Erittäin vaikea masennus, syömishäiriö ja pakkohoito

Anonyymi-ap

Pahoittelut pitkästä tekstistä <3
Olen siis vajaa 30-vuotias nainen ja kärsinyt jo vuosi tolkulla hyvinkin vaikeasta masennuksesta ja ahdistuneisuudesta ja pahasta traumaperäisestä stressihäiriöstä. Takana myös useita im-yrityksiä ja teholla on tullu oltua ja osastoilla sitäkin enemmän.

Nyt mulla oli tässä viikko sitten psykologi, jonka tapasin siis vasta ekaa kertaa. Jotenkin ajattelin että hän ei vielä tarttuis kaikkeen kovin vakavasti. Joten hän sai rivien välistä tulkittua im-suunnitelmani, jonka olin siis oikeasti vienyt jo täydellisesti loppuun asti ja olin toteuttamassa sitä. Koska vuosien taistelujen jälkeen mun voimavarat eivät vaan enää riitä, enkä halua tai jaksa enää auttaa itseäni.
Noh, tilanteet eteni nyt siihen että olen määrättynä pakkohoitoon osastolle, ekaa kertaa näiden vuosien aikana. M1-lähetteitä on kyllä tullut, mutta tää on eka M3. Ja perustelevat psykoottistasoisena masennuksena, koska en enää halua mitään ja olen vastahakoinen kaikkeen ja todellakaan en usko että enää mikään muuttuu.

Nyt olen ollut myös viikon lähes syömättä, mutta fyysisesti sinänsä kaikki silti ok, mitä nyt vähän huippaa ja vessassa ei paljoo tartte käyä.. Joten mulle laitetaan pakolla nenämahaletku. Taustana siis että painoni pudonnut inan päälle 30kg tässä viime kesän lopusta, ei kauheen terveellisellä keinolla, tiedän. Olen silti siis edelleen ylipainoinen, bmi:n mukaan noin 13kg.

Oon nyt ihan totaali ahdistuneena ja selkä seinää vasten asioiden kanssa, koska ite en enää halunnut itseäni auttaa ja nyt mua pakolla autetaan ja en haluaisi hyväksyä sitä ja "tuhlata" resursseja...
Mut pakotettiin hoitoon ja virkavalta ois hakenu kotoo hoitoon jos en ois omin jaloin tullut. Toitotetaan että koitat nyt vaan auttaa ittees sua itseäs varten. Mutta kun en halua. Eihän aikuista voi ikuisuuksiin vaan sillä perusteella pakkohoidossa pitää??
Ja mua myös toi nml ahdistaa siinä, että jos oksennan, tuleeko se ulos....? Oon kerran aikasemmin letkussa ollu jostain syystä.

En oikeen tiiä mitä haen tällä, ehkä vaan halusin purkaa ulos ja kuulisin mielelläni pakkohoidoista ei "niin" psykoottisena. Koska mä en vaan ite halua. Ja mitä ton letkunkin kans sit..

2

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun mielestäni aloittaja on tyypillinen psykiatrisen hoitojärjetelmän uhri. Lääkkeitä syötetään vuosikausia, ne juuri tekevät tuo kaltaisen olotilan.
      "Vuosien taistelujen jälkeen voimavarat ei enää riitä enkä halua ja jaksa enää auttaa itseäni. Nyt sitten olen määärätty pakkohoitoon osastolle."
      Tässä kuvataan hyvin tyypillistä hoitopolkua joka on tullut erittäin monen kohtaloksi. Ensin vuosikausia syötetään lääkkeitä jotka lamaannuttavat pikkuhiljaa koko elimistön toimintakyvyttömäksi ja sitten viedään pakkohoitoon. Kauheinta on se, että koko ajan annetaan ymmärtää että elämän lamaantuminen on omaa syytä.
      Sanotaan että sairaus pahenee, vaikka tämä olotila on ulkopuolisten aiheuttama. Luultavasti vielä on edessä psykiatrisen järjestelmän viimeinen hoitokonsti sähköhoito, jonne viedään pakolla jos ei vapaaehtoisesti suostu.

      Tuo vaatimus että täytyy auttaa itse itseään on järkyttävä. Kun lääkärit pakkosyöttävät lääkekoktailia joka vie kaiken voiman siinä ei ole mitään mahdollisuutta itse tehdä mitään niin kauna kun lääkkeet ovat elimistössä. Lääkkeet ottavat koko elimistön fyysisen ja psyykkisen määräysvallan itselleen ja kuljettavat ihmisen kehoa. Lääkärit vain sanovat että tämä on sinun sairauttasi, eivät he näe lääkkeiden tuomaa vaikutusta.
      Tällaisia tapauksia on nykyään paljon alkanut tulla sosiaaliseen mediaan esille kun ihmiset kertovat kokemuksiaan.

    • Anonyymi

      Oletpa joutunut kärsimään paljon mitä ikävää se sitten on menneisyydessä ollutkaan.Varmasti tuntuu pahalta kun olet siellä pakosti mutta toisaalta kyse on siitä että toipuisit vaikkakin rankemman kautta.Läheiseni joutui myös pakkohoitoon mutta eivät pitäneet enempää kuin on tarve ja nyt hitaasti kuntoutumassa,matka on vielä pitkä toipumisessa.Vertaistuki on myös tärkeää myöhemmässä vaiheessa.Suosittelen että ota apu nyt vastaan mitä tarjotaan,osastojaksokin päättyy aikanaan.Voimahalaus:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe