Lainan pyytäminen yksityishenkilöltä

Anonyymi-ap

Olen lukenut monia kirjoituksia täällä. Joissakin keskusteluissa on kyllä ihan hyviä vinkkejä lainoista tai velkojen hoitamisesta mutta... Minua ihmetyttää, että hyvin monessa pyydetään laina tuntemattomalta ihmiseltä, kirjoituksissa moni pyttää 100 eurosta ylöspäin jopa 20 000 euroa. Nämä pyynnöt voisi jättää tekemättä, kukaan ei lainaa tuntemattomalle ihmiselle rahaa. Moni kertoo olevansa luottotiedot on, jolla ei ole antaa panttia yms. Vaikka pantti olisikin antaa, niin epäilen ettei kukaan kuitenkaan rahaa lainaa. Jos rahaa ei ole, velkaa jo taustalla kymmeniätuhansia, niin ei se pankki anna lainaa ja turha sitä on kinuta täällä Nämä rahan "kerääjät" voisi kysyä itseltään "lainaisinko itse tuntemattomalle esim. 10 000 euroa?" Kun vastaus me jokainen tiedetään, se on EI, en lainaisi.

Jos sinulla on raha-asiat sekaisin ja lainaa liikaa, niin siinä ei auta se, että otat lisää lainaa. Lainat on maksettava tavalla tai toisella. Tässä vaiheessa suosittelen tutkailemaan omaa rahankäyttöä ja sinnittelemään, maksa yksi laina kerrallaan. Tiukkaa varmasti tekee useamman vuoden, mutta kyllä niistä on mahdollista selvitä. Kokemusta on vähän. Velkaa oli yli 100 000 euroa ja nyt velkaa on edelleen, mutta summa on pienentynyt yli puolella. Vaikeata on ollut, mutta sitkeällä sinnittelyllä, laskemalla rahat tarkkaan, kulutuksen pienentäminen yms. tavoitteena velaton elämä. Tsemppiä kaikille, ketkä painitte näiden kanssa, mutta älkää ottako lisää velkaa.

1

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
        Ikävä
        112
        1431
      2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
        Ikävä
        88
        1297
      3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
        Sinkut
        134
        1038
      4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
        Ikävä
        68
        964
      5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
        Ikävä
        39
        897
      6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
        Ikävä
        71
        863
      7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
        Ikävä
        97
        857
      8. Mitä toivot

Välienne olevan?
        Ikävä
        75
        846
      9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
        Ikävä
        54
        822
      10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
        Ikävä
        39
        774
      Aihe