ANOREKTIKKOJEN TAUTI

hoitakaa pääsyy pois

Anoreksia tuhoaa ihmisen elimistön
ensiksi elimistö hakee ravinnon omista lihaksistaan ja sitten luustosta, kun
sairas ihminen ei syö ruokaa!

7

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luukatoinen

      163 cm ja 83 kg - mielestäni en ole anorektikko...

      • wat2

        Ei se oo pelkästään mummojen tai anorektikkojen sairaus.

        Jotkut lääkkeetkin ( esim. kortisoni ) voi aiheuttaa luitten haurastumista jopa osteoporoosiin asti. Eikä kaikki hyvin syövät ihmisetkään saa riittävästi kalsiumia ja D-vitamiinia, saati liikuntaa, jotka kaikki ehkäisevät osteoporoosia.


    • diagnoosia

      ota selvää asioista !! Kaikkea sitä kuuleekin huh huh.

    • ana

      Ei oo tuhonnu mun luustoa ollenkaan vaik sairastanu 5 vuotta ja BMI 14-15. Menkkoi ei oo ollu ikinä. Lääkäriki sano et oon ensimmäinen jolle on käyny näin. Mut totta et monille aiheuttaa.
      Ja tutullani on osteoporoosi vaik on normaalipainonen et silleen

    • marikamm

      Joopa joo. Olen 39 ja sain juuri osteoporoosidiagnoosin. Lannenikamien luuntiheys romahtanut. Anorektinen oireilu alkoi 18-vuotiaana. Terveitäkin vuosia on ollut välissä.
      Ja huom! Painoindeksi on ollut koko laihimmillanikin 16,3. Riittää, että menkat jäävät pois...

      • Nimetön

        Minulla todettiin anoreksiasta johtuva osteoporoosi 17-vuotiaana, vaikka menkat olivat olleet aina säännölliset. (En tiedä miten se on mahdollista ihmisellä jonka BMI on 13,2 mutta kyllä ne aina sieltä ajallaan tulivat, vain viimeisen vuoden e-pillereiden avulla.) Nyt olen ollut lääkityksellä vuoden ja koitan opetella oikeaa syömistä.


    • Teija

      Älä väitä, jos et tiedä varmasti!

      Minulla on osteoporoosi, vaikka en ole päivääkään sairastanut anoreksiaa. Olen aina syönyt hyvin.

      Osteoporoosin syy minulla on toinen sairaus, joka estää kalsiumin sitoutumisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe