Monella duunarilla tiukka taloustilanne uutisoinnin mukaan

Anonyymi-ap

Hehheh!

Mitä luulette kuinka työttömät pärjäävät kun kaikki kulut nousseet?

Eipä peruspäivärahat ja ansiosidonnaiset pitkälle auta kun kaikki kulut nousseet kovasti.

19

113

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikai noita tukia ole tarkoitettukaan siihen, että niillä pärjäisi hienosti, taikka koko elämä vietettäisiin.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Töihin siitä, jos tuntuu että työttömänä pärjää huonosti. Tosin juuri paremmin ei pärjää tavallisena duunarinakaan, kun silloin joutuu kaiken maksamaan itse, eikä ole edes sitä kallisarvoista aikaa käytettävissä, mitä työttömillä on yllin kyllin. Tavallinen pienipalkkainen tehdastyöläinen, varsinkin jos sattuu asumaan ok-talossa haja-asutusalueella ja tarvitsee omaa autoa töissäkäymiseensä, on kaikkein heikoimmilla tässä nykyisessä yhteiskunnassa; kaikki ovat kimpussa, kulut senkun nousee mutta palkka juurikaan ei,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Töihin siitä, jos tuntuu että työttömänä pärjää huonosti. Tosin juuri paremmin ei pärjää tavallisena duunarinakaan, kun silloin joutuu kaiken maksamaan itse, eikä ole edes sitä kallisarvoista aikaa käytettävissä, mitä työttömillä on yllin kyllin. Tavallinen pienipalkkainen tehdastyöläinen, varsinkin jos sattuu asumaan ok-talossa haja-asutusalueella ja tarvitsee omaa autoa töissäkäymiseensä, on kaikkein heikoimmilla tässä nykyisessä yhteiskunnassa; kaikki ovat kimpussa, kulut senkun nousee mutta palkka juurikaan ei,

        Kaikki johtuu kustannuksista, hyvinvointiyhteiskunnan hintalapusta. Suomessa syntyvä ihminen saa n. 250-300 tuhannen euron palvelut ja tulonsiirrot, ennenkuin pääsee edes työelämään. (esimerkkinä pelkkä peruskoulu 9 vuotta, maksaa reippaan sata tonnia).

        Nämä kaikki ilmaiset palvelut ja tulonsiirrot on niin merkittävä kuluerä, että kun koko elämänsä aikana "tavallinen suomalainen" saa n. 500 000eur arvosta erilaista "ilmaista" palvelua, niin sen verokuorman hinta on tämmöinen.

        Suomalaisista ihmisistä n. 60% on saajana tässä, ainoastaan n. 40% pystyy itse maksamaan omat kustannuksensa yhteiskunnalle.

        Ja kun päästään siihen palkkaan, raha on niukkuushyödyke, jos sitä olisi kaikilla, se olisi arvotonta. Ja kun mietitään rahan kiertokulkua yhteiskunnassa, jos kaikki saisi hyvän palkan, olisi kaikki palvelu ja materiaali ihan hirveän kallista, joka söisi sen hyvän palkan hyödyn.

        Esimerkkinä Norja, missä on hyvät palkat. Siellä maksaa kerrostalokolmion vuokra 2000eur/kk ja kaikki tavara on kaupoissa kalliimpaa kuin suomessa. Se hyvän palkan etu hiipuu siihen hintaan.

        Ja toinen näkökulma. Ihmisten työteho, osaaminen, työn arvo ja hinta vaihtelee, kaikille ei voi maksaa kovin suuria palkkoja ja työelämässäkin on mukana sellaisia työntekijöitä, jotka ei pysty työpanoksellaan maksamaan edes omaa palkkaansa.


    • Anonyymi

      Työttömällä ei työmatkakuluja.
      Monelle paha paikka, jos auto on ainoa tapa päästä töihin, eikä täytä virallisia ehtoja...

    • Anonyymi

      kokoomuslaisten mielestähän palkalla ei tarvitse tulla toimeen, mutta tukiakaan ei haluta maksaa, ainoaksi vaihtoehdoksi jää ryöstely.

      • Anonyymi

        Noita irrallisia heittoja on tietysti kiva huudella. On kuitenkin tosiasia, että jotkut ihmiset eivät kykene tuottavaan täysipäiväiseen työhön = palkkaa ei voi maksaa ns tarpeeksi. Eli palkan ei automaattisesti tarvitse olla esim 3500€/kk. Tuet ja tulojen tasapäistäminen taas tappaa kaiken ahkeruuden. Jos lisätyöstä/ylityöstä menee 60% veroon, niin aika hiljaista on kiinnostus. Suuret tuet taas tulevat tekevien selkänahasta.
        Eli tukien vähentäminen vähentää veropotin tarvetta, jolloin palkasta jää enemmän käteen ja työn tekeminen voidaan kokea motivoivammaksi.

        Vasemmistopolitiikan ainoa tarkoitus on tasapäistää niin, että kellään ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita irrallisia heittoja on tietysti kiva huudella. On kuitenkin tosiasia, että jotkut ihmiset eivät kykene tuottavaan täysipäiväiseen työhön = palkkaa ei voi maksaa ns tarpeeksi. Eli palkan ei automaattisesti tarvitse olla esim 3500€/kk. Tuet ja tulojen tasapäistäminen taas tappaa kaiken ahkeruuden. Jos lisätyöstä/ylityöstä menee 60% veroon, niin aika hiljaista on kiinnostus. Suuret tuet taas tulevat tekevien selkänahasta.
        Eli tukien vähentäminen vähentää veropotin tarvetta, jolloin palkasta jää enemmän käteen ja työn tekeminen voidaan kokea motivoivammaksi.

        Vasemmistopolitiikan ainoa tarkoitus on tasapäistää niin, että kellään ei ole mitään.

        et ole edes jyvällä koko asiassa.
        Paljon helpottaisi jos asumisen hintaa saataisiin pudotettua oleellisesti, mutta kokoomus on siinäkin asiassa puolustamassa vain omia ahneita etujaan, ei varmasti putoaisi vuokrat vaikka asumistuet lopetettaisiin kokonaan, kokkari ennemmin purkaa koko vuokratalon pois kuin laskee vuokria!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et ole edes jyvällä koko asiassa.
        Paljon helpottaisi jos asumisen hintaa saataisiin pudotettua oleellisesti, mutta kokoomus on siinäkin asiassa puolustamassa vain omia ahneita etujaan, ei varmasti putoaisi vuokrat vaikka asumistuet lopetettaisiin kokonaan, kokkari ennemmin purkaa koko vuokratalon pois kuin laskee vuokria!!

        Eiköhän se enemminkin ole vasuri, joka ei halua tukia pudottaa? Ei kaikkea kannata aina laittaa kokoomuksen, tai varakkaiden ihmisten viaksi.

        Asumisen hintaan on vaikea vaikuttaa lainsäädännöllä niin, että nykyisten olemassaolevien asuntojen hinta laskisi. Asunto maksaa aina jotain, kuten ylläpito ja remontteihin varautuminen.

        Nyt jo on arava-vuokra-asuntoja, missä yhteiskunta tukee asumista. Sen lisäksi, että tyypillisesti vuokran maksaa joku muu, kuin asukas itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se enemminkin ole vasuri, joka ei halua tukia pudottaa? Ei kaikkea kannata aina laittaa kokoomuksen, tai varakkaiden ihmisten viaksi.

        Asumisen hintaan on vaikea vaikuttaa lainsäädännöllä niin, että nykyisten olemassaolevien asuntojen hinta laskisi. Asunto maksaa aina jotain, kuten ylläpito ja remontteihin varautuminen.

        Nyt jo on arava-vuokra-asuntoja, missä yhteiskunta tukee asumista. Sen lisäksi, että tyypillisesti vuokran maksaa joku muu, kuin asukas itse.

        Vai tyypillisesti, minun vuokraa ei ainakaan maksa kukaan muu kuin minä, asumistuki ei ole puoliakaan vuokrasummasta vaikka on joku arava rahoitus ollut, asuntoihin varallisuusrajat, jne.
        Vttu mitä vähättelyä, vtuttaa tuommoinen asenne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tyypillisesti, minun vuokraa ei ainakaan maksa kukaan muu kuin minä, asumistuki ei ole puoliakaan vuokrasummasta vaikka on joku arava rahoitus ollut, asuntoihin varallisuusrajat, jne.
        Vttu mitä vähättelyä, vtuttaa tuommoinen asenne!

        Eli sun asumista on joka tapauksessa maksellut joku muu, kuin sinä itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sun asumista on joka tapauksessa maksellut joku muu, kuin sinä itse?

        Sen aikaa kun olen työttömänä ollut. Eipä ole ollut suurtakaan kiinnostusta kellään palkata meikäläistä niin olisin voinut sitten palkallani maksaa vuokranikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen aikaa kun olen työttömänä ollut. Eipä ole ollut suurtakaan kiinnostusta kellään palkata meikäläistä niin olisin voinut sitten palkallani maksaa vuokranikin.

        Jos nyt vielä viitataan tuohon aiempaan. Kuinka paljon ns. maksukykyisiä ihmisiä kiinnostaa rahoittaa muiden asumista, elämistä ja olemista. Asuminen maksaa aina jotain, eikä sitä pysty halventamaan kovin paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt vielä viitataan tuohon aiempaan. Kuinka paljon ns. maksukykyisiä ihmisiä kiinnostaa rahoittaa muiden asumista, elämistä ja olemista. Asuminen maksaa aina jotain, eikä sitä pysty halventamaan kovin paljoa.

        Asuminen on kuitenkin ihmisten perustarve, jokaisella on oltava jonkinlainen katto pään päällä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuminen on kuitenkin ihmisten perustarve, jokaisella on oltava jonkinlainen katto pään päällä!!

        Kun vielä asumistakin tuetaan, voi olla helpostikin mahdollista, että sellaiselle ihmiselle maksetaan koko elämän aikana jopa 600-700 tuhatta euroa erilaisia tukia ja palveluita.

        Ja lisää pitäisi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vielä asumistakin tuetaan, voi olla helpostikin mahdollista, että sellaiselle ihmiselle maksetaan koko elämän aikana jopa 600-700 tuhatta euroa erilaisia tukia ja palveluita.

        Ja lisää pitäisi saada.

        Mitäs ovat luoneet tällaisen yhteiskunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ovat luoneet tällaisen yhteiskunnan.

        Nämä yhteiskunnan "ilmaiset palvelut" maksaa jotain. Sen takia on verot tapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä yhteiskunnan "ilmaiset palvelut" maksaa jotain. Sen takia on verot tapissa.

        Jos se on ongelma, silloin ei olisi kannattanut karkuuttaa teollisuustyöpaikkoja kiinaan. Koska näin kuitenkin toimittiin, en usko, että työttömyyskorvausten maksu on mikään ongelma.


    • Anonyymi

      Itse olen osatyökykyinen plus 50v työtön ja teen yhdeksän euron työtä. Tiedän että meissä on hyvin monenlaisia ihmisiä. Joku on saattanut itse sössiä asiansa niin ettei kannata tehdä mitään. Mutta oikeasti kyllä työssä olevien ihmisten asema saattaa olla huonompi.

    • Anonyymi

      Itsekin mietin, miksi rahaa ei jää juurikaan säästöön, mutta 1900€ asuntolainan lyhennys ja 450€/kk polttoainekulut ruuan ja harrastuksien lisäksi vaikuttaa merkittäväksi. Tuohon päälle lievä alkoholismi ja muut harrastukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe