Aiko on ohittanut Tohmajärven. Syytä toteuttaa kuntaliitos Joensuun kanssa. Joensuun rajahan on jo Kaustajärvellä ja Tikkalan suunnalle Tohmajärven kunta pisti 7 miljoonaa suksivoiteen suojatiloiksi.
Nyt hölistään sotecalueen palvelujen organisoinnista. Kyllä se sama kelpaa mikä on tarjolla Tikkalan kylärajan toisella puolella joensuussa tai Kaustajärven naapurikylässä.
Tohmajärvi on entinen kunta. Viranhaltijoistakin suurin osa asunee ja etätyöskennellee Joensuussa. Väkimäärä vähenee väistämättä.
Asutus väistämättä keskittyy ja tarpeettomat alueet tyhjenevät. Mikä on ihan hyvä niin ilmaston kuin ympäristön kannalta.
Tohmajärven bisneksistä kannattavin on purkubisnes. Tyhjiä rakennuksia on runsaasti ja lisää tulee.
Lääkärivajeesta ei voi syyttää julkista sektoria, vaan lääkäreitä. Olennaisinta on tehdä rahaa, ei hoitaa ihmisiä. Työterveyshuollossa ja yksityisillä lääkäriasemilla istuskelemalla pääsee rahoihin käsiksi. Toiminta on kuin suoraan 1950-luvun englantilaista touhua kuvaavasta lääkärisarjasta. Ja siltä vuosikymmeneltähän on monen lääkärin osaaminenkin.
Kuntaliitos Joensuuhun
5
358
Vastaukset
- Anonyymi
Kunhan muistat, että sitten alkaa nuo hammas- tai muu lääkäritoiminta löytymään 100-200 km päästä, jos noihin on nyt matkaa vaan 50km siivu. Jos teillä on siellä kauppa, jonkun näkönen postinkuvatus tai vaikkapa ärrä, niin nekin näivettyy pikkuhiljaa ja häviää, jos on "elävä" huoltis, muuttuu se kylmäksi jne jne.. Yks kauppa jäi, Sale, siitäkin on tullut niin sikakallis, että haen sieltä vain maitopurkin, jos hätäpaikka tulee. Muuten kierrän kaukaa.
Ei ole minkään valtakunnan virastoja, nekin siirty vähintään 70km:n päähän, lähimailla on vielä pankki, mutta eiköhän sekin häviä.
Mikä hauskinta, asun eteläs, mutta kaikki on hävinnyt/lopetettu. Perässä en muuta, se on varma. - Anonyymi
Joensuu liittyy kohta Helsinkiin niin kannattaa liittyä Helsinkiin.
- Anonyymi
No tuleehan koirapuisto
- Anonyymi
Ja kuntaan pääsee vaan töihin jos on keskustalainen, joku valtuutettu on sukua, persettä nuolemalla ja muulta muuttanut, paikalliset ei saa töitä, ei pääse edes haastatteluihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319