Vähissä on normaalijärkinen kansa, joka ymmärtää taksien olevan liiketoimintaa.
Taksi ei ole tarkoitettu kaikille. Taksi on tarkoitettu normaalituloisille. Vähävaraisille on rakennettu julkisen sektorin ylläpitämä joukkoliikenne eli lähinnä bussit ja junat.
Taksitoiminnan ainoa tarkoitus on voiton tuotto omistajilleen
13
107
Vastaukset
- Anonyymi
Taksi oli pitkään osa julkista liikennettä sääntelyineen ja velvoitteineen. Yhä vielä porukka hyväksyy sen, että ravintola-annos ja snägärin lihis ovat eri hintaisia, mutta taksissa kuulemma on joku normaalihinta olemassa.
- Anonyymi
Taksit ovat edelleen julkista liikennettä.
- Anonyymi
Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.
Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.
Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.
Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.
Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.On mennyt puurot ja vellit sekaisin. Bussit ovat yleensä yksityistä omaisuutta. Sekä osa julkista liikennettä taksien tavoin. Ennen vuotta 2018 kuin sen jälkeen. Jopa Wikipediassa tuo ymmärretään:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Julkinen_liikenne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.
Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.
Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki.Niinhän se on, jokainen yritys päättää mitä tekee ja valitsee toimintatavat sekä asiakkaat. Ei yrityksen asioista päätä kuin yrityksen johto, muut vikisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksit ovat edelleen julkista liikennettä.
Wikipedian mukaan eivät ole:
Julkinen henkilöliikenne määritellään Euroopan yhteisön palvelusopimusasetuksessa yleistä taloudellista etua koskeviksi henkilöliikennepalveluiksi, joita tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä. Taksiliikenne ei siten kuulu palvelusopimusasetuksen mukaiseen julkisen henkilöliikenteen käsitteeseen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mennyt puurot ja vellit sekaisin. Bussit ovat yleensä yksityistä omaisuutta. Sekä osa julkista liikennettä taksien tavoin. Ennen vuotta 2018 kuin sen jälkeen. Jopa Wikipediassa tuo ymmärretään:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Julkinen_liikenneJulkinen liikenne on liikennettä, jonka toimivaltainen viranomainen asettaa julkisten liikennepalvelujen varmistamiseksi. Liikenteenharjoittaja ei ota niitä hoitaakseen, ilman julkisen viranomaistahon maksamaa korvausta. Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista. Julkisia henkilöliikennepalveluja tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä.
Takseilla ei ole julkisen palvelun mukaisia velvoitteita, eikä viranomainen maksa niille korvausta julkisen palvelun velvoitteen toteuttamisesta eli ne eivät ole julkista liikennettä.
Pyydä samalla korjausta wikipediassa olevaan väärään tietoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkinen liikenne on liikennettä, jonka toimivaltainen viranomainen asettaa julkisten liikennepalvelujen varmistamiseksi. Liikenteenharjoittaja ei ota niitä hoitaakseen, ilman julkisen viranomaistahon maksamaa korvausta. Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista. Julkisia henkilöliikennepalveluja tarjotaan yleisölle yhtäjaksoisesti ketään syrjimättä.
Takseilla ei ole julkisen palvelun mukaisia velvoitteita, eikä viranomainen maksa niille korvausta julkisen palvelun velvoitteen toteuttamisesta eli ne eivät ole julkista liikennettä.
Pyydä samalla korjausta wikipediassa olevaan väärään tietoon."Julkisesta liikenteenpalvelusta maksetaan korvaus verovaroista."
Maksetaanhan taksien ajamista kela-kyydeistäkin korvaus verovaroista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2018 jälkeen taksilla ei ole sen enempää velvoitteita kuin millään muullakaan yksityisellä yrityksellä.
Tärkein muistettava asia on, että taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten tiloissa eli autossa käyttäydytään. Kuljettaja valitsee myös asiakkaat, kuten mikä tahansa yritys. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää verotodistus, niin näin se sitten on, tai omaisuutta ei anneta kuljetusta anovan henkilön väliaikaiseen käyttöön.
Omistaja tai omaisuuden haltijana oleva Taksikuski on kuningas, näin määrää laki."Eli omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään"
Ei omistaja eikä kuljettaja päätä mitään.
Välitysyhtiö päättää hinnat, auton värit, kuljettajan pukeutumisen jne.
- Anonyymi
On typerää kuvitella, että taviksella olisi varaa vuokrata auto kuljettajalla. Ei ole. Tavis kävelee tai menee bussilla.
- Anonyymi
Älkää tytöt riidelkö, taksi on joukkoliikennettä. Julkinen liikenne on Kelan ja Alkon välistä kävelyä.
- Anonyymi
Julkinen liikenne ei ole virallinen ilmaisu. Se on sanana vailla merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkinen liikenne ei ole virallinen ilmaisu. Se on sanana vailla merkitystä.
…ja kun kaikkien alojen asiantuntijaa ei satu miellyttämään se yleisesti hyväksytty merkitys sanaparin ”julkinen liikenne” merkitykseksi s.o. liikenne, johon myös taksiliikenne kuuluu, hän nöyrään ja vaatimattomaan tapaansa ja oikassa olemisen pakkomielteensä siivittämänä ottaa itselleen vapauden määritellä ”julkinen liikenne” omintakeisella tavallaan…;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001710Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571350Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761298Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108850
- 72833