Taksitoiminnan ainoa tarkoitus on voiton tuotto omistajilleen

Anonyymi-ap

Vähissä on normaalijärkinen kansa, joka ymmärtää taksien olevan liiketoimintaa.

Taksi ei ole tarkoitettu kaikille. Taksi on tarkoitettu normaalituloisille. Vähävaraisille on rakennettu julkisen sektorin ylläpitämä joukkoliikenne eli lähinnä bussit ja junat.

13

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taksi oli pitkään osa julkista liikennettä sääntelyineen ja velvoitteineen. Yhä vielä porukka hyväksyy sen, että ravintola-annos ja snägärin lihis ovat eri hintaisia, mutta taksissa kuulemma on joku normaalihinta olemassa.

      • Anonyymi

        Taksit ovat edelleen julkista liikennettä.


      • Anonyymi

        Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.

        Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.

        Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.

        Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.

        Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.

        On mennyt puurot ja vellit sekaisin. Bussit ovat yleensä yksityistä omaisuutta. Sekä osa julkista liikennettä taksien tavoin. Ennen vuotta 2018 kuin sen jälkeen. Jopa Wikipediassa tuo ymmärretään:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Julkinen_liikenne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.

        Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.

        Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.

        Niinhän se on, jokainen yritys päättää mitä tekee ja valitsee toimintatavat sekä asiakkaat. Ei yrityksen asioista päätä kuin yrityksen johto, muut vikisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksit ovat edelleen julkista liikennettä.

        Wikipedian mukaan eivät ole:

        Julkinen henkilöliikenne määritellään Euroopan yhteisön palvelusopimusasetuksessa yleistä taloudellista etua koskeviksi henkilöliikennepalveluiksi, joita tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä. Taksiliikenne ei siten kuulu palvelusopimusasetuksen mukaiseen julkisen henkilöliikenteen käsitteeseen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Taksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mennyt puurot ja vellit sekaisin. Bussit ovat yleensä yksityistä omaisuutta. Sekä osa julkista liikennettä taksien tavoin. Ennen vuotta 2018 kuin sen jälkeen. Jopa Wikipediassa tuo ymmärretään:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Julkinen_liikenne

        Julkinen liikenne on liikennettä, jonka toimivaltainen viranomainen asettaa julkisten liikennepalvelujen varmistamiseksi. Liikenteenharjoittaja ei ota niitä hoitaakseen, ilman julkisen viranomaistahon maksamaa korvausta. Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista. Julkisia henkilöliikennepalveluja tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä.

        Takseilla ei ole julkisen palvelun mukaisia velvoitteita, eikä viranomainen maksa niille korvausta julkisen palvelun velvoitteen toteuttamisesta eli ne eivät ole julkista liikennettä.

        Pyydä samalla korjausta wikipediassa olevaan väärään tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkinen liikenne on liikennettä, jonka toimivaltainen viranomainen asettaa julkisten liikennepalvelujen varmistamiseksi. Liikenteenharjoittaja ei ota niitä hoitaakseen, ilman julkisen viranomaistahon maksamaa korvausta. Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista. Julkisia henkilöliikennepalveluja tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä.

        Takseilla ei ole julkisen palvelun mukaisia velvoitteita, eikä viranomainen maksa niille korvausta julkisen palvelun velvoitteen toteuttamisesta eli ne eivät ole julkista liikennettä.

        Pyydä samalla korjausta wikipediassa olevaan väärään tietoon.

        "Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista."
        Maksetaanhan taksien ajamista kela-kyydeistäkin korvaus verovaroista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.

        Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.

        Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.

        "Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään"
        Ei omistaja eikä kuljettaja päätä mitään.
        Välitysyhtiö päättää hinnat, auton värit, kuljettajan pukeutumisen jne.


    • Anonyymi

      On typerää kuvitella, että taviksella olisi varaa vuokrata auto kuljettajalla. Ei ole. Tavis kävelee tai menee bussilla.

    • Anonyymi

      Älkää tytöt riidelkö, taksi on joukkoliikennettä. Julkinen liikenne on Kelan ja Alkon välistä kävelyä.

      • Anonyymi

        Julkinen liikenne ei ole virallinen ilmaisu. Se on sanana vailla merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkinen liikenne ei ole virallinen ilmaisu. Se on sanana vailla merkitystä.

        …ja kun kaikkien alojen asiantuntijaa ei satu miellyttämään se yleisesti hyväksytty merkitys sanaparin ”julkinen liikenne” merkitykseksi s.o. liikenne, johon myös taksiliikenne kuuluu, hän nöyrään ja vaatimattomaan tapaansa ja oikassa olemisen pakkomielteensä siivittämänä ottaa itselleen vapauden määritellä ”julkinen liikenne” omintakeisella tavallaan…;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe