Miten on mahdollista että palkattu taksinkuljettaja ajaa joka päivä?
Naapuri vielä kehuu sillä
7 päivän työviikko taksinkuljettajalla
16
393
Vastaukset
- Anonyymi
Rahan takia. Saa rahaa ajetuista kyydeistä pohjapalkan lisäksi.
- Anonyymi
Työaikalakia ei noudateta näköjään takseissa vieläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työaikalakia ei noudateta näköjään takseissa vieläkään.
Työaikalaki ei koske yrittäjää, ja palkollisillakin raja on 48 tuntia viikossa. Muusta voidaan sopia paikallisesti. Vuorokautinen lepoaikavaatimus ajovuorojen välillä kuljettajilla kuitenkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työaikalaki ei koske yrittäjää, ja palkollisillakin raja on 48 tuntia viikossa. Muusta voidaan sopia paikallisesti. Vuorokautinen lepoaikavaatimus ajovuorojen välillä kuljettajilla kuitenkin on.
Monikaan ei pidä mitään viikkolepoja palkatuista kuskeista. Edes välitysyhtiö ei valvo mitään työaikoja.
Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa maksamaan palkatulle taksinkuljettajalle tuplapalkan pyhänä ja ylityöt aina. Silti niitä ei makseta rengeille eikä valvota.
Myös mm kelakyytejä ja muita yhteiskunnan ajoja ajettaessa allekirjoitettu tilaajavastuusopimus velvoittaa näitä lakeja noudattamaan. Sopimuksien noudattaminen on Suomessa ehtona kyytien suorittamiselle.
Silti näitä rikotaan järjestään.
Sä voit ottaa vaikka kymmenen autoa tohon ja rengit istumaan ilman noita korvauksia ja kukaan ei puutu siihen vaikka se on laitonta.
Tämä on sitä taksiyrittämistä juu.
Kysykääpä Kotkalaiselta Taksiliiton puheenjohtajalta tätä asiaa. Hänellä on useita autoja ja palkattuja kuljettajia niissä istumassa.
Miten palkat kuuluu maksaa taksinkuljettajalle?
Ja kuinka paljon taksinkuljettajalla voi teettää työtä kuukauden aikana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monikaan ei pidä mitään viikkolepoja palkatuista kuskeista. Edes välitysyhtiö ei valvo mitään työaikoja.
Palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa maksamaan palkatulle taksinkuljettajalle tuplapalkan pyhänä ja ylityöt aina. Silti niitä ei makseta rengeille eikä valvota.
Myös mm kelakyytejä ja muita yhteiskunnan ajoja ajettaessa allekirjoitettu tilaajavastuusopimus velvoittaa näitä lakeja noudattamaan. Sopimuksien noudattaminen on Suomessa ehtona kyytien suorittamiselle.
Silti näitä rikotaan järjestään.
Sä voit ottaa vaikka kymmenen autoa tohon ja rengit istumaan ilman noita korvauksia ja kukaan ei puutu siihen vaikka se on laitonta.
Tämä on sitä taksiyrittämistä juu.
Kysykääpä Kotkalaiselta Taksiliiton puheenjohtajalta tätä asiaa. Hänellä on useita autoja ja palkattuja kuljettajia niissä istumassa.
Miten palkat kuuluu maksaa taksinkuljettajalle?
Ja kuinka paljon taksinkuljettajalla voi teettää työtä kuukauden aikana?niin paljon kun jaksaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuljettajan vuorokautinen työaika saa olla enintään 11 tuntia vuorokausilepoa seuraavan 24 tunnin yhdenjaksoisen ajanjakson aikana. Jos moottoriajoneuvon kuljettajan työtä ei voida muulla tavoin järjestää tarkoituksenmukaisesti, saadaan vuorokautista työaikaa pidentää enintään 13 tuntiin. Työnantajan tulee kuitenkin huolehtia, ettei työaika ylitä 22:ta tuntia pidennetyn työajan jälkeistä vuorokausilepoa seuraavan 48 tunnin ajanjakson aikana. (TAL 9 §)
- Anonyymi
Hyvät on sopimukset. Ei yhtään kusetusta pelissä.
Muistakaa kuitenkin pukeutumissääntö, muuten tulee sanktio.
Väärät kengät tai sukat ni pannaa välitys poikki.
Nyt on tiukkaa ja ollaan tarkempien asioiden edessä! - Anonyymi
Ollaanko tässä keskustelussa huolissaan taksirengin riistämisestä vaiko siitä, että naapuri tienaa tasihommissa "liikaa"?
- Anonyymi
3000€ käteen kuukaudessa, iso osa palkasta tulee käynnistä Meilahden sairaala-alueella, meno-paluu kyydeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3000€ käteen kuukaudessa, iso osa palkasta tulee käynnistä Meilahden sairaala-alueella, meno-paluu kyydeistä.
Eli ajat kassaan yksin reilu 10 000e/kk työaikalakia noudattaen.
Sen takia nuo moniautoyritykset pärjäävät kun kuskit eivät tajua että ovat oikeutettuja palkanlisiin.
Tulos otetaan rengin selkänahasta lain vastaisesti.
Näkyyhän ne tehdyt ajotunnit kuljettajanumerolla mittariraporteista myös jälkikäteen. Helppo tarkastaa nuo yritykset.
- Anonyymi
Väsyneenä ajamisesta ja sopimuksien noudattamisesta ylipäätään.
Palveluntuottaja sitoutuu noudattamaan näitä lakeja ja sopimuksia.
Tässä tapauksessa kyseessä on välitysyhtiöt jotka ovat luvanneet hoitaa kuljetukset liian edullisilla taksoilla.
Valvontaa ei ole.
Kuljettajille ei makseta palkanlisiä kuten kuuluu.- Anonyymi
Minua ei väsytä ajaa länslkotkasta Meilahteen, odotusajan noin 2 tuntia käytän päiväuniin, joten virtaa riittää paluumatkalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei väsytä ajaa länslkotkasta Meilahteen, odotusajan noin 2 tuntia käytän päiväuniin, joten virtaa riittää paluumatkalle.
Päiväunet siinä autossa on työaikaa. Vapaa-ajalla kuljettajalla pitää olla sosiaalitilat käytössä. Ja tauon pituus kesken työvuoron vähintään neljä tuntia, jotta palkanmaksu voidaan keskeyttää.
- Anonyymi
Miksi maksetaan vain provisiopalkka jos laki ja sopimukset velvoittaa maksamaan lisät myös?
Huijausta se on sekin. Kiskontaa suorastaan ja ilmaisen työn teettämistä.- Anonyymi
Niin ja nämä ovat näitä virallisia takseja nämä
- Anonyymi
Melko väsyneen oloista porukkaa taksikuskit ovatkin. Harvemmin jaksavat edes vilkkua käyttää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569