Olen dementikko !

Anonyymi-ap

Olen huomannu,
sekoilen monissa asioissa,
aivan kauheeta,
itteäki pistelee jo vihaksi kun taas huomaa että ittessä on vika,
kuinka tämän vanhuuden höperyytesä voi ikinä hyväksyä,
mä en hyväksy edes omaa sekoilua, kuinka sitten muitten, huh, tai paremminki hyväksyy muitten sekoilun aattelee että en minä ainakaa vielä noin sekasi ole, hah, voi vain nauraa itteleen,
parree on kun viisammat hoitaa kaikki asiat ja tekee politiikkaa
ja pitää meistä sekopäistä parempaa huolta,


odotan jo huolenpitoa terveemiltä,
en enään kykene kaikkeen,,,

auriko paistaa,,
tänään on pakko saada nämä raihnaiset luunsa ulos edes vähäksi aikaa,

20

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno oivalus:Aurinko paistaa ja lähteä ulos! Mielikin piristyy teillä ja jos Kotinne läheisyys Senjori- kesus? Siellä on jokaiselle palvelutalojen ulkopuolella asuville aktivitetiä,eri kuntoisille myös ilmaista liikuntaa.Ei pidä unohtaa Asukastaloja tai eri eläkeläiskerhoja.

    • Anonyymi

      Lääkärillä kannattaa käydä jos terveys huolettaa.

    • Anonyymi

      Sukulaisellani todettiin sairaus, joka vaikuttaa myös muistiin. Raastavaa on huomata, kuinka nopeasti muistihäiriöt ovat alkaneet tuntua.
      Ennen niin aikaansaava ja tarmokas ihminen unohtaa lääkkeensä, eikä tiedä, söikö jo lounaan.
      Onneksi hän ymmärsi heti muuttaa hoivakotiin diagnoosin saatuaan. En tiedä, pääsisikö hän enää sinne tässä kunnossa.

    • Anonyymi

      Hoivakoteihin ei pääse jos suinkin kotona pärjää, ellei mene yksityiseen
      ja maksa itse tuhansia euroja kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Hän maksaa kalliit hoitokustannukset mieluummin, kuin jää omaistensa taakaksi. Monissa perheissä vanhuksen sallitaan käyttää omaisuutensa itse, eikä hätäillä perinnön menettämistä.


    • Anonyymi

      Aurinko paistaa , kesä tuli jo,,,,.

      Kävelin sauvoilla tunnin..., nyt rinkelii ja kaffetta,,,..

      Sitten menenkin päikkärille,,,,.

      Iltapäivällä taaaas ulos,,,,.

    • Anonyymi

      Ei sinulla vielä kovin huonosti mene muistisi puolesta, kun pystyt palstoillakin kirjoittelemaan !

      • Anonyymi

        Ja etekkin kun itse huomioi asioita. Joskus voi myös olla kausiluonteista tuo unohtelemin.
        Joten ei sen tarvitse olla dementiaa.
        Mutta hyvä silti käväistä lääkärin puheilla jos asia huolestuttaa, nykyisin on hyviä,lääkkeitä myös siihen jos jonkin asteen muistisairaus tekee tuloaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja etekkin kun itse huomioi asioita. Joskus voi myös olla kausiluonteista tuo unohtelemin.
        Joten ei sen tarvitse olla dementiaa.
        Mutta hyvä silti käväistä lääkärin puheilla jos asia huolestuttaa, nykyisin on hyviä,lääkkeitä myös siihen jos jonkin asteen muistisairaus tekee tuloaan.

        Muisti jo vippaa minullakin, mutta en anna lääkityksen herättää epärealistisia
        toiveita.
        Lääkkeillä ei paljoakaan voi muistisairauden etenemistä hidastaa eikä sitä voi
        estää millään, se tulee jos tullakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja etekkin kun itse huomioi asioita. Joskus voi myös olla kausiluonteista tuo unohtelemin.
        Joten ei sen tarvitse olla dementiaa.
        Mutta hyvä silti käväistä lääkärin puheilla jos asia huolestuttaa, nykyisin on hyviä,lääkkeitä myös siihen jos jonkin asteen muistisairaus tekee tuloaan.

        Kyllä se varmsati tekee tuloaan jo kaikilla kasikympiset ylittäneellä vanhuksella, ei me olla enään eilisen teeren poikia, vanhuus on totta,

        ehkä me kuitenki vielä jotenkunten silti selviämme vielä päivän pienemmistä puuhista,
        suurempiin hommiin kyllä pitää saada jo ulkopuolista apua,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisti jo vippaa minullakin, mutta en anna lääkityksen herättää epärealistisia
        toiveita.
        Lääkkeillä ei paljoakaan voi muistisairauden etenemistä hidastaa eikä sitä voi
        estää millään, se tulee jos tullakseen.

        Täysin samaa mieltä,
        mun puoliso kuoli alzhaimeriin eli lääkkeitten ansiosta pitkästi toistakymmentä vuotta,
        olin alkuksi vuosia omaishoitajana, myöhemmin hän pääsi laitoshoitoon jonne sitten nukkui pois,

        --
        jos ja KUN dementia iskee minuun,
        en huoli muisti-lääkkeitä pidentämään elämää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisti jo vippaa minullakin, mutta en anna lääkityksen herättää epärealistisia
        toiveita.
        Lääkkeillä ei paljoakaan voi muistisairauden etenemistä hidastaa eikä sitä voi
        estää millään, se tulee jos tullakseen.

        Samoin ajattelen, ku vikoja löytyy rahikaisestaki,,,

        elän elämäni loppuun asti

        " näillä luonnon lahjoilla suurilla "


        huumoria väliin vaikka asia on vakava,, ja tosi,,,


    • Anonyymi

      Sivusta seuraajana korostan, että kirjoittelu ja palstan seuraaminen on monille tarpeellista aivojumppaa. Siksi on tuskaa seurata, kuinka jotkut eivät salli kommenttien vaihtoa, vaan sotkevat keskustelut irvimällä ja repostelemalla muiden kirjoituksia.

      • Anonyymi

        Ihan totta, se vasta on sairauden tuotetta kun ilkeillään asiasta kun asiasta , ei terveellä ihmisellä ole siihen tarvetta edes. Pitää muistaa että porukka on iäkästä ja ettei loukata ketään, koska ei tiedetä mitä jokin ihminen läpikäy elämässään jos ei pidä jonkun kirjoituksesta niin sen voi ohittaa ja vastailla niinhän jotka sopivat itselle ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta, se vasta on sairauden tuotetta kun ilkeillään asiasta kun asiasta , ei terveellä ihmisellä ole siihen tarvetta edes. Pitää muistaa että porukka on iäkästä ja ettei loukata ketään, koska ei tiedetä mitä jokin ihminen läpikäy elämässään jos ei pidä jonkun kirjoituksesta niin sen voi ohittaa ja vastailla niinhän jotka sopivat itselle ,

        Saattaa tosiaan olla, että pahansuopaisuus on muistisairauden oire. Jääkö iäkkäälle ihmiselle päällimmäiseksi se voimakkain tunne, joka hänelle elämän aikana on kehittynyt?
        Osalla meistä se voi olla katkeruus ja halu arvostella negatiivisen sävyyn kaikkea.
        Ehkä meidän tulisi kaikkien miettiä omaa suhtautumistamme toisiimme?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa tosiaan olla, että pahansuopaisuus on muistisairauden oire. Jääkö iäkkäälle ihmiselle päällimmäiseksi se voimakkain tunne, joka hänelle elämän aikana on kehittynyt?
        Osalla meistä se voi olla katkeruus ja halu arvostella negatiivisen sävyyn kaikkea.
        Ehkä meidän tulisi kaikkien miettiä omaa suhtautumistamme toisiimme?

        Kun itsekontrolli katoaa, esiin saattaa nousta patoutuneita tunteita.
        Sitten ne kohdistuvat heihin, jotka ovat lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa tosiaan olla, että pahansuopaisuus on muistisairauden oire. Jääkö iäkkäälle ihmiselle päällimmäiseksi se voimakkain tunne, joka hänelle elämän aikana on kehittynyt?
        Osalla meistä se voi olla katkeruus ja halu arvostella negatiivisen sävyyn kaikkea.
        Ehkä meidän tulisi kaikkien miettiä omaa suhtautumistamme toisiimme?

        Jon on patoutuneita tunteita, ne saattavat pullahtaa pintaan,
        kun itsekontrolli ei enää toimi niin hyvin.


      • Anonyymi

        Kirjoittelu pitää jokatapauksessa meitä hitusen pirteempänä ,
        ja
        ihan kiva on lukea toisten juttuja ja mielipiteitä,
        sehän on melkein samaa kuin ennen
        kun tavattiin ystäviä ja kavereita,
        jutut sai siivet ja juttua riitti,

        nyt vaan puuttuu se kahdenkeskinen supattelu,
        kai mustatte senki kun kanerin korvaan supateltiin salisuuksia
        ym. saisia ihastuksia, heh,


        no
        hyvä että meille on keksitty nämä keskustelupalstat iloksemme,,


    • Anonyymi

      just näin, luonne muuttuu ja läheiset voi jopa itse sairastua kun koettavat auttaa, vanhainkodit takas kuin ennen oli, säästyy paljon

    • Anonyymi

      Dementikko ei enää huomaa, että sekoilee ja unohtaa. Jos aihe huolettaa, voi mennä terveydenhuoltoon ja pyytää päästä muistitestiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2678
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2245
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1555
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1441
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1433
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1350
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1122
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1118
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1059
    Aihe