psykoottisuus

Anonyymi-ap

voiks psykoottinen ihminen tajuta/tunnistaa itessään psykoottisen oireilun?

14

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi koska tila määritelty juuri ymmärryksen puutteena, joskin pieni valon kajahdus voi säilyä ja näyttäytyä toiminnassa
      https://mindsplain.com/how-do-you-know-youre-in-psychosis/


      ---harhaluulot ovat psykoosin sydän. Ja hallusinaatiot psykoottisia vain siinä määrin kuin uskoo niiden olevan todellisia ääniä. Mikä tekee hallusinaatioista psykoottisia, on kyvyttömyys tunnistaa, että hallusinaattorin kuulemat äänet ovat kuviteltuja. Toisin sanoen psykoottiset hallusinaatiot ovat myös harhaluuloja.

      Psykoosissa voi olla epämääräinen tunne siitä, että jokin on ”pois” tai että asiat ovat ottamassa synkkää käännettä psykoosin ilmaantuessa. Psykoosin tunnusmerkki on kuitenkin se, että ei tiedä olevansa psykoottinen. Tämän kliininen ilmaisu on, että psykoottiselta henkilöltä "puuttuu oivallus".

      Puhutaan kuitenkin psykoosin "kaksinkertaisesta kirjanpidosta". Termi kaksoiskirjanpito viittaa tapaan, jolla henkilö voi sekä tietää että olla tietämättä jotain samanaikaisesti. Esimerkki, jota Shapiro käytti havainnollistamaan tätä seikkaa, on psykiatrisella osastolla oleva psykoottinen henkilö, jolla on horjumaton usko, että hän on Jeesus, mutta joka kuitenkin seisoo jonossa ottaakseen lääkkeensä.

      Tai että Psykiatriseen päivystykseen ilmestyy psykoottinen henkilö vakuuttuneena että ulkomaalaiset ovat istuttaneet sirun hänen päähänsä. Potilas järkyttyy siitä, että kliinikot eivät ota sirun ensisijaista huolenaihetta vakavasti.

      Mutta miksi tulla psykiatriseen ensiapuun? Mikset hakeutuisi aivokirurgille
      Tämä epämääräinen, erillään oleva "tietäminen", että jotain on vialla, ei riitä mielekkään näkemyksen saamiseksi tilasta. Kuitenkin heikko tietoisuus psykoosin psykiatrisesta luonteesta on jossain mielenterveysarkistossa.

      Kirjassaan Assessing Psychosis, Khadivi ja Kleiger kuvaavat, kuinka psykoottinen ajattelu todella tulee pintaan, kun kliinikko tutkii edellä olevan kaltaisia ​​ristiriitoja. Kun potilasta pyydetään selittämään, miksi hän tuli psyykkiseen päivystykseen, kun tarvitaan kirurgia, kliinikko voi nähdä psykoottisen prosessin toiminnassa.

      Ja joku voi kokea hallusinaatioita olematta psykoottinen. Jokaisella on elämässään yksittäisiä kokemuksia harhaluuloista ja hallusinaatioista. Vaikka useimmille meistä nämä kokemukset ovat hienovaraisia, harvinaisia ​​ja turvallisesti suojattuja.----

      • Anonyymi

        Uskoin, että päähäni oli laitettu siru. En voinut mennä aivokirurgille, kun läheiseni laittoivat minut hoitoon. Söin lääkkeeni osastolla, koska tiesin siitä tulevan vain ongelmia, jos en ota lääkkeitäni.


    • Anonyymi

      Vastaan alun kysymykseen, että kyllä voi, ja ei voi. Se riippuu tapauksesta.
      Oman kokemuksen perusteella tiedän, että käydä voi kummin päin vain.

      Ensimmäinen psykoosi ainakin itsellä oli sellainen, etten ymmärtänyt lainkaan omaa tilaani.
      Kun niitä myöhemmin tuli aina uudestaan, useinkin tajusin myös itse psykoosin olevan päällä.
      Riippui ehkä eniten psykoosin voimakkuudesta, jos oli pahempi, meni enemmän tiedottomampaan tilaan, kun taas lievempi psykoosi oli itsekin herkästi tunnistettavissa.

      Muistin kanssa sama, psykoosin voimakkuudesta riippuen joko muisti psykoosista jotain jälkeen päin, tai sitten ei mitään.

    • Anonyymi

      Tunne sinä apina puukko kurkussasi



      Kokoomus

    • Anonyymi

      muista hirttää itsesi tänään jos olet oikeistolainen tai hyppää junan alle haluan nauraa.

      • Anonyymi

        Onpa tahditon lausuma ohjeistaa ihmistä hyppää junan alle..ymm. En tiedä minkälainen on mielen sairaudet, psykoosit ymm. Varmasti henkilöllä itsellä paha olla se?Tuskin henkilö tunnistaa itse on pskösissa?Yhteiskunan pitää antaa mielen sairauksin terapiaa,terapiaa,aktivitettia. Opetaa löytää päivä ja uni rytmi kuin ruoka rytmi.Ja kohtamisia ryhmässä.Viiko lppu leirejä,talvi lomia kesälomia heille tuetuksi ja jokaisena juhlapyhänä jotain Kuten pääsiäinen,juhanus, jouu.On vaikein aika heille yksin ja voivat olla varalisia ympäristölle.Yksinäisyys tekee päähän peikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa tahditon lausuma ohjeistaa ihmistä hyppää junan alle..ymm. En tiedä minkälainen on mielen sairaudet, psykoosit ymm. Varmasti henkilöllä itsellä paha olla se?Tuskin henkilö tunnistaa itse on pskösissa?Yhteiskunan pitää antaa mielen sairauksin terapiaa,terapiaa,aktivitettia. Opetaa löytää päivä ja uni rytmi kuin ruoka rytmi.Ja kohtamisia ryhmässä.Viiko lppu leirejä,talvi lomia kesälomia heille tuetuksi ja jokaisena juhlapyhänä jotain Kuten pääsiäinen,juhanus, jouu.On vaikein aika heille yksin ja voivat olla varalisia ympäristölle.Yksinäisyys tekee päähän peikkoja.

        Noita tahdittomia riittää pilvin pimein.
        Heillä on itsellään todella paha olla, harmi.


    • Anonyymi

      Kokoomuslaisia saa pahoinpidellä ja lujaa

    • Anonyymi

      Säälittävää kyllä että yhteiskunnassa on jopa aikuisia ihmisiä jotka kiusaavat helppoja kohteita herkkiä autisteja,aspergereita sekä adhd diagnoosilla olevia. Kuinka sairas ja mätä aikuisen ihmisen täytyy olla että kiusaa jopa heikompiaan?

      • Anonyymi

        Petteri Orpo voi antaa sinulle vastauksen.


        Helposti koska olen rikas.


    • Anonyymi

      Ylilaudan pojat on ainakin hermoillu ihan sootanasti

    • Anonyymi

      Tää on tosiaan jännä. Periaatteessa psykoosi on tosiaan sitä, että ihminen ei itse tajua asioita, mutta kuten jo tuolla on mainittu niin ihmiset jotka ovat jo hyvin sinuit itsensä ja sairautensa kanssa, niin että alkaavat tietää vointinsa.

      Ja sitten on tietysti niitä jotka väittäävät olevansa jo niin sinut sairautensa kanssa että tietäävät mitä tekevät, kunnes karu totuus paljastuu siinä vaiheessa kun isot perinnöt on tuhottu ihan psykoottisiin hullutuksiin.

      • Anonyymi

        Itse olin maailman rikkainen ihminen. Elon musk jäi toiseksi. Erosin puolisostani ja etsin taloa itselle etuovesta. Löysinkin sopivan ja kaupat tehtiin telepaattisesti. Olinko kunnossa? Ilmeisesti kyllä, kun pian minut kotiutettiin, vaikka pelkäsin putinin tulevan ja näinkin hänet sairaalan pihalla. Putin puhui minulle.

        Kun olin kotitunut, kävin pankissa hakemassa verkkopankkitunnukset ja kysyin samalla onko mulla siellä toinen tili. Ei ollut. Uskoin vakaasti, että miljardini olivat toisella tilillä. Kotiuduttuani nukuin sohvalla vielä pitkään, kun luulin että puoliso käyttää lastamme hyväkseen. Kuulin myös ääniä. En tiennyt, että ne johtuivat psykoottisuudesta. Ja jos eivät johtuneetkaan, kun kerran pääsin kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin maailman rikkainen ihminen. Elon musk jäi toiseksi. Erosin puolisostani ja etsin taloa itselle etuovesta. Löysinkin sopivan ja kaupat tehtiin telepaattisesti. Olinko kunnossa? Ilmeisesti kyllä, kun pian minut kotiutettiin, vaikka pelkäsin putinin tulevan ja näinkin hänet sairaalan pihalla. Putin puhui minulle.

        Kun olin kotitunut, kävin pankissa hakemassa verkkopankkitunnukset ja kysyin samalla onko mulla siellä toinen tili. Ei ollut. Uskoin vakaasti, että miljardini olivat toisella tilillä. Kotiuduttuani nukuin sohvalla vielä pitkään, kun luulin että puoliso käyttää lastamme hyväkseen. Kuulin myös ääniä. En tiennyt, että ne johtuivat psykoottisuudesta. Ja jos eivät johtuneetkaan, kun kerran pääsin kotiin.

        Minäkin olen kerran päässyt aivan sekaisena psykoosissa ulos sairaalasta, eikä siitä tosiaan mitään hyvää seurannut, toiselta ihmiseltä meinasi lähteä henki. Onneksi ei kuitenkaan niin pahasti käynyt.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe