Nuo kaksi puoluetta jos pääsevät vatuloimaan, laskee kansan ostovoima, velat eivät lyhene vaan kasvavat (kuten on tyypillistä oikeistovetoisten hallitusten valtakausina), palvelut heikkenevät entisestään, yhteiskunnan dipolisoituminen kiihtyy ja yhteiskuntarauhan säilyminen vaarantuu. On siinä sitten tulevilla demarivetoisilla hallituksilla taas korjaamista, pitkäksi aikaa.
Persut toki näivettyy puolueena niin kotona kuin muissakin euroopan puutarhoissa, mutta hidas on Euroopan asukki huomaamaan, mistä pölökystä se puolue on veistetty.
Q-anon ja kissa sen kun komistuu :D
Kokoomus, Persut ja yhteiskuntarauha
45
198
Vastaukset
- Anonyymi
Ei Orpo ota, eikä persunatsit mene !! Hallituksessa ei voi levittää koko ajan valhetta ja Vihaa , eikä persuilla ole muuta !!
- Anonyymi
natsi hihhhiiiih, natsi hihihihiiii, natsi hihihihhiiiiiiiiiiiii
- Anonyymi
Työnteko kamalaa työkykyisille. Li kin sanoi älä tee työtä, saat saman sossusta.
Sossu-Martti jo vaiheessa ettei työtä tee.Sinä pahnanpohjimmainen puhut söpösti. Minä en kuitenkaan ole sossun asiakas, Li ei ole koskaan sanonut, että: "Älä tee töitä, saat saman sossusta", ja minä olen vanhuuseläkkeellä.
Se, mitä Lii sanoi ja tarkoitti, että palkalla täytyy voida elää. Sinäkin ehkä haluaisit perustaa sosiaaliturvan rikkaiden lahjoittaman köyhäinavun varaan ja varmaan sinäkin vaatisit, että autetun on oltava kiitollinen saamistaan almuista. Li vaatii sosiaalisesti oikeudenmukaista yhteiskuntaa. Olin muuten jo eilen aikeissa liittyä Vasemmistoliittoon, mutta se ei onnistu, ennen kuin eroan nykyisestä puolueestani, siis piraattipuolueesta, jota olin mukana perustamassa. Hoidan eroamisen kunhan joudan ja sitten maksan Vassarien jäsenmaksun. Että tällaista tällä kertaa.- Anonyymi
Takuueläkeläinen wannebe-majuri pelkää fattarahojensa puolesta? Miksi et itse mene takaisin alipalkattuun työhösi? Tai kun noin innolla olet julistamassa tuota arbeit macht frei-kampanjaasi, niin kokeilepas sellaista liikettä, jotta maksat työnantajalle siitä hyvästä, että saat olla siellä häärimässä. Ja ylitöistä maksat sitten lisäextraa. Kauanko kuvittelisit tekeväsi hommaa huomataksesi vain nolanneesi itsesi, kuten olet ilmeisesti tehnyt jo varsinaisen työurasi aikana? Kitinäsi sekä valituksesi kertovat itsestäsi kaiken oleellisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takuueläkeläinen wannebe-majuri pelkää fattarahojensa puolesta? Miksi et itse mene takaisin alipalkattuun työhösi? Tai kun noin innolla olet julistamassa tuota arbeit macht frei-kampanjaasi, niin kokeilepas sellaista liikettä, jotta maksat työnantajalle siitä hyvästä, että saat olla siellä häärimässä. Ja ylitöistä maksat sitten lisäextraa. Kauanko kuvittelisit tekeväsi hommaa huomataksesi vain nolanneesi itsesi, kuten olet ilmeisesti tehnyt jo varsinaisen työurasi aikana? Kitinäsi sekä valituksesi kertovat itsestäsi kaiken oleellisen.
Hyvin sanottu. Pallopaitainen wannabe-majuri on omaan hiekkalaatikkoonsa paskova öykkäri. Onneksi missivaimo siivoaa siippansa jätökset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu. Pallopaitainen wannabe-majuri on omaan hiekkalaatikkoonsa paskova öykkäri. Onneksi missivaimo siivoaa siippansa jätökset.
Taitaa se missivaimonsakin olla todellisuudessa pelkkä oma hanskansa. Niin paljon asuu tällä palstalla, että tervepäinen nainen olisi jo heittänyt kämpästä ulos. Hyvin suuri osa aloituksista on kyseisen reppanan käsialaa. Ollut jo vuosikausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa se missivaimonsakin olla todellisuudessa pelkkä oma hanskansa. Niin paljon asuu tällä palstalla, että tervepäinen nainen olisi jo heittänyt kämpästä ulos. Hyvin suuri osa aloituksista on kyseisen reppanan käsialaa. Ollut jo vuosikausia.
Näin on närhet.
Anonyymi kirjoitti:
Kommarit hiljaa!
Zuhna kirjoitti:
Sinä pahnanpohjimmainen puhut söpösti. Minä en kuitenkaan ole sossun asiakas, Li ei ole koskaan sanonut, että: "Älä tee töitä, saat saman sossusta", ja minä olen vanhuuseläkkeellä.
Se, mitä Lii sanoi ja tarkoitti, että palkalla täytyy voida elää. Sinäkin ehkä haluaisit perustaa sosiaaliturvan rikkaiden lahjoittaman köyhäinavun varaan ja varmaan sinäkin vaatisit, että autetun on oltava kiitollinen saamistaan almuista. Li vaatii sosiaalisesti oikeudenmukaista yhteiskuntaa. Olin muuten jo eilen aikeissa liittyä Vasemmistoliittoon, mutta se ei onnistu, ennen kuin eroan nykyisestä puolueestani, siis piraattipuolueesta, jota olin mukana perustamassa. Hoidan eroamisen kunhan joudan ja sitten maksan Vassarien jäsenmaksun. Että tällaista tällä kertaa.Totta kai köyhän on oltava kiitollinen kun rikas jslomielisesti häntä auttaa!
Anonyymi kirjoitti:
Hän on sinulle Herra Everstiluutnantti!
Anonyymi kirjoitti:
Työttömät risusavottaan ja maatalouden kausitöihin.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Työttömät risusavottaan ja maatalouden kausitöihin.
Ai niitä kansalaispisteitäsi keräämään? Alfred Rosenbergin tuotanto on siis sinulle tuttua, kun tahtoisit jaotella ihmisiä?
Zuhna kirjoitti:
Sinä pahnanpohjimmainen puhut söpösti. Minä en kuitenkaan ole sossun asiakas, Li ei ole koskaan sanonut, että: "Älä tee töitä, saat saman sossusta", ja minä olen vanhuuseläkkeellä.
Se, mitä Lii sanoi ja tarkoitti, että palkalla täytyy voida elää. Sinäkin ehkä haluaisit perustaa sosiaaliturvan rikkaiden lahjoittaman köyhäinavun varaan ja varmaan sinäkin vaatisit, että autetun on oltava kiitollinen saamistaan almuista. Li vaatii sosiaalisesti oikeudenmukaista yhteiskuntaa. Olin muuten jo eilen aikeissa liittyä Vasemmistoliittoon, mutta se ei onnistu, ennen kuin eroan nykyisestä puolueestani, siis piraattipuolueesta, jota olin mukana perustamassa. Hoidan eroamisen kunhan joudan ja sitten maksan Vassarien jäsenmaksun. Että tällaista tällä kertaa.Juuri näin. Yhdysvalloissa sosiaaliturva hoidetaan rikkaiden hyväntekeväisyydellä ja kiitollisuutta voisi tosiaan vähän osoittaa esim.tekemällä rikkaiden kotitaloustöitä.
Koskelan Jussi oli rovastin kiitollinen palvelija. Pojastaan tuli sitten huligaani.
- Anonyymi
Kokoomuksella on jälleen kerran kaikki valttikortit kädessään hallituskumppaniensa kannatuksen romahduttamiseksi.
Tällä kertaa saattaa tosin myös omakin kannatus laskea siinä reunalla... Mitä yhteiskuntarauhaan tulee niin kannattaa ottaa oppia Sapeli-Simosesta.
Kyllä.mellakoitsija kyynelkaasua ja pamppua tottelee.
Huonosti kävi jo kapinassa.Yhteiskunnallisia kiistoja ei voi ratkaista väkivallalla, sillä se synnyttäisi väkivallan jatkumon. Massoja ei voi alistaa voimakeinoin demokraattisissa oikeusvaltioperiaatteita noudattavissa maissa. Tiedät tämän varsin hyvin.
- Anonyymi
Pallopaitamajurilla on väkivaltaiset ajatukset. Missä kohtaa elämässäsi putosit kärryiltä?
Zuhna kirjoitti:
Yhteiskunnallisia kiistoja ei voi ratkaista väkivallalla, sillä se synnyttäisi väkivallan jatkumon. Massoja ei voi alistaa voimakeinoin demokraattisissa oikeusvaltioperiaatteita noudattavissa maissa. Tiedät tämän varsin hyvin.
Loppui riehuminen Kent Statessakin. Voi kun meilläkin olisi Kansalliskasrti.
Zuhna kirjoitti:
Yhteiskunnallisia kiistoja ei voi ratkaista väkivallalla, sillä se synnyttäisi väkivallan jatkumon. Massoja ei voi alistaa voimakeinoin demokraattisissa oikeusvaltioperiaatteita noudattavissa maissa. Tiedät tämän varsin hyvin.
Väkivallalla se Ranskan Vallankumouskin tehtiin.
- Anonyymi
Väkivallalla se Ranskan Vallankumouskin tehtiin.
Hoitolaitokseen tuollaisilla ajatuksella kuulutaan.
Sääli että olet pilannut koko elämäsi tuottamalla vihaa. Sinusta on tullut paha ihminen, joka kaiketi vahingoittaa lähimmäisiään jatkuvasti. Tule vaikka uskoon tai mene ongelle, josko se siitä.
Kommunistit joista hourailet, ovat pääosin oman nukkavierun pääkoppasi sisällä. Ei heitä Suomessa ole kuin niin vähän, että jäävät poliittiseen marginaaliin eivätkä vaikuta yhtään mihinkään.
Lakkaa vihaamasta ja opettele rakastamaan ja opettele olemaan kiitollinen sosialisteille, jotka ovat mahdollistaneet sinunkin hyvinvointisi, jonka haluat vihassasi muuntaa kansalliseksi pahoinvoinniksi. Pohjoismainen hyvinvointi lepää tasapainon varassa, tasapainon, jossa tarvitaan kaikkia niitä ihmisiä, jotka suosivat valinnoissaan tasa-arvoa, rakkaudellista humanismia ja oikeusvaltioperiaatteita. Niistä on pohjoismaiset hyvinvointivaltiot leivottu ja luojan kiitos sinun resurssisi eivät tule koskaan riittämään sitä leivonnaista tärvelemään omilla henkisillä myrkyilläsi. Toivon lisää sepeliä hiekkalaatikkoosi, jotta ymmärtäisit nousta sieltä alhostasi pois, siitä itse kyhäämästäsi pahuuden pesästä. Sieltä kun nouset, huomaat, että maailma onkin hyvä ja vääryydentekijät kuten alistajat ja sortajat ovat todellisuudessa pieni vähemmistö, henkisesti mitätön joukkio, joka joutaa itse kyhäämälleen roviolle.Zuhna kirjoitti:
Sääli että olet pilannut koko elämäsi tuottamalla vihaa. Sinusta on tullut paha ihminen, joka kaiketi vahingoittaa lähimmäisiään jatkuvasti. Tule vaikka uskoon tai mene ongelle, josko se siitä.
Kommunistit joista hourailet, ovat pääosin oman nukkavierun pääkoppasi sisällä. Ei heitä Suomessa ole kuin niin vähän, että jäävät poliittiseen marginaaliin eivätkä vaikuta yhtään mihinkään.
Lakkaa vihaamasta ja opettele rakastamaan ja opettele olemaan kiitollinen sosialisteille, jotka ovat mahdollistaneet sinunkin hyvinvointisi, jonka haluat vihassasi muuntaa kansalliseksi pahoinvoinniksi. Pohjoismainen hyvinvointi lepää tasapainon varassa, tasapainon, jossa tarvitaan kaikkia niitä ihmisiä, jotka suosivat valinnoissaan tasa-arvoa, rakkaudellista humanismia ja oikeusvaltioperiaatteita. Niistä on pohjoismaiset hyvinvointivaltiot leivottu ja luojan kiitos sinun resurssisi eivät tule koskaan riittämään sitä leivonnaista tärvelemään omilla henkisillä myrkyilläsi. Toivon lisää sepeliä hiekkalaatikkoosi, jotta ymmärtäisit nousta sieltä alhostasi pois, siitä itse kyhäämästäsi pahuuden pesästä. Sieltä kun nouset, huomaat, että maailma onkin hyvä ja vääryydentekijät kuten alistajat ja sortajat ovat todellisuudessa pieni vähemmistö, henkisesti mitätön joukkio, joka joutaa itse kyhäämälleen roviolle.Hyvät ihmiset tekivät oikein ketjun Euro-ohjuksia vastaan. Varmaan Saatanan Valtakunnassa nauroivat makeasti Hyödyllisille Idiooteille.
Zuhna kirjoitti:
Lakkaa vihaamasta ja opettele rakastamaan ja opettele olemaan kiitollinen sosialisteille, jotka ovat mahdollistaneet sinunkin hyvinvointisi, jonka haluat vihassasi muuntaa kansalliseksi pahoinvoinniksi. Pohjoismainen hyvinvointi lepää tasapainon varassa, tasapainon, jossa tarvitaan kaikkia niitä ihmisiä, jotka suosivat valinnoissaan tasa-arvoa, rakkaudellista humanismia ja oikeusvaltioperiaatteita. Niistä on pohjoismaiset hyvinvointivaltiot leivottu ja luojan kiitos sinun resurssisi eivät tule koskaan riittämään sitä leivonnaista tärvelemään omilla henkisillä myrkyilläsi. Toivon lisää sepeliä hiekkalaatikkoosi, jotta ymmärtäisit nousta sieltä alhostasi pois, siitä itse kyhäämästäsi pahuuden pesästä. Sieltä kun nouset, huomaat, että maailma onkin hyvä ja vääryydentekijät kuten alistajat ja sortajat ovat todellisuudessa pieni vähemmistö, henkisesti mitätön joukkio, joka joutaa itse kyhäämälleen roviolle.Plus, plus ja plus. Hienoa lukea inhimillisyyden äänen tuotostakin välillä.
- Anonyymi
Ei ne pahempaa tulevaisuutta Marinin vihreiden aikaansaannoksiin saa .
- Anonyymi
Rikosten määrä tulee nousemaan 8000%
- Anonyymi
Jostain ihmeen syystä otsikossasi kirjoitit Kokoomuksesta ja Perussuomalaisista, mutta sitten tekstissä kuvasit Vihervasurihallituksen toteutuneita toimia, siksi hieman jouduin korjaamaan sanamuotoja puolestasi:
"Nuo viisi kun pääsivät vatuloimaan, romahti kansan ostovoima, velat kasvoivat räjähdysmaisesti (kuten on tyypillistä vasurivetoisten hallitusten valtakausina), palvelut heikkenivät entisestään, yhteiskunnan dipolisoituminen kiihtyi ja yhteiskuntarauhan säilyminen vaarantui. Nyt on sitten tulevilla oikeistovetoisilla hallituksilla taas korjaamista, todella pitkäksi aikaa".Oikeistovetoinen hallitus korjaa velkaantumista ottamalla 40 miljardia lisää velkaa. Eniten velkaantunut hallitus on ollut Ahon porvarihallitus.
- Anonyymi
Mutta, eikös tämä olekaan Suomen Keskustan palsta?
Persutrolli,mites tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan? Odotellaan nyt rauhassa, mitä sieltä hallitusneuvotteluista tulee. Orpo on kyllä lähtenyt ammattitaitoisella otteella ihan hyvin liikkeelle. Ensin on luotava yhteinen tilannekuva ja sitä tehtiin ensimmäisen päivän seminaariosassa. Sen jälkeen poliitikkotoimiin pureudutaan ilmeisen yksityiskohtaisesti, mikä on hyvä asia, kun hallitusosapuolena on arvaamaton persupuolue.
Itseäni huolettaa eniten se, että tuleva hallitus on hirttäytynyt näihin sopeutumistoimiin ja 6 miljardiin riippumatta suhdannetilanteesta. Minusta se on suorastaan hämmästyttävää, koska sillä tavoin voidaan saada aikaan taloustaantuma, joka heikentää edelleen Suomen taloutta ja luo painetta uudelle velanotolle.
Toivoisin, että hallitus tekisi kaikkensa vihreän siirtymän bisnesedellytysten lisäämiseksi. Vihreä siirtymä voi tarjota Suomelle aivan uudenlaisen ja hulppean talousnäkymän, jota voi verrata ainakin päiväunissa Nokian nousun kulta-aikoihin.
En itse maalaa etukäteen sysimustaa tulevaisuutta, vaan parempi katsoa kuin katua- Anonyymi
Taloustaantuma meillä on jo nyt Rinteen-Marinin hallitusten jäljiltä, BKT on miinuksella, kun se normalisoidaan inflaation suhteen. Korkea inflaatio kasvattaa myös BKT;tä, joten tilastoissa viime vuosi näyttää lievästi plus merkkiseltä.
6 miljardia on lähes pakollinen minimi, sillä tulva hallitus saa "lahjana" nykyiseltä noin 4 miljardin lisämenot. Kuten hyvin muistamme, hallitus sopi monia lisämenoja niin, että ne astuvat voimaan 2023. Hoitajamitoitus vain yhtenä esimerkkinä.
Ilman soputusta taantuma saattaisi hieman loiventua ensi alkuun, mutta rysähtäisi kahta kauheampana päälle parin vuoden kuluttua. Parempi siis vaikka alkuvaiheen kuopan kautta saada kunnon jatkuvampaa kasvua aikaan. Siitä meillä on kokemustakin, otetaan siitä opiksi Anonyymi kirjoitti:
Taloustaantuma meillä on jo nyt Rinteen-Marinin hallitusten jäljiltä, BKT on miinuksella, kun se normalisoidaan inflaation suhteen. Korkea inflaatio kasvattaa myös BKT;tä, joten tilastoissa viime vuosi näyttää lievästi plus merkkiseltä.
6 miljardia on lähes pakollinen minimi, sillä tulva hallitus saa "lahjana" nykyiseltä noin 4 miljardin lisämenot. Kuten hyvin muistamme, hallitus sopi monia lisämenoja niin, että ne astuvat voimaan 2023. Hoitajamitoitus vain yhtenä esimerkkinä.
Ilman soputusta taantuma saattaisi hieman loiventua ensi alkuun, mutta rysähtäisi kahta kauheampana päälle parin vuoden kuluttua. Parempi siis vaikka alkuvaiheen kuopan kautta saada kunnon jatkuvampaa kasvua aikaan. Siitä meillä on kokemustakin, otetaan siitä opiksiEihän sopeutustoimilla ja talouskasvulla ole positiivista korrelaatiota. Valtiontalouden vähän huonompi tai vähempi tila ei sinällään vaikuta talouskasvuun. Sen sijaan sopeutustoimet, jotka heikentävät ostovoimaa tai vähentävät koulutuspanostuksia vaikuttavat tulevaisuuden talouskasvuun. Sinällään yritysten kasvua ei heikenne mitenkään se, onko valtionvelka 60 % tai 75 % bruttokansantuotteesta. Valtiontalouden tila on talouskasvusta monessa suhteessa erillinen asia. Sen sijaan monet muut asiat kuten työllisyyden parantaminen, työvoiman tuonti jne. ovat talouskasvun näkökulmasta olennaisia.
Kysymys onkin siitä, kannattaako valtiontalouden parantamisen tiukalla ja joustamattomalla ajoituksella vaarantaa talouskasvua. Ja olisiko hallituksen valtiontalouden äkkipikaisen hoidon sijasta viisaampaa miettiä talouskasvun edellytyksiä. Se ei tarkoita sitä, etteikö julkisen talouden kestävyysvajetta ja velkaantumista pitäisi hoitaa. Nyt näyttää siltä, että tuleva oikeistohallitus on hirttäytynyt siihen, mitä vaaleissa on luvattu seurauksista välittämättä.
Toisaalta työvoimapulan tietoinen pahentaminen on tie inflaation kasvuun. Ehkä sekin on tulevan hallituksen tavoite, koska inflaatio syö tehokkaasti velkaongelmaa ilman, että mitään muuta tarvitsee tehdä. Tietysti se heikentää samalla helposti suomalaisyritysten kilpailukykyä, jos palkankorotusvaatimukset kasvavat työvoimapulan vuoksi ylimitoitetuiksi.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Eihän sopeutustoimilla ja talouskasvulla ole positiivista korrelaatiota. Valtiontalouden vähän huonompi tai vähempi tila ei sinällään vaikuta talouskasvuun. Sen sijaan sopeutustoimet, jotka heikentävät ostovoimaa tai vähentävät koulutuspanostuksia vaikuttavat tulevaisuuden talouskasvuun. Sinällään yritysten kasvua ei heikenne mitenkään se, onko valtionvelka 60 % tai 75 % bruttokansantuotteesta. Valtiontalouden tila on talouskasvusta monessa suhteessa erillinen asia. Sen sijaan monet muut asiat kuten työllisyyden parantaminen, työvoiman tuonti jne. ovat talouskasvun näkökulmasta olennaisia.
Kysymys onkin siitä, kannattaako valtiontalouden parantamisen tiukalla ja joustamattomalla ajoituksella vaarantaa talouskasvua. Ja olisiko hallituksen valtiontalouden äkkipikaisen hoidon sijasta viisaampaa miettiä talouskasvun edellytyksiä. Se ei tarkoita sitä, etteikö julkisen talouden kestävyysvajetta ja velkaantumista pitäisi hoitaa. Nyt näyttää siltä, että tuleva oikeistohallitus on hirttäytynyt siihen, mitä vaaleissa on luvattu seurauksista välittämättä.
Toisaalta työvoimapulan tietoinen pahentaminen on tie inflaation kasvuun. Ehkä sekin on tulevan hallituksen tavoite, koska inflaatio syö tehokkaasti velkaongelmaa ilman, että mitään muuta tarvitsee tehdä. Tietysti se heikentää samalla helposti suomalaisyritysten kilpailukykyä, jos palkankorotusvaatimukset kasvavat työvoimapulan vuoksi ylimitoitetuiksi.Oletko siis sitä mieltä, että velkaantumisen on jatkuttava? Vai miksi vastustat sopeutusta??
Sanot, että valtiontalous korreloi positiivisesti pieneneviin julkisiin kuluihin. Aika mielenkiintoinen väite. Yleensä jos menot pienenee, myös tarve ottaa velkaa pienenee. Muitetaan nyt koko ajan, että joka vuosi velkaannumme ainakin 10 miljardia lisää, jos mitään ei tehdä. Miksi vastustat velkaantumisen leikkaamista. Orpo kiitteli montakin kertaa viime vaalikaudella Marinia hallituksineen, varsinkin koronan hoidosta ja sittemmin suhtautumisessa Ukrainan sotaan ja Natoon. Myös pohjustukset vihreän siirtymän vauhdittamiseen olivat pitkälti Orpon mieleen. Kaiken kaikkiaan, kunhan kokoomuksen linja pysyy maltillisena, Orpo on mielestäni tällä vaalituloksella oikea mies johtamaan hallitusta. SDP:n kohtaloksi vaaleissa saattoi nousta oikeutettu vaatimus verojen kiristämisestä, mikä seikka ei ollut kaikkien vasemmalle profiloituneiden mieleen.
Suurimmat äyväysten aiheet -Orpon 6 miljardin sopeuttamisvaatimukset ja Purran maahanmuuttokriittisyys- , ovat niitä vaalin pääteemoja, jotka johtivat heidän saamiinsa mandaatteihin. Näineen kummankaan ei ole helppo näistä omista korvamadoistaan joustaa.
JOS tuo hallitus syntyy ja hallitusyhteistyö pysyy riittävän tiukasti Orpon ohjauksessa, on mahdollista, että tämän oikeistohallituksen haitta yhteiskunnalle jää siedettävälle tasolle. Aika näyttää, miten käy.Anonyymi kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, että velkaantumisen on jatkuttava? Vai miksi vastustat sopeutusta??
Sanot, että valtiontalous korreloi positiivisesti pieneneviin julkisiin kuluihin. Aika mielenkiintoinen väite. Yleensä jos menot pienenee, myös tarve ottaa velkaa pienenee. Muitetaan nyt koko ajan, että joka vuosi velkaannumme ainakin 10 miljardia lisää, jos mitään ei tehdä. Miksi vastustat velkaantumisen leikkaamista.Vastustan ideologista sopeutusta eli hirttäytymistä sopeutukseen suhdanteista riippumatta. Velkaantumista ei tietenkään tarvitse eikä kannata jatkaa, mutta ei kannata myöskään tappaa talouskasvua. Velan lyhentämistä on helpompi lykätä, mutta talouskasvun lykkäämisessä ei ole mitään järkeä.
En ole kirjoittanut mitään valtiontalouden vaikutuksesta pieneviin julkisiin kuluihin. Koko kirjoituksesi on tältä osin mieltä vailla. Sen sijaan kirjoitin, että valtiontalouden tilalla ja velkaantumisasteella ei ole suurta merkitystä talouskasvuun. Toisinpäin korrelaatio kyllä toimii eli talouskasvulla ja sen määrällä on vaikutusta valtiontalouteen ja mahdollisuuksiin vähentää velkaantumista. Eli vielä kerran, en vastusta velkaantumisen leikkaamista, mutta talouskasvun turvaamista pidän velkaantumisen vähentämistä ensisijaisena tavoitteena. Ainakaan velkaantumisen vähentämisellä ei tulisi tappaa talouskasvua.
- Anonyymi
No se nyt on varmaa että ostovoima laskee. Jos nyt ei tehdä radikaaleja toimenpiteitä niin asiat voi mennä vielä enemmän päin peetä. Täällä eletään yli varojen.
Tärkeintä on että rikkaiden ja hyvätuloisten ostovoima turvataan.
Friedmsnin oppien mukaan tärkeintä.on rahan kierto nopeus eli että hyvätuloiset ja rikkaat kuluttavat.
Hyvinvointi tihkuu tällöin myös alempiin sosiaaliluokkiin.- Anonyymi
Tärkeintä on että rikkaiden ja hyvätuloisten ostovoima turvataan.
No ei se Demareidenkaan rahan lappaminen kovin vastuulliselta näyttäny. Koronatukia lapettiin pöytälaatikko yrityksille ja kylttyyriin jolla Suomea pidettiin pytyssä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006481726.html
https://www.iltalehti.fi/talous/a/511e3785-5f41-4c57-a375-7a86dded708f
https://timoheinonen.fi/business-finland-jakoi-koronan-yritystuet-lakien-ja-ohjeiden-mukaan-marinin-hallitus-jatti-kohdentamisen-pelkkien-puheiden-tasolle/
https://www.is.fi/viihde/art-2000009197770.html
Veronmaksajien varoja on upotettu miljoonia mm. ratahankkeisiin joissa rahat on menneet taivaan tuuleen, kuten Fortumin Uniper kaupoissakin. Toivottavasti rahan hassaaminen loppuu jatkossa hallituksen vaihtuessa ja vastuullisuus astuu kuvioihin bilettämisen sijaan.
https://yle.fi/a/74-20026892
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6b031cdf-f658-41da-b878-9303e955e745
Yksin Uniper tappioilla katettaisiin 2 vuoden nykyiset valtion säätötarpeet . Anonyymi kirjoitti:
No ei se Demareidenkaan rahan lappaminen kovin vastuulliselta näyttäny. Koronatukia lapettiin pöytälaatikko yrityksille ja kylttyyriin jolla Suomea pidettiin pytyssä.
https://timoheinonen.fi/business-finland-jakoi-koronan-yritystuet-lakien-ja-ohjeiden-mukaan-marinin-hallitus-jatti-kohdentamisen-pelkkien-puheiden-tasolle/
Veronmaksajien varoja on upotettu miljoonia mm. ratahankkeisiin joissa rahat on menneet taivaan tuuleen, kuten Fortumin Uniper kaupoissakin. Toivottavasti rahan hassaaminen loppuu jatkossa hallituksen vaihtuessa ja vastuullisuus astuu kuvioihin bilettämisen sijaan.
Yksin Uniper tappioilla katettaisiin 2 vuoden nykyiset valtion säätötarpeet .Uusi suurnopeusrata Helsinki-Vantaan ja Tampereen välillä on loistava hanke vaikka Pilkkihaalariväen Ilkka sitä vastustaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin Uniper tappioilla katettaisiin 2 vuoden nykyiset valtion säätötarpeet .Niin, kiitä PersKeKo-hallitusta tuesta kyseisen yhtiön omistuksen hankkimisesta.
Persujen Kotkanpesässä mölistiin heti kriisin alettua, ettei valtion tulisi tukea yhteiskuntaa, mikä paljastikin persujen kylmän ajattelutavan kolkkouden. Paskat konkurssiuhasta ja massatyöttömyyden mahdollisuudesta. PS on heitteillejättämisen asialla.
- Anonyymi
Voi jeesus ja kaksitoista apostolia!
Tämäkin vielä!
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/riikka-purran-yllatysveto-ay-vaen-kiky-siirrolla-hermostuttanut-matti-putkonen-sai-hirmuroolin-tyossa-ja-maahanmuutossa/43de8682-0e95-408c-9bba-b922fa6be82e
Ukko horisee mitä sattuu ja vie mikrofonitkin toimittajien käsistä.
Ainoa positiivinen seikka tuossa äijässä on, että loikkasi itsensä näköiseen lahtaripuolueeseen. Kyllä siihen yhteiskuntarauhan ylläpitämiseen keinot on kuten Kemissä 1949.
Hieno juttu että rikkaat saavat vastinetta verorahoilleen KELA-korvausten korottamisen muodossa! Heitä on riistetty jo liikaa.
Miksi ns. hyvinvointivaltio tuottaa pahoinvointia ja toimettomuutta?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011031
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57989Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103571Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90567- 78541
- 53537
- 39518