks takuueläkkeesi tarkistetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laitoin hakemuksen 9.12.2022, kun sain vuokranantajalta tiedon, että vuoden alusta vuokra nousee tuntuvasti. Ylihuomenna on maaliskuu, eli asumistukihakemuksen käsittely kesti jo kohta 4 KUUKAUTTA. Ja tänään kun kävin Kelan sivuilla tarkistamassa, niin siellä edelleen lukee että käsittely kestää 26-28 päivää. Ja lähetin jo kolmannen viestin Kelalle, missä kysyin, että jos joku liite puuttuu, niin voisitteko ilmoittaa siitä minulle, niin voin toimittaa sen teille. Vaikka asun kaupungin vuokra-asunnossa (ja olen asunut tässä asunnossa jo yli 30 vuotta) ja Kela saa tiedot vuokrasta automaattisesti kaupungilta. Mutta ei yhteenkään mun viestin Kela ei ole vastannut tähän päivän mennessä.

        Mitä pitäisi tehdä asialle? Kenelle voi valittaa? Mielestäni on epänormaalia, että eläkeläinen joutuu odottamaan Kelan asumistukipäästöstä yli 4 kuukautta. Samoin takuueläkkeen tarkistuspäätöstä olen myös odottanut jo 3 kuukautta.

        Tahalleen tekevät noin, että savustavat sinua niin, että et enää hakisi asumistukea. Eli kuvittelevat, että sinulla on säästöjä, olet miljonääri, kykenet elämään ilman asumistukea. Näin kokeilevat jäätä josko voisi sinut savustaa elämään ilman asumistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahalleen tekevät noin, että savustavat sinua niin, että et enää hakisi asumistukea. Eli kuvittelevat, että sinulla on säästöjä, olet miljonääri, kykenet elämään ilman asumistukea. Näin kokeilevat jäätä josko voisi sinut savustaa elämään ilman asumistukea.

        Hyvä totutella elämään ilman asumistukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laitoin hakemuksen 9.12.2022, kun sain vuokranantajalta tiedon, että vuoden alusta vuokra nousee tuntuvasti. Ylihuomenna on maaliskuu, eli asumistukihakemuksen käsittely kesti jo kohta 4 KUUKAUTTA. Ja tänään kun kävin Kelan sivuilla tarkistamassa, niin siellä edelleen lukee että käsittely kestää 26-28 päivää. Ja lähetin jo kolmannen viestin Kelalle, missä kysyin, että jos joku liite puuttuu, niin voisitteko ilmoittaa siitä minulle, niin voin toimittaa sen teille. Vaikka asun kaupungin vuokra-asunnossa (ja olen asunut tässä asunnossa jo yli 30 vuotta) ja Kela saa tiedot vuokrasta automaattisesti kaupungilta. Mutta ei yhteenkään mun viestin Kela ei ole vastannut tähän päivän mennessä.

        Mitä pitäisi tehdä asialle? Kenelle voi valittaa? Mielestäni on epänormaalia, että eläkeläinen joutuu odottamaan Kelan asumistukipäästöstä yli 4 kuukautta. Samoin takuueläkkeen tarkistuspäätöstä olen myös odottanut jo 3 kuukautta.

        Mamuille pitää tehdä kiireesti päätös muuten huutavat rasismia rasismia. Mamut menee aina ekana.


    • Anonyymi

      TOSI IKÄVÄÄ, ETTÄ KÖYHÄLTÄ VIIVYTELLÄÄN. AKAT SIELLÄ VAAN JALAT RISTISSÄ ISTUVAT NELITUNTISTA TYÖPÄIVÄÄ, NELJÄNÄ PÄIVÄNÄ VIIKOSSA.
      SANNA MARI BILETTÄÄ PÄIVÄSTÄ AAMUUN YLI YÖN. MIKSEI VOISI OLLA TYÖAIKA 9 TUNTIA 6 PÄIVÄNÄ VIIKOSSA KAIKILLA. 54 TUNTIA VAIN VIIKOSSA TÖISSÄ. ONHAN VIIKOSSA 168 TUNTI.
      VAPAATAKIN JÄISI 114 TUNTIA VIIKOSSA.
      ------
      PALATTAISIIN 6 PÄIVÄISEEN TYÖVIIKKOON JA 9 TUNTIA PÄIVÄSSÄ TUNTI VÄLISSÄ RUOKA JA KAHVITAUKOJA.

      • Anonyymi

        Pullamössösukupolven edustaja haikailee tunnin ruoka- ja kahvitaukoja.

        Nythän sinullla on aikaa syödä ja kahvitella päivät läpeensä, kun ei työkiireet paina.


    • Anonyymi

      rahat on jo tältä vuodelta loppunut.

    • Anonyymi

      Olen ansiosidonnaisella päivärahalla ja kun laitoin asumistuki hakemuksen niin päätös tuli 2viikossa hylättynä,nopeaa toimintaa siis.

    • Anonyymi

      Minä laitoin 7kk sitten ja ei vieläkään päätöstä. Mamujen ei tartte esittää tiliotetta mutta suomalaisen pitää. Tässäkin väri suojelee. Mamut muuttaa kalliisiin asuntoihin sanovat kyll sossu maksaa. Eikö töissäkävijät olis etusijalla. Mamut vaan loisii ostareissa voi viiitttuuuuuu

    • Anonyymi

      3kk,Eläkepäätöksiä odottivat, nekin kesti 3kk.Yleensä 1 - 2kk tullu ansiopäivärahalla ollessa.

    • Anonyymi

      Mulla kesti tarkistushakemuksen käsittely 24 päivää. Vähän yllätti että päätös on oikein sillä kun tulot muuttuivat (eläke nousi) tammikuun alussa mutta ei niin paljoa että se olisi aiheuttanut tarkistuksen ei yrittäneet samaa kusetusta kun muutama vuosi sitten että tarkistivat takautuvasti silti valehtelemalla lain sisällöstä.
      Tarkistuksen perusteena oli riittävän suuri vastikkeen nousu kesäkuun alusta, siinäkään ei yhtään änkyröineet vaikka sitä odotin.

      Kelan perseily jatkuu ja pahenee.
      Maailman Onnellisin maa ja sen onnettomat virkamiehet
      https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/
      Kiitokset apulaisoikeusapinamies Pasi Pölöselle tästäkin vähästä
      Surullista on katsoa kun laillisuusvalvojakin nuolee virkanilkkien persausta

      ®167-176

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe