Minulla on traakkipuu ollut nyt n. kaksi vuotta. Olen hoitanut sitä seuraavanlaisesti: Kastelua harvoin, vedellä sumuttelua viikottain. kukka on voinut hyvin.
Nyt tapahtui jotain outoa; yhden yön aikana kukkaan tullut runsaasti täysin kellahtaneita lehtiä! en ole siirtänyt kukkaa, vaan se on elellyt koko ajan samassa paikassa. Nyt kiinnostaisi tietää mikä on tilan aiheuttanut? Lannoitin tänä keväänä ravinnepuikoilla, mittasin puikkopaketilla jotta laitoin oikean määränkin puikkoja.
Kiitos vastauksista!
Traakkipuun hoito
4
1988
Vastaukset
- anemone
Ne lehdet on jo vanhoja ja poistuma on luonnollinen, joten nypi kellastuneet lehdet pois ja hoida kasviasi niinkuin tähänkin asti. Kirjoitan kokemuksesta, sillä minulla on traakki ja reunustraakki olleet jo 19 vuotta.
- nimimerkki
Tarkasta vielä, ettei traakkisi ole saanut tuholaisia. Esim punkit elää mieluusti kuivissa lämpöisissä olosuhteissa, ne huomaa rihmanohuista seiteistä kasvissa. Tämä "yhdessä yössä keltaiseksi muuttuminen" sopii kyllä kuvaan punkkien kanssa, vaikka en kyllä juuri nyt satu muistamaan tykkäävätkö ne traakkipuista.
- tuholainen_
Mulla on kerran iskenyt jotain punkkeja tai öttiäisiä traakkiin, ja oireet oli juuri tuollaiset. Niitä ei vaan silmällä nähnyt kuin oikein läheltä joten aluksi kastelin ja lannoittelin kun luulin että hoidossa vika. Kun ei auttanut katsoin lähemmin ja kasvi kuhisi öttiäisiä. Myrkytin kasvin 3 kertaa pyretriinillä ja hyvin jakselee nykyään. :)
- epätoivoinen
Miksi puun lehtiin, runkoon ja multaan tulee jotain ihme valkoisia pisteitä?
Olisi kiva nauttia siitä kasvista eikä pelätä kuolemista kun on sen ite kasvattanu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792698- 1642519
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182207Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612073Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2061439Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2261173Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931138Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073