Taisi olla joskus joku elokuva nimeltään elämisen sietämisen keveys.
Sitä mukaillen tuo otsikko. On niin helppoo olla onnellinen, kun ei piittaa eikä tarvitse piitata mitään siitä, mitä politiikassa tapahtuu. Asiani ovat kaikilta osin kunnossa, niihin ei vaikuta yhtään mitään se, mitä poliitikot tekevät ja päättävät, tai jättävät tekemättä ja päättämättä. En äänestä, en puutu poliittisiin keskusteluihin missään yhteydessä, ne eivät minua kiinnosta, ne huvittavat minua, kun aikuiset ihmiset kiihtyvät mokomien asioiden takia, jotka ei minua koske eikä kiinnosta ollenkaan.
On niin helppoo olla onnellinen, kuten Olavi Uusivirtakin laulaa, miksi ottaisin murheita ja vouhkaisin politiikasta, murehtikoon muut minunkin puolestani?
Olenko siis huono ihminen, vastuuton sellainen?
Joka tapauksessa olen aika sinut itseni kanssa ja se on jo paljon, minun mielestäni.
😎
Politiikan sietämätön keveys
25
274
Vastaukset
- Anonyymi
Elokuva oli olemisen sietämätön keveys. Sitten oli sellainenkin elokuva kuin Ihmiselon ihanuus ja kurjuus.
- Anonyymi
Etkö ole persunatsi ja nauti jatkuvasta vihan ja rasismin levittämisestä !! Outo tyyppi olet ??
- Anonyymi
Sä olet käynyt ulkomailla lobotomiassa !!!minä olen persu ja vihaa täynnä , mutta mulla ei ole rahaa tuohon leikkaukseen !!
Hieno asenne sinulla. Politiikka koskettaa vain harvoja ja ne jotka eivät pyri vaikuttamaan, eivät myöskään tyri. Jotkut vanhoilliset vielä toitottavat sitäkin, että äänestäminen olisi joku kansalaisvelvollisuus. Katin kontit. Jos ei ole mieleistä ehdokasta tahi puoluetta, tai ei edes tiedä niiden todellisia tarkoitusperiä, ääni menisi sattumankaupalla johonkin, jolloin Kirkkovene olisi sikälikin oiva äänestysmerkintä lipareeseen, että sekin on kannanotto. Pitää kuitenkin muistaa, että airopareja on 7 ja perämelaakaan ei sovi unohtaa.
Tämä saitti on politiikan saitti ja sikäli on ymmärrettävää, että täällä pörrää seassa myös jokunen yhteiskuntapoliittisesti orientoitunut ihmisoletettu. Suotakoon meille tämä kapea vaikuttamismahdollisuus. Lisäksi jokunen kirjoittaja saa myös myötä-älykkyyttä heiluessaan täällä. Minunkin myötä-älykkyysosamääräni lähenee tämän saitin ansiosta jo kattoa.
Mutta kommunisti, se on katala. Niitä varo. Minäkin olen katala, hyvin katala. Kahlaan syvissä ja likaisissa vesissä ja öyhötän kysymättä lupaa valtiomahdin tukipilareilta. Nyt sitten taas joku luulee että Martti sanoo olevansa kommunisti, mutta enhän minä tässäkään nyt tarkkaan ottaen ihan niinkään sanonut... eivät kaikki katalat ole kommunisteja, vaikka kaikki kommunistit ovatkin katalia. Voi että, taasko kusaisin omaan pesään... toverit, älkää jättäkö !
-muut saa selittää- Anonyymi
Nämä kapiset saitit nyt on mitä on, mutta onhan elämää näiden saittien ulkopuolellakin.
Ja siellä kuulee myös sitä suu vaahdossa vouhkaamista politiikasta, toki muistakin asioista, mutta politiikkahan on tunnetusti asioita, jotka viimeistään saa joillain veret kiehumaan, jopa käsirysyyn saakka. Anonyymi kirjoitti:
Nämä kapiset saitit nyt on mitä on, mutta onhan elämää näiden saittien ulkopuolellakin.
Ja siellä kuulee myös sitä suu vaahdossa vouhkaamista politiikasta, toki muistakin asioista, mutta politiikkahan on tunnetusti asioita, jotka viimeistään saa joillain veret kiehumaan, jopa käsirysyyn saakka.Näin oli ennen ja näin on nyt :-)))))))))))))))
Mutta, onko ihan OIKEASTI elämää saittien ulkopuolellakin... jos on, niin uskaltaisikohan joku rohkea kertoa tämän asian myös saitin valovoimaisimmalle multinikille, jonka nimessä on sana SOTILAS.- Anonyymi
Zuhna kirjoitti:
Näin oli ennen ja näin on nyt :-)))))))))))))))
Mutta, onko ihan OIKEASTI elämää saittien ulkopuolellakin... jos on, niin uskaltaisikohan joku rohkea kertoa tämän asian myös saitin valovoimaisimmalle multinikille, jonka nimessä on sana SOTILAS.Näin oli ennen, näin nytkin on...
Sanottakoon romaneista mitä tahansa, mutta laulaa ne osaa...ja hyvin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin oli ennen, näin nytkin on...
Sanottakoon romaneista mitä tahansa, mutta laulaa ne osaa...ja hyvin..Sana mustalainen on jotenkin on outo, koska sen käyttö tuntuu olevan jotenkin kyseenalaista, kiellettyä?
Kuitenkin tuo sana esiintyy monissa mustalaisten omissa lauluissakin.
https://www.youtube.com/watch?v=0bWDqa8dhDA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana mustalainen on jotenkin on outo, koska sen käyttö tuntuu olevan jotenkin kyseenalaista, kiellettyä?
https://www.youtube.com/watch?v=0bWDqa8dhDAOikea mustalainen=hortto kaalo.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/keikkapaikkojen-ovet-eivat-auenneet-hortto-kaalolle-vaivatta
"Nimi Hortto Kaalo merkitsi suomeksi oikeaa mustalaista. Romaninkielisen nimen ensimmäinen sana hortto tarkoittaa oikeaa tai aitoa ja kaalo väriä musta tai suomenmustalaista miestä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana mustalainen on jotenkin on outo, koska sen käyttö tuntuu olevan jotenkin kyseenalaista, kiellettyä?
https://www.youtube.com/watch?v=0bWDqa8dhDASanaa mustalainen ei ole kielletty. Romanit eivät tietääkseni ole sitä paheksuneet ja itsekin vastaavasti puhuvat valkolaisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaa mustalainen ei ole kielletty. Romanit eivät tietääkseni ole sitä paheksuneet ja itsekin vastaavasti puhuvat valkolaisista.
Ehkä mieleeni on jäänyt muistikuva jonkun persun horinoista?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000432671.html
"Ja vaikka jotkut romanit ja saamelaiset eivät siitä loukkaantunekaan, vältettäköön sanoja "mustalainen" ja "lappalainen", Havansi kirjoittaa Perussuomalaisten nettisivuilla julkaistussa muistiossa."
Kaikkea minäkin olen lukemaan mennyt, jos persuoppeja eikä siinä vielä kaikki, vaan jos olen niitä vielä omaksunutkin.
No, lukeminen kannattaa aina, pitää vaan ymmärtää lukemansa, mutta nyt en ole ihan varma, ymmärsinkö tuon persuhoriskon kirjoitukset oikein?
Oikeasti voi olla niin, että käsitykseni on muodostunut siitä, että näiltä palstoilta on joskus poistettu asiallisia kirjoituksia, joissa sana mustalainen on esiintynyt.
Voikin olla, ettei ylläpito ole varma sanan "laillisuudesta" ja viesti poistetaan, vaikka se liittyisi jopa sen palstan aiheeseen, johon se on kirjoitettu eikä siinä halvenneta mustalaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä mieleeni on jäänyt muistikuva jonkun persun horinoista?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000432671.html
"Ja vaikka jotkut romanit ja saamelaiset eivät siitä loukkaantunekaan, vältettäköön sanoja "mustalainen" ja "lappalainen", Havansi kirjoittaa Perussuomalaisten nettisivuilla julkaistussa muistiossa."
Kaikkea minäkin olen lukemaan mennyt, jos persuoppeja eikä siinä vielä kaikki, vaan jos olen niitä vielä omaksunutkin.
No, lukeminen kannattaa aina, pitää vaan ymmärtää lukemansa, mutta nyt en ole ihan varma, ymmärsinkö tuon persuhoriskon kirjoitukset oikein?
Oikeasti voi olla niin, että käsitykseni on muodostunut siitä, että näiltä palstoilta on joskus poistettu asiallisia kirjoituksia, joissa sana mustalainen on esiintynyt.
Voikin olla, ettei ylläpito ole varma sanan "laillisuudesta" ja viesti poistetaan, vaikka se liittyisi jopa sen palstan aiheeseen, johon se on kirjoitettu eikä siinä halvenneta mustalaisia.Persuthan ne taannoin suivaantui eduskunnassa persunimityksestä.
On ne tolloja. Ja nyt ne nauraa Soinille, jota itse olivat aikoinaan ylistämässä.
On ne tosi tolloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuthan ne taannoin suivaantui eduskunnassa persunimityksestä.
On ne tolloja. Ja nyt ne nauraa Soinille, jota itse olivat aikoinaan ylistämässä.
On ne tosi tolloja.+++
! - Anonyymi
Onneksi meitä "kommunisteja" on enemmistö.
Eikös se pannukakkutäti sanonut, että on ainoastaan perSSuja ja KOMMUNISTEJA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi meitä "kommunisteja" on enemmistö.
Eikös se pannukakkutäti sanonut, että on ainoastaan perSSuja ja KOMMUNISTEJA.Hihhuli-Laurako?
Joka ehdotti Trumpille Nobelin rauhanpalkintoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhuli-Laurako?
Joka ehdotti Trumpille Nobelin rauhanpalkintoa?Se juuri. Evoluution kieltäjä.
"Evoluutio on täysin mahdoton ajatus"
Toinen suomipersu EU:ssa sanoi "taivaan isä säätää säät". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne tosi tolloja.Ennemmin minä mustalaista äänestäisin kuin persua. Ellei se mustalainen sitten olisi persu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se juuri. Evoluution kieltäjä.
"Evoluutio on täysin mahdoton ajatus"
Toinen suomipersu EU:ssa sanoi "taivaan isä säätää säät".Vastaanottavat viestiä korkeammalta taholta samaan tapaan kuin entinen aateveljensä Turtiainen nykyään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaanottavat viestiä korkeammalta taholta samaan tapaan kuin entinen aateveljensä Turtiainen nykyään?
Samanlaisia hourupäitä nykyiset kuin entisetkin persut. Ja kannattajansa hyväuskoisia typeryksiä, jotka eivät edes tajua naurettavuuttaan, kun alkavat irvailla niille ex-persuille, joiden nimeen aiemmin vannoivat!!!
Persua tyhmempi voi olla vain toinen persu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne tosi tolloja.Persut suivaantui myös istumapaikoista eduskunnassa. Olisivat seisoneet, niin kuin persujen järkikin tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
!++3
- Anonyymi
Mites persutrolli, tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Lienet aika hyvä ihmiseksi (sellainenkin leffan nimi on) ainakin, jos vertaa johonkin itseään kehuvaan kapiin tai kaltaisiinsa narsisteihin.
- Anonyymi
Lahtelaisräppäri MC oge on jodelin mukaan syyllistynyt lapseen.
Et ole huono etkä vastuuton ihminen, kun et kanna huolta politiikasta. Nämä on vääriä adjektiiveja. Sinun olisi kannattanut kysyä, oletko tyhmä. Silloin asiaa olisi voitu pohdiskella enemmän.
Ihmiset ovat joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta kiinnostuneita omista asioista. Politiikka on yksi ja varsin keskeinen tapa vaikuttaa omiin asioihin ja jopa omaan kohtaloonsa. Jos sairastut vakavasti ja meillä olisi sairaanhoito retuperällä, saattaisit miettiä, että eikö sittenkin olisi kannattanut kiinnostua ja vaikuttaa siihen, että sairaanhoidosta huolehditaan paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,724251Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172720Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242437Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod152412Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072223Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1092183Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992141Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6071937MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141915Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231683